30 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muharriri: A. R. 80 -99 Üç Meçhul Yolcu !.. Birinci Fransuva, Bir Adamı Vaııtasîleî Sultan Sü- Teymanla Sıkı Bir Dostluk Tesis Nazarıdikkati celp etmemek Için yolda elbiselerini Rumeli hı- Fıstiyanlarına mabhsus elbiselerle tebdil eden bu Üç yolcu, AÂrap camisi civarındaki hanlardan bi- rine inmişler; oradaki tercüman- lardan biri vasıtasile (Piskopos, Pilisyejnin oturduğu evi öğren- mişlerdi. Karilerimizin hatırında- dır ki, birinci Fransuva bir hayli Zzaman evvel - bu civarlarda ya- şayan eski milletlerin tarihini tet- kik etmek bahanesi bu, zatı İstanbula göndermiş.. Bu zatın vasıtasile ve eakl Venedik sefirl- nin gayri meşru oğlu (Andre Ga- Biti) nin yardımile Sultan Süley- meana dostluk münasebatı tesis etmek için müzakereye girişmek İstemişti. Piskopos, —© zamandanberi Istanbulda bulunuyor, Kıral Fran- Suyanın esaret hayatının ne şekil alacağını bekliyordu. Piskopos, henüz akşam yeme- ğginden kalkmıştı. Oturduğu küçük evin kapısı çalındı. Kapıya bakan uşak: — İki ecnebi misafir gelmiş.. Pok acele sizi görmek istiyorlar. Dediği zaman piskopos ken- disini hayretten alamadı. Derhal misalirleri kabul etti. Franj Pani İle karşılaşır karşılaşmaz dudakla- rının arasından bir hayret — sesi yükseldi: — Ah dostum, siz ha... Her şeyi ümit ederdim. — Fakat sizi İstanbulda göreceğimi hiç zannet- mezdim. Buyrun bakalım.. Bu, tanıyamadığım — arkadaşınız. da berhalde yabancı olmiyacaktır. Franj Pani ihtiyar piskoposun elini — öptükten sonra — ihtiyatlı bir sesle cevap verdi: — Mon Sinyor!.. Evvelâ şu moktayı nazarı dikkatinize arzet- mok isterim, Göreceğimiz şeyler fevkalâ: mmiyeti haiz olduğu için burada serbestçe konuşa- bilir miyiz. — Ool. Bundan — temamen emin olabilirsiniz. Yegâne aşçım ve uşağım olan Pol, dindar bir hıristiyandır. Bana karşı da büyük bir hürmet ve muhabbeti vardır. Fakat, madem ki bahsedilecek şeylere bukadar büyük bir ehem- miyet atfediyorsunuz.. Şu halde onu başımızdan - savabiliriz. Pesikopos'a, Şövalye verdi: — Muhterem — pederl!.. isabet etmiş olursunuz. Dedi... Uşak Pol'ü savdıktan sonra, papazın küçük salonunda« ki masanın başında üUç kişi baş başa vermişlerdi. d Piskopos: — E dostuml.. Şimdi sizi din. liyorum. Dedi... Franj Pani evvelâ Şö- valyeyi takdim etti: — Gerek Kıral ve gerek K raliçe Hazretlerinin itimatlarına mazhar olan (Kont dö Pari) !.. Fakat Şövalye, söze karıştı : — Artık sizden saklamıya lüzum görmeden söyliyebilirim ki, bana sadece (Şövalye) de derler. Bilhassa zatlâlinize Kıral Hazret- leri tarafından gönderildiğim için bana hakiki unvanımla hitap eder- seniz daha memnun olurum. Piskopos yerinden sıçradı: — Kıral Hazretleri mi?.. De- cevap çok Etmek İstemişti.. mek onun tarafından geliyorsu- nuz?.. Eakat Kıralın şiddetle mahpus — olduğunu İşitiyor - ve müteessir oluyorduk. — Maalesef öyle muhterem peder... Ben ancak kendilerile bir tesadüf dolayisile görüşebil- dim. Bana mühim bir vazife tevdi ettiler, " Ve Parise gönderdiler. Orada Kıraliç Hazretlerile görüş- tüm. Onlar da gerek beni ve gerek dostumuz Franj Paniyi size gönderdiler. — Hoş geldiniz, sefa geldiniz.. Şimdi bu vazifenin neden ibaret olduğunu öğrene bilir miyim. Şövalye hiçbir şey söylemeden derhal ayağa kalktı. Belindeki küçük hançeri kımından çıkardı. Sağ ayağını sandalyenin üstüne dayadı. Yavaş yavaş çizmesinin koncunu sökmeye başladı. Birden- bire yuvarlanan yuvarlak bir şeyi aldı. Üzerine kat kat sarılmış ipek bir kumaşı açtı. O anda Şöval- yenin elinde göz kamaştırıcı bir ışık parladı. Avucunun ortasında, sanki büyük bir fındık derecesin- de iri, şeffaf bir kan damlası vardı. Gözlerini merak ve hayretle Şövalyenin avucuna dikmiş olan Piskopos, — birdenbire — yerinden sıçradı : — Ah.. Kıralın yüzüğü.. Her zaman parmağında taşıdığı yüzük. Diye - bağırdı. Franj Pani ise içini çekerek: — Zavallı Kıral.. Pavi har- binde iken bu yüzük parmağında idi. Diye mırıldandı. Şövalye, bu yüzüğü, piskoposa uzattı ve sonra : — Durunuz.. Daha bitmedi, Monsinyör. Diyerek sırtından evvelâ ce- ketini ve sonra da yeleğini çı- kardı. Hançerinin ucu ile çuha yeleğinin Aastarını baştan başa keserek açtı. Oradan da masanın üstüne küçük bir meşin kese yuvarlandı. Şövalye, parmağını bu mektu- bun Üstüne bastı: — Monsinyör.. Benim vazifem, bu yüzük ile bu mektubu size teslim etmekten ibarettir. Gizli bir vasıta ile bu mektupla bu yüzük Osmanlı Padişahı Sultan Süleymana takdim edilecek.. Alı- nacak cevap bana bildirilecektir. Franj Pani söze karıştı. — Bende de kıraliçeninin bir mektubu var. Bu da ayni suretle padişaha verilecek. Monsinyör Pilisye, dirseklerini masanın Üstüne dayadı. Sakalını eline aldı. Düşünmeye başladı... Birkaç dakika süküt ile geçti. Şövalye, sandalyesinin arkasına dayanmış, vazifesinin en müşkül ve mühim kısmını ifa ettiğinden dolayı kalbinde bir ferahlık vü- cudünde bir hafifik hissetmişti. Piskopos, — başını — kaldırdı. Evvalâ Franj Paniye ve sonra valyeye baktıt Şı-'Ğuç.. çok ılk&“ibir W Buna benim kudretim değil- dir, zannediyorum. Saraya gimek, Sultan — Süleymandan gizli bir mülâkat talep etmek, ve sonra bunları takdim eylemek.. Bir ecne- bi için o kadar müşkül şey ki... ( Arkası var ) | | | nında bulunmazsanız hapsen- tazyiki- hur. Her akşam NOVOTN?'u WNecip ve Zirkin ORKESTRASI KONSERi SİPAHİ OCAĞI Heyoti İdare Reisliğinden Mevsimin bitmesi dolayısile Sipahi ocağının — yazlık — Yeniköy — şubesi 1/10/934 tarihinden itibaren kapatıla- rak Ocak kışlik salonlarında eskisi gibi her suretle faaliyete — devam edecektir. (3061) İst. Asliye Mahkemesi 3üncü Hukuk Dalresinden: M. Makro- hini Pangaltıda Yunus sokağında 6 numarada mukim Toros Efendi aleyhine açtığı feshiakit davası Üzerine on günde cevap verilmek Üzere berayıtebliğ gönderilen dava arnhali mumaileyhin mezkür hanede olmadığı ve hâlen ikametgâhı meçhul bulun- duğu beyanile bilâtebliğ iade edilmiş ve bittalep bir ay müddetle ilânen tebliği karargir olmuş ve arzıhalin bir nüshası. mahkemesi divanhanesine talik kılınmış olmakla ilân olunur. 115 Galip Ömer Bey: İstanbul Samat- yada Sancaktar mahallesinde Tekke sokak 14 numarada: İstanbul 3 üÜncü murluğundan: Atalya Ditriş gşir- keti tarafından 907 liranın *» de $ faiz & de 5 avukatlık Ücreti ve ma- Barifi icra'iye i ili talebi Üzerine yukardaki adresinize gönderilen öde- me emri adresinizi terk ve halihazır ikametgâhınını — bilen — bulunmadığı hakkında mübaşır şerhiyle iade edil- miş ve ilânen tebligat icrasına karar verilmiştir. İşbu ilânın tarih günün- den itibaren bir ay zarfında mebaliği mezburun ödenmesi veya mal beya« nında bulunulması veya bir. itirazınız varsa bildirilmesi ödenmesine itiraz olunmazsa borecun kat'ileşeceği cebrl icraya devam olunacağı mal beya- lcra Moe- nize karar verileceği tebliğ maka- miına kalm olmak Özere İlân olu- (3060) Gaip Köpek Belediyenin 4508 numarasını ta- şıyan Seter cinsinden uzun kulaklı, koyu kahve renginde ve ayakları, | göğrü, kuyruk ucu ve burnunda bee yaz İlekeleri olan Baron adındaki | erkek av köpeği kaybolmuştur. Bulup adresime getirene mükâfat verile- cektir. (114) Galatada Mumhane caddesinde W mu> meralı Salân İmalathanesinde — Ayşe Memleketimizin ilk biçki yurt- larından biri olalan ve 21 sene- lik tahsil hayatında 3560 — talebe yetiştiren Divanyolu Türk kadın- ları Biçkiyurdu,” dün yeni sene mezunlarının diplomalarını mera- simle dağıtmıştır. Bu devrede 90 talebeye dip- lama verilmiştir. Müessesenin bu- güne kadar yetiştirdiği talebele- rinden 32 si İstacbul ve taşranın muhtelif yerlerinde Biçki yurtları açmışlardır. Resimde dün diplo- malarını alan hanım kızları görü- yorsunuz. Ortadaki zat müdür İsmall Hakkı Beydir. Hilâliahmer Merkezi Umumisinden Eskişehir Merkez Ambarında : Perles kamyonları (2), marka markalı - otomobiller, otomobil ve makine Parçaları (4) Teşrinievvel Berliye kamyonları (1) , lâtil muhtelif 934 tarihinde satılacağından — talip.erin müracaatları. KADIKÖY-BOSTANCI Tramvay seferlerinin işletmeye açılışı Üsklüdar - Kadıköy ve Havalisi T. A. Şirketinden: Halk Tramvayları Kadıköy Tramvay şebekemizde inşaatı bitirilen Kadıköy - Bostancı hattı, evvelce 1934 sabahından itibaren işletmeye ilân edilen ücret tarifelerine göre, | Birinci Teşrin açılacak ve bu suretle Kadıköy - Yoğurtçu, Feneryolu - Caddebostanı - Suadiye - Bostancı mıntakaları arasında muntazam Tramvay seferleri tesis edilecektir. *3076,, M. M.V. Harita Umum Müdürlüğünden: 1 — Harita Umum Müdürlüğü kıt'ası için inşa edilecek pavyon kapalı zarfla münakasaya konnmuştur. İhalesi 15/10/934 Pa« zartesi saat 11 dedir. 2 — Taliplerin keşif, şartname ve krokisini görmek üzere hergün ve münakasaya iştirak edeceklerin de Ankarada Cebecide Satınalma Komisyonuna getirmeleri. İnkılâp Liseleri Müdürlüğünden vaktinde teklif mektuplarını Harita Umum Müdürlüğü “5S948,, — Derslere 1 Birinci Toşrinde başlanacaktır. Talebelerimizin © günden itibaren mektebe devama başlamaları. Şirketi H'z_.ı;';'iye;('l'en: - ——— n Iktısat Vekâleti yüksek makamınca- tasdika iktiran etmiş olan aşağıda yazılı tarifenin 29/9/934 Cumartesi sabahından itibaren tatbikina başlanıldığı muhterem yolcularımıza ilân olunur, Tam ücrete tabi sivil yolcular kısmı: Köprüden iskelelere ve iskelelerden Köprüye tek bilet Vinoi Mevk MINTAKALAR Maa rüsum Kısım | incl 2 nci 1 inci 2 nci Köprüde 1 Iİskelelere ve iskelelerden Köprüye tek Snci Mevk MINTAKALAR Maa rüsum bilet bedeli Kuruy 6 25 8 15 " Birinci' mintaka İkinci " bilet bedeli Kurüş 11 13 17 20 Resmi elbiseyi lâbis askeri erkân, ümera ve zabitan kısmı: 1 inci Mevki Maa rüsum bilet bedeli Kuruş 22 25 32 50 32 50 2nci Mevki Maa rüsum bilet bedeli Kuruş 14 16 20 23 bilet linci Mevki Maa rüsum bilet bedeli Kuruş 7 50 10 25 2nci Mevki Maa n bilet bedeli Kuruş 12 50 17 50 Köprüden iskelelere Azimet ve avdetli bilet “ 2nçi Mevki Maa rüsum bilet bedeli Kuruş 27 50 30 38 50 38 50 Köprüden İskelelere Azimet ve avdetli bilet 1 inci Mevki Maa rüsum bilet bedeli Kuruş 15 20 50 İskelelerden Köprüye Azimet ve avdetli bilet İinci Mevki — 2nci Mevki Max rüsum Mua rüsum bilet bedeli — bilet bedeli Kuruş Kuruş 18 50 25 20 25 30 35 30 35 İskelelerden ' Köprüye Azimet ve avdetli bilet -3nci Mevkl — 1inci Meyki Maa rüsum Maa rüsum bilat bedeli bilet bedeli Kuruş Kuruş 15 12 50 17 5o 20 50 Memurin ve zabitan karneleri MINTAKALAR Birinci mintaka - Tdincl 50 varakalı memurin ve zabitan karneleri 2nci Mevki 1inci Mevki Maa rüsum Maa rüsum bilet bedeli bilet bedsli Kuruş Kuruş 31250 375 43750 51250