30 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

#eveşaşeşasA AAA AA AAA RARAN SA SAA AAA GA LA SAA AAA ASA SAA AA AAA GG GA SAA sA A GA BAA AAA AA GAdecAAsAsAALAcA KSS AAAAEAAAEAAAASAŞA SA SEĞASAA AAA SAA AA SAA AAA “Acunun Ote Yüzünde Neler Oluyor ?,, Amerika Reisicümhuru, Amerika Top- rağında Olmak Şartile Herhangi Bir Ulkede Kendını Kardeş Evinde Sayar Aratrika Reisicümhuru Mister Roosvelt son seyahatinde Kartagon şehrine uğradi, Kolombiya Reix Herşeyi kendi zamanında ya- pılmalıdır, denilir, Amerika Reisl- cümhuru Mister Roosvelt bu esas kaldenin sadık bir - tarâftarıdır: İşi gücü hatta sıkıntı ile dolu olarak, ne kadar çok olursa ok Sun İtiyadını. bozmaz, — zama- hında yer, zamanında uyur, za- Mmanında — dinlenir. Nitekim bu Sene de, dahili vaziyetin kondisine birçok düşünce vermesine rağ- men vakti gelince, tatil seyahati- he çıkmıştır. Mister Roosvelt bu tatil seya- hatı esnasında (Havay) adalarına tadar gitmiş ve geri gelirken Kolom- bia cümburiyetine uğrayarak dev- let reisini göım0| ve ÂAmerikanın Her Italyan Evine Bir Beyaz Kordele ! İtalya veliahtının refikası Prenses Mari Joze bir kız çocuk dünyaya getirdi. İtalya gazetelerinin ver- dikleri tafsilâta nazaran kurtuluş müjdesi, halka, şebir meydanına konulan bir top vasıtasile ilân edilmiş ve bu top sesi işidilince şehrin bütün kilişe çanları her yerden çalmıya başlamıştır, sokak- larda da zevk ve neş'e içinde dans eden çiftler görülmüşlür. Şimdi İtalyanın bütün evlerinin kapı veya pencerelerinde, İıılyı hanedanının armasile süslü bir beyaz kurdele Bu kurdele İtalya suvari kıt'aları kumandanlığının — teşebbüsü ile Milyonlarca yaptırılıp - on ilâ elli kuruş mukabilinde halka satı- miştır. Bu kurdelenin getirdiği para İle zayıf çocukları her sene deniz kenarma göndermek için daimi bir yardım eyi tesis edilecek, geriye kalan kısmı ile de suvari kıt'asının himayesi altında bulunan müuhtelif — şefkat —mücsseselerine yardım edilecektir. Italya gazeteleri genç anneye dalgalanmaktadır. | | kaçakçı, tayyare cümhuru doktor Herrayo ile dostça senli benli | şimdi sıhhat ve afiyet temenni | etmekte ve bu defa oğlan l iin istenilen ikinci çocuğu beklemeks tedirler. yemek yedi tan daima imüstağni kalmasına mukabil Amerika toprağında bu- lunan diğer devletlerle sıkı bir münasebet idame etmek istediğinl göstermiştir. Kolombla halkı ve hükümetl Amerika relsiclmhurunu samimi ve hararetli bir şekilde karşıla- mışlardır. — Mister Roosvelt ile korıııu devletin — relsi, — birlikte, Teşkil senli benli bir yemek yemişler, tarihi âbideleri ile meşhur olan Kartagen şehrini dolaşmışlardir. Bu müsahabe esnasında Mister Roosvelt: — Amerik kıt'asından olmak şartile her hangi bir ülkede, kendimi kendi edvimde sayarım.., Demiştir. Kolombiyalılar, memleketleri- ni esaretten kurtaran Bolivar'ın 150 inci yıldönümü münasebetile çıkardıkları yeni puldan misafir- lerine bir kolleksiyon hediye et- mişlerdir. Bu münasebetle Ame- rika gazeteleri buzlu şimal deni- vücudun muhtelif uzuvları arasın- da daha yakından bir münasebet tesisini — istemektedirler. Burada kast edile manâ, bilhassa cenubi Amerika — pazarlarının Avrupa mallarından — müstağni — kalarak Amerika —masnuatına dönmesini | istemektir. Ve — unutlmamalı- l dır ki bu kısımda bilhassa İngi- lizlerin muazzam bir sermayeleri işlemektedir. Gümrük Kaçakçılığma Karşı .. Fransada Bir Hava Polisi Edildi.. Her İstasyonda Komiserin Emrini Beklıyen Bir Tayyare Fennin terak- kisi yalnız insa niyetin işine ya- ramakla kalma- dı, İnsaniyet ha- ricinde yaşıyan- ların da istifade gözleri — önüne yeni — bir saha açmış oldu: Bu gün Amerikada W ve nüfusu çok © kesif olan Avru- pa devletlerinin bir kısmında tay- yare ile kaçan B hırsız, — tayyare | ile mal getiren ile çalışan casus âdi vak'alar ara- sına — girmiştir. Her gün görülüp İşitilir. İşte bunun İçin- dir kl tayyarenin sulistimaline ma- ni olmak mak- sadile Fransızlar bir hava zabıtası teşkil — etmek — mecburiyetinde | kalmışlardır: Eylâl ayının ilk — gününden itibaren Fransada ne kadar tay- yare istasyonu varsa, hepsinde de bir komiserin riyaseti altında iki pilot ve iki makinlet ile iki telsiz- NL Burje istasgonunda polle taygare kuvvetlerinin telsiz — merkerl.. I ciden ve kâfi miktarda da polis- ten müteşekkil bir zabıta kuvveti bulundurulmaktadır. — Bu zabıta kuvvetinin emrinde iki tayyareden başka alıp verici bir de telsiz mer- kezi vardır. Bu teşkilât Paris merkezine bağlıdır, oradan aldığı zinden buzlu cenup denizine ka- | dar bütün Amerika kıt'asının bir- | vücut olduğunu yazmakta ve bu | Mikrofon Karşısında Telsize Söz Havale Etmek Te Radyoda şeyden evvel söz söylemek her bir ses kabiliyeti meselesidir. Fakat bunun için mikrofon karşısında bir parça idman yapmak, mikrofonun vazi- yetine göre sesi idare etmek Mikrofon önünde söz | Elbette Ki Bir Hünerdir Bam söyleme tecrübeleri lâzımdır. Bizde, buna - rlayei edilmediği içindir ki radyo neşı yatı çok defa curcuna oluyor. Halbuki curcunaya düşmemek içli buna idman etmek Jâzımdır. Resmi mlı böylı bir kcrübe)ı gbıieriyor İngilterede Vukua Gelen Son Maden Kazasında Ölenlerin Sayısı 260 1 Geçti Hâdisenin Tüyler Urpertıcı Tafsılatı İngiltere'nin Grosford Colllery adını taşıyan kö- mür ocağinda, birikmiş çü- rük gaz patladı, yangın çıktı, bu sırada ocakta ( 500 ) den fazla amele çalışıyordu. Fakat bun- ların bir kısmı ocağın ağ- mna yakın yerlerde olduk- ları için kurtuldular, fa- kat öbürleri ağza uzak deh- lizlerde İdiler tamamen mahvoldular. llk zamanlarda bu bi- | çarelerin takriben ( 100 ) kişi olduğu — sanilıyordu. Fakat sonra hesap yapı- lnca 261 kişinin meydan- da olmadığı anlaşıldı. Başmühendislik 'içerde kalanları biç değilse bir kışmını kurtarmak için aza- mi fedakârlık yapıyordu. Ocağın başka ağızlarından aşağıya kurtarıcı — vasıta- larla mücehhez ekipler indirdi, fakat bu ekipler nereden inerlerse insinler, aşağıda ateşten bir duva- ra tesadüf ediyorlardı. Ni- hayet Ümit kesildi ve ma- den ocağının ağzı bir du- | varla örüldü, bu duvarın | arkası mezardır. Bu müddet zarfında ocağın Madenin etrafını, aşağıda hisim - akrabası | bulunan kadın, erkek çocük bin- lerce İnsanla dolmuştu, bunlar ilk zamanda Ümitle — bekleyorlardı, fakat aşağıya İnen son ekipin de çıkmasını müteakıp duvarın örül- | mesine başlanınca her ağızdan bir | hıçkırık boşandı. Anlattıklarına | göre bu betbahtların arasında, daha bir hafta evvel evlenmiş, llu tane genç vardı. da, başlıca 14 kaza vukua gelm etrafında, içeride kalan husi akrabalarıni bekliyenler.. Neşredilen bir istatistiğe na ran İngilterede son 30 sene zarfı bunların birincisinde —|i | ikincisinde 223, tçüncüsünde € dördüncüsünde 132, beşincisin 337, aitıncısında 337, yedincisin | 320, sekizincisinde 344, dokuzu cusunda 439. onuncusunda 1 onbirincisinde 86, onikincisinde ! onüçüncüsünde 45 kişi ölmüşt | Bu ondördüncüdür. 'emir üzerine Şüpheli tayyareleri | takip etmekte, ayni zamanda da tayyare kullanan yolcuların vesi- kalarını gözden — geçirmektedir. Bu teşkilât — havadan, geçerl malümat soran veya sıkıntı his den - tayyarelere yardım —etm varifesile de mükolkflk.