13 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

13 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

— Heves ettiğin gibi bu ık- şam zevcem olacaksın Eva. Dedi: Genç kadın başını çe- virdi, Ve onun yüzüne hayretle baktı : — Nasıl?. Nasıl?. Ne demek İstiyorsun, anlamadım. — Bu akşam seninle beraber Berlinin en iyi oteline iniyorum. Budapeşteden geliyoruz. ve karı kocayız. Evanın yüzü bir an evvelki gibi müteheyyiç değildi: — Hal,. Anladım dedi yine iş var değil mi? — Evet. — Kumar mı? — Hayır Eva.. Başka bir iş ve eğer sen bu iİşte muvaffak olursan... İşsiz kalmış olmaktan duyduğun elemi artık unutabilirsin, Çünkü bu muvaffakiyetten sonra senin için hayatta yeni bir yol açılabilir. Seni — #ervete doğru götürecek bir yol. — Peki kumar değilse bu iş nedir? — Bu İş yalnız sana iki bin mark kazandıracak bir İştir. — Oool. Ocol. Peki bu para mukabilinde ben ne yapa- cağım. — Yaşlıca bir insaım baştan çıkaracaksın. Bu insan çok cent- ilmen bir hariciye memurudur. Bir sefaret müsteşarı... Onu baş- tan çıkarıp odasına girmeğe ve sana eşkâlini tarif edeceğim bir çantayı odasından almağa gayret edeceksin.. Muvaffak - olursan... Sana bir de güzel bir hediye yar. Eva: — Bir hırsızlık hal.. Diye kekeledi. Imre bu defa kaşlarını çatınış ve yüzünü buruş- — Ne kadar bayağı bir mu- hitin kızısın Eva, dedi. Bu yaptığımız şey bir hırsızlık değildir.. Bir — hırsızlıktan çok uzak ve çok ebemmiyetli bir geydir. Bu.. Bu siyasi bir vazife- dir. — Evet intihabatta gidip san- dığa rey atmak gibi birşey !! — Aptal Onunla bunun ne münasebeti var ?. Bu, çok ehem- miyetlidir diyorum sana 1., — Ayol ülemi baştan çıkarıp odasına girmek ve odasından habersiz bir çanta almak hırsızlık Eva sabunlu ellerini güvetten çekmiş yüzünü örtüyordu. İmre : — Bağırma — okadar herkes duyuyor diye genç kadını tekdir etti. Zavallı Eva: — Sus,. sus Allah aşkına.. Ben casusluk yapamam, diyordu. Çilli Eva malümatının kısmı azamını sinemalardan toplamıştı. Matahari filmini göreli hentiz pek az bir zaman olmuştu. Casusluk sözü onün gözünlün önünde birdenbire bin bir hayal uyandırmıştı. Bütün bu hayallerin en barizi güzelliğine rağmen askerlerin arasında bir meydana — götürülen ve orada kurşuna dizilen bir kadındı. — İmre insanın başına felâket gelir. Allah vermesin beni Mata Hari gibi kurşuna dizerler. — Of Eva tahmmilümle oy- vi er LAĞ Yazan Suat Süzan nuyorsun! artık hezeyanı İulonon, sen bu işten vazgeç... Ben esasen kendime başka bir arkadaş aramak emelindeyim... Çünkü senin istidatsızlığın — mey- danda... Eva sabunlu ve ıslak bir havluya silerken : — İmre, diyordu. Biliyor mu- sun ki sençok tehlikeli işlere atılıyorsun, ve bu yüzden hem kendini, hem de beni felâkete sürüklüyorsun. — Eva, benim paraya ihtiyacım var.. Güzel yerlerde yaşamak gü- zel yerlerde eğlenmek, pahalı kos- tümler, ipek çamaşırlar giymek istiyorum. — Tıpkı bir alüfte gibi konu- şüyorsun. İmre. — Senin gibi.. — İnan bana, eğer sen beni istersen, ben bütün bunlardan vaz geçerim. — Bana yine Alman oküma, — Macar rapsodisi mi yım.. Kalpsiz adam. — Eva bana bak, ellerini romanı çala- einirlerimi Bir Üfürükçü ( Başlarafı 1 inci sayfada ) günkü cürmümeşhudun — esasını hazırlamıştır. Şöyle ki: Bu İişe memur olanlar evvelki gün iki hanımı, lâzımgelen talimatı vererek, bu eve göndermişlerdir. Hanımlardanbiri diğerini Sümbül Hanıma yöstererek: — Bu taze — komşumurzdur. Evleneli daha senesi — olmadı. Kocası olacak herif — gül gibi karısını birakıp — bir. başkasını seviyor, gece gündür. — onunla vakit geçiriyor. Kadın büyü mü yaptı, ne yaptı ise adam evinin ve karısının yüzünü görmek iste- miyor, aman Sümbül Hanımcığım bütün ümidimiz sende. Demiştir, Sümbül H. bir müddet bir şeyler nurildanarak Üflemiş sonra yas- tığın altından çıkardığı bir kita- ba bakarak bir kâğıdın Üzerine bir şeyler yazmıya başlamış, fakat bu sırada hnııııı âni olarak —.. bırak, | Başı Ne alım'? ve macera romanı — 70 - 13 - B - 934 büzüyorsun söyle bana benimle çalışmak istiyor mısın, istemiyor mısın ? Kendisine âmir bir bakışla ba- kan bu erkeğin nazarları altında başını öne eğdi : — Sen nasılistersen öyle olur Imre dedi. — O halde haydi şimdi ev kadınlğını birak; saçını, başını topla, hazırlan, giyin. Eva hemen elindeki yaka- ları lâvabonun taşlarına — doğru serdi.. - Ondan — sonra — onları yıkadığı — suyün — içinde — elini yüzünü boynunu kulaklarının içini yıkamıya başladı. * — Nereye gideceğiz? — ...» Oteline.. — Ooo... İmre oraya gitmek için güzel bir elbiseye ihtiyaç vardır. Üzerinden gimonosunu atmış olan genç kadın pembe ipek bir kombinezonla odanın içinde do- laşıyordu: — Ay benim tırnak törpüm nerede? ( Arkası var ) Belediye Memurları Mesai harici olarak fazla çalı- şan belediye memurlarına ayrıca Ücret verilmek İçin bütçede tah- sisat olmadığı belediye şubelerine bildirilmiştir. Tütün Hırsızlığı Sabıkalı Vasil Samatyada tü- tüncü Haritonun eükkânından 15 paket cigara ve sabıkalı Sedat ta Beyazıtta tütüncü Mehmet efendi- dinin dükkâmından 14 paket cigara çılırlırkeıı yakalanmışlardır. Mülga Maliye nezareti hukuk mü- şaviri Mansar Şetvan Beyin refikası ve Fatih sulh cera hâkimi Cevat Bayin teyzesi Fatma Hanım Suadiyedeki köşklerinde vefat etmiş, nile makbere- sine gömülmüştür. Cenabıhak kendisine Tahmet ve ailesine sSabrücemil ihsan buyursun. Tmemurların — çıktığını — g; düşüp bayılmıştır. Slııbll Huıııı evrakile birlikte Adliyeye veril- miştir. Liman Şirketinin Tasfiye İşine Başlanıyor Liman Şirketinde dün yepılan toplantı Liman şırketi heyeti umumiyesi dün saat 15 te toplanmış ve şir- ketin tasfiyesi meselesi görüşül- müştür. Dünkü içtimada idare heyeti- nin hazırladığı rapor okunmuştur. Bu raporda, 341 senesinde kuru- lan şirketin 9 senelin faaliyeti hulâsa edilmiş ve yeni kurulacak “Liman işleri inhisarı idaresi,,nin tesisi için tasfiyeye İüzum görül- düğü kaydedilmişti. Rapor okun- duktan sonra, bu mevzu Üzerinde görüşmeler olmuş ve İlman şirke- tinin tasfiyesine karar verilmiştir. Tasfiye işine derhal başlanacak ve ikl ay içerisinde bitirilecektir. Yerli Sanayi Gün Geç: tikçe İnkışaf Halınde ( Baştarafı 1 inci ııyfıdı ) Harpte dumansız banrıt istih- salâtı da — selülcit — fabrikasına istinaden yapılacaktır. Böyle bir fabrikanın kurul- ması ile açılacak iş sahalarının işlenmesi, yeni iş kuvvetlerinin meydana çıkmasına vesile verecek- tir. Bu sanayi içinde, sun'i ipeği Sümer Bank yapacak, fakat say- dığımız diğer işler hususi ser- mayeler tarafından işletilecektir. Bunlardan maada, aynı zaman- da 2500 ton kadar da eski kâğıt fabrika için iptidat madde halini alacaktır. Bir kağıt fabrikasının işleye- bilmesi için kaolin, reçine, şap, uzvi boya ve kömür de kulla- nılacaktır. Fabrika senede 1200 ton kaolin sarfedecektir. Kaolin Kütahyada ve Silifkede bol bol bulunmaktadır. — Bu fabrika için senede 250-300 ton şapa da ihtiyaç vardır, Şibin- karahisardan temin olunacaktır. Senede 13 bin ton kadar da kömür sarfolunacaktır. Fabrika Kaça Malolacak? milyon beş yüz elll bin liradır. Işletme sermayesi iki milyon üç fç milyon İiralık ciro yapabile- cektir. zımbalı, =ı kâğıdı, zarf; kese kâğıdı, t, masara yapacaktır. işçi çalışacaktır. Haliharirda yük- sek Ihtisas işlerinde ecnebiler var« hendisidir. Bir de Türk mühendisi bunlarla beraber çalışmaktadır. mekte bulunan 3 talebemiz mev- cuttur. Bunlar, memlekete dön- zifeleri de Türklere geçecektir. Sun'1 Antrasit Makine ve inşaat bedeli bir yüz bin liradir. Fabrika senede Fabrika çizgili, Kâğıt fabrikasında şimdilik 300 dır. Fabrika müdürü kâğıt mü- Avrupada kâğıtçılık tahsil et- dükten sonra yüksek ihtisas — va- Zonguldakta Üzülmez mevki- Avusturya İmperatorluğunun İh- yasına Mı Gidiliyor ( Baştarafı Sincl sayfada ) Nazi kıyamını bale olacak ve amele amfının İhtilâl çıkarması - tehlikesini doğuracaktır. Diğer taraftan genç Ar- şidük Ottonun avdeti, gerek Almanya ve gerök Çekoalovakyayı her ne bahasına olursa olsun Hababurgların yeniden Avusturya tahtınâ — geçmele- rine mümanaat etmeğö sevkedecektir. Halihazırdâ Avusturya, krallığının Ihyasına pek çok manller vardır. Bu- gün, buna teşebbüs edildiği takdirde harp çıkmak ihtimal dahilindedir. Romada Entrikalar Mı Çevriliyor ? Roma, 12 (ALA.) — Sabık Avustur- yâ İmperatoriçesi Viyarecciyoya gel- miştir. Orada sabık İmperatoriçenin riyasetinde bir alle meclisi kurulaca- gı söyleniyor. Berlin, 12 (ALA.) — Almağ gaze- teleri, Roma görüşmelerile Habsburg Hanedanımın İtalyada oturmalarından ehemmiyetle bahsediyorlar. Avusturya - İtalya Müna- sebatı Mühimleşti Roma, 12 (A.A.) — İtalya - Avuz- furya — münasebetlerinin — ehemmiyet kazanması üzerine Viyana İtalya orta elçiliğinin büyük elçiliğe çıkarılacağı ve hariciye müsteşarı M. Süviçin elçi- Hğe tayin edileceği söyleniyor. Sosyalist Şefleri Serbest Bırakılıyormuş Parls, 12 (A.A) — Bir hâbere gö- ve, Avusturya kabinesi, sosyalist par- Hal e uzlaşmak maksadilâ mevkuf sosyalist geflerini tahliyoyl! düşün. mektedir. Indo 15 Aguıfoılı temel atmâ merasimi icra kılınacak — sun'l antrasit fabrikası Türkiye İş Ban: kası tarafından tesis edilmiş ola& Maden Kömürü işleri T. A, Ş. tarafından inşa edilmektedir. Yerli benzin Bu fabrika — Türkiyede ilk defa olarak tesis edilmektedir. Senede 72,000 ton mâden kömü- rünü taktir. ederek 54,000 ton sun'i antrasit, S00 ton tayyar& benzini ve 3,000 ton yol katrani istihsal edilebilecektir. Sun'i ant rasit evlerde yakacak — madde olarak odun yerine kullanılacaği gibi kok ve antrasitin kullanıldığı bütün işlerde kullamlabilecektir.! Dumansız. ve kokusuz yanmasi sürat ve suhuletle sobada tutuşma! yanma derecesinin arzuya göre Ayar edilmesi şimdiye — kadar mahrukatı beytiye için soba va kaloriferlerde kullanılar — ©* dün maden — kömürü, — kol ve —antrasitin —ifa — edeceğl hizmetleri daha temiz ve dah$ ucuz bir şekilde temin ettiğindet emsaline büyük bir ruçhana malik bulunmaktadır. Bu fabrikanın faaliyeti — ile yemviye 500 işçiye yeni ve de* vamlı bir faaliyet sahası açılmış olacaktır. Şişe Fabrikası İstanbulda Paşa Bahçesinde temel atma merasimi icra kılına* cak olan şişe fabrikası Türkiye IŞ Bankası tarafından tesis edilmek* tedir. Renkli, renkelz içki şişeleri ile kolonya şişeleri, lâmba şişeleri, bardak, kadeh, sürahi, reçel tas bakları, konserve ilâh.. Züccaciye oşyası yapılacaktır. Fabrikanın istihsal kudreti se- nede 4000 ton mamul cam olaca” ğı gibi müteakip seneler fabrikâ istihsalâtını *6 50 nispetinde yük* seltmek için lâzım gelen tertibat daha şimdiden alınmıştır. Fon Papen Viyanada Viyana, 12 (ALA.) — Almanyanıt Viyana Eilçisi M. Fon Papen,. (bugün) buraya gelerek - itimatnamı #ini verecak ve 15 gün izinle tekra/ Berline dönecoktir. Bavyera Hududu Yine Ka Viyana, 12 (ALA) — Bâvyera * Avusturya hududu — dördüncü deff olarak tekrar' kapanmıştır. Viyana, 12 (A.A.) — Almanyadakl Avusturya — Nazilerinin sabık — relfi Habiç Ho şeflerden Fravenfelt tevi edilmişlerdir. Çar Nikolanın Kızı İmiş ( Baş tarafı | inci sayfada ) yadan- çocuk olarak kaçırmışlafı Nasılsa bu adamın eline düşmi Eskiden bana ayda iki bif lira da para verirlermiş. Şim! mutfakta — aşçılık — yaptırıyorlaf Hiç bir hükümdarın, bir padişaâ' hın kızı böyle aşçılık yapar ıf Ben bugün müddeiumumiliğe verdim. Beni Çar ailesine teslif etsinler. Matmazel bunları üw hüngür hüngür ığlıyııdı rindeki intizamsızlık, ::ı' vaziyetinin şüpheli olduğunu termekte idi. Kadım nııwlf gönderilmiştir.