1 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Birinel kânun 1 - D HİLAL - ve - Zambak ü Büyük Tarihf Roman Muharriri: A. R. Bir Taşla No.: 100 İki _Kıış K Şövalyeyi Italyîıyı Göndermekle Hem Onu, Hem De Françeskoyu Memnun Edeceklerini Düşünüyorlardı.. — Yok, Ibrahim.. bu da mi- rüvvete seza değildir. Bizl ve ni- celerini ölümden halâs etmiştir. Böyle kahraman kişiler, bu darr dünyaya az gelir. Onlara sebep- siz yere ilişmemelidir... Ancak ben derim ki, onu civarımızdan biraz uzakça tutalım... Madamki Italya diyarına gitmek ister; bu- na Mani olup ta, rikâbımızda bu- fundurmiya - çalışmıyalım.. Amma bize günün birinde lânm olmak ihtimall vardır. Onun için de gö- zümüzden pek İrak bulundurm- yalım. — Mübarek kalbinizden ne ki sudur. ederse, İsabet — andadır; sultanım... Kulunuza hoşça bir fi- kir gelir, bilmem” arzıma müsaade buyulur mu?.. — Söyle. " — Bizler, bunca mihnet ve meşakkate katlanıp buralara ka- dar geldik. Vakıa, birçok bilât ve ganaim elde ettik amma, asıl maksudumuz, şu Françe — kıralı Françeskoya — imdat etmekti. Mesfür, — bu hareketimizi cana rünnet bilip, hemen — ordusunun başına geçip, düşmanı iki ateş arasında — sıkıştırip — bize karşı gelmek.. ve mübarek elinizi öpüp şükran borcunu —eda — eylemek lâzım iken, her ne hikmete mebni ise buna kâüdir olamadı. Bakınız, Anadoludan gelen Faberler, pek hoşça değildir. Bazı isyan emmareleri — belir- 'miştir. Olabllir. ki, bizler yarın 'buradan — göçeriz. — Belki — de 'maslâhat icabatı, — askerimizi de geri çekeriz. O zaman Françes- konun hali yine — müşkülce bir vaziyet alır.. Kulunuz — derim ki; bu, Cem kulunuza Italyaya gitmek için — ruhsat — verelim.. Amma.. Giderken Françeskoya uğrasın.. Mesfüru görüp, niçin bize karşı çıkmadığını sorsun.. ve bundan sonra hüsnü tedbirl elden bırak- mayıp tedariklice bulunması için tarafımızdan tenbihte bulunsun. — Çok münasip olur. — Kulunuz bunda iki fayda görürüm, şevketlim.. birl şu ki, Françeskoyu bir hoşça tutup sa- habet göstermiş oluruz. Françaya tâbi ve taraftar olan hıristiyan olan mille'lerin şükranını kazanı- rız. Diğeri de Avrupa, bilâdını ta- nıyan ve bu gibl hususi mükâle- ve muhabere işlerinde mahareti olan bu Şövalye Ceme, Keennehü bir paye vererek onu daima eli- mizin altında bulundururuz. — M-kul düşünürsün, Ibrahim. Hemen, yarından tezi yok, Fran- çeskoya bir name yaz.. barı hafif ganayim hedayası da seç. Bunları Ceme teslim et.. gönder. Fakat.. uzaktan uzağa Cemin arkaşsını kollamayı da unutma... — Ferman, efendimizin şev- ketlim... * Kadının Fendi Şövalyeyl Yenebilecek mi?.. (Fondi) de löl '0 şatosunda, Kont İgoas dö Löyülüy Benim aziz ve sevgili Kontuml.. Sana bu mektubumu ne heye- canla yazıorum bilsen... Şu anda sana hitabederken kendimi; senin o aşk ve hararet taşan kudretli koların arasında farzediyorum.. Manevi bir lezzetle, tiril tiril tit- riyorum... Sonra da, sana pek mühim bir haber veriyorum. Ba haber, seni biraz hayrette bıraka- caktır. Çönkü tasarladığın prog- ramda belki bazı değişiklikler yapılmasına sebep olacaktır. Seni daha fazla merakta bi- rakmamak için bu haberin ne o duğunu derhal söyliyeyim: — Şö- valye, Cem.. Evvelki akşam Parise geldi... Dün sabah Kıralı ziyaret etti... Osmanlı Padişahı tarafın- dan gönderilen mektup ile birkaç ehemmiyetsiz. hediyeyi Birinci Fransovaya takdim eyledi. Şimdi sen, şu satırları okur okumaz yerinden fırlıyacak.. ağız dolusu bir küfür basacak: — Birinci Süleyman ile Birinci Fransova arasında muhakkak bir ittfakmame imza ediliyor. Diye bağıracaksın... Fakat, hiç telyş etme sevgilim.. Birinci Fransovada böyle bir işe girişe- cek kudret ve kabiliyet kalmadığı gibi, mağrur Padişahın sözleri de büsbütün başka bir mahiyettedir. Adeta nasihatten ibarettir. Mektubu Kıralın yazıhanesinden aşırtarak bizzat okudum. Eğer mühim bir şey olsaydı, kopye etmiye ve bir suretini de sana göndermiye mec- bur olurdum. Gelelim Şövalyeye.. Kıral onu gene Lüvr sarayıma mizafir etti. Bunda da büyük bir isabet gös- terdi. Hiç olmazsa tamamen gö- zümün önünde bulunuyor. Kendi- sini takip ve tarassut için beni yormıyor... Osum günlerdenberi vaktini yollarda geçirdiğini, ve hiç şüphesiz, ılık bir kadının he- yecanlarla titreyen sinesine hasret çektiğini düşünerek - bir hizmetçi girmek istedim. Benl nezaketle reddetti. Hatta biraz fazlaca yı- lşmam üzerine çenemi okşayarak: — Biraz yorgun olmakla be- raber, at uşağım Don Antvan Cenapları, sizi daha ziyade mem- nun eder, matmazel. Deddi.. Bu tavsiyesinden do- layı, Şövalyeye bilhassa minnetta- rım. — Çünkü bu — don Antuvan cenapları, beni cidden memnun etti.. O, bana karşı Şövalye gibi hissiz ve mağrur — davranmadı. Yatak çarşafını değiştirmek ba- hanesile odasına girdiğim zaman, yerlere kadar eğilerek beni se- lâmladı: — Matmazel hazretleri!. Siz ki, Haşmetlü Birinci Fransova Hz.nin saraylarında bulunan muhterem şahsiyetlerden birisiniz, Bendeniz gibi âciz bir İspanyol prensinin ya- tak asına girmeniz., ihtiyaçlarımı düşünmeniz ne kadar nmazik ve hassas bir kalbe malik olduğu- nuzu — gösteriyor.. ( Bodin ) de, kendimizi ateşler içine atarak hayatlarını kurtardığımız dokuz rahibeden hiç biri, bu sizin gös- terdiğiniz nezaketi ibraz edemedi. Teşekklürlerini beyan etmek için bizi şöylece bir dolaşsalardı... Yahut, hiç olmazsa aralarından ikisinl murahhas olarak yollasa- lardı ne olurdu; sanki... Bakınız şu halime. —Onların — yüzünde ne hale geldim. Dünyanın en zarif — bıyıkları olan — bi- yıklarımı, onların yüzünden kay- bettim. (Arkası var) | Dişleri Kurtarır! Diş et!lerini Kuvvetlen - dirir| Ağız kokusunu defeder! Ağızdaki bütün muzir mikropları Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri 1 Karal Köprübaşı TYel 42962 — Birksel Mühürdarınde Han Tel 172740 Mersin Yolu ANAFARTA vapuru 2 Bi- rinci Kânun PAZAR günü saat 10 da Mersine kadar. *'8165,, Karadeniz Yolu KONYA vapuru 1 Birinci Kânun CUMARTESİ günü saat 18 de Hopa'ya kadar — “8166,, Ayvalık Yolu MERSİN vapuru | Birinci Kânun CUMARTESİ günü sa- at 18 de İzmir'e kadar. “8167 ——— — bul Belediyesi İlânları 200 adet emaye kâse, 200 adet emaye tabak, 20 adet tepsi, 100 adet yemek kaşığı, 500 adet porselen yoğurt kâsesi, 24 ndet porselen çay fincanı, 10 adet çinko gerdel, 20 adet su kovası, 30 adet müdevver küvet muhtelf No. da 10 adet böbrek şeklinde küvet, 1000 metre kefenlik bez, 4 adet çelik paspas muhtelif No.da, 25 metre lâstik telli hortum, 4000 metre Amerikan bezi, 500 met- re sargılık Amerikan bezi,- 300 metre alaca dokuma, 300 adet cam bardak, 50 adet emaye ördek, 20 adet cam ördek, 50 adet emaye sütlük, 15 adot tükrük hokkası, 50 adet yüz havlusu, 100 adet hasta abası,-150 metre mermer bez, 20 adet keten peçete, 100 adet peçete 200 adet surahi, 100 çift'terlik, 30 adet 100 mum- luk ampul Osram, 10 adet 100 mum'uk sütlü ampul Osram, 100 adet 50 mumluk ampul, 100 adet 25 mumluk ampul, 1 adet Simens telefon Şarj lâmbası, 5 adet Simens ankastra anahtarı 1 adet gaz kaminaltosu 100 metre aşçı bezi, 10 adet emaye tencere. Cerrahpaşa hastanesine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı eşya kapalı zarfla münakasaya konulmuştur.Talipler şartname almak üzere bergün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli, müna- kasaya girmek için de 323,5 liralık teminat makbuz veya mektubile teklif mektuplarını 3/12/934 pazartesi günü saat öon beşe kadar Dalim! Encümene vermeleri. (7743) . A . Maarif Vekâletinden: 21/11/934 tarihinde ihalesi icra edileceği ilân edilen Erzurum Muallim mektebi ikmal inşaatı münakasası gürülen lüzum Üzerine üç ay temdit edilmiştir. Ihale 21/2/935 Perşembe günü sant 15 te Vekâlet iuşaat komisyonunda kapalı zarf usulile icra edilecektir. Talipler şartname ve teferrüatını inşaat dairesinde görebilirler.8138,, I İnhisarlar U. Mü _ürlüğünden: I * 4300 ,, adet Emaye taklidi bayl levhası satın alınacaktır. Taliplerin nümune ve şartnameyi gördükten sonra pazarlığa iştirâk etmek üzere 10/12/934 pazartesi günü saat “14,, te * 9407,5 ,, temi- natlarile beraber Cibalide Levazım ve Mübayaat Şubesi Müdür- lüğüne müracaat etmeleri. (8134) > Dr. KEMAL NURİ Cilt ve Zührevi hastalıklar mütehassısı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel: 40153 Son Posta Matbaası Sabibi Ali Ekrem Neşriyat Müdürü: Tahir BiRiKTiREN RAHAT-EDER