1 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

1 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Av Kaçakçılarının Çanı... Fransanın Chavalac şehri kili- Akıllı bir | Sesinin çanı bozu- Galediye lur, ses / vermez O olur, yerine bir Peisi yenisinin yaptırıl- ması gerek. Fakat para nerede? Rahip efendi zengin bildiği adam- lara başvurur, kâfi derecede yar- dım göremez, bunun üzerine be- lediye relsine giderek - anlatır. Belediye reisi de kiliseye alınacak | yeni çanın av kaçakçılarından tahsil edilecek para cezaları ile ödenmesine karar verir ve kara- rını da derhal tatbik eder. x Bugun çarşı pazarda Üç beş | kuruş mukabilinde teda- rik edilen aynalar evvelce çok kıy- metli ve çok pa- alıydı, sadece kadınlara mahsus telâkki edildiği için bilhassa çer- çeveleri çok süslüydü, bunların ilk ve başlıca nümuneleri 14 ün- cü asırda Venedikte görülmüştür. Geçenlerde meraklı bir Fransız 14 İnci asrın aynalarından bir kolleksiyon yapmak için Italyaya bir araştırma seyahatine çıkmış ve hayretle anlamış ki, eski ay- naların hiçbiri kalmamış, ağlebiüh- timal aile kavgalarında ve göçle- rinde kırılmıştır. Fransızın tedarik ettiği en eski nümuneler 17 inci asırdan kalmadır, maamafih bun ları toplamış ve bir kolleksiyon halinde teşhir etmiştir. * uSır.. havzasında bu topra- ğın mukadderatını hallet- mek için yapıla- cak olan ârayı umumiyeye — mü- benimdir rıcııty ıîınanının tarıhi — yaklaştıkça, — meselede alâkadar olan Almanlarla Fran- sızların — faaliyetleri — artmakta, ayni zamanda yekdiğerini itti- hamları da çoğalmaktadır. Fran- sızları şimdi şikâyete sevk eden nokta şudur: Almanlar — bir — kartpostala (Sar) havzasının haritasını çız- mişler, üzerine de siyah bir pen- çe resmi yapmışlar ve kartposta- hin altına şu cümleyi yazmışlardır: — Pençeni çek, Sar havrası Almandır. gNLN YKT EYUNAN YEcAYENLARA YUNAUL Pençeni in- dir, bu yer AMT |. dünyanın | mümkün olduğu — kadar miktarda kobra zehiri bulundur- D mak Fakat bu zehiri nasıl bulmalı? Son Posta Yevmi, siyasi, Hevadis ve Halk gatetesi Kaki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 İSTANBUL maomm Gazetemizde - çıkan “ yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gıuleııın Biltir. ABONE FİATLARI 'YUNANİSTAN / 2340 |1220| 710 | 270 ECNEBİ x2200 114001 800 İ300 Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 26 kurüştur. —rerrik Gelen evrak geri verilmez, Hânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. | distanda yaşar, D tağı yara derin, | kolay kolay savuşulmaz. nunyada OIup Bitenler <—— Bir Yılan Bahçesı Açıldı Kobra Yılanı Nasıl Tutulur, Zehın Nasıl Çıkarılır, Herkcıın Yapamıyacağı Bir İş Kanserin Tedavisine Doğru Muhım Görülen Kobra kızdı, hücuma geçiyor “Kanser,, hastalığının teda- visinde “Kobra,, yılanının zeh- rinden İstifade etmek meselesi İki yıl evvel ortaya çıkmıştı, fakat sonraları tavsamış görünüyordu. Bununla beraber bu bir iki hafta içinde tekrar canlandı. Bunun sebebi Saenz ve Kostil adını ta- | şıyan iki Fransız Doktorunun Fransız akademisine vermiş ol- dukları bir rapordur. Bu raporda kendilerinin birçok hastalar üze- rinde tecrübe yaptıkları ve bu tecrübelerin hepsinden de aynı neticeyi aldıkları anlaşılmaktadır. Bu netice, Kobra zehirinin öldür- miyecek kadar az miktarda, biz- zat hastalığın yaptığı şişginliklere zırk edildiği zaman 10 — 12 şırın- gadan sonra şişkinliğin sönmesi ve acının kesilmesidir. Bu neticeden “kanser,, in ta- mamen geçilğini İstidlâl etmek çok acele etmek olur. Bu dakika- da söylenecek şey sadece şişin inmesi, acının durmasıdır. Kat'i netice bu tecrübeyi geçiren has- tanın bir çok yıllar sonra alacağı vaziyetten anlaşılacaktır. Diğer taraftan bu Iki doktor- dan — evvel — Monaelesser — ve Taguet — adında diğer — iki doktor da gene aymnı sahada tecrübelere girişmişlerdir. Meşhur Dr. Kalmet te yine bu zehirle, fakat kullanma şeklinde farklı bir usulle çalışmıya başlamıştır. * Kobra Zehiri Nasıl Eulunur? Bu vaziyet karşısında bütün bilginleri — ellerinde fazla ihtiyacınmı — duymaktadırlar. Kobra yılanı en ziyade Hinm- son — derecede zebirli, korkuünçtur. Isırdığı adam iki saat içinde ölür, eğer bırak- akıttığı — zehir çok ise ölüm 15 dakika içinde | gelir. Kobra, Hindistanda yaşıyan 320 çeşit yılandan çoğununa ksine olarak insanı görünce kaçmar, bilâkis tahrik edilmeden de hü- cuma kaikar. Yürüyüşünün sürati saatie (12) kilometredir, önünden Bereket versin hücuma geçeceği sırada başını kaldırmak mecburiyetinde olduğu için süratinin bir kısmını kaybeder. Bundan dolayı, eğer kendisini — zamanında — görmek mümkün olursa şaşırtıp tehlike- | sinden kurtulmak yine mümkün- dür. * İngiizler. Kobranın zehirini “eğlencelerle Bir Adım Atıldı Tir. Histli hayvanı sersemlettikten sonra buynunun arkasından tutuyor toplamak — için ( Hindistan ) ın (Bombay, şehrinde bir yılan bahçesl açmışlar ve Kobra yıla- vm böyük para — mukabilinde ı balmumla bir. bezi 1wırtmak suretile zehirini bir bardağın içine dökmrüyrıılır satın aldıklarını yerlilere ilân et- mişlerdir. Yerli şu veya bu şekilde bu yılanı tuttu mu bir sandığın içine koyarak bahçeye getirmek- tedir. Yılan bahçede madenden yapılmış husust höcrelere — kon- makta ve orada beslenmektedir. Zehirinin nasıl - çıkarıldığına gelince; yılana az çok alışkın olan yerlilerden biri itina ile höcrenin kapağını açar ve yılan bu kapaktan dışarı çıkarken ba- gına bir sopa İndirir. Hayvan sersemler. Bunun üze- rine sopa hayvanın başına bastı- mlır, ayakla da kuyruğu sıkıştırı- '_ landan alınan Bir Hintli kuyruğuna basarak ve bı.ııuı bastonla sıkıştırarak hayvani hareketsiz bırakıyor Iarak hareketsiz bir hale getirilir. * Sonra serbest kalan - el ile hayvanın ısırmasına meydan bırak- madan boynundan tutulur. Daha evvel üzerine balmumlu bir bez parçası gerilmiş olan bardaklar hazırlanmıştır. Hayvanın başı bu balmumlu beze değdirilir. Yılan bezi ısırınca zehirini döker ve bu zehirf balmumlu bezde açılan delikten bardağın dibine boşanır. Böylece,her defasında bir yı- zehirin — miktarı azamt! 800 miligramdır. Bir yı- landan bir defa zehir alındımı ikinci — dafası için en aşağı on beş gün beklemek ve bu müddet içinde de hayvanı itina ile beslemek — lâzımdır. Bu da kolay değildir.. Çünkü Kolera zehiri alınınca ve hbapsedilince | ©W küser, verilen küçük hayvanları yemez, zorla ağzına süt akıtmak lâzımdır. x Şimdiki halde Ingilizlerin bah- çesinde 400 tane kobra vardır. Fakat bu hayvanlar çabuk öldük- leri için mütemadiyen eksilmekte ve yerlerine yenilerinin konması gerek olmaktadır. Toplanan zehir Hindistandan Avrupaya mayi halde değil, ku- rutulduktan sonra gönderilmek- tedir. Fransada da bir yılan bahçesi tesisine teşebbls edik miştir. Londraya Kaz Ve Hindi Akını Senebaşı Gecesi İçin Batı Memleket- lerde Hazırlıklar Şımdıden Başladı Bütün acunda, daha şimdiden yeni yılı kutlulama — hazırlıkları başlamıştır. Batı memleketlerde, bir yılın öbür yıla geçişini büyük kutluluyorlar, Her fakir masa, o gece, denilebilir ki hir ziyalet safrasıdır. Bu sofrada mevki alan yiyeceklerin başında « ise, her nedense kaz ve hindi gelir. O gece, o derece hindi ve kaza düşkünlük gösterilir. Verilen haberlere göre bu münasebetle Londraya, — daha şimdiden 250 bin kaz, bir o kadar hindi geti- rilmiştir. Londralı'lar — senebaşı gecesi âfiyetle yesinler diye. Kari Mektupları Helâlar Temizletilmelidi Kızılcahamamda belediye il helâ yaptırdı. Uçkurlurı ellerind şurada burada defi hacet ede köylüler buraya alışmağa başlad Bundan maksat şehrin sıhha umumiyesine hizmet idi, Fakı şimdi pislikten ve kokudan b | helâlara girmek mümkün olamıyo Belediye şehir işlerinde hususil sıhhati umumiyeye taallük ede noktalarda lüzumu kadar alâk göstermelidir, bu helâlar yalnı yapılmakla kalmamalı, temizler mesine de İtina olunmalıdır. Be lediyemizdenn bunu billassa ric ederir. — Kızilcahamamı K. Cevaplarımız Mahmudiyede Tevfik imzasile mek tup göndeten okuyucumuza : — Sizi 45 gün hasta yatacal derecede yaralıyan sabıkalı adan hakkında takibat yapılmamasını imkân yoktur. 45 gün edildiğinizl bir raporla ettirdikten sonra bir istida iİl müddeiumumiliğe müracaat edi niz. O adam hakkında beheme hal kanuni takibat yaparlar. * Mütekait zabitlerden Kemal imzalı şiir sahibine : — Edirne için yazdığınız - şib güzeldir. Ancak gazetemizle şil neşretmek mutat değildir. Bunur için şiirinizi koyamadık, Oka x Malül yoklamaları hakkındaki Mur tafa Hayri imzalı mektup sahibine : — Mektubunuzu sakladık, « rih adresinizi gönderirseniz arru nuzu ıgızehyo yazarız. —— Yeni Ieırlyıl: Yeni Adım — 48 inci sayısı gü gel bir resim taşıyan bir kapakla çıki miştır. İçindeki özlü yazılardan en ço! dikkate değenleri şunlardır. Bay Tamı Hakkının “ İmtihan kitap işini devlef leştirmeli ,,, “ Doğmuyan Mmusiki ,, b bklı yazıları, Dr. Bay İzzettin Şadamı * Şizofroni ,, hakkındaki makalesi, Ba; Vahdet Gültekinin * Sevilmiyen - edi biyat ,, başlıklı yazım, “ Sovyet edi biyatı ,, hakkında Andre Mılrohd terbiyesi, Alduka Hııkıloy'duı tercüm| “ Portre ,, hikâyesi ve daha birçol yazılar mecmuanın zengin muhteviy tını teşkil etmektedir. Yeni Adam çocuk hikâyesi Yeni Adam mecmuası tarafından he Perşembe günü çıkarılmakta olan ça cuk hikâyelerinin üçünecü sayısı da b slmıştır. İçerisinde Palyoça, gazeteci çocuk, ve ikizler adh üç hikâye ill bir çok resimler karikatürler ve bilm celer vardır. Değeri beş kuruştur. Hafta — Muntazaman devam ede bu haftalık mecmuanın 34 Üncü sayıı da roman, hikâye, röportaj ve diğ bir takım güzel yazılarla intişar etmi; tir. Tavsiye ederiz. Tw Cacetenin esar yazısile Bir sütunun iki satırı bir (eantim) sayılır. 2ee Sayfasına göre bir santi- min ilân fiatı şanlardır: 3 Bir — şantimde (8) kelime — vardır. 4—İnce ve kalın yazılar tutacakları yere — göre sanlimle ölçülür.