4 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

z Cefrika No: 44 Polls Telefonu Aradan iki saat geçtikten sonra polis merkezinden telefon edildi ve levhasından, — Mister Lavrence Norton'a ait olduğu anlaşılan bir otomobilin ağzına kadar eşya yüklü olarak Wences- laus meydanına çıkan yan sokak- lardan birinde metruk bir halda bulunduğu haber verildi ve bunun bir an evvel oradan alınması rica edildi. .-- 1937 senesi Kânunuevvelinde Ingiliz kabinesinde bazı tebeddü- lât olmuş ve bu meyanda Mister Lloyd - Davide bhava nezareline ve Mister Ganston da Hariciye Nezaretine tayin edilmişlerdi. Bu tebeddül ve bilhassa Mister Lloyd - Davids'in kabineye alın- ması gerçi muvakkat bir müddat için hükümetin mevküni tahkim etmişti. Fakat bu tebeddülün asıl gayesi sosyalizm aleyhinde bulunan — bütün elemanları bir araya — toplamak ve Beritanya imparatorluğunun -atisi için emin bir siyaset tayin etmek Üüzere miületin reyine müracaat etmekti. Mister Forsyth Beaodley yine başvekâlette kalmuştı. Zeki olb- makla beraber mütekebbir değil- di. Kendi fikirleride mutedil olup muarızlarının fikir ve kanaatlerine karşı da hürmet gösteriyordu. Başveklilin Nüftuzu Onda görüş ve anlayış hassası, yaratmak hassasından daha kuv- vetli idi. Bötün dünyada namusu, ve müsamaha dürüstlüğü ve geniş ideali Hle tanınmıştı. Fakat her nedense bütün hayatı siyasiyesi müddetince, hal« kın başka nazırlara gösterdiği o heyecanlı, o çılgın muhabbetini celbedememişti. Bu — belki, bir azda nutuklarında, kürsü natıka- perdazlığının adi cambazlıklarına tenezzül etmemesinden İleri ge- liyordu. Buna rağmen, başvekil, o s- rada azası yalnız seosyalizm kor- kusile birbirile Aanlaşabilen bir kabineyi nüfuzu, ihtiyatkârlığı ve Ümi ile bir arada tutabilecek yegâne adamdı. O, adeta elleri direksiyonda ve ayağı firende bulunan bir şofördü. Hem de gayet mahir bir şoför. Fakat yazık ki siyase- tini süreceği ve maharetini gös- tereceği yolu otomobilin arkasına yan gelip aralarında mütemaci- yen çekişenler İntihap ve tayin ediyorlardı. Kabine Içtimaına ıtlmuden evvel Hariciye Nezaretine uğra- mış, belki yarım saat o ateşin Hariciye Nazırını, kabine içtimam- da ileri süreceği teklfleri tehir #tmesini ve yahut ga;et mutedil davranmasını — dostane — sürette tavsiye etmişti. Halbuki Hariciye Nazırı noktalinazarında İsrar etmiş ve nihayet: — “Böyle bir hattıharekette ısrar etmezdim. Fakat besim ka- naatime göre, harbin önüne geç- | mek için bundan başka çare yok demişti. harbe sokmak tehlikesini göze almak şartile değil mi?,, —" Ah. O tehlikeyi de göze almak xarur!... Bana kalırsa ne kadar cesür davramırsak, sulhü © kadar temin eltmiş oluruz.,, Kabine içtimamda, Hariciye nazırının, Almanyaya üAdeta bir oltimatom verilmesi hususundaki fikirleri — büyük — münakaşalara sebebiyet verdi. Nazırlardan bir- çoğu, Almanyanın Çekoslovakya- dan haklı bir surette şikâyet ettiğini ileri sürüyor ve iki komşu arasındaki münazaaya İngilterenin karışmamasını tavsiye ediyorlar, Hariciye Nazırı ise geçen büyük harbi misal göstererek İngiltere © zaman mütereddit bir hattıha- reket th etmemiş olsaydı pekâlâ , Bir Aile Faciası Ki Ina- 4-6- 1935 harbin önüne geçilebileceğini ileri #ürüyordu. Nihayet Hava Nazırı Mister Lloyd - Davids, meselenin daha etraflıca tetkik edilimesi için gelecek Içtimamn tebirini teklif etti. Münakaşanın uzayacağını ve içtimada hiç bir karar verilemi- yeceğini anlayan Başvekil Baldan müdahaleye karar verdi ve Harl- €iye Nazırına dönerek: — * Ben de meselenin daha etraflıca — tetkikine — taraftarım. Atılacak yanlış bir adım önüne geçemiyeceğimiz felâketlere yol açabilir. Onun için siz şimdi Berlin sefiri Ragge'ye bir telgraf çekiniz. Gidip Başvekil ile görüş- aüin ve şimdilik kat'i bir harekette bulunmamasını kendisinden - rica ! etsin. (Arkası var ) nılır Şey Değil Bir Kadın Kocası sına Kızarak İki Yavrusunu Öldurdu Parlsten ya- mlhıyor: Burada akba — alamıya- eağı kadar müt- kiş — bir vak'a oldu. Bir ana, kendisini terke- den, — Üümitlerini kıran, büyük bir servetin! çarçur ettikten — sonra başka bir kad- na giden koce- sndan — İntikam almak için ara- larında birer yaş fark olan çocukları Anjel ile Suzanı feci şekilde öldürdü. Sonra kendisi or- tadan kayboldu. Bu kadının adı Madam Fransu- va'dır.. Madam Fransuva ile ko- cası Andre bun- dan on beş sene evvel — evlinmiş- ler. İlk zaman- lar çok mes'ut bir hayat yaşa- Fı mışlar. Adııı çalışkanmış, iyi de kazanıyormuş, İlk senelerini âdeta balayı halinde geçirmişler, Arka- arkaya iki çocukları elmuş. Ana ve baba çocuklarını iyi büyüt- mek için cidden alâkalanmışlar. Mahellerinde onların giyim, ku- şamı, öteki çocukların gıbtasını uyandırmış, — sonra — birdenbire, erkekde garip bir alâka gevşek- liği başlamış. Kadın evvela bunu, yorgunluğa, biraz hava alma ih- Uyacına vermiş, fakat zamanla bu havallik eksilmemiş, artmış, bu artışla beraber kadında da kötü düşünceler, endişeler, baş göstermiş. Evve'â renk vermek ls- tememiş. Sonraları serzeniş halinde —"Aynl zamanda kenimizi de E başlıyan münakaşalar kavga hall- olanın kurbanı yavrular ni almış, erkeğin haş'rliği gittikce artmış. İş dayak - fasıllarına ka- dar İlerilemiş ve şu hakikat mey- dana çıkmış ki Andre bir başka kadını sevmektedir. Bu kanaat hası! olduktan sonra bir gün kocasmın evde bulunma- dığını firsat bilen kadın, —çocuk- larını yataklarına yatırmış, uyur malarını beklemiş, onların daldık- larından emin olur olmaz da eline geçirdiği bir balta ile kafalarını parça parça etmiş. Gece yarısından sonra — eve gelen erkek, ilk evvel kendisinin terkettiği yuvasını kanlı bir mez- baha halinde bulmuş. Karısı da ortadan sır olmuş. Katil ananın izi o gün bugün bâlâ bulunamamıştır. UKUU ÇU &îx ü Yaralı Mustafa İzmir, 3 (Hususi) — Sabahın serinliğinde Mersinli ile Bayraklı yolunda ikl kamyon — arasında üdeta korkunç bir ölüm yarışı oluyor. Sür'at iğnesini doksan rak-! kaminın üzerine getiren iki kam- yondan takla atıyor ve bu faclanın kanlı blânçosu şöyle tecelli ediyor: Ölü sayısı: 2 Yarah sayısız 3 * Hâdise nasıl oldu? Bunu basit bir kamyon kazası olarak kaydet- mek pek de doğru olamaz. Hâ- dişenin içerilik bazı tarafları var- dir. Öğrendiklerimi kısaca yazı- | yorum: — İzmirde iki gazoz fabrika- sını İşleten Çeşmeli Bay Hasanla Bay İsmall Hakkının arasında mesleki rekabet vardır. Bu reka- bet meşrudur. Iki taraf san'at ve çabukluk noktasından biribirine — tefevvuk ederek fazla satış yapmak İste- ğgindedir. Bu rekabet son zamanlarda kötü bir duruma dökülmüştür. Iki fabrikanın kamyon şoförleri birk birlerine rastladıkları yerde âdeta sür'at müsabakası yaparlar. Bu | sabah ta böyle oldu. Saat dokuz | sularında ikl kamyon Mersinli - Bayraklı yolunda karşılaştılar. Çeşmeli Bay Hasanın kamyo- nunu idare eden şoför Ali önde, Bay Ismail Hakkının (145) sayıh | kamyonunu kullanan şoför Süley- | man arkadadır. Arkadaki kamyon bütün sür"atile Karşıyakaya İleri- lerken mütemadiyen korna çal- yor ve yol istiyordu. Kazayı doğuran durum hak- kında, şahadete dayanan iki ayrı lddia vardır. 1 — Arkadan gelen 145 sayı'lı kamyon behemehal öne geçmek için bütün sür'atile ilerilemiş ve yol bulamayınca bir hendeğe yuvarlanmıştır. 2—145 mumaranın şoförü önde giden kamyondan yol iste- miş; yol verilmeyince aynı sür'at- le ilerilemiş, fakat önde giden kamyon bu sefer arkasını - kivi- rarak yolu kapatmış; 145 numara || müsademeden çekinerek direksi- yonu kırıp kenara gelmiş ve Hendeğe yuvarlanarak bu feci akibete kendisini terketmiştir. lik iddiadaki kabahat şoför Sü- leymanda, ikinci anlatışta ise şoför Alidedir. Adliye işin doğru tara- fını seçerek meydana çıkaracak- tır. Hâdise sırasında 145 numa- ralı kamyonda — bulunan — şoför Süleymanın — kardeşi — Cemalle amele Konyalı Hasan, gazoz san- dıkları arasımda kalarak acılar Iki Kamyon KST Re— kabeti Yaparken.. —e .o — — Biri Hendeğe Yuvarlandı. İki Kişi : Öldü. Üç Yaralı Var biribirçukur içinde üç | v aei Yarah Süleyman içinde can vermişlerdir. Mustafa, Mehmet Ali! ve şoför Süleyman ağır yaralıdır. Yaralılar memleket hastahanesinde — tedavi — altına alınmıştır, Hâdiseye Müddelumu- mi muavini Bay Âli el atmıştır. Ad. Bil 500 Liralık Müsabakamız Okuyucularımız arasında açtığı- mız (500) liralık — müsabaka bitti ve Bu müssbakaya — ait (30) uncu son kuponu neş- rettik. İstankulda ve dışarıda bu- lünan — okuyucularımızın - (7) Ha- zirana — kadar — vakitleri verdiır. ©O zamana kadir bize neşret- Üğimiz gartlar dahilinde cevap- larını — gönderme'İdirler. Zarfların Üzerine “müsabaka memurluğuna, kaydı konacaktır. (7) Hazirandan sonra gelecek cevaplar kale alın- mayacak ve netice (12) Haziranda Nlân edilecektir.