4 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

4 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

iü Ha yiran Kalya, İngiltere Ile Mi Karşılaşacak? Habeşistanın O vaziyeti, (o şimdiye dar siyasetleri biribirine çok uygun Mörünen İngiltere ile İtalyanın arasını Mçacağa benziyor. İtalyan gazeteleri- Nin yazılarında buna birçok İşi Yardır. İtalyan Başbakanı Musol von. söylevinde de İngiliz » "Şi atimış birçok taşlar göze tarpıyor, tslyayı İngiltereye kargı bu derece kikirtan, / İngilterenin, İtalya ile beşistan arasında bir muharebö ikaiamını © istemez © görünmesidir. İya, bumu, iyi mânada anlamıyor. İngilterenin Habeşistan üzerinde gözü lunduğuna delil sayıyor. Hattâ, delil ile de kanaat etmiyor, bazı vak'slar kaydâdiyorlar. Diyorlar ki: sgiltere Habeşistan hudutlarında Sskeri tedbirler almaktadır. Bu ted- lerin alınması bir sene evvelden lamıştır. Hudut boyuna yer yer *ekeri kıt'alar yerleştirilmi: Sa: *por için diye, geniş sa *dilmiştir. Bu sahalar © suretle ilmişlerdir. ki kolaycacık tay yay dan haline konulabilirler. Binae- & Paleyh; bu hazırlıklar gösteriyok ki Biltere, İtalyanın Habe simasını istemiyor. BİA sını 'endisi almak O tasavvurunda © gibi ünüyor, Şu halde İtalya, doğu ikasinda kendini hiç beklemediği Vi vaziyet karşısında buluyor ve Eiltere ile karşılaşmış görüyor. Süreyya Amerika Altın Babası Oldu Dokuz Milyar Dolara Yakın Altını Var Vaşington, 3 (A.A.) — Amerika *itin stoku gimdiye kadar görül MİŞ bir sayı olan ,535.040.895 arı bulmuştur. Mun Alman Deniz Delegeleri Londraya Vardılar manda, 3 (A.A) — Deniz konuş eye iştirak edecek olan Alman Beleri Kroydon uçak alanına ve doğruca Alman büyük gidörek prens Fon Bismark Tefrikamız bn İyiliği unutan, nankör bir değilimdir. Siz, bir kere, ik benin İçin, akrabam, ahbabım, yapi. Artık ben, ölürüm, kötü sapmam. Kendimi düşünme- dı sizl düşünürüm, Sizi küçük lirmem, Sizin şerefinizi, her- m Üstün tutarım. Genç mülâzim, yüzü pembe- arel, Balyan Kama eşekkür ederim, Hacer Hacar, içinden: > Yola geldi... Şimdi, e, st Bey olacakiti, yere vur- yordu, Karyolanın yanında *n mii çekti: Care en oturacağım, İade eşi, a zabiti, telâşla kımıl id Aman rica ederim. Bunu, *Ye kadar, benim düşünmek» lüzrmgelirdi. Af buyurunuz. anil başını eğerek teşkkür — Siz de oturunuz... Ayakta yorulursunuz. vat, bey, gülümsedi: Hasta- Fransa, Vergileri Indir- mek Yoluna Gidiyor Fakat Feshi Karşı Mİ ay Da Ardı Kesilmedi İ Liyon, 3 — Heryo, Fransa milyar franklı! bütçeye miyacağını, vergileri düşürmek İâ- zımgeldiğini söylemiş ver “— Frangı korumak için toplana- lum. Çünkü frank, Fransanındır.,, demiştir. Fransa Finans Bakanının Bir Teşebbüsü Paris, $ (A.A.) — Röyter ajansı muhabirinin haber verdiğine göre, Fransa Finans Bakam Kayyo para durgunluğunu (istikrarını) elde ötmek için Arsmulusal bir konforanı topla mak fikrindedir. Frangı düşürmek için spekülâsyon Londra, 3 (A.A.) — Frank üzerine açık satişa karşı aynca bir inanca (teminat) elde ede- bilmek için İngiliz borsasından frank satın almak istemişlerdi. İngiliz kon- trolu bunu onamadığından #peküila- törler, ecnebi borsalarına başvurmak zorunda kalmışlardır. İsviçre Frangı Düşürülmiyecek Bern, 3 (A.A.) — İsviçre paras'nın değerden düşürülmesi girişidi (teşeb- büsü) reddedilm'ştir, Ekonomsal kriz- lerlâ uğraşmak için kullanılan bazı tedbirlerin temel yasaya eklenmesi İsteği de reddedilmiştir. Su Baskını Amerikada Hayli Zararlara Sebep Oldu Nevyork, 3 (A.A) — Nebraska hükümetinde yağmurla ksr'şık büyük bir fırtına olmuştur. Tafsilât yoktur. * Nevyork, 8 ( A.A ) — Batı hükü- metlerindeki mehir taşmalerında 75 kişi ölmüştür. Zararın 17 milyon dolar olduğu söyleniyor. Yalnız Nebraska hlikümetinde 42 kişi ölmüş ve 12 milyon dolarlık zarar olmuştur. Yazan: Mahmut Yesari — Okadar çok Eli ars tık yatmak, oturmak yoruyor. Boyuna, odada dolaşıyorum. — Hayır, hayır... o Yorulma yınız. Genç, zabit, onun hatırını hoş etmek için, karyolanın kenarına ilişmişti; Hacer, çantasını dizinin üstüne koymuş, ellerini de kilitle- mişti: — Buraya ayak (bastığım gündenberi, yapmadık dedikodu bırakmadılar. İlin ağzı torbade- gli ki büzesin... Kimse ile konuş madığım, kimse ile gezip tozma- dığım halde, söylenmedik kalma- dı... Bunların, me için olduğunu biliyorum. Dedikoduları çıkaran- lara yüz vermiş olsaydım, seşle- rini keserlerdi... Bir kötülüğüm yokken, bu kadar söz olursa, ya, Allah etmesin, biraz fingirdeye- cek olsam, neler demezler artık, Hiç bir fenalığım olmadığını, hep sade dedikodu ile, sözle, lâfta kalmasından anlasanız yal. Jandarma mülâzimi, genç ka- dına hak veriyordu: — Doğru söylüyorsunuz, Hacer ? Hanım... İtalya Vapurları Durmadan Asker Taşıyor Napoli, 8 (A.A.) — Nazaryo Sa- uro vapuru, 50 subay, 1050 topçu neferi, top ve harp gereçi (malze- Yeni Fransız başbakanı Buison gazetecilerle görüşüyor 25000 Ölü! Asya Zelzelesi Ha- kiki Bir Faciadır Simla, 3 (A. A.) — Dün akşama kadar Kuetta'da hafif sarsıntılar du- yulmuştar. Son sarsıntıda yıkılmamış olan evler, tehlikeli olduğundan boşaltıl- mıştır. 35.000 kişilik. Kuetta şehri nüfusunun yüzde 70 İnin sarsıntılarda öldüğü sanılmaktadır. (Bu nüfusun yüzde yetmişi takri- ben 25400 kişi eder. Eski Siyam Kralının Hazinesini Soydular Londra, 3 (A.A.) — Birtakım küstah hırsızlar eski Siyam kralının evine girmi eski kraliçeye ait birçok değerli taşları alarak kaçmış- lardır. Polin hırs sları öramaktadır. Hacer, sağ yanağını çukur laştırarak çapkın çapkın güldü: — Değil mi ya, Cevat Beyci- ğim... Ateş olmıyan yerde, du- man çıkmaz! derler amma, her zaman değil.. Hiç yoktan çıka rıyorlar. Birden küşları çatıldı, yüzü kararıverdi: — Hiçbirine, biçbirine “tutuk muyorum; eski bir mutasarrıfın oğlu mu, toronumu bir Mehmet Bey varmış, ona tutuluyorum. Bu adam, benden ne istiyor? Ben, bu adamı tanımiyorum. Daha ben, buraya gelmeden, benimle uğraşmıya başlamış... O, yüzden yaralandı, dahe uslanmadı. Kendi hasta yatıyor, adamlarını Üzerime saldırıyor. Beni İstanbuldan tanı- yormuş! Yumruklarını sıkmış, dizlerine vuruyordu: — Bu adamla karşılaşmak, yüzleşmek istiyorum. Benimle ne alıp veremiyor? Köyde, evimizi taşlayan onun adamları... Kasa- bada, bana, ileri geri söz atanlar, onun kışkırtmaları... Sizi fitleyen de ol Durmuştu. Cevat Bey, tasdik eder gibi gözlerini indirdi. Hacer, dişleri arasından: — Ben, yanılmam! Hastaneye ikinci defa geldiğim zaman, beni kabul etmeyişinizin sebebini, he- Hayat Kampanası Ölüm Kadranı Almanyada Dakikada İki Çocuk Doğuyor Berlin, 3 (A. A.) — Hayat kampa nası ve ölüm kadranı, Berlinin orta sına yerleştirilecektir. Bunlar, Alman- yadaki ölüm ve doğumların nlsbetini göstereceklerdir. Her beş dakikada bir kong vura- cak ve arada küçük bir çıngırak çınlayarak, dokuz çocuğun doğduğunu gösterecektir. Aynl zamanda bir kum saati 7 Almanın öldüğüne edecektir. Almanyada nüfus çoğalması, daki- kada iki, yani senede 210,000 doğum nisbetindedir. Bir Vapur Kapaklandı Moskova, 3 (ALA. ) — Volga üze- rindeki Jaroslav kıyılarında motörlü bir gemi tersüstü çevrilmiştir, 11 kişi boğulmuştur. “men anladım. Yine o yılanın ba- şını (o kaldırdığını anlayıverdim. Yalan mı? Dedi. Jandarma zabiti, kaşlarının arası buruşarak başını salladı: — Iyi tahmin ettiniz. O, söy- ledi. Hacer, o kuvvetine — güvenen insanların emniyeti ile övündü: — Ben, hiç 'yanılmaml.. Daha buraya gelmeden benimle uğra- şıyor... Eğer, yaralanmamış ol saydı, o Mehmet Bey, kimbilir daha nasıl uğraşacaktı? Birden hatırlamış gibi sordu: — Mehmet Bey, hastaneden çıktı mı? — Arasıra uğruyor. Hacer güldü: — Birşey soracağım amma, affedersiniz... — Rica ederim, hiç çekin- meden söyleyiniz. — Bu Mehmet Beyle sizin bir dostluğunuz, sıkı O arkadaşlığınız var mı? — Şöyle, birkaç merhabalık ahbaplığım var, o kadar. — Peki, ne diye sizi hasta- hanede arıyor? Fitlemek, ortalığı birbirine karıştırmak için.. Darıl- mayınız amma, sizde çocuk siniz, Anlamaklığınız lâzımgeli Gönül İşleri Genç Kızlar Hangi Tipe Mensupsunuz? Dört Köşe Çehreli Kadınlar İDört Köşe Çehreli Kadınlar Bu tip kadınların okadar kat'i, okadar bariz meziyetleri, karakte- ristikleri vardır ki, bunların sarı veyahut ta siyah saçlı olma larının bunda hiçbir tesiri yoktur. / Bu tipteki sarışın bir kadın, yine ayni tipteki esmer bir ka- dından daha fazla (ideal sahibi olabilir. Fakat her (ikisininde düşünüşleri ve hareketleri dina- miktir, birdir ve binaenaleyh ikisi de bir tip olarak kabul edilebilir. Bunlar hem kafalarını hem de vücutlarını çalıştırırlar. Genç yaşta iken #pora son derece merak sa- larlar ve bütün mevcudiyetlerile buna atılırlar. Yaşları ilerledikçe de içtimai, siyasi ve hayır saha- larında kendilerini gösterirler. Vücutları ekseriya iri yapılı ve sıhhatları da (fevkalâdedir. maddi ve manevi her yüke, her zahmete erkekler kadar katlana- bilirler. Gençliklerinde çok spor ya" panlar, orta yaşa geldikleri vakit biraz (o şişmanlamıya (başlarlar, Vücutlarından ziyade kafalarını işletenler ise, bilâkis, ömürlerinin sonuna kadar zayıf kalırlar, Bu tip kadınların vücutlarını mı, yoksa (Okafalarınımı daha ziyade İşlettiklerini anlamak için profillerini tetkik etmelidir. Çeh- relerinin üst kısmı, alt kısmından daha fazla çıkık olanlar kafalarını, alt kısmı daha çıkık olanlarda daha ziyade vücutlarını o çalıştı rırlar. Dalma temiz havaya ve idma- na muhtaç olduklarından İş sa- basina atılacakları zaman dalma açık havada çalışabilecekleri bir meslek intihap etmelidirler. Hayatta muvaffak olmıya, İş başarmıya son derece haristirler. (Devamı 12 inci yüzde) Cevat Beyin söz söylemesine vakıt bırakmadı, tekrar sordu: — Bekir Efe ne oldu? Jandarma zabiti: — Akraban olacak! bir kere- cik olsun, arayıp (o sormadın mı? Senin yüzünden, başına neler geldi? Diye hayret etmedi ve ciddi bir tavırla cevap verdi: — Biraz iyileşince hapisanenin revirine naklettiler. Hacer içini çekti: — Yazık, göremedim. Genç mülâzim de İçini çek- mişti : — Herkes, ne söylerse söyle- sin, Bekir Efe, Oçok mert, yiğit bir delikanlı.. Akrabanır, diye söylüyorum, zannetmeyin... Tam erkek (o çocuk... Biraz (o başarı. kabına — sığamıyor... o Gençlik. Fakat içi temiz.. Kancıklığı yok. Hacer, çekine çekine sordu. — Benim için, ne diyor? Jandarma zabiti, durdu, yut kunur gibi baktı: — Sizi görmeği, nuşmağı pek istiyor. — Hapishanede göremez mi- yim ? — Görürslinüz. Hacer, daha çok söylemek istiyordu; fakat kapıya vuruk muştu, genç mülâzim: — Girlaizl sizinle ko- ( Arkası var)