13 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Meşhur yıldız Karol Lombard geni elbisesile Sinema Dünyasında Yeni Bir Buhran Daha.. Küçük Yıldız Bulmak Hususunda ; Haylı Müşkülât Çekiliyor ' Dünya sinema stüdyolarında yeni bir bubran başgöstermiştir. Bu seferki buhranın iktısadi va- ziyetle alâkasi yoktur. Kısa bir cümle ile ifade etmek lâzım ge- lirse buna; küçük yıldız. buhranı, demek mümkündür. Bu buhranın sebebi, eski kü- çük yıldızların seneden senaye | büyümüş ve küçüklükten çıkmış olmalarıdır. Onların yerine, onlar kadar muktedir yenilerini bulmak hususunda hayli müşkülât çekil- mektedir. Şunu da söyleyelim ki sinemacılıkta küçük yıldızların, ehemmiyet itibari'e büyük yıldız- lardan farkı yoktur. Hatta ba: filmlerde küçük yıldızların ehem- miyeti daha ziyadedir. | Iyi hatırlayacaksınız. Eski se- nelerin en meşhur, hatta büyük yıldızlardan çok daha meşhur ve | muktedir. bir küçük yıldız vardı. Ismi Ceki kogandı. Bu küçük yıldız. (bugün küçük değil ya) o zaman kahkahalar kıralı Şarlo ile beraber bir filim çevirmiş, bütün dünya tarafından seyredilip alkış- | lanmıştı. İşte kaç senedenberi beyaz per- dede gözükmeyen bu Ceki Kogan bugün tam yirmi yaşında iri yarı bir delikanlıdır. Yakında da yeni ve güzel yıldızlardan birile evle- necektir. Geçenlerde — nişanları yapılmıştır. C Kogan on bir yaşına basınca sinemadan ayrıl- mak mecburiyetinde kaldı. Çünkü Amerikada ilk tahsil mecburiyeti, onun mektebe devamını — icap ettiriyordu. Filhakika ©o zamanki küçük Ceki mektebe yazıldı ve | edemem. Çünkü en çok sinirlen- | bugün kolej tahsilini ikmal etmiş | oldu. Ceki sinemadan ayrıldığı zaman bankalarda 9 milyon dolar parası birikmişti. Bu para eksil- medi, bilakis faizlenmek suretile arttı. Şimdi büyük Ceki tam manasile bir milyonerdir. Işte Cekinin ve daha diğer küçük — yıldızların büyümeleri neticesi olarak boş kalan yerleri bir - türlü Gerçi artistliğe istidadı olan bazı küçük — buluyorlar, fakat Ceki kadar — muktedirlerine — tesadüf edilememektedir. Ancak geçen- lerde — Paramunt — stüdyosunda muayeneden — geçirilen Üüç yüz tane kadar — küçük çocuk arasından —iki — tanesinin maya alınmasaş karar ” verilmiş, diğerleri reddedilmiştir. Bu iki küçükten biri beş, diğeri dört ya- şındadır. Önümüzdeki mevsimde ilk filimlerini çevireceklerdir. Beş yaşındakinin ismi Davit Holttur. 4 yaşında küçüğün ismi de Billi Leedir ve sevimli bir kız ço- cuğudur. Küçük Billinin büyük yıldız. ablaları kadar muvaffak olacağına ihtimal veriliyor. İkisi de şimdilik çokca denilecek bir para ile üçer filim için angaje edilmişlerdir. Maruf küçük yıldızlardan bir de Ceki Kuper vardır. Bu yıldız çocuğun yaşı da oldukça ilerlediği doldurulamamaktadır. | sine- SON POSTA Brigit Helm Holivuta Çağırıldı, Fakat Ret Cevabı Verci Bugün Avrupada sinema yık- dızlarının — kıraliçesi vaziyetinde olan — sarışın — Alman yıldızı Brigit Helm talil günlerini bitir- dikten sonra tekrar — stüdyoya dönecek, yeni sene için — güzel | filmler çevirmeğe başlıyacaktır. | Bu filmler dolayısile Brigit Helm | bir sene müddetle — bir Alman atüdyosuna kuntratla — bağlıdır. Geçenlerde bu en güzel yıldız Holivuttan dolgun — ücretli bir teklif almış, beş film çevirmek üzere ve iki sene müddetle Ame- rikaya çağırılmıştır. Fakat bu cici kiz ÂAvrupa — stüdyolarında çalışmayı tercih ettiği için Holi- vuttan yapılan bu zengin teklifi reddetmiştir. — Kendisine bunun | sebebi sorulunca da şu cevabi yermiştir. — Holivut dedikodu kaynağı olmaktan bir türlü kurtulamadı. Ben orada belki bugönkünden daha zengin olurum, fakat rahat diğim dedikodu ve kıskançlıktır. Avrupada dedikodu daha ardır. Çünkü Avrupalı - yıldızlar kârdır ve sanatları — sayesinde | şöhret kazanırlar. Holivutta İse sanat yoktur. —Orada yıldızlara güzel oldukları için para verilir b erdWULUYUUAİU ' Stüdyo Ağustas 13 <<->>>0> 00 eee dOVVE. .vUSPADODUL AVE DOvO. DA larda Ve Beyaz Perdede Neler Oluyor? Meşhur - Yıldızlar Hayatta En Çok Hoşlandıkları Şeyleri Anlatıyorlar Maruf erkek yıldızlardan Hanri Vilkokson geçen senelerde birkaç filim çevirmiş, güzel şarkılar söy- lemişti. Bu filimlerden sonra da bir müddet için istirahata çekil- | mişti. Son gelen sinema mecmu- | alarında okuduğumuza göre Vi kokson önümüzdeki mevsim için- de çevrilecek olan büyük bir filimde baş rolü temsil edecektir. (Bukanye) ismini taşıyacak olan bu filim, meşhur rejisör Sesil dö | Mil tarafından çevrilecektir. Vilkokson Ingilizdir ve tiyatro hayatına küçük yaşta intisap et- miş, kısa bir zaman içinde çok meşhur bir artist olmuş ve İngiliz sahnelerinde bir hayli seneler muhtelif piyeslerde rol alarak alkış toplamıştır. * Bir Amerikalı lord geçen- lerde Holivuda giderek maruf yıldızlarla görüşmüş onlara bir sual sormuştur. Sual şudur: — Hayatta en çok neden zevk alırsınız ? Yıldızlar bu suale çok hoş cevaplar vermişlerdir. Garl Kuper şöyle demiştir: — Hayatta en çok haşlandı- ğım ve zevk aldığım şeyler şun- lardır: saksofon çalmak, kaplan öldürmek ve golf oyununda mes- lektaşım Eling Krospiyi mağlüp etmek. Güzel yıldızlardan Karol Lom- bard'ın cevabı şudur: — Hayatta herşeyden zevk görünmesi, ondan sonra sinema- | dan ayrılıp mektebe başlaması | muhtemeldir. Muhtemel — değil hattâ kat'i olmak lâzımdır. Ceki | Kuperin kendine mahsus birçok hususiyetleri olduğu için bunun da yerini — bir yenisile — doldurmak haylı müşkül olacaktır. Tubaf şey.. Yumruklarından kan damlıyan koca koca adamlı kendilerine iş bulamazken, hehi ağızları süt kokan küçük çocuk- ların, yüksek ücretlerle kapışılma- ları da sinemanın garip bir tecel- y ::ıııi u unmu'nil u lisidir. geee G GG A İ ” Maevest'in yeni yaptırdığı şık vir elbise alırım ve icabında herşey beni kederlendirebilir. Hattâ çok para kazanmak yüzünden kederlendi. ğgim günler eksik değildir. Bu. nunla beraber en çok hoşlandığım şeyleri sayayım : Tayyareden paraşütle inmek, bir yanar dağın indifa ettiğini görmek, Maruf erkek yıldız Çerli Rug- les ise şöyle bir cevap vermiştir; — Ben hayatta yalnız bir şeyden zevk alırım. Fakat onu yapmak imkânsızdır. Gazeteci tekrar soruyor: — Nedir? — Nevyorkun en büyük cad- desinde deve ile dolaşmak. Bu gün Holivut'a filim çevir- mekle meşgul olan meşbur erkek yıldızlardan Şarl Lavtonda gık ve zarif bir cevap — vermiş ve demiştir. ki: — Ben hayatta, ayaklarımı hiç kırıp bükmeden ellerimle baş aşağı yürümekten çok hoşlanırım, Fakat bunu henüz beceremiyorum. Şıklık ve zerafetile —maraf yıldızlardan Adolf Monjuda gü komik cevabı vermiştir: — Hayatta en zevk aldığım, şey, güzel bir sakala mnlıkğ maktır, Fakat maalesef bö, & sakala sahip olamıyacağım zz — —-