1 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

1 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dünkü Gulatararay - Fenerbahçe maçından iki canlı görünüş Galatasaray - Fenerbahçe Ç.(.)k Kalabalık Bir Sğğirci— Kütlesi Önünde Golsüz Berabere Kaldılar Lik maçlarında evvelki hafta Vefaya yenilerek en esaslı rakibi olan Beşiktaştan puvanca . geri kalan Fenerbahçe takımı he Ga- latasaray dün güzel bir havada ve binlerce seyirci önünde kar- pılaştılar. Pek Fener tarafını — göz- termiyen maç tahminleri içinde sahaya — çıkan — Sanlâcivortliler birinci devrenin bir kışmını ikinci devrenin de tamamını om kişi ile oynamıya mecbur oldukları halde yenilmeden — meydandan çıkabildiler. Bu itibarla dünkü beraberliği Fenerin lehine kayde- debiliriz. Yalnız bu işten en kârlı çıkan taraf Beşiktaş oldu. Çünkü berabere kalmakla birer puvan kaybeden Galarasaray ve Fener- bahçe takımları Beşiktuşlılardan biraz daha — gerilemiş oldular, Oyun Naıl Oldu Genç Takımlar ve B takımları maçlarını O - 2 kazanan Galata- Sarayın A takımı şu tertipte sa- haya çıktı: Avni - Lütfi, Osman - Kadri, Nihat, Ibrahim - Danyal, Fazıl, Salâhattin, Münevver, Necdet. Fonerbahçe takımı: Hüsamet- tin » Yaşar, Fazıl - Cevat, Ali Rıza, Esat - Niyazi, Naci, Muzafe fer, Fikrat, Şaban. Hakemin başlama düdüğile beraber hep beraber pek seri bir oyuna başlayan iki taraf akıncılarının kale önlerine inmek gayretlerin! muavinler ve müda- filer güzel karşılayarak oyunun sahanın — ortalarında — devamına sebep oldular. Beşinci dakikaya doğru Fener- bahçeliler ortadan ziyade açık- larla Galatasaray — müdafaasını zorlamak üzere sağ ve sol açık- larile hücüm tecrübelerine kalk- tılar, Bu hücumlar esnasında açıkların bazan topu ortalamakta geçikmeleri, bazan da ortalanan toplara iç ve merkez muhacimle- rin yetişemediği görüldü. Fenerlilerin aralarında çabuk paylaşmaktan — ziyade — çalımla geçmek — tarzında — kullandıkları sistem Önünde Galatasaraylılar açık paslarla İlerliyerek daha olay ve daha az yorucu bir oyun çıkardılar. Sol ve sağ açık- larile mukabil hücumlara bayla- yan Galatasaray oyuncuları ma- Kafa tle bir kurtarış çın on beşinci dakikasından sonra Fener nısıf sahasına daha girmeğe muvaffak oluyorlardı. Birinci devrenin yarısı geçtiği halde henüz bir gol kaydedileme- mişti. Oyunun gidişi de hangi tarafın fazla ümitli — olduğunu göstermiyordu. Bu sıralarda Gala- tasarayın sağdan bir inişi Fener için epey tehlikeli saniyöler ya- rattı. Fazılın yerinde müdafaasile uzaklaştırılan top — Galatasaray merkezinden tekrar İade edildi. Kale önlerinde Fazılım ayağına geçen topu bir saniye sonra Hü- sameltinin tuttuğunu gördük. Sayı ile biliremedikleri bu hücumdan hızlanan Galatasaray- hlar üst Üste dört tehlikeli akın daha yaptılar. Dört akını da dün soğukkanlı ve İyşi yer tutarak oynıyan Hüsamettin tutmuya mu- vaflak oldu. Tehlikeli dakikaları savuşturan Fenerbahçeliler sol açıklarile karşı tarafı zorlamıya buşladılar. Fakat muavla hatlarından iyi — pas alamadıkları için yalmız hücum sık | hattının zoru ile indiklerinden İstinatsız ve cılız kalıyorlardı. Devrenin bitmesine on dakika kala Cevat sakatlanarak çıktı. Fenerbahçeliler on kişi ile oyna- muiya mecbur olunca daha fazla gayret ve canlılık göstermiye mecbur oldular. Sol iç oymyan Fikret,(eksilen Cevadın boşluğunu doldurmak üÜzere merkez muavin yerine geçti. Fikretin merkez muavin yerine geçmesi muhacim- lerin daha istinatlı işlemelerine ve © yüzden topun Fener nısıf saha- sından uzaklaşmasına sebep oldu. Birinci devrenin son dakikala- rımı Cevatsız, on kişi oynadıkları halde gol yemeden çıkaran Fe- nerliler ümitli bir halde sahadan çıktılar. Ikinci devreye, birinci devre- nin bitmesine beş dakika kalarak tekrar sahaya giren sakatlanmış Cevadı sağ açığa alarak başlayan Fenerbahçe birkaç dakika sonra Cevadın hiçbir mevkide iş göre- miyecek kadar ağır sakatlandı- ğın anladı. Toplara koşamıyacak derecede topallıyarak sağ açıkta durmakla arkadaşlarını şaşırttığını gören Cevat sahayı terkettikten sonra Fenerbahçe bütün ümidi sol tarafına verdi. Her fırsatta soldan işlemeğe çalışan — Fenerlileri — durdurmak üzsre Galatasaray müdafaası he- men (Iııııno: denecek kadar rak oynamıya başla "iö:.kn;.llo kı= Fıııhr:.ı ııdyı; yapmak dakikalarının — geçmekte olduğunu farkeden Galatazaraylı- lar olanca hızlarile ileri oynamıya ve sarılâcivertlileri — sıkıştırmıya başladılar. Fakat kale önlerindeki geçikmeleri yüzünden hücumlar- dan kazandıklarını - neticelendire- dil TeFenerin biraz gevşediği anlar- da Galatasaray sağ açığının çok güzel bir akınını Fener müdafaa- sı hatalı kesti. Fakat hakem o hatayı görmediğinden — bir şey vermedi. N Oyunun bitmesine dört daki- ka kala Fener muhacimlerinin tehlikeli bir hücumu Galatasaray kalesinin sağ köşesinden geçti. Mukabil hücuma geçen Ga- latasaraylılar Fener kalesine in- meğe vakit olmadan maçın son düdüğü çalmış - oldu, : Kdadıköy Ve Şefef Statla—mî eei Beşiktaş, İstanbul sporu 0-2 Yendi Vefa Takımı Da Beyl;ozı Karşı Bir Sayı Fark İle Yenildi Evvelki hafta Fenerbahçeyi yenen Vefalılar dün — Beykoz önünde | - O mağlüp olarak fut- bolun dikkate değer cilvelerinden birini göstermiş oldular. Fenerbahçeye çıkardıkları kad- rodan beş oyuncuyu değiştirerek Beykoz gibi bazı günler pek teh- Kkeli olan bir rakibe karşı çıkan Vefalılar emniyetlerinin cezasını mağlübiyet bahasına çektiler. Birinci devre müsavi bir va- ziyette devam ederken sağdan açılan bir Beykoz hücumu ortada neticelendirilerek gole çevrildi. Bu gölden sonra maçın sonu- na kadar çalışan Vefalılar bera- berliğe muvaffak olamıyarak 1- 0 yenildiler, Ayni kulüplerin B takımları maçı ( eykoz — takımının geleme- mesi yüzünden yapılamadı. Ve- falılar Seremoni yaptılar. Ikinci kümeden — Anadolu - Hilâl oyunu çok hbararetli ve zevkli oldu. Neticede Hilâllılar Anadoluyu 1 - 3 yenildiler. Şeref Sahasında Takasim stadinda Galatasaray - Fenarbahçe oyunu başlarken Be- şiktaş sahasında oynanan Beşik- taş - İstanbulspor maçının neti- cesi belli olmuştu. Öğleden evvel oyuna başlıyan bu iki takımdan Beşiktaşlılar O - 2 galip çıkmış- lardı. Beşiktaş — takımını, rakibine iki gol atmış almasına rağmen dünkü oyunda şok iyi görmedik. Türkiye birinciliğini kazanma- dan evvelki maçlarile pek ahenkli işlediklerini gösteren — Beşiktaş muhacimleri dün Sabihleri eksik oynıyan İstanbulsporluları devamlı, bir şekilde zorlıyamadılar. İ Birinci devrenin — sonlarına doğru frikikten bir gol çıkaran Beyazsiyahlılar ikinci devrede bir gol daha yaparak neticeyi 0 - 2 temin etmiş oldular. Tilden'in Yıldızı Sönuyor Birkaç senedenberi profesyos nel olan meşhur Amerikan tenis- çisi Tilden'in epey ihtiyarladığı son hafta Londrada tertip edilen profesyonel maçlarda — belli ol- muştur. Amerikanın genç tenleçilerin- den Vaynes te — profesyonelliği kabul ettiği için Tilden'le karşı- laşmış ve fevkalâde alkışlanan bir oyundan sonra usta hasmını L-7,7-5,6- 2 yenmiştir. Pladner Şampiyonluğu Korudu Fransız tüy siklet şampiyonu Pladşer rakibi Harsen'le yaptığı bir maçta, ilk devreler müşkülâta düçar olmuş fakat müsabakanın sonlarına doğru vaziyeti kurtara- rak bir (berabere) karar kurtar- miya muvaffak olmuştur. İngiliz Şampiyonu Döğüşecek Ingiltere ağır sıklet şampiyo- nu Len Hervey ile Almanyanın Şimeling'ten sonra en İyi ağır sık- let boksörü arasında Londrada bir. maç napılması takarrür etmiştir. Yukarda Galatasurayın dünkü birinci takımı, aşağıda İstanbul spor- Beşikfaş maçından bir estantane KŞND YA D SN SAĞŞA e