24 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

24 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Yarıklı Gillette tıraş bıçakları her yerde İTTİHAT v TERAKKİ — Her hakkı mahfuzdur — Nasıl Doğdu?.. J| bu — biçaklar, — biçak D No. 6 Nasıl Yaşadı?.. imalâtındaki 30 sene- sım — No, e 24-7- 9344 — Nasıl Ölda?. lik büyük terakkiyatın Beşinci mahsulüdür. » Ziya Şukir> Yanya Kalesine Arnavut Bayrağı Çe- kilip Çekilemiyeceği Mesele Olmuştu Bu esnada Cenubi Arnavutlur | —— z ğun her tarafına Arnavutluk hükü- Metinin bayrakları çekildiği halde Yanya kalesinin üstünde Osmaalı Sancağı temevvüç ediyor; bu san- Cağın dibinde, kahraman Türk ne- ferleri çelik sinelerini geriyordu. Arnavutluk hükümetini tesis eden İsmail Kemel Bey, - aslen Arnavut olan- kumandan Esat Paşa ile Mevki Kumandanı Ve- hip Beye haber göndermiş; Yane ya kalesinin Üzerine Arnavutluk bayrağı — çekilmesini — istemişti. “akat bu iki birader; hükümeli Os- Maniyenin nüfuz ve hâkimiyeti si- yaseten Rumelide zail olmadıkça buna cesaret gösteremiyeceklerini söylemişlerdi. Fakat aradan çok geçmemişti ki: Bu iki kumandan birader büyük üniformalarını giy- mişler; karşılarında bulunan - ve henüz küçük bii zafer bile kazan- mamış — olan - düşman — ordusu kumandanına baş eymişler, kılıç- larını teslim edivermişlerdi. Arkasında istinat edecek koca bir göle, müstalıkem bir mevkie, her türlü vesaite malik olan Yan- ya kalesi; düşman tarafından muhasara ve hatta ciddi bir taz- yik bile görmemiş olduğu halde, bu suretle sukut etmiş.. Çatalcada devam öden kanlı harplerin mu- kadderatı üzerinde bir sarsıntı husüle getirmişti. Bir kalenin sur kutu, şüphesizdir k! maneviyatı az çok sarsan bir âmil olmuştu. Fa- kat Edirne.. Bu altıyüz senelik 'Türk kalesi; (koca Mimar Sinanjın ebedi bir taç gibi başına kondur: duğu Sultan Selim camisinin mina- releri arasından Osmanlı sam cağını semalara doğru yüksel- tyor.. Açlığa, susurluğa, biçbir muhasara tarihinde görülmemiş olan bütün yokluklara rağmen: ( Türkler, kolay kolay kale teslim etmez. ) Düstarunu, bir defa daha tarihe tekrar ettiriyordu.. Cesur ve pervasız bir kumandanın., azmi, imanı hiç bir kuvvetle sarsılmayan — Türk — evlâtlarının emsalsiz fedakârlığı — sayesinde * yalnız Türklere değil - cih:n harp tarihine bile şeref veren Edirne! muhasarası, hiç şüphesiz ki düşman muhasara ordusunun tam bir aciz ve mağlübiyeti ile hitama erecek.. her kanlı harpten sonra muhasara hattının. kuytu derelerinde : — Mayko.. mayko.. Diye feryat ederek can ve- renlerin yekünu, Bulgar tarihine en kara bir yazı ile geçecekti. Fakat ne çare ki; (fırkacılık ) Edirne kalesinin saf sinesinde de korkunç bir karha busule getirmiş, ihtirasla malâmal olan partizan: lığın hain tırnakları, bu l—_ı_uhm deşmiş.. — ( Edirnenin pürşanü şeref zaferi) iğrenç - bir lcu'ılı kirletilmek istenilmişti.. Hürriyet ve İtilâf fırkasına mensup olan rahim Efendi isminde cahil l.ıu' topcu milâzimi, (Türk yurdu) is- minde bir risale neşrederek as- kerin ruh ve maneviyatına bir avuç zehir saçtığı gibi, mütareke esnasında Yanık kışlada zabitana konferans veren bir Erkânmharp binbaşısının sözleri de yanlış te- Çatalca istihkâmlarına çekilen bir Osmanlı müfrezesi lâkkilere uğratılmış.. Rumeli redif taburları efradının silâhlarını ata- rak takım takım memleketlerine savuşmalarına kapı açmıştı. Fakat bu feci hâdisat bile Edirnenin maneviyatını sarsama- mıştı. Açlıktan ot yiyen, kur.'ır- gühlarından siperlere kadar elin- deki değneğe dayana dayana gi- den bitap ve mecalsiz Edirne müdafileri, bütün vazifelerini ifa ederek; siperlerde son kurşunla- rını attıktan.. ve düşmana teslim etmek — İstemedikleri — silâhlarını taşlara çarparak parçaladıktan sonra, berhava edilen cephane- liklerin semalara doğru yükselen alev ve tarrakaları arasında şe- refli mukadderatlarına karşı bo- yunlarını eyerken, Istanbulda da yeni bir takım hâdisata zeminler YERLİ MALLAR SERGİSİNDE açtığı daireyi mutlaka ziyaret ediniz. Orada faideli yenilikler bulacaksınız. istanbul Tramvay Şirketinden : .l.ıtı.nb.u! Tramvay Şirketi, tramvay arababaları son hareketlerinin yeni bir iş'ara kadar şu suretle değiştirilmiş olduğunu muhterem ahaliye arzeyler. No. Hat 12 Harbiye - Fatih Istikamet Fatihten Harbiyeye Harbiyeden Fatihe Bebekten Eminönüne Eminönünden Bebeğe Saat 24,20 — 24,40 1,20 (Harbiye ara- balarile tesadüf eder.) 1,30 (Harbiye ara- balarile tesadüf eder. ) 1,10 1,45 22 Bebek - Bminönü 32 Topkapı - Sirkeci Beyazıttan topkapıya Topkapıdan Beyazıta Topkapıdan Aksaraya Belediye Sular İdaresinden : Kâğıthane terşih havuzlarında yapılacak hafriyatın münakasa günü 25/7/34 Çarşamba olduğu halde çıkan ilânda yanlışlıkla 25/7/934 Pazartesi yazıldığı görülmüştür. Tashih olonur. — “4063,, hazırlanıyordu. (Arkası var) vün —— eee - (VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefon: 22925 İzmir ve Mersin Sür'at Yolu SADIKZADE Pu 27 Cuma sünü saat11 de Sirkeci rıhtımından kalkarak doğru İZMİR, Antalya, Nersine gidecek. Dönüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Çanakkaleye uğrayacaktır. Düzce icra memurluğundanı Düzce hazinci — maliyesine 4-10-335 tarihli senetle 228 lira — 5 kuruş ile aynca İaiz ve masraf ve resmi tahsil itasına borçlu Düzcenin Cedidiya mas hallesinden Şakuç Hacı Mehmet Zade İlyas efendiye çıkarılan iora emri mü- batabının ikametgâbı meçhul bulundu- ğu cihetle ilândan itibaren — beş gür içinde borcun ödenmesi — bu müddet içinde bo:ç ödenmez tetkik merciinder veya temyiz veya — iadei muhakom: yölüyle ait olduğu mahkemedon icra- go geri birakılmasına — dair bir karar getirilmedikço cebri icraya devam olu- nacağı yine bu müddet içinde mal beyanında bulunulması ve bulunulmaz- sa hapisle tazyik olunacağı ve haki- kata muhalif beyanda bulunursa ha- pislo cezalandırılacağı tebliğ makarmına kaim olmak üzere ilân - olunur. ÇANAKKALE Şehitlerini ziyaret seyahati 26 temmuz perşembe GÜLCEMAL Yapurlle yapılacaktır. Bu sene Boğazın Rumeli sahilinde karaya çıkılarak Şehitlikleri İmar cemiye- tinin temin ettiği vesaitle MEHMETÇİK ABİDESİNE gidilecek ve merasim orada yapı- lacaktır. O kahramanlık diyarını ve orada yatan aziz şehitlerimizi ziyaret etmek bir vazifedir. Bu vazifeyi ifa için Şehitlikleri İmar cemiyetinin gı fırsattan istifade edilmelidir.