22 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

22 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

22 Birinci teşrin Mündericatımızın çoklu- gundan — dercedilememiş- #ir, Bir Zehirlenme Hâdisesi , Başvekil Paşanın Refaka- tinde Turhala Giden He- yeti Bakır Çaldı Ankara 21 (A.A) fabrikasının küşat res yap- mak özere Turhala gitmiş olan heyet hafif bir zehirlenme bhâdi- sesi geçirmiştir. Seyahate iştirak edenlerde ye- mek dokunmasından hemen umumi denecek bir rahatsızlık görülmüş, ve yapılan tetkik neticesinde bunun bir bakır çalığı olduğu ortaya çıkmıştır. Bakır çalığım en çabuk (hissederek tedbir alan ve geçiren Başvekil Paşa Hz. olmuş ve bundan sonra Turhalda fasılasız altı saat çalışmıştır. Bü- tün rahatsızlıklar geçmiş, şimdi kimsede hiçbir ârıza kalmamıştır. Icap edenlere lâzımgelen ihtarat yapılmıştır. M. Karahan Yeni Sovyet Sefiri Bu Sabah Geldi Sovyet Rusyanın yeni Ankara sefiri Wi, Karahan cenapları bu sabah ekspresle şehrimize gel miştir. Yeni Sefir istasyonda bir po- lis müfrezesile Polis Müdürü, Sovyet Konsolosu ve Konsolosluk erkânı tarafından karşılanmıştır. Kayseri Fabrikası Mühendis Ve Usta Başılara| Diplomaları Verildi Moskova 21 — Kayseri men sucat fabrikasında çalışmak Üzere aşılan hususi kurslara devam eden Türk mühendis ve ustabaşıları kursu muvaffakıyetle ikmal et- mişlerdir. Mezuniyet merasimi yapılmış, mütekabil nutuklar irat edilmiş, 5 mühendis ile 64 ustabaşıya aliyülâlâ ve âlâ derecede diplo- malar verilmiştir. Romanyadan Gelen Muhacirler Dün Romanyadan şehrimize Adnan vapurile 260, Nilüfer va- purile de 410 muhacir gelmiştir. Bunlar Tekidağında iskân edile- ceklerdir. Geelen haberlere göre Köstence de toplanmış 10 bin kadar muhacir vardır. Millet Meclisinde Ankara, 21 Meclisin ilk toplantısında (Vekiller | Heyeti Balkan hükümetleri ile yapılan müzeyyel itilâflırı Meclise tevdi edecek, Hariciye Encümeni derhal toplanarak itilâfnameleri tetkik edecektir. Mecisin ilk günü me- rasim yapılmıyacaktır. Itilâfnamelerin Meclisin cumar- tesi günkü toplantısında müza- kereleri ve Hariciye Vekilimizin bu münasebetle beyanatta bu- lanması, dost Balkan hükümetleri hakkında tezahüratta bulunulması muhtemeldir. Bir Rumun Definesi Evvelce Izmirde çiftlik sahibi olan mübadil rumlardan hacı Mk hal hükümetin müsaadesile çiftli- ğinde hafriyat yapmış ve giderken gömdüğü 700 isterlini meydana çıkarmıştır. Fakat bir başka yere gömdüğü 1500 Jagiliz altınını bulamamıştır. Bir Tramvay Yoldan Çıktı Eminönü-Febek hatlına işleyen 237 numaralı tramvay arabası | yayların kopmasile dün akşam raydan cıkmış, bu yüzden bir saat kadar tramvay münakalâtı Şeker durmuştur. Resimli Meka e Gençlik günlerinizde, güzelliğinizin en Medeli dam d Utfatiar görürsü » Fakat yı ştüğü, yü: dığı zaman strafıaizd nin silladiğisi gör Artık size İiymet veren | Ig Gençliğin Kıymeti ler azalır ve bir gün gelir ki tebeselimleriniz. görül met, kohkahalarınız İşitli. m İçin en bü- SON TELGRAF HABERLERİ Fransız Veİtalyan Gazeteleri Memnun | Tevfik Rüştü Bey: “ Telâşa Lüzum Yoktur. Fakat Avrupa Da Bugünkü Halile Cennet Değildir. ,, Dedi Küçük İtilâf İle Macaristanın İyi Geçinmesi İsteniyor Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin riyasetinde Belgrat'ta mir teveffa Aleksandr Hz.nin ce- naze merasiminde bulunmuş olan Türk heyeti, dün sabah saat 8de | İ ekspresle şehrimize dönmüş, is- tasyonda merasimle karşılanmış Ir, Cenaze alayında Türk ordu- sunu temsil eden Muhafız alayı bölüğünü teşkil eden askerleri- mizde dün akşam geç vakit Belgrat'tan dönmüşlerdir. “ Avrupa Cennet Değildir. ,, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey Belgrad'n giderken Selânikte Yunan gazetelerine ehemmiyetli sözler söy- lemiş ve bu cümleden olarak demiş” tir ki: « — Kıral mesl, yalmız Yugoslavya için Aleksandrın o öldürül değil, fakat bütün Avrupa ve Balkanlar için | bir kayıp teşkil eder. Avrupanın bu- günkü vaziyetinden endişeye mahal yoktur. Fakat Avrupa cennet de de- ğildir. Hoş olmıyan hidiselerin önüne geçmek için bütün devletlerin birlikte çalışmaları lâzımdır. ,, Mihailof Nerede? Tevfik Rüştü Bey, Makâdonya komitesi o elebaş'arından Mihsilofun, Yugoslaya | tarafından talep edil iği şeklinde bir hâdiseden şahsan olmadığını, bu komiteci reisinin elyevm Kastamonide siyasi bir ülteci sıfatile oturduğunu söy- lemigtir. Höriciye Vekilimiz bu akşam An- kuraya gidecektir. Fransadan Yükselen Takdir Sesleri Pacis, 21 ( Hususi) — Gerek Küçük İtilâf, gerek Balkan birliği lerinin siyasi vaziyet hak: 7 Muharrir “ Felek ,, yaziyor * Denirdi ki; “ — Yemek için yaşamamalı, yaşamak için yemeli!..,, Güzel lâf. Takvim yapraklarının altına, kâğıtlarına yazılabilir. Lâkin ameli kıymeti nedir? İnsan yemek için yaşımamalı.. Pekâlâ... No için yaşa- kında neşrettikleri tebliğler çok iyi bir tesir yapmıştır. Bilhassa bu tebliğlerin mutedil mahiyeti boşa gitmiştir. Bu münasebetle Tahrikât Yugoslâvyada Gizli Bir Teşekkül Neler Yapıyormuş? Londrada çıkan Deyli Fkspres gazetesi bir şayiadan bahsederek diyor ki: “ Yugoslavyada ortalığı karıştır. malr isteyen bir gizli teşekkül, mü- teveffa kıralın büyük kardeşi ve el- yevm kapisanede bulunan prens Yor- ginin kral ilân edilmesini temin mak- sadile tahrikât yapıyor. ,, Yeni Kabine Belgrat, 22 (Hususi) — Yeni Yuyosluv o kabinesinin tekrar eski Başvekil M. Uzunoviç tarafından teşkil edileceği muhakkak sayılıyor. “Balkan Futbol Turnuvası Bulgar «Federasyonunun Şayanı Dikkat Bir Müracaatı Haber aldığımıza göre, Fener- bahçe kulübü, İstanbulda yapıl mak özere bir Balkan futbol turnuvası (o tertip etmiş, bütün Balkan devletleri futbol şampi- yonlârıma müracaat etmiştir. Fenerbahçe bu arada Bulgar şampiyonu olarak Leviski takımını da çağırmıştır. Fakat Bulgar Fe- derasyonu Leviskinin dördüncü de- İSTER İNAN recede bir takım olduğunu, Bul- gar şampiyonluğunu IST Figaro gazetesi diyor ki: “ Tebliğ her noktadan mi kemmeldir. Söylenmesi lâzım ge- len herşey açıkça söylenmiştir. Göze çarpan temkini, fikri siyasi ve akilânesi onu kaleme alanlar için mucibi iftihardır.,, Eko dö Pari de diyor ki: “ Gerek Yugoslavyanın ve Küçük İtilâfın, gerek Balkan birliğini teşkil eden devletlerin tasavvurları, itidalleri noktasından tasvip edilmek gerektir. Suikast- ten istifade ederek ihtiyatsızca intikam almıya kalkmak isteme diklerini gösteriyor. ,, Övre gelince; böyle bir mer- kezi Balkan anlaşması vücuda geldiği takdirde bu hal, Avrupa politikasını esasından değiştire- cek ve Küçük İtilâf ile İtalyanın barışmasını tacll edecektir. İtalya Da Memnun Roma, 21 (A.A.) — Küçük İtlâfın tebliği matbuatı tarafından rşılanmıştır. Matbuat milel siyaset sahasın- ur arzusunun bir ni- şanesi addetmektedir. Fransanın dos halisane münasebetler, Roma ile arasnda husulü arzu olunan mukarene- tin zaruri unsorları addediliyor. Küçük İtilâf » Macaristan Roma, 21 (A. A.) — Macar Hariciye Nazırı M. Dö Kanya ile M. Musolini mülâkatının başlıca mevzuunu, ohali hazırda ( İtak yanın, küçük itilâf ile olan münasebetlerini ıslah için sar- fetmekte (olduğu (o gayretlerin teşkil ettiği zannolunmaktadır. Italyan efkârnumumiyesi, Ma- caristan ile Küçük İtilâf arasın- daki münasebetlerin sakin olma- sını temenni etmektedir. takımı temsil edeceği ve bu hususta Türk © Federasyonnunu Müdal alesini istemiştir. İNANMA! malı?. Orası malüm değil.,, çiko Hi lere ve bilhassa bunun için yaşıyanlara sorsun. ve müstesna çevaplar alacağı muhakkaktır. Niçin malüm değilmiş. Eğer “ Felek , Bey bunu bilmiyorsa yaşamasını ve yemesini bir arada beceren- Rana İSTER INAN İSTER İNANMA nn İl Sözün Kısası Bize Faydası Olmadıktan Sonra... AE “ Zirant Vekâleti hesabına Antal- yada tecrübeler yapmıkta olan mü- tehassıs M. Tangal Antalya bahçeles rinin bir iki sene içinde muz yetiştir. meye müsait bir hale getirileceği neticesine varmış... Antalyada muz mekte olduğu için, bu görülen maksat © meyvanın ıslah etmek olacaktır. şimdiden yetiş- haberde cinsini Geçen sene bir hasta için muz almak lâzm gelmişti Bir manav dükkânında gözüme ilişti, biraz kü- çük, bir haylıda zayıftı, fiyatını sordum; — 160 dedi, Çok buldum. — Ne diyorsun efendi, yalnız 100 kuruş gümrüğü var, İskenderiyeden geliyor bul * Bir hastanın arzusu mevzuubahsti, İtiraza da imkân yoktu, fakat ertesi gün bir tesadüf bana öğrelti: — Kilosuna 100 kuruş gümrük resmi verilerek İskenderiyeden getir- tildiği o söylenilen bu muz, bizim Antalyanın malı imiş, İstanbula 45 kuruşa gelmiş, bir nakliyat anbarında müzayede ile (60) a satılmış, manav dükkânında da (100) kurug fazlasile bana sunulmuş! w Birkaç gün evvel İzmirden gelen asebetle “Muz, un dostumun iç çekmesine sebep oldu: — Bugün İskenderiyeye yaş mey- va gönderemiyorsak, (o göndermekte zorluk çekiyorsak bundan şu “Muzu, mes'ul tutsak faz'a hataya düşmüş olmayız, sanırım. Memlekete İskender- yeden senede kaç liralık muz gelir bilmem, yalnız çok olmadığına emi- nim. Fakat oz veya çok biz memle- ketin hudutlarını bunada kapadık, Mısırlılar derhal mukabele ettiler, bilânçoda — kârl olduğumuzu hiç sanmam, dedi. * Meslektaşlarımızdan biri yordu: “Çiklet ismi altında satılan naneli bir çeşit sakız vardır, Amerikadan gelir. Son zamanlarda bunun benzeri memlekette de yapılmış ve yapılınca da “yerli sanayiin himayesi namına, Amerikadan gelmesinin önüne geçil- mesi İstenilmiş! Amerika Ticaret ( bilânçomuzda bizden daima alacaklıdır. Yolladığı maldan milyonlarca fazlas'mı | satın alır. Şimdi bir bu vaziyeti düşü- nünüz. Birde nihayet birkaç yüz liralık o bir yerli çikleti O himaye etmek © için Amerikalıları (o gücem- dirmek ihtimalini göz önüne ge- tiriniz, Meslektaşımızın pek yerinde olarak verdiği nasihatleri haklı bulursunuz. * gelen dostumun omuz münasebetile anlattığı rivayette, ha- kikate tevafuk (hissesinin çiklette o'duğu kadar farla bulunmasına ihti- mal vermem, fakat yine Üzerinde düşünülmesini fay, Ziraat vekâleti tırdığı tetkikata gelince, bikat sahas'na girer, feyiz kat bahçe sahibi ile ahei he fazla ümide kapılmıyalım, O, bilir ne fedakârlıklarla yetişi muzun kilosunu yerinde yine otuz kırk kuruşa satacak, fakat ayni muz manav dükkünmda halka !60 kuruşa verilecektir. Bu, öyle bir tamamen İzmirden kanundur ki, tabiat tarafından konulmuştur, ceza ka- nununun her hangi bir maddesine uymass bile yine tepdili elde değildir. ! — Bir Casusluk iRusyadai Askori Mahkeme Sorgular Yapıyor Moskova, 21 (A.A) — Yüksek Askeri Mahkeme, Sovyet ordu ve donanmasının kuvvetini, fabrk kaların vaziyetlerini tesbite çalışan bir casus şebeke inin muhakeme i sine başlamıştır. Şebekenin başında Fuş isimi bir Alman ile Kotgasser isimi İ bir Avusturyalı bulunmaktadır Bunlar bazı Rusları da aralar» #İmıye muvaffak olmuşlardır.