10 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

j ) : o Cefrika No: 19 Lavrence'l orada görünce hay- ret etti. Bir müddet sonra gözleri Perdite'nin yatağı üzerinde duran kâğıtlara ilişti. — *“Benim kâğıtlarımı buldu- nuz öyle mi? ,, dedi. Lavrence: — “ Evet, onların buraya na- sıl geldiğini biz de bilmiyoruz! ,, dedi. 5 “ Size çok zahmet olmuş. Müsandenizle sizi şimdi o zah- metten artık kurtarayım. ,, Lavrence birdenbire atıldı: — “Herr Müller!,, dedi. “Der- hal elinizi o tabancadan çekmez- seniz ben de silâhımı çekerim, Bu işi başka saretle halletsek daha iyi olur. ,, Alman, Lavrence'i odada gö- rünce süir'atle arka cebive götür- düğü elini çekti. Lavrece de ayni sür'atle yan cebine sokmuş oldu- ğu elin! çıkardı. — * Beni tanıyorsanız, lülfen bana ait olan bu kâğıtları iade ediniz. ,, — *“Siz de beni tanıyorsanız yabancı bir memleketin entrikala- rına hiçbir suretle karışmakisteme- yeceğimi takdir edersiniz. Fakat teb- dit ile iş göremem. Bundan başka bu küğitların size ladesi hususunda da vasıtalık etmiş olmak istemem. Bu kâğıtların zaten burada - işi yok. Onları okuyamıyoruz bile... Bizim de değil. onun için kendi- liğinizden alıp götürürseniz size ne mani oluruz, ne de yardım ederiz. , Alman süratle ileriledi. Kâğıt- ları aldı ve odadan çıkıp gitti. Lavrence : — “Hele şükür bu kâğıtları başımızdan attık..,, Dedi. “Gör- düğünüz adam buradaki haft Nazi (millt sosyalist ) teşkilâtınin relsidir. Sehmit'in başına gelenleri işittikten sonra bizzat buraya gelmesine nazaran kâğıtların ne takdir edebilirsiniz. Ne ise, artık onlardan kurtuldunuz. İlk trenle buradan gitmenizde israr etmek- ten başka diyeceğim yok.,, Caresse, buna doğrudan doğ- ruya cevap vermedi : — “Evvelâ, dedi. Lütfen sen odadan çık ta biz giyinelim, Sonra bizi öğle yemeğine davet edersiniz.... ,, — “Akşam yemeği olsa namıl olur? Doğrusunu isterseniz gidip biraz uyumak istiyorum.,, — "“Öyle olsun. ,, — “Saat altıbuçukta gelir sizi alırım, Yemekte avdet seyahati- nizi uzun uzadıya konuşuruz, ,, Kadınlar çevap — vermediler. Lavrence asansöre bindi ve bir- kaç saniye sonra otelin kapısına geldi. Fakat kapıcı kapıyı aça- cağı sırada küçük bir şassör yanına yaklaştı: Bir Kâğıt Daha — “Affedersiniz. Misis Lang- ton sizi bir dakika daha görmek istiyor. » Lavrence tekrar yukarıya çık- tu Odadan içeriye girer girmez Perdita kendisine —bir — kağıt Uzattı: — “Yastığımın altında kalmış. Şimdi buldum. Herr — Müller'in adresini biliyorsanız bunu da ona gönderiniz,, dedi. Lavrence işin aksiliğine kızdı fakat derhal bu şifreyi halletmek- teki faydaları düşünerek kağıdı aldı ve cebine koydu. xvHu Biraz sonra sahte Alman ne- feri Gumpert uzun bir masaya oturmuş, o gece nöbete çıka- cak bir sürü tayyareci arasında kahvaltı ediyorcdu, Bir saat evvel getirmiş olduğu tayyareci Witzde karşısında oturuyordu. Bunları hem yiyor, hem de konuşuyorlardı ve Gumpert ağzını açmadan birçok şeyler öğreni- yorgu. Tayyareciler bittabi kendilerini alâkadar eden şeylerden bahsedi- yorlardı. Hepsi de muhtelif karar- gâhlardan seçilerek henüz buraya geldiklerinden, herkes kendi eski karargâhından bahsediyordu. Söz arasında Berlin civarındaki Sakrov karargâhımı takviye etmek için son zamanlarda Baltık sahiller'n- den geceliyin büyük hava kuv- vetlerinin tahrik edildiği de söy- leniyordu. Adet zikir edilmiyorsa da yüzlerce tayyarenin mevzubaha D ı N N SAA A Ce T l SA LO | masum görünen faaliyetile Avcur Payı nasıl aldattığını, kafese koy- düğunu anlatıyorlar, alay ediyor- lar ve kahkahalarla gülüyorlardı. Halbuki hakikatte hava sporları cemiyeti dünyanın en muazzam bir askeri hava kuvveti idi. Bütün bu sözlerden dedi kodu- lardan Steele gayet mühim birşey öğrenmişti. Bulundukları gizli yer altı tayyare karargâhı, bu neviden yegâne karargâh değildi. Gerçi bundan başka daha kaç tane ok duğunu — bilmiyordu. Fakat bu mağara yedi numaralı olduğuna mazaran en aşağı altı tane daha yardı. Kim bilir, belki de yirmi. Steelle, karalama bir hesaba göre mağarada iki yüze yakın tayyare olduğunu tahmin etm'şti, Gayet büyük bir hava kuvveti istiap edecek kadar vasi ve gizli bir tek karargâh yapmamın ne kadar müşkül olduğunu o, evvelce de döşünmüştü.. Fakat böyle mü- teaddit mağaralar yapılması o müşkülü halledivermişti. (Arkası var) Galatasaraylılar Cemiyetinin Senelik Yemeği Cemiyetinden : Galatasaraylılar mektebin yemekhanelerinde S1 mayıs 1936 tarihli cuma günü verilecektir. Program gu suretle tesbit edilmiş- tir: 1) Sabahleyin tam saat 10 da ce- miyetin Saray sinemasi — üstündeki merkezinde İçtima ve — Galatasaray Hseninin tarihçesi hakkında konferans 2) Tam saat İlde mebtepte Içtima. Sant yarımda yemak. © Sezt T80 'da Gümburiyet abide- sine gidilerek çelenk konulması. Mektep yemekhanelerindeki yerler mahdut oluuğu cihetle senelik ziyafete iştirak — edeceklerin — davetiyeleri 20/5/935 ten evvel cemiyet merkezin- den aldırmaları veyahutta — iştirak arzularını bir mektupla bildirmeleri rica olunur. Sovyet san'atkârları birl — bu; saat 20,40 da, diğeri de ünlıüıd::.pınr günü saat 17 de Tepebaşı — şebir tiyatrosunda birer konser verecekler. dir. Bu koönserlerin radyo ile nakli de temin edilmiştir. Çocuk Esirgeme Kurumunun Çocuk merkezinin senelik vilâyet kongresi 23 mayıs 935 salı günü Cağaloğlunda Cemiyetin vilâyet merkerzinde yapı- lacaktır. Muallimlerin Çayı İstanbul Muallimler nş:ıııı tarafın. dan bugün — saat 16da Park oteli salonlarında bir danslı çay verilecektir. İhtiyat Zabitlerinin Yoklaması Üsküdar Askerlik Şubesin- den: Şubemizde kayıtlı kara, deniz, hava ve jandarma sınıfına meodsup ihliyat zabitan ve eskeri memürların 1 Hasiran 1935 den itibaren yoklama- larına başlanacaktır. Bu müddet zar- fında yoklamasını gelip yaptırmamış olanlardan 1076 No, lu kasunun 10 cu maddesi hükmüne tevfikan 80 lira para cezam alınacaktır. Alâkadarların askert vesikaları ve — birer adet vesika fotoğ- raflarile bu müddet içinde — şubemize müracaatları ilân olunur, ÇEKLER Çd Son Posta —Ç İstanbul BORSASI .10 «5- 1935 1.T.L.için UŞN Has 9,63564 AIMA 840437 Cemerre —— 2,4550 Selya 640175 Amasterdamı — IT0 Prag LT L İçin Nev « yerk Parla Milüse Briikssl Alima Viyara Madrit Berlim Varşava Peşte 42267 BT Dd «Aısa 45110 Bükr1ş TüçTüB1 Belgeat 349633 Londra Ka 611,$0 1801 ESHAM ve Lira İş Bant.(Nama) ÜŞÜ . (Hümllej 90,50 « (ülless e) Böm OCsmaı banl. 24450 Belünik » Berr Şiketi Hayriye 15,50 Meliş #Ç7 Amedolu WOOV. 75,— « B ĞİP. iğlo Amede'n 4 100V — Mossora ,, 1088,78 TAHVİLÂT Lira ÜS 1031 katikram — Bü— İeti vamı Dahiit giçıs Düyanü Mul — Oü— Bağ-al Lertip 14570 » . M 4870 Reji Yrnmway KRehtum EBomenti 2,16 10- 5- 1935 olduğu anlaşılıyordu. Bundan üç sene evvel, Alman hükümetinin Luaft Harzsa teşkilâ- tile ve hava sporları cemiyetinin (Cümburiyet) AHami) araalı 3358 Reşat) —» S0U Vahit) , — Sisü 4610 | V) Borsa — harlel Paris borsasında Tahvillerimiz Paristen yazıyorları Yüzde yedi buçuk faizli Türk borçlarının birinci ve ikinci tertiplerinin kuponları bu ayın yirmi beşinde ödenecektir. Bun- Tarın karşılığı tamamile bankalara yatırılmış olduğundan itibarları bir kat daha artmıştır. Bilbassa birinci tertip borçlar çok aranmaktadır. Blr arâlık birinel tertipler $40 franga kadar yükselmiş ve ikinci tertipler ise 308 de kalmıştı. Ba kuponların karşılıklarının tamamen — yatırıldığı haberi duyulur duyulmaz ikinci ter- tipler de 325 franga yükselerek fark azalmıştır. Bâtıl Itikatlara İnanır Mısınız ? ( Baştarafı 1inol yüzde ) bir kısmı cehaletten, aczden ve korkudan doğmuştur. Zira yara- dılişi fizik kuvvetlerle izah ede- miyenler metefiziğe dayanırlar. Meselâ eski insanlar, gök gü- rültüsünden, tabiatin birçok afot- lerinden korktukları zaman, göl- gesine sığınılacak bir koruyucu aramışlardır ve bu korkuyla da öklüze, güneşe ve daha birçok putlara tapmışlardır. Ondan sonra bu inamış, bittabi i çok büyük istihaleler geçirdi. Iktısadt, içtimal mahiyetler aldı. Fakat buna rağmen de, bir | çok hurafeler, bir çok efsaneler ortadan hâlâ kaldırılamadı. Nitekim bugün, tarihi, ve ha- disalı realsit bir gözle görenler, efsanelere burafelere asla mazlar. — Okur yarzar kimseler içinde bir takım batıl itikatlara inanan- lar bulunuşuna ne dersiniz ? — Onlar, tabiatın — fevkınde bir kuvvet, bir tabiat ararlar. Da- ha açıkçası tevehhüm — ederler. Hadisatı, materyalist bir gözle takip — edenlerin, bu yanlışlığa düşmelerine imkân yoktur. Zekt muhatabımdan; — telkine inanıp — inanmadığımı — öğrenmek istedim : — Telkin, dedi, — iradeleri, mantıkları, şahsiyetleri çok zayıf kimseler üzerinde müessir olabi- lr. Yoksa, şuurları, — iradeleri, sinirleri kuvvetli olan, ve gide- cekleri yolu bilen idealist kimse- lere hiç bir telkin tesir edemez, Bugün Amerikada, İngilterede, ve dünyanın bir çok medeni yer« lerinde “Binefsihi — telkin,, bir nevi üfürükçülük sayımaktadır. Ve telkin ancak, — sinirleri cılız hastalar üzerinde müessir olabilir. Hele telkini tıp sahasına sok- mak, fert için de, cemiyet için de çok zararlıdır. Ve hele meselâ, verem gibi mikroplu, yaralı has- talıkların tedavisinde — telkinden yardım beklemek, sade zararlı değil, — kelimenin tam — manasile gülünçtür. Bu yola sapan doktor, fazla alay etmiş sayılır, w* Sabiha — Zekeriyanın — telkin İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığına olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamma 1322 lira kıymet takdir edilen Ayvansarayda eski Mus- tafapaşa mahallesinde Külhan sokağında eski 3 yeni 3 numaralarla murakkam bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirâk edecek müşterilerin kıymeti muhamme- nenin *6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya mill! bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat tenviriye ve Vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartna: 28/5/935 tarihine müsadif Salı günü dalrede mahalli —malh- susuna talik edilecektir. Birinci Aarttırması 11 - 6- 935 tarihine müsadif Salı günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edile- bedel, kıymeti muhammenenin * 75 ni bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanıt baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha tarihine sanat 1d ten 16 ya kadar dairede arttırmanın — Üstünde kanununun 126 ıncı hakları Tapu sicillerile sabit olmıyan İpotekli alacaklarla diğer alâ« kadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarımı ilân taribinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımm — dır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fezla malümat almak istiyenlerin 934/4050 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallet haciz ve takdiri kıymet raporunu — görüp — anlayacakları :!; Birinci derecede ipatekli cek, birinci arttırmada taahhütdü temdit edilerek 26/6/935 neticesinde en çok numaralı İcra ve İflâs l NE KONUŞUYORLAR? ı 1 — Çocuklar size müjdem var ! 2 — Ben gidiyoram, kavga etmeden gü- zel geçinin © ml ? 5 — Bugün başımıza gelenleri bilir mle sinla ? 4 — Ben ikinizi de seriyorum, Üzülmeyi n hakkındaki fikirleri bana, bundan evvel yaptığım bir — mülâkatta aldığım bir cevabı batırlattı. Yazırcı çok güzel bir tezatla tarıamlamak zevkine kapıldım ve hatırladığım cevabı yeniden almak için, doktor —Tevfik — sağlamın kapısını çaldım. — Karşı karşıya gelince sordum: — Verem tedavisinde en fazla mülessir olan nedir Üstat? O fennin yapabildiği muhtelif tedavi — şekillerini — sıraladıktan sonra, beklediğim — cevabı yine aynen verdi: — Fakat unutmayın ki, bir veremlinin iİyi olabilmesi — için; iyi olacağını kendi kendine telkin etmesi şarttır. Zira telkin, verem tedavisinde — müessir olan en kuvvetli ilâçtır! — Selim Tevfik Ölüm Istanbul evkaf avukatlarından Bay Rahminin kayın pederi İstanbul müfe tülüğü mübevvitlerinden ve Beyazıt derseamlarından hadımlı Bay Abdul. lah Fahri ölmüştür. Cenazesi bugüa Erenköy Kozyatağındaki köşklerin- den kaldırılarak Kozyatağı camlinde namazı kılındıktan sonra İçerenkö- yündeki alle kabristanına gömüle- cektir. mesl müsadif Çarşamba günü yapılacak — ikinci> arlttırma bırakılacaktır. 2004 maddesine - tevfikan (231