10 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

10 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA | SALTANATI GÖÇERKEN Her haklı mahfuzdur. |Vahdettin, Gizli Fikirlerini Tatbik Için Iki Kişiyi Bu iki mühim hüdise, ( Müte- teke devri tarihi ) nin, en mübim iki dönüm noklasını — teşkil et- mekte idi. Çünkü, Tevfik Paşanın kabine teşkiline memur edilmesi bunlardan daha mühim bir hâdise ::’ıı etmişti. O da, (Ahmed Rıza tatbika başlıyacağı zaman bunla- Tn tatbiki için iki kişiyi gözüne kestirmişti. Bunlardan biri, damat Ferit Paşa, diğeri Ahmet Rıza Beydi. Padişah, bu iki zata, ayrı Uyrı birer vazife vermişti. Damat Ferit Paşa, Rum Patrikhane ve Ermeni müntekimleri ve muhalif bosurlarla İş görecekti. Ahmet Rıza Bey ise, kabinenin istifasını temin edecekti. Bu vazife Ahmet Rıza Beyin fikrine de uygun ge- Mişti: Çünkü, » Padişahın kendi- Nne gösterdiği teveccühe nazaran - hzet Paşa kabinesi çekilir çekib Mez, Sadaret mevkiinin behemhal disine verileceğinden - sureti iyede - emindi. Bunun içindir ki; Fethi ve Rauf Beylerin gece tİyaretinde kendisine söyledikleri Bakul sözler karşıtında bir türlü İakilete” rucu etmek istemiyen et Rıza Bey; İzzet Paşa üre- Tinde de tehditkâr bir tazyik getirmişti. Nazarıdikkate alınmak lâzım- Relir ki, Ahmet Rıza Beyin resmi Vatı, ( Ayân Riyasati ) idi. Halbuki Ayan relslerinin, ka- u— ile padişah arasında (tebliğ) Ve (tebelluğ) gibi vazifeler ifa ;"hıl kanunu esasiye muhalifti. Adişah kabine İle (bilvasıta te- Tas) a gelmek isterse, bü işi sa- Tay erkânından birine tevdi ede- biledi. Padişah Ahmet Rıza Be- n böyle bir vazife teklifinde Nh_lduğıı zaman, Ahmet Rıza din: — Şevketmeapl.. Ben, âyan mîh. Bu iradenizi, mabeyinci erden birine ferman buyur- icap eder. Demesi — lâzımdı. — Sonra.. .l""l Rıza Bey, yalnız pa- Mahin iradesini tebliğ İle kalma- a" İzzet paşayı tazyik etmişti. hi da, Ahmet Rıza Beyin aley- fe bir mesele ihdas etti. Bu lözyik tul meselesi sarayda — mev- "W olur olmaz padişah telüş — Benim Ahmet Rıza Beye İ rim, (biçbir zaman ve- !i,; dairesini geçmemiştir.) De- Tly kabineyi istifaya lcbar mes'u- _;“nl. doğrudan doğruya Ah- ı.“'mll Beyin omuzlarına yük- Srmlşti, 'ıı:' âcı hakikat şuradadır ki, duğu Paşanın istifamı kabul olün- M_:lkikıdın itibaren, sarayda haliş Rıza Bey aleyhinde mu- bir hava cereyanı baş göster- Tet R.B"ndın gafil bulunan Ah- L..". za Bey, - hiçbir. hak ve k lı: Müstenit olmıyarak - sa- '.'"H eyi âyan meclisinde de ""llıı:y:m.k suretile padişaha istemişse de, bu da Pa ttmemişti. a tak :lunu esasiye muhalif ola- hâdise, Sreyan eden bu .*!llıl meb'usan — relel — Halil (Mütareke devrinin tarihi ) Yazan: Ziya Şakir No. 19 10/5/85 özüne Kestirmişti.. Beyi (1) de harekete getirmişti. Halil Bey derhal saraya telefon etmiş; başmabeyinciye şu sözleri söylemişti : Vükelâ buhranında, — şevket- maap efendimizin âyan ve meb- usan reislerile istişare buyurma- ları, meşrutiyet kaldeleri icabın- dandır. Halbuki zatışahane bu meseleyi, âyan reisi ile halletmiş ve meb'usan relsini haberdar ey- lememiştir. Bu vaziyet, hem kanu- mu esasiye muhalif, ham de meb- usan meclisine itimatları olmadığı manasını gösterebilirr. Bu cihetin, derhal rzati şahaneye arzını rica ederim. Padişah, © gün biraz rahat- sızdı. Harem dalresinden çık- mamıştı. Fakat, Halil Beyin bu sözleri kendisinc arzedilir edilmez: (1) Şimdi müstakil saylavlarımızdan — Telefonla çağırınız. Ben görüşeyim. Demiye mecbur kalmıştı. Halil Bey saraya geldikten sonra da derhal) huzuruna kabul etmiş ve Iknaa çalışmıştı. Ahmet Rıza Bey - her türlü ümit ve İntizarının fevkinde ola- rak - Padişahın Tevfik Paşa) yı sadaret mevkline getirdiğini ve yeni kabinenin de teşkiline me- mur ettiğini duyar duymaz, şar pormış, bir varay entrikasıma kur- ban olduğunu — anlamıştı. (Arkası var) FRENGİ İLE MÜCADELE Frengi ve Belsoğukluğundan ko- runmak İçin asri Teksayt prezer- vatiflerini eczanelerden arayınız. ı Emlâk ve Eytam Bankası iHlânları I İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankasına Birinci derecede ipotekli olup tama- mına 5310- beş bin Üç yüz on lira kıymet takdir edilmiş olan Dol- mabahçede Fatma hatun mahallesinde Beyoğlu caddesinde 5 ve 5/1 No.lı eski süvari karakol binası açık arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 17 - 6-935 taribine raslayan pazartesi güaü saat on dörtten on altır ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırmaya iştirâk için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nlsbetinde pey akçesl veya milli bir Bankanın teminat mektubu alınır. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener re- simleri ve Vakıf icaresl müşteriye aittir. Arttırma bedeli muham- men kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde alıcısı üstünde bırakılacak aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak şar- tile on beş gün uzatılarak 2 - 7 - 935 tarihine raslayan.salı günü ayni yer ve saatte yapılacak olan ikincl arttırmasının arttırma be« deli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmazsa satış 2280 No. h kanun hükümlerine tevfikan geri bırakılacaktır. İcra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan Ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üze- rindeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan Iddlalarinı evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine muvafık surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/1182 No lı dosya ile dairemize müracaatları ilân olunur. (114) Ö er K İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup tamamına 1800 lira kıymet takdir edilmiş olan Ortaköyde Portakal sokağında 61 No.h bahçeli ve müşrek kuyulu bir bap kârgir hanın tamamı açık arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden İtibaren şartna- mesi herkes tarafından görülebilecek ve 17-6-35 tarihine raslayan Pazartesi günü saat on dörtten on altıya kadar dairemizden açık arttırma ile satılacaktır. Artırmaya İştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu alınır. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. Biri- ken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi müşte- riye aittir. Arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde alcısı üstünde bırakılacak aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 15 gün uzatılarak 2-7-35 tarihine rastlayan Salı günü aynı yer ve saatte yapılacak olan ikinci arttırmasında arttırma bedeli muhammen kiymetinin yüzde yetmişbeşini bulmazsa satış 2280 No, h kanun hükümlerine tevfikan geri bırakılacaktır. İcra ve iflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alükadarların ve Irtifak hakkı sahiplerinin gayrı menkul üzerindeki haklarını ye hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsb telerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu si- cillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine muvafık "Turette ha- reket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 933/202 No. lı dosya ile dairemize müracaatları ilân olunur. — * 109 , »-. * : İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup tama- İstanbul İkinci İera Memurluğundan Emniyet Sandığına Yüz seksen lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına dört yüz yetmiş iki lira kıymet takdir edilen Kumkapıda Kazğgani Sadi mahallesinde Camii- şerif çıkmazı sokağında eski 29 yeni 3 numaralarla murakkam bahçeli bir evin tamamı açık Aarttırmaya varedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin $ 7,5 visbetinde pey akçesli veya milli bir bankanın teminat mek- tubunu hâmil olmaları icap eder, Müterakim vergi, tanzifat, tenviri- ye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 18/5/935 tarihine müsadif cumartesi günü Dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 16 / 6 / 935 tarihine mü- sadif Pazar günü dairemizde saat lâten 16ya kadar icra edilecek, birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin * 75 ini bulduğu taktirde üstte bırakılır. Aksi takdirde san arttırmanın taahbüdü baki kalmak üzere :rttırma on beş gün daha temdit edilerek 1/7/935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak İkinci arttırma neticesinde en çok arttıra- nın Üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve Irtifak hakkı sahiple- rinin bu baklarını ve bususlle faiz ve masarife dair olan Iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile bir- likte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde bakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalır- lar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/5719 numaralı dos- yada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (2510) Nafıa Bakanlığından: Muhammen bedeli 100.000 lira olan 2000 ton Kreozot kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 24 Haziran 935 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Ankarada Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde yapılacaktır, Taliplerin tekliflerini Ticaret Odası vesikası ve 6250 İlralık muvak- kat teminatları ile birlikte 24 Haziran 935 Pazartesi günü saat 14 de kadar Malzeme Müdürlüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. İstek- liler bu husustaki şartnameleri 5 lira mukabilinde Ankarada Ba- kanlık Malzeme Müdürlüğünden alabilirler. “2478,, —< ae a mına 6628 lira kıymet takdir edilmiş olan Üsküdarda Selimiyede Kavak iskelesinde 9/11 No. li bahçe açık artırmaya konmuş olup Hân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 17/6/35 tarihine raslanan Pazartesi günü saat on dörtten on altıya kadar dairemizde açık artırma suretile satılacaktır. Artırmaya iştirâk için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir Bankanın teminat mektubu alınır. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener re- simleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Artırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde alıcısı üstünde bıra- kılacak haksl halde en son artıranın taahhüdü baki kalmak şartile 15 gün uzatılacak 2/7/35 tarihine raslayan Salı günü ayni yer ve saatte yapılacak olan ikinci artırmasında artırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmazsa satış 2280 No. hi kanun hükümlerine tevfikan geri bırakılacaktır. İcra ve iflâs kanunun 126 ıncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarla- rın ve irtifak hakki sahiplerin gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. Alakadarların işbu kanun maddesine muvafık surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/1176 No. lu dosya İle dairemize müracaatları ilân olunur. (113) » » Istanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup ta- mamına 2697 lira kıymet takdir edilmiş olan Samatyada Hacı Hüse- yinağa mahallesinde şimendifer yolu sokağınde 20 No.lı hane açık arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek 17-6-35 tarihine raslayan pazartesi günö saat on dörtten on altıya kadar dairemizde açık arttırma suretile satıla- caktır. Artırmaya iştirâk İçin muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu alınır. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu taktirde alıcısı Üstünde bırakılacak aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmao şartile 15 gün uzatılarak 2-7-35 tarihine raslayan salı günü ayni yer ve saatte yapılacak olan ikinci arttırmasında artırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmazsa satiş 2280 No.lı kanun hükümlerine tevfikan — geri — bırakılacaktır. lcra ve iflâs kanunun 1281ncı maddesine tevfikan ipotek sahibi ala- caklılarla diğer alâkadarların ve irtirafa hakkı sahiplerinin gayrı- menkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarmı everki müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi balde hakları tapua sicillerile birlikte sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâkadar- ların işbu kanun maddesine muvafık surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/931 No, lu dosya ile dairemize müracaatları ilân olunur. (111)