4 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Haziran ” SON POSTA Savfa Gurbette Ölüm Esnaf Köşesi İnanılmıya Vasıf Çınarın p y cak Şeyler Türk Esnaf Acıklı Ölümünün Tafsilâtı Moskova, 3 (A. A.) — Türki ye büyük elçisi Vasıf o Çınarın ölümü hakkında çıkan bültende deniyor ki: “Vasıf Çınar 30 Mayıs akşamı evinda* birdenbire hastalanmış ve karnından şiddetli sancılar duymıya Ye kusmıya başlamıştır. Sabahleyin profesör Frongolot hastayı muayene etmiş ve barsak- ların düğümlendiğini ( ve aynı Zamanda Perituan'da bir irritas- Yon olduğunu görmüştür. Profe- sör Hertzen ve Burdenko da kow- sültasyonda bulunmuşlar ve aynı teşhisi koymuşlardır. Barsakları işletmek Için verilen bütün emek- ler boşa çıkmış ve İ Haziran &a- bahı sancılar azalmamukla beraber ağırlaştığı için Kremlin hastanesine kaldırılmasına karar verilmiştir. O gün ve o geceaka- demisyon Krol, Profesör Frongolet, rdenko, (Hertzen, O Lluborg, Vinogradof ile doktor Levin ve olof ve rontkenci profesör Frenkel arasında konsültasiy onlar Yapılmıştır. Kalbin (birdenbire xayıflaması ve tansiyonun düş mesi, idrar da şeker bulunması ve nihayet hastanın şişmanlığı orları konservatif bir teda- Viye mecbur bırakmıştır. Çünkü tanın ameliyat sırasında ölmesi tehlikesi vardı. Ancak sabahın saat üç buçuğunda hastayı kur- tarmak için yapılan bütün tede- tilerin boşa çıktığının görülmesi Üzerine son tedbir olarak ame- yat yapılmıştır. Hastanın karnı Profesör Burdenko ve Linborg tarafından açılmış ve barsaklare da tam bir felc arazı görülmüş- Ameliyattan sonra kalp Yavaş yavaş (ağırlaşmış © ve Dihayet saat 8,40 da kalbi işlet wek için verilen bütün emeklere Tağmen hasta kalp felcinden ve ef'üsün durmasından ölmüştür. Bütün Rusyada Derin Acılar Doğurdu Moskova, 3 — Bütün gazeteler Vasıf Çınarın ölümünden dolayı ydukları derin acıyı uzun vza- ya yazıyorlar. İzvestiya gazetesi ölümün bütün Sovyet Rusyada *n derin acılar doğurduğu, Vasıf arın yüksek bir Türk diploma- oldugunu yazıyor. Bütün elçiler Ve Sovyet yüksek makamlarının egeleri Türk elçiliğine giderek sağlamışlardır. Yugoslavya Muhalifleri bayi rat, 3 (A.A.) — Ayrışık (mu- partiler toplandılar, seçimdeki tane kları ileri sürerek yarın top- 'cak olan kamutayda görüşmelere mir etmemiye karar verdiler. Ay- Bu Amerikalı kadın 62 seneden- beri bir hatıra defteri tutmakta” dır. Bu müddet zarfında defterine kaydetmediği hiç birşey yoktur. | Amerikada Angel isminde bir kadıs- sın malı olan bu tavuğun Kalı vardır. NLARIN CEVAPLAR Bu çiçeği» yaprağı yoktur. Karanlık: bir izbede ve hiç su verilmeden yetişlirilmiştir. Walter Nis A son ismindeki bu Amerikalı Nevyorktan Sanfransisko- ya kadar böy» le tek teker- lek üzerinde gitmiştir. 3386 mil olan bu mesafeyi 117 günde katet- miştir. pl LİYOR MUSUNUZ mağ —— — BU INi B ii Şu memleketlerin hangisinde daha çok yağmur yağar ? Panama Cerair İskoçya Japonya Fransa Asam ll Aşağıda isimleri yazılan kâ- şiflerden hangisi ilk önce Şimal ve hangisi (o Cenup kutuplarını keşfettiler ? Cook (Kuk) Parry Peary Nansea Scott Amundsen pi Hattıöstüva bu adaların han- eee lu karara istemiyerek gisinden geçer ? member se mm kiminin SELÂNIK BANKASI Tesis turihi 1688 o İdare merkezi Tç,, Istanbul (Galata) ürkiyedeki şubeleri : stanbul, ( Gulata, Yenicami ); Y, nir, Mersin. “unanistandaki şmbeleri : Selânik, Atina, Piro, Mer © nevi banka muamelâtı Borneo Somatra Yenigine (| Trinidat Honolelo Cava isg. Aşağıdaki meyve veya seb- zeleri aynı büyüklükte bir sepete koysak hangisi daha ağır gelir ? Ahududu Erik Patates Elma Havuç Ep Bu madenlerden hangisi en Gi muamma | aşağı hararette erir? Frenk Ozümü mi Cevaplar 1 — Asam 2 — Şimal kutbunun 6 nisan 1909 Peary cenup kut- bunu 14 kânunuevve 1911 de Amundsen keşletmiştir. 3 — Eorneo ve Somatra 4 — Erik 5 — Gümlş 6 — Japonya 7 — 1912 senesinde 8 — Gece saat 10du 9 — Bah Bakır Gümüş , Demir Altın Plâtin Tangston e Fujiyama dağı şu memleket- lerden hangisindedir ? Formoz Yeni Zeland Rusya Japonya Çin Hindistan iş EE Olimpiyat oyunları şu seneler- den hangisinde Stokholmde ya" pılmıştı : 1912 1900 1920 1904 1430 1908 er a Londrada tam öğle vakti iken Avusirâlyada Sidney şehrinde saat kaçtır ? lay Bugünkü piyano tuşlarının ter- tibini şu musikişinaslardan hangisi yapmıştır ? Handel Bah Mozar Elfar Seget Takımı Bugün Şehrimize Peştenin en kuvvetli takımla- rından biri olan Seget (takımı şehrimlzesant onda Re- vapurile Galata rhtr mına gelerek cumartesi günü ilk maçını Galatasaray Beşiktaş muhtelitile yapacaktır. Maç tarihinden birkaç gün evvel gelen Macar takımı burada | Geliyor iki idman yapmak fırsatını bul muş olacaktır. 5 Seget maçı için Beşiktaş Ankarada bulunan oyuncuların- dan Hokkı ile Nuriyi bu maça getirmiyecektir. Bu oyuncuların yerleri Galatasaraylı oyuncularla doldurulacaktır. Galatasaray Beşiktaş muhte'iti ağlebi ihtimal | Türk emeğinin kazancı sayılan Şikâyet Ediyor Geçen sene kabul edilmiş olan küçük san'atlar kanununun tatbik mevkiine okonmasından sonra, meimnleketimizdeki san'at erbabına yeni işler açıldı ve birçok işsizler bu yüzden iş buldular. Ulusal ökonomi bakımından, bütün san'atların Türkiere hasre- dilmesi işi göven verici bir hava yarattı, Türk işçisi toprağına daha çok bağlandı ve düzenine girdi. Fakat aldığımız haberlere göre vaziyet henüz tam kıvamını bul- muş değildir. Istanbulda çalışan birçok ecnebiler, türlü dalavere- lerle ve bilhassa yine maatteessüf Türk olan bazı kimselerin hima- yelerile kanuna karşı gelmekte- dirler. Türk toprağında yalnız ekmeği, Türk olmıyanların yemeye hakları yoktur, Eftün dünyada işsizliğe (O karşı odurmak O için devlet mekahızmalarının kullan- dığı ve bizim de tatbik et- tiğimiz bu şekil üzerinde Bayım dırlık o Bakanlığının büyük bir ahemmiyetle durduğuna eminiz. Bugün küçük san'atlar kanununu sulistimal etmiye çalışanlar ara- sındaki vaziyet şudur: Ecnebi tebeasından olan birçok berberler, yeni kanunun çıkmesile Türk vatandaşlığına kabul edik meleri için hükümete başvurdular ve muameleleri neticeleninciye ka- dar işlerile meşgul olabileceklerine dalr birer vesika aldılar. Uzun senelerdenberi Türk topraklarında yiyip İçen ve rahat yaşayan fakat Türk vatandaşlığına girmeği bile düşünmiyen bu san'at erbabı, buna menfaatleri için lüzum göre- cekleri muhakkaktır. Içinde Türk- çülük sevgisi olmıyan ve yalnız kazanç için beynini yoran bu çeşit adamlar, acaba iyi bir vatandaş olabilirler mi?, Türklüğü, Türk top- raklarını bir Türk kadar benim- serler mi? Bundan başka ecnebi berbar- lerden bir kısmı da, yeni kanı nun dışında kalmak için kendile- rine birer “saç boyama mütehas- sısı, pedikür mütehassısı,, ismini vermişler (Ove İstediklerine de kavuşmuşlardır. Halbuki, bu gibi teferruat tamamile © berberliğin birer kolundan başka (bir şey değildir. Diğer taraftan ecnebi marar- gozların vaziyeti de hemen he- men aynıdır. Bunların müddet leri 21 Mayısta bitmiş, © fakat herbiri birer (dükkân açarak çalışmıya başlamışlardır. Marangozlar cemiyeti bu vazi- | yet karşısında Bayırdırlık Bakan- lığına yaplığı (o müracaatta, bu çeşit ecnebilerin dükkân açamı- yacakları cevabını — almışlardır. Şimdi bunlar da berberler gibi Türk vatandaşlığına kabul edik meleri için verdikleri istidadan aldıkları bir numara İle çalışma- larına devam etmektedirler, Türk işçisinin o hakkına © yapıan bu tecavüz karşısında takip edeceği- miz en iyi yol, bu istidaları bir an evvel tetkik etmek ve Türk ta- tandaş'arını çok büyük bir titiz- likle seçmektir. şu şekilde sahaya çıkacaktır: Mehmet Ali, Adnan, Lütfi, Ibrahim, Hüsnü, Kadri, Necdet, Münevver, Helvacis, Şeref, Dan- yal, , Seget pazar günü ikinci ve son maçın Fenerbahçe Güneş muktel.tile eyniyscaktır.