28 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

'ı AJ To M | No. 120 Yazan : BUL MİRASYEDİ 28-12-934 Sermed Muhtar Alus <mumun: Vehbi, İçindeki Ateşi Dışarı Vurmuştu Rakı şişeleri " dolup dolup bo- LA şalıyor, — soğuk, z sicak mezelerin envaı sofraya ge- liyor, gelir gek mez temizleniyor, kafalar — çekili- yor, tamam tama- mına keyif edi liyordu. Melek, Perver ve Mahmure, ka- pt aralıklarında kendilerini güs- termiye çekine- rek, içerideki curcunayı seyre- diyorlar, fısılda- H yorlardı: — Vallahi bu Tahsin olur a- dam değildir.. Ne insaniyetli, ne şeker insandır... Bak Vehbiciği ne derece düşünüyor; avundura- yım, fikrini çeleyim diye ortaoyu- nundaki kavuklulara döndü... Bu herifleri kimbilir nereden buldu?.. Bunlar, öyle gelişi güzel kimse- letden değil, mutlaka saray oyune cularından. — Muzikalı — değillerse yüzüme tükürl! Tonbul, hemen hemen küfelik olacak derecede İçmişdi. Sağa, sola yalpa ediyordu. İçimi kavuran derdi dökeyim mi, dökmeyi mi? diye bir müddet zihnini kurcaladı. Zira duramıyor; aklı, fikri Allıda, Gözüne ilişen hangi şeyden onu — hatırlamıyordu ki. Kırmızı keçeye, Haleb dokuması al per- delere, minderlere serilmiş velen- selere baksa onu hatırlıyor. Kad- rinin — Yıldız. bendegânı harcı ciğer gibi fesi, Tahsinin burun kamı boyunbağısı, Tanaşın de- mates rengindeki burmu, kan çanağı gözleri hep Allıyı aklına getliriyor. İçini dökmeye karar vermiş, gökten düşer gibi gürlemişti : — Canım yalmız Horbor hamamının külhamı m1 yanar? Ben de yanıyorum, çayır çayır yanıyorum; kül oluyorum. Misafirlerin - kulağı —büküktü; Tahsin - çıtlatmıştı. İkevvel, 88 çevab verdi: — Yanıyorsan beyceğizim kolayı var. Başından aşağı bir kova su boşaltalım demiyeceğim. Zira her yangının ateşini u söndürmez; — bazılarınınkini de hava söndürür.. Şöyle dışarı bir fırlayalım, hava alalım; açıkçası gezelim, tozalım, eğlenelim. Yine yangın lâfını ağıma alırsan her- kesten evvel itfaiyeye haher ve- recek benim . Kadri, Vükelâ zadelerin ka- rmca gibi kaynadığı, gece gün« düz pala çaldığı Beyoğlundan tutturmuş, — ( Konkordiya ) nın, (Kristal) in, (Odeon) un ne emsak- siz yerler olduğunü sayıb — dökü- yor, (Eftalopos), (Kafe Komers), (Ruayal), (Yani), (Teponik), — gazi- nolarında ve birahanelerinde edi- len keyiflerin, buralarda 400 dir- hem kafa yaptıktan sonra yan sokaklarda geçirlecek âlemlerin eşi bulunamıyacağını — tekrarlaya tekrarlaya bitiremiyordu, Tanaş la çırpınıyordu: — Bravisimo — Kadri, — sana yüz tefa eviva, bin tefa evival. “sa benim kafada bir erkeksin. G . Tombul Alh'nın derdinden meonuna dönmüşlü Beyoğlu Olu bile can veriyor, trelo bile akıllandırıyor,.. Kale nerede para var, orada yasamak var, keyif var... Beoğlu diyorum ya, her mahalle, her sokak soy- lamıyorum... — Siseksi, Timonya, Yenisarsi gibl piyaçalar bovle ki- barlar için gitmiyor. —Baska eşantiyonalar sok. Bir sakız çiğnedi. Odadakile- rin hiç bilmediği, işitmediği bir yeri sağlık veriyordu: — Bilirsiniz. Glavani sokakta restoran — Bartoli — göreceksiniz ne kibar yer... —Konkordiyada, Kristaliste, Sirkusta ne kadar güzel, elegant, kukla karı var, epsi orada buluyoruz... Ne zaman fiyatro bitiyor, saat ikide orada yapıyorlar; dalavere buluyorlar... Vehbi, bir defa ipi koparmış- fti ya, emri bastı: — Kim var orada? O kapı arasındaki gölge kim ? Sen misin Perver teyze? Seslenin şu keleş arabacıya ; çabuk lândoyu hazır- lasın ! O anda, evin içinin halini görmeyin.. Sofada, karşıkl odada ne koşuşmalar, ne — sıçramalar ; ne mneş'e, ne şataret. Sacayak hatunlar, hacı karşılıyormuş -gibi birbirlerinin boynuma atılıyorlar, siki sıki biribirlerini kucaklıyor: lardı. Vehbinin hiç — ummadıkları bir anda böyle araba emretmesi, gezmiye çıkmıya niyet eylemesi, dünyalar kadar sevinilecek, Tan« rıya bin hamd edilecek bir nimetti. Perverle Mahmure: — Ustacığının dediği kadar yok mu gözüm ? Diyorlardı. Bak o İki misafir — evimize ayak atalı iki saatçik oldu, olmadı. Delikanlıdaki evhamı, hafakanı bıçakla ayırır gibi kesip attılar. Saat alaturka dördü geçmiş, sokaklar tenhalaşmıştı. Vehbi : — Traş olmak mı lâzım ?.. Kim görecek Be?. — Farkına varan, ayıplayan mı olur?.. Ayıp- layacak kaltağın, hergelenin sin Bilesini eşek kovalasn! Diyerek geceliği sırtından atıb — kolalı firenk gömleğini geçirmiş, lâciverd pantolonunu, yine o dallı kadife yeleklerinden birini, gümüşi eb- biselerinin ceketini giymiş, telâşlı telâşli haykırıyordu: — Çabuk bana bir fes bulun. Kalıplısını aramağa lüzum yok, isterse püskülsüz olsun! V Arkanı aar ) gece HİLÂL Sinemasında Dünyanın 3 büyük Boks şampiyonu maç yapacaktır. > Bugün bu A CUU D DE ürinci ki JAK DEMPSEY | |İPRİMO KARNERA| | MAKS BEAR Gençler, #porcular koşunuz ve bu müstesna filmi görünüz. KADINLARIN SEVDiĞİiİ Güzeller güzeli MİRNA LOY tarafindan temsil edilmiş fevkalâde film. Ayrıca : O K R A i N A büyük ve şarkılı Rus filmi. Umumi Harbin Rus ve Alman hudutlarında geçmiş hakiki bir safhası. Bugün matineler saat Ti den Hibaren devamidir. Satılık Un, Kereste, Çivi, Galvaniz Fabrikaları Kaymakamlığından Kapı Cinsi Mahallesi Karabaş " " Fatih l_(azası Sokağı Vapur iskelesi 59,59/2,59/4, 59/5 Kârgir un fabrikası Satılacak Tamaminın Hisse Kıymeti Mıktarı Lira 108 sebim — 80000 itibarile 44 sehmi Yarısı Yarısı Numarası ve müştemilâtı ve sa- bit alâtı. Kârgir çivi fabrikası Kârgir galvaniz fab- rikası ve müştemilâ- tı ve kâgir depo. Kâgir kereste fab- rikası ve sabit aletleri. 57,57/1,57/2 61,61/1,61/2 * 91/3,63,65 3000 59/1,59/3 Yarısı Hazineye muamele vergisinden borçlu Osep Değirmenciyan efendiye ait evsafı yukarda yazılı fabrikalar tahsili emval kanununa tevfikan satılmak üzere 21 gün müddetle ayrı ayrı arttırmaya konuk muştur. İsteklilerin şartnamelerini görmek için her gün, arttırmaya İştirak için de ilk ihalelerinin yapılacağı ikinci kânunun on ikinci Cumartesi günü saat ikide teminatlariyle Fatih Kaymakamlığına müracaatları ilân olunur. __Bir Anlaşma Bu!'garistan Borcuna Kar- şılık Yunanistana Mal Verecek Atina, 26 — Yunanistan ulusal bankası mümessili ile 'bir. Bulgar ka arasında Sofyada devam etmekte olan, Ünden kararına tevfi- kan Dospat ormanlarının kıymetinin tediyesi meselesi Üzerindeki müzake- reler neticelenmiş ve bu hususta bir mukavele imza olunmuştur. Yunenistan, Dospat ormanlarına mukabil — Uni kararı - mucibince Bulgaristanın — Yuananistana — borcu olan 435 bin İİsviçre frangı kıymetin- de Bulgar malı alacaktır. Yapılan mukavele Yunanistâanın ne gibi Bulgar malları satın alacağını tasrih etmektedir. Alış muamelesi Bulgaristanda yapılacak ve fiatlar piyasa fiatı üzerinden besab olu- nacaktır. Lehistan Ve Danımarka Varşova, 27 (A.A.) — Dışarı işleri bakanı bay Bek, Noel yortuları mü- nazebetile Kopenhage yapacağı huzusi ziyaret esnasında Danimarka kralı tarafından kabul edilecektir. İki Hırsızlık Harbiyede Gençağa adlı bir kapıcı Nurl adlı bir kapıcının 100 Hrasını çaldığından yakalanmıştır. 34 Ortaköyde Madam — Tutu- nun evinda çamaşır yıkamakta olan Rabeka adlı bir kadın kon- solun İçinden 95 lira para çalmak suçile yakalanmıştır. Tepebaşı Şehir Tiyatrosunda Bugün matine 14,30 Akşam 20 de HAMLET 5 perde Yazanı Şekspoar Mütercimi: Muhsin ktnbul Belelişeit ŞehirTiyatrosu D İ li Eski Fransız tiyatrosunda Bugün matine 14,30 Akşam sant-20 de DELİ DOLU Öperet 3 parde Yazanı Ekrem Reşit (8601) | | İstanbul Belediyesi İlânları | Beyoğlu Belediye Şubesinden : Başı boş olarak dolaşırken yakalanıp daireye getirilen iki siyah merkep sekiz gün zarfında sahibi çıkmazsa satılacaktır. “BTTön ” * * , Beyoğlu Belediye Şubesinden : Kasımpaşa belediyesince başı başı olarak yakalanıp daireye getirilen bir beyaz renkte beygirin sekiz gün zarfında sahibi çıkmazsa satılacaktır. “8776,, — İktisat Vekaletinden: Muğla Vilâyetinin Fethiye kazasının İnluca köyünde kâin olup Şimalen Yürükini tepesi ile Bozdağı tepesi beyninde hattı müsta- kim, garben mezkür tepe ile Dikmn tepesi beyninde bulunan hattı müstakim, Cenuben merzkür tepe ile Kaya Gediği tepesinden bil- marur Otlak tepesi beyninde hattı münkesir, Şarkan mezkür tepe ile Yürük ini beyninde bulunan hattı müstakim ile mahdut hektar saha dahilinde Kuşkavak namile maruf bulunan mekşuf krom ma« denin İşledilmesi mekşufen ihale kılınacaktır. Taliplerin ihale mu- kavele ve şartnamesine dercedilecek hususi şartlarla teminat akçesl miktarını anlamak üzere Ankarada İktısat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğü taharri ruhsatnameleri ve imtiyazlar Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ve tekliflerini kapalı zarf içerisinde nihayet 1935 senesi Martınm Otuz birinci günü sast On beşe kadar Ankarada İIktisat Vekâleti Maadin Umum — Müdürlüğüne — tevdi eylemeleri ilân olunur. “BTGS9,, İnhisarlar U. Müdürlüğünden: “40,, Metre mik'abı çıralı tahta. Idaremiz için satın alınacak bu tahtaları vermek İstiyenlerin şartnameyi gördükten sonra fiat vermek Üzere “*6 7,5,, teminatla- riyle beraber “29/12/934,, cumartesi günü saat 15 te Cibalide Alım, satım Şubesine müracaatları. *“8593,, * * 26/12/934 gününde Pııırlığı yapılacağı ilân olunan Yüz bin adet iki buçuk librelik birinci nev'i Cütten mamul Kalküte malı çuvalın rlığı 3/1/935 Perşembe günü saat 15 te Cibalide Levazım ml yaat Şubesinde yapılacaktır. “8TG5,. Devlet Demiryolları İlânları Tenzilâtlı gidiş - dönüş yolcu tarifesi ayni şartlarla 31/Mart/1935 günü sonuna kadar uzatılmıştır. — (8698) İstanbul asliye mahkemesi birinci ticarot dalresinden: Ge- Matbuat Balosu da kunduracı iken iflüsına karar ve- rilmiş olan Mikaol Zıpçıyanın alacaklı- | İatada Mahmudiye enddesinde & No. İ larile yaplığı konkordato evrakı iflüs idaresinin son raporile birlikte mahke- maye verilmiştir. Bu işo karar vermek için 16-1-935 Çarşamba günü aat 14 de bir celse yapılacak ve itirazı olane lar haklarını korumak için bu celsede bulunabileceklerdir. Keyfiyet icra ve iflâs kanununun 309 ve 296 ncı mad- delerine göre bu ilân ile bildirilir. (6337) ( Basım Kurumu ) Basım Kurumunun — balosu — bu söne 31 İkincikânunda —Maksim salonlarında — verilecektir. Matbunt balosunun ne derece mükemmel olduğunu söylemiye lüzum yoktur. Birçokk kimseler yalnız bu baloyu beklemektedirler. Hazırlıklara baş- lanmnıştır. Balo yalnız cemiyet azasile davetlilerine mahsustur.