13 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

13 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

| y ğ F Hilâl -ve- Zambak,; Büyük Tarihi Roman Muharriri: A. R. No18 Çıldırtıcı Sözler ... —3 Fransuva İle Şövalye Karşı Karşıya Hem Sarap İçiyor, Hem De Konuıuyorlırdıj.. Di Yöz elli pare gemi selâm topunu ateşledikten sonra yürüyüşe geçtikleri sırada .. Evvelki günkü ve dünkü kısımların hülâsası: (Fransa Kıralı Birinci Fransuva, ( Pavi ) harbinde Şarlkene esir düşmüş ve Madrit'te bir şatoya hapsedilmişti. Fransuva, ılık bir bahar gecesi mahpus bulunduğu şatonun — balkonundan dışarısnı teyrederken etrafındaki nöbetçi- | lerden birisinin bir şarkı söyledi- gini duydu. Şarkıyı sonuna kadar dinledikten sonra, beşinci asırda orte Avrüpayı çiğneyip geçen 'Türklerin Şarlkene hücum etme- lerini temin ederek kendisinin bu felâketten kurtulması düşündü. Sadık oda hizmetçisi Basinyak'la beraber konuşmağa başladılar.) Fraasuvar — Anneme güzel bir mektup gön- dersek.. ve emin bir vasıta bul- sak.. Diyor. 4 Bu esnada içeriye genç bir adum atlıyor ve kendisini — takdim | ediyor! — Ben Şövalye Cem.. sizi öldür- meğo memurum — haşmetmenp.. fakat bunu yapamıyacağım. Bina- enaleyh — sizi düclloya — davet ediyorum. Kıral hayrette.. — Ben, ben ki Fransanın Kıralı ve Birinci — Şövalyesil. — Diye şaşıyor. — Karşınızdaki de bir Paris çapkını — değil ya, haşmetmeap.. eğer kıralların kıymeti, başlarına giydikleri — taçlardan — ibaretse.. Bizans imperatorunun tacını bü- yük babamın ayaklarile çiğnedi- ğini size hatırlatabilirim. — Yani.. Prens olduğunuzu hatırlatmak.. — Hayır, haşmetpenah... mec- bur olmadıkça o sıfattan istifade etmeyi Aaklımdan bile geçirmi yorum. Onun içindir ki ( Şövalye ) unvanını tercih ediyorum. Kıral, başını Basinyaka çevirdi omuzlarını sarsa sarsa bir. kah- kaha koyuverdi: — Beni buraya hapseden ( Şarlken ) in işkembesi üstüne yemin ediyorum ki: Biz vüya gö- rüyoruz. Eğer bir muamıma kar- şısında değil isek, dokuz defa ahmak olalım,.. Haydi Basinyak elindeki şamdanı oraya koy. Bize bir şişe Burgonya şarabı getir. Şu şövalye, bizi öldürmeden ve yahut bize vadettiği hizmeti ifa etmeden karşı karşıya birer bar- dak şarap içelim... Bu işe ne dersin şövalye?.. * Birinci Fransuva ile şövalye, karşı karşıya — oturmuşlar, hem yudum yudum şarap içiyor, hem de konuşuyorlardı. — E, anlat bakalım şövalye.. * beni, niçin öldürecektin?.. imkânını | — Ah, haşmetpenahl., Bu su- ale bir cümle İle cevap verlle- mez ki.. bu, başlı başına bir ro- mandır... Bilmem ki, zavallı baba- nın başına gelen felâketleri - bilir misinz?.. — Babanızın macerası, Fransa saraylarında nakledilen en hazin hikâyeleri teşkil eder. Bunlardan birçoklarını ben de dinledim, — Babamın o ıstıraplı günle- rinde yalnız bir genç kızdan te- selli bulduğunu.. yalnız o genç kızın saf ve samimi aşkile Avun- duğunu da İşittiniz. mi? — Evet,, evet.. hatta ismini bile hatırlıyacağımı - zannediyo- rum... Ha, buldum.. Sasunaj şa- tosunun sahibi Marki Jak Sasu- najın kızı... — Filipin... — Evet.. evet... — İşte haşmetmaâp.. Ben.. bu aşkın mahsulüyüm. Birinci — Fransuva, — masanın Üstüne bir yumruk indirdi. Başını oturduğu kanapenin — arkasına dayıyarak bir kahkaha koyuverdi: — Şeytanın boynuzları hakkı için iddia edebilirim ki, yalnız şu sözü işitmek bir gece uykusuz kalmıya değer. Kadın.. aşk.. aş- kın mahsulü... İşte — insanları, zindanlarında — bile — heyecana getiren tatlı sözler... Sonra şö- valye?.. — Sonra, haşmetmaâp.. Kt- çüklüğüm, hiç kimsenin haberi olmadan doğduğum Sasunaj şa- tosunun — tenha bir — kulesinde geçmişti. — Buradan — çıkıncıya kadar annemle dadım - Jorjetten başka bir İnsan yüzü görmemiş- tim, Birgün annemle, her tarafı meşin örtülü kapalı bir arabaya bindik. Günlerce süren bir seya- hatten sonra İtalyaya gittik. Ro- ma şehrinin tenha bir mahalle- sinde, küçük bir şatoyu andıran karanlık ve basık tavanlı bir eve yerleştik... Annem hergün bir ta- kım uzün — kıilıçli adamlarla bir köşeye çekiliyor, gizli gizli görü- şüyor, — sonra da, gelip beni öperek: — Dua et evlâdım.. onu kur- taralım. Diyordu. (O), kimdi?.. Bunu bilmiyor- dum. Annemin o hazin çehresi karşısında da hiç birşey sormıya cesaret edemiyordum... Nihayet birgün o uzun kılıçlı adamlardan biri telâşla geldi. Annemi birkö- şeye çekerek bir şeyler — söyledi. ( Arkası var) Sebebi — Çelenk bundan daha mı büyük olsun? — İki üç misli olursa daha çok makbule geçer.. Çünkü mer- hum kocam miyoptu. Belki çelenk Dünya İktısat Haberleri Yugoslavlar Yunanlılarla Anlaşıyorlar Yugoslavya ile Yunanistan ara- sında vaktile yapı- lan ticaret anlaş- masının müddeti bittiğini ve onun ye- rine yeni bir an- laşma yapılması için müzakerelere başlandığını yazmıştık. Yunanlılar, Yugoslavyaya olan borçlarını Al- manyadan olacak kıliring ala- caklarının — devri suretile öde- mek arzusunu göstermişler ve bu müzakerelerde Yugoslav murah- hasları bu fikre taraftar olmadık- larından müspet bir netice alına- mamış ve Yunan murahhasları bu vaziyet karşısında memleketlerine dönerek yeni direktifler almak zaruretinde kalmışlardı. Belgrattan — yazıldığına göre son günlerde bu müzakerata ye- niden devam edilmiş ve nihayet iki taraf bir Ağustostan itibaren tatbik edilmek üzere anlaşmayı imza etmişlerdir. x Sofyadan yazıyorlar: Filistin- de açılan Te-Aviw Yugoslav - Yunan tica- ret anlaş- ması B:lrınâl:'l:n sergisinde Bulgar :h:r:ıııi et | Poyyonunun — ka- y zandığı muvaffa- veriyor kiyet Üzerinde hü- kümet dikkatle durmuştur. Bu rgiyi gezen İrak, Surye, Mısır :e.[;lyi.ş Şark memleketleri alı- cıları - tarafından lı:rgün gelen sipariş mektupları Bulgar hü- kümetini — beynelmilel — sergilere iştirak hususunda lehte bir karar vermiye sevketmiştir. Hükümet — Eylül ayının ilk haftasında Viyanada ve ayni ayın altısından yirmi birine kadar da İtalyanın Bari şehrinde açılacak sergiye resmen iştirak etmiye karar vermiştir. Bu sene Bari panayırı bizzat M. Musolini tara- fından açılacağından her yıldan daha Ffazla ehemmiyetli addedil. mektedir. Husust olarak bu iki beynel- milel sergide inşa edilecek pav- yonlarda her türlü Bulgar ihraç eşyası teşhir olunacaktır. * Küçük — itilâf — konferanaları esnasında beynel- ıl.l.'lmd milel bir hale nehrinde | . Kulan Tuna Üze- nakliyat | çindeki — nakliyat şirketlerinin birleşmesi yolunda bazı" kararlar alınmıştı. Tuna — üzerinde — seyriseferi temia eden şirketin arasında bu anlaşmıya dayanarak müzakereler başlamıştır. Yakında bu mücsse- ATÜTE * YA A örta Orman M S Ağudlda V— ektebi * Alınma Şartları 1 — Tüörkiye Cümhuriyeti tebeasından olmak, ? — Ortamektep mezunu olmak. 3 — Yaşı yirmiden yukarı olmamak. vaziyetini vücudunda «dil, göz, kulaklarında noksanlık olmamak, arızalı yerlerde, dağlık arıza olmamak, havalide yürüyüp gezmeye ve hayvana binmeye bünye teşekkülâtı hastanelerden — mufassal detnamesi vermek. î Orta Orman Mektebine Yazılma Ve | 4 — Sıhht | müsait ve mütehammil olmak» tam teşekküllü raporla tesbit etmek, aşı şaha- 5 — Belediye veya Polis merkezlerinden iyi ahlâklı, ceza görme- miş olduğuna dair mazbata getirmek. 6 — Mektebe girmek isteyenler, İstanbulda Büyükderede Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğüne yazacakları istidaya hüviyet cüzdanı, Ortamektep şahadetnamesini, sıhhat ve aşı rapor- larını, polis veya belediye mazbatasını ve Üç adet vesikâ fotoğrafını iliştirerek göndermelidirler. 7 — Müracaatlar 15 Ağustostan 15 Eylül tarihine kadar yapılmış olmalıdır. Noksan evrakla müracaat kabul olunmarz. 8 — Vaktinde tam evrakla müracaat etmiş olanlardan şahadet- nameleri pek iyi ve iyi olanlar müracaat tarihi sırasile tefrik olunur. Kabule lâyik talipler kadro miktarını geçerse bun- lardan evvelâ tahsiline fasıla vermemiş olanlar saniyen riya- ziye dereceleri yüksek olanlar tercih olunur, 9 — Kabul olunan efendiler tahsil esnasında mektebi terkettikleri veya mektebi bitirdikten sonra tayin olundukları vazifeye gitmedikleri takdirde mektebin yapmış olduğu masrafları ödeyeceklerine dair mektebin vereceği nümuneye göre No- terlikten tasdikli taahhüt senedi vereceklerdir. Taahhüt se- nedi vermeden mektebe devama müsaade olunmaz. (4162) Hukuk Fakültesinde Ordinaryüs Profesörü MUSTAFA REŞIİT- BEYIİN İcra ve İflâs Kanunu Şerhi tamamen basılmıştır. | inci cilt icra 3, ikinci cilt iflâs 4 lira Türk Kanunu Medenisi Şerhi Müdürlüğünden: | olunur. beklenmektedir. Şimdilik bu birliğin şu müecs- seselerden ibaret olacağı söyleni- or: Z 1 — Tuoa Çekoslovakya nak- Hyat şirketi. # 2 — Yugoslavya — hükümeti Tuna nakliyat kumpanyası. 3 — Sırp nakliyat şirketi. 4 — Simon Şultz şirketi. 5 — Romanya hükümet nak- liyat şirketi. 6 — Romanya Tuna nakliyat şirketi. Bu altı müessese - birleştiği İstanbul Evkaf müdüriyeti ilânla .Hıynt Hademesinin Temmuz 934 - vazifeleri tarihlerde hizalarındaki numara gsırasına göre ikincl tabı çıkmıştır. Tekmil 4 ciltli - Faktilte açılıncaya kadar muvakkaten tenzilâtlı fiat 8 liradır. Satış merkezi İst. Ankara caddesi MAARIF KiTAPHANESİ'dir. İktısat Vekâleti Maadin Umum İçel Vilâyetinin Tarsus kazasının Saraç köyü civarında kâin olup şimalen Saraç belen noktasından bed ile Saraç karyesi camii noktasından bilmurur Murat Sofu tepesi arasında münkesir hat, garben mezkür tepeden bed ile Andıvar çayile birleştiği noktaya vasıl olan müstakim hat, cenuben mezkür nokta- dan bed ile Moza gedik tepesile Çolfalık yarığı kayasından bilmu- rur Saraç deresile Karğıpınar suyunun birleştiği noktaya münkesir hat, şarkan mezkür noktadan bed ile hudat başlangıcı olan Saraç belen tepesine vaslolunan müstakim hat mahdut 190 hektar arazi dahilindeki Saraç Krom madeni namile maraf bulunan mekşuf Kram madeninin evvelki hudutları dahilinde ihale kılınacaktır. Taliplerin ihale mukavele ve şartnamesine derce- dilecek olan hususi şartlarla teminat akçesi miktarını anlamak üzere Ankarada İktısat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğü taharri ruh- satnameleri ve imtiyazlar müdürlüğüne müracaat eylemeleri ve tekliflerini kapalı zarf içerisinde nihayet 20/9/934 tarihine müsadif Perşembe günü saat on beşe kadar Ankarada İktısat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğüne tevdi eylemeleri ilân olunur. İlyazlık çayının işletilmesi mekşufen “3432,, t— 75 14/8/9344 Salı 76 — 150 — 15/8/934 — Çarşamba 151 — 16/8/934 — Perşembe yukarda — yazılı verileceği — ilân "4713,, lerin bir nam altında birleşmeleri | takdirde elde bulunacak gemi miktarı bir haylı artmaktadır. Birliğin elinde 108 romorkör 16 şilep 771 mavna bulunacaktır. -— TAKVİM —— Gün PAZARTESİ Hınr| S1 13 Ağustos 0934 100 Arabi 1 Cemovel - 1353 Rumi 31 » Temmun » 138)