28 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

28 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Uluslar Birliğinde Bir Protesto Uluzlar Birliği toplantıları, kısalık bakımından gün geçlikçe yeni yeni rekorler kuruyor ve karıyor. Balayor- sunuz, bir ulusun can alacak bir. da- yası çıkiyer. Bu davasını Cenevreye gösteriyor. Etrafta bir meraktır. baş gösteriyor, dedikoduların, fiskosların ardı, arası gelmeyor. Derken Birliğin büyük konseyi açılıyor. Bir aydış, (autuk), bir aydış daha, ve hep bera- ber konseyin öyeleri (Aza) işin o gün- kü günlemeç (tarih) tön başlamak Üzore dört ay sonra ve dördüncü ayın Ük Çarşamba günü yapılacak ikinci bir toplantıda görüşüleceğine- karar weriyorlar, Hintten, Çinden, Siyam ve Sey- lândan gelenler yüzgeri edip memle- ketlerine dönüyorlar. Yarım saatlik bir görüşme için avuç avuç harcanan paralar boşa gidiyor. Âdet haline gelen bu hal nihayet cana tek dedi. Sovyet Rusya Hariciye Bakam Litvinof Yoldaşla — Hariciye Bakanımız Tevfik Rüştü — Aran Müilletler Birliği mexdinde bu garip #deti protesto İüzamunu duydular. Çünkü uzun meos:felerden apıp gelen bu adamlar nihayet bir iş görmek isteğile bu yorgunluklara katlanmak- tadırlar. Bu fedakârlığın — neticesl gereksiz bir zahmet olduktan sonra Yorsahları aşıp — mesafeleri yutmak neye yarar? Büyük törülerin bu inceliği çabuk anlamaları ve ena göre bir yol tutmaları çok hayırlı olacak. — Süreyya Deniz Ticareti Birkaç Devlet Arasında Bir Anlaşma Yapıldı Londra, 27 (A. A.) — Deniz Hicaretinin uluslar arası düzeltil- mesi için Iskandinavya Hükümet- leri ve Holanda ile İngiltere ara- sında yapılan anlaşmaya göre, bu momleketler, bu İş için hükü- met yardımının gerek olup olma- dığını başka — devletlerle görüşe- ceklerdir. Şimdi yapılmakta olan para yardımının büsbütün kaldı- rılmasına veya azaltılmasına ta- raftardırlar. Bu husustakl teklif- ler yakında Londrada toplanacak olan uluslar arası deniz - ticareti konferansına bildirilecektir. Avusturya Malliye Bakanı Paris, (A. A.) — Tan gazete- Bine göre Avusturya Maliye ba- kanı, Paris, Lundra ve Romaya hareket etmişlir. Bakan bu üç hükümet merkezinde 1922 tarihli evrensel - istikrazının - tahvillerine ait konuşmalar yapacak ve bu muameleye ait mukavelenameleri imzalayacaktır. Kıralın Nutkuna Cevap Landra, 27 (A, A.) — Kıralın açış nutkuna verilecek karşılığı değiştirmek üzere, işçi fırkasının yaptığı teklifi, Avam Kamarası . 46 ya karşı 400 sesle geri etmiştir. fişk | Pariste Mühim Görüşmeler Türkeli İle Fransa Arasındaki Bağlar Sıkı Sıkı Berkıştırılıyor Parls, 27 (A.A.) — Dün öğ- leden sonra M, Laval ile M. Ti- tülesko arasında yapılan ve fev- kalâde dostça olduğunu söylemiye hacet olmuyan görüşme, bir mü- zakere olmaktan ziyade evvelce yapılmış olan görüşmelerin tekrarı ve aydınlatılması olmuştur. Gö- rüşme, Yugoslavyanın notası ile Macaristanın vermiş olduğu ceva- bın uluslar kurumundan — ortaya atmış olduğu meseleler Üzerinde olmuştur. Tedhişçilerin hareketlerini bas- tırmak — için yapılacak evrensel bir anlaşma projesini Fransanın wereceği haberi gerçekleşmektedir. Bununla beraber — Fransanın, Lehistanm 27 eylül tarihli Leh notasına vermiş olduğu cevap, doğu anlaşması hakkındaki gö- rüşmelerin ne durumda olduğunu araştırmıya sebep olmuştur. Şu- rasını hatırlatmak gerektir ki bu uzlaşmaya — ait dlik — teklifler, tesbit edilmiş olan bir metin vermekten ziyade bu uzlaşmanın çerçevesini gösteriyordu. Lehista- nın Litvanya, Çekoslovakya ve Almanya hakkında ileri sürmüş olduğu ihtirazi — kayıtların göz önünde tutulması, gelecekte ya- pılacak konuşmalar — için daha ziyade Ömit verici — ihtimallerin ilerlemesine müsait — bulunmak- tadır. M. Laval ile M. — Titülesko, Fransa - Rusya — yakınlığını da konuşmuşlardır. Bu yakınlık, ge- çenlerde Fransız mebusan mec- lisinde de söylenildiği gibi, Fran- sız devlet adamlarınca Avrupa barışının mühim bir amiltdir, Doğu Avrupasında düzen ve sükünun — berkitilmesi — ülküsünü güden bu çalışmalar, hali hazırda Türkiyenin gütmekte olduğu siya- sayı İlham etmekte olup Tevfik Rüştü Aras ta Parise gelmiştir. Ve yarın M. Flandin ve M. Laval ile görüşecektir. Türkiye Hariciye Bakanı, Türkiye ile Fransa ara- sındaki bağları müsbet bir surette berkiştirmek İsteğinl beslemek- tedir. Bu arzu, Pariste öğülmekten, beğenilmekten uzak karmamak- tadır. Ve uzun zamandan beri düşünülen şimal-şark uzlaşması- nın bir. Akdeniz uzlaşması ile tamamlanmasıdır. Elçimizin Sözleri Paris, 27 (AA.) — Türkiya büyük elçisi, evvelki gün Nanside Gençlerindir No .Bi 28- 11 - 934 Alt tarafını devem edemedi. Ley!â kendine hâkim olma- ya çalışıyordu. Gözlerini dolduran Yaşları kurutmıya çalışarak : — Reşit, dedi. Ben bilmiyerek büyük bir günah işledim. Seni ve kendimi tesadüflerden haber uma- Burhan Cahit rak yıllarca avuttum. Fakat bunun cezasını yine kendim çekiyorum. Sana duyuramadığım aşkım kerm dikeadimi yedi, sevgim vücudümle beraber çürüdü. Bugün sana ve- recek bir damla kudretim kalma- dığını hissediyorum. Tali yüzünü söylemiş olduğu hitabeyi gu cüm- le İle bitirmiştir: “— Esas itibarile barışı se- ver olan ve hayrete değer lisam | ve yüksek kültürü bizim için eski bir tanıdık olan Fransa, biz .;Pelrol İşi | . Ve Ingiltere Londra, 27 (ALA.) — Avam kamarasında, sorulan bir suale karşılık olarak, Sir Jon Simon, Japonyadaki Ingiliz elçisinin, Man- çukoda petrol inhisarına dair h- giltereniu itirazlarına karşı verilen cevap hakkında bazı mutalealar bildirmiye memur edildiğini söy- lemiştir. Bu mesele, hükümetin bütün dikkat nazarını üzerine çekmiştir ve başka memleketlerle bu hu- susa dair- daimi #surette temas edilmektedir. Kötü Rekabet İngiltere İle Lehistan Arasında Anlaşma Yapılıyor Varşova, 27 (A.A.) — Gaze- telerin Lonedradan — öğrendiğine göre, Lehistan e Ingiltere ara- sında kömür Satışında mevcut tahripkâr rekabetin önünü almak için müşterek satış — piyasaları ihzarı hakkında yapılan müzake- reler yakında tilâfla neticelene- cektir. oınorıl Plomberg Berlin, 27 (A.A.) — Nekahat devresini geçiren ordu bakanı Ge- neral Fon Blomberg vazifes'ne başlamıştır. Almanyanın Altını Berlin, 27 (A.A.) — Rayşbank bilânçosu —altın ihtiyatında bir milyon marklık bir çoğalma gös- termektedir. Siı. çevirmek için 01 beş y bek- letti. Beklediğimiz — elim'zde ve şte seninle karşıkarşıyayız, fakat bana Gmitlerimin — tahakkukunu haykıran tali gizli bir düşman gibi kulağıma eğilmiş : — Gençliğini çaldım! Deye fısıldıyor. Aşkın gençükte olduğunu an- ladım. Fakat çok geçl x Bandırma — vapuru kalkmadan Şit elieri çiçek'er, rıhtımdan e7 evvel Binbaşı Re- pokketlerle' do: İçinde mühim görüşmeler yapılan Pariste hariciya bakanlığı binası Türkler için dostluğu sağlam bir an'ane —olan bir memlekettir., Fransa İle Türkiye arasında Ööz bir çalışma beraberliği zihniyeti- nin berkitilmiş olmasından Gtürü mutluyuz. ,, Bombacıların Sorgusu Sen Gal, 27 (A.A.) — Alman- yadan İsviçre yolile Avusturyaya patlayıcı — maddeler — geçirme; teşebbüs eden Avusturyalı altı Nazinin mahkemesinde müttehim- lerden biri: “— Avusturya Nazilerinin şefi Habiç Avusturyada Nazi tethiş hareketini durdurabilirdi,, demiştir, Müttehimlerin bepsi — hücum kıtaatına dahil ve fakat relsleri Avusturyalı bulunan — Avusturya lejiyonunun — asker! — mahiyette olduğunu söylemişlerdir. Fransa - Sovyetler Avam Kamarasında M. Simona Sual Soruldu Landra, 27. (A.A.) — Avam Kamarasında bir sorguya karşı Hariciye Bakanı M. Simon de- miştir ki: *“Fransız Hükümeti Cumartesl günü, bir Frasız « Sovyet anlaş- ması olduğunu tekzip etmiştir. Bu beyanata — inanabileceğimizi sanarım.,, Japonya Kabinesinde Tokyo, 27 (A.A.) — Eski ba- kan M. Takahaşi, çekilen M, Fu- jyinin yerine, para işleri bakanlı- ğına geririlmişt r. GZERN KS A Harici Haberler Barada bitmedi. Lâtfen 11 inct sapfeyı çeviriniz. Okuyucularıma Cevaplarım.. Nu. AL'TE. İmzah mektüp anhibinet Oğlum, anlaşılan sen kendi kendine gaile çıkarmak İstiyorsun. Sevdiğin kız ile arana giren atlaşamamazlık kalmadıktan son- ra eski vaziyete dönmekte ne mahzur görüyorsun, anlıyamıyo- rum, Yazına ve anlatış şekline bakılırsa pek gençsin, belki mek- tep tahsilin de bitmemiştir. Sana tavsiyem — mektebini - bitirinciya kadar en büyük sevgiyi kitapla- rına vermendir. Bahsettiğin kızla, her şeyden evvel bir arkadaş gibi konuşursan daba iyi edersin, * Ankarada Bay M. Nedime: Oğlum, mektubun beni haki- katen mütcessir etti, fakat öte taraftan soai de, lüzumundan fazla ye'se kapılmış görüyorum, taliin bütün lütuflarını herkese müsavi Bürette taksim etmediğini düşün-) men lâzım, bir kısmını sana ver- miştir, ötekini komşuna yollamıştır. Çaresiz hissene düşenle iktifa edeceksin. Hastalık daim! değil, arızldir, elbette geçecektir, ben gözlerinden ıztırap çeken nicele- rini bilirim ki, biraz tedaviden sonra sıkıntıdan tam ve mutlâk olarak kurtulmuşlardır. Inşaallah sen de onlara benzersin, şimdilik sıhhatinin müsaadesi nisbetinde çalışmal, yükselmeye gayret et- melisin! Celelim sevgill meseles'ne: Aşk mesleke ve elbizeye bakmaz, eğer karşına çakaa kızın sende aradığı temiz bir kalp ile sağlam bir kafa, ve hayatta muvaffak olmak istidadından başka birşey ise o kıza şimdiden sntını çevi- rebilirsin. Annen iyi bir kadındır, fümit ederim daima sana yol gösterecektir. TEYZR Amerikadaki Mit- ralyozluMahpuslar. Gardiyanları Dövüp Bağla- mışlar, Hapisten Kaçmışlar Huntsvili, (Amerika) 27 Mahpuslardan altı kişi gardiyan- lardan iki tanesini tepeledikten sonra, iplerle bağlayarak, bir odaya kapatmışlardır. Bu adam- lar, iki mitralyozla daha da başka silâblar alarak yakındaki bir garajdan zorla çıkarttıkları oto- mobile binip savuşmuşlardır. Meşhur Sem Öldü Paris 27 (AA.) — Mizahi ve satirik desenleri ile meşhur karikatürcü Sem birdenbire öl- müştür. Kendisi 71 yaşında idi, Mühim Bir Tekzip Brüksel, 27 (A.A.) — Beb- çika hükümetinin berkesin elin- deki altınları müsadere edeceği haberi yalandır. Fo—<— L A yu, onlara yelişti. Leylâ ince, uzun boyuna çok laraşan siyah seyahat pardesüsü içinde bir dal gibi sallanıyordu. Düne ait bir şey konuşama- dan vapurun - hareketini bekle- diler. kele alınırken Reşidin buz gibi eli Leylânın ateş gibi yanan parmaklarını buldu. Bir kelime söylese boşanacak- lardı. Kır saçlı binbaşının, yılların rüzgârların, fırtınaların döve döve bakırlaştırdığı - buruşmuş — yüzü katılmış gibiydi. Bu ateş gibi yanan parmaklar Onun buz kesilmiş elinden çeki- lirken dayanamadı. — Leylâ, Leylâ! Diye haykırdı ve onu göğsüne çekerken: — Ben de çiftliğe geliyorum. Dedi. Karım olmadın. Kardeşim ol! Bitti Burhan Cahit Köroğlu Kınirgân 21X/934