4 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

4 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa İraikın e) Havacı!ık_ Müsabakamız , Ve Halk * Son Posta ,, Türkiyede — İlk defa olarak bir * Tayyare teşvik müsabakası,, teşebbüsüne girişti. Buna gücü yettiği kadar bir para da koydu ve bu süretle Başbakan İsmet İnönünün işaren tine adımını uydurmuş oldu. Bu müzabâkamız karşısında halkın fikir ve dileklerini topladık, yazıyoruz Niyazi: Kemal ( Fatih Çar- şamba caddesi:) — Ban ilk numarasından beri Son Postayı okur ve severim. Bugün fen ve teknik İşleri hep teşvik müsa- bakalarile terakki ediyor il *Son Posta, bizim meml, defa olarak bir havae'lık müsnabakası açmış oluyor. Tebrik #derim, çok fnlü vücut ve meticeler ahamasını dilerim. x Ali Ahmet (ilkmektep mual- ilmlerinden:) — Bugün havacılık bütün dünya- da en Önde gelen harp ve müdafaa vanıtasıdın. Gazetelerde — okuyoruz, Almanyada, Framsada, İngiltere ve Amerikada sivil tayyarecilğe —gok ehemmiyet veriliyor. K Bu sebeple “Son Posta, nın müsa- bakasını, sivil tayyareciliği teşv'k ye- lunda çok önemli buldum. Eğer bu müsabaka yapılacak olursa kuvvetla tahmin ediyorum ki — Türk pi'otları çok değerli net'eeler alacaklardır. x» Ruhi Özcan (Aksaray Kaza- nısadi mahalleslı) — Azizim, havacılık ve tayyare diyip geçmiyelim. Tayyare denilen şey, bence toptan da, — tanktam da Üstündür. En kuvvetli deniz donan- malarını, — küçük — mikyasta — bir bava filosunun allâk — bullak ede- — aeğini sanıyorum. Fakatbir. mem- leketin tayyarecilikte Üstün olması İçin o memlekette havacılık hareket- lerinin bo'luğu lâüzım ve zaruridir. Halbuki bizde sivil havacılık hareket- Noterlikte Yolsuzluk Suçlular Yakında Sorguya Çekilecekler Müddelumumllik EBeyoğlu ab- fıncı Nöterliğinde ikinel derece- dekl memurlar tarafından yapıl- dığı ihbar edilen tahkikatı bitir- miştir. Birkaç güne kadar suçlular mahkeye verileceklerdir. Iddia edildiğine göre, birkaç kâtip ha- riçten bir şebeke İle uyuşarak, mahlül olduğu İçin devlete intikal etmesi lâzımgelen (18) bin İiralık bir apartımanı kendilerine ipotek edilmiş gibi göstermişlerdir. Bun- lar deftere yapıştırılmış ve mü- hürlenmiş pulları çıkararak tek- rar kullanmışlardır. Bu İşle altıncı Neterliğin yeni ve eski noterlerl- nis hiç bir alâkaları yoktur, Komşu — Hasan B. Şu dünyanın bali bir acaip.. SON POSIA DAHİLİ HABERLER Gizli_rBir_ Hazine! Bir Ölünün Odasında Pencerenin Ke- narından Elli Liralıklar Yere Saçıldı Bu Zeıîgih_Tereke- ye Sulh Mahkemesi El Koydu Bundan birkaç gün evvel, Kü- çükpazarda büyük Yeni handa fni bir ölüm büdisesi olmuş, Ab- dullah İsminde bir seyyar satıcı, oturduğu odada ölü bulunmuştu. Abdullahın Istanbulda kimsesi olmadığı İçin, terekesin Sulh bu- kuk mahkemesi el koymuş ve mahkemeden gelen bir heyet ve zabıta memurları huzurile ölünün odası açılmış, eşyaları tesbit edi- miştir. Abdullabın sandığından ve çamaşırları arasından bir hay- H para da çıkmış ve heyet İş'ni bitirerek odadan çıkmak Üzere bulunmuştur. Bu sırada otel kâtibi Bay Basri mcerelerin demir kepenklerini apatmak Üzere yerlerinden oy- matmış, fakat bu oynatış ölünün yeni bir servetini daha meydana çıkarmıştır. Abdullah, beş tane elli Hralı- ğı da demir kepenklerin aralıkla- rına sıkıştırmış ve kepenkler ye- rinden oynatılınca bu paralar yere dökülmüştür. Mahkeme heyeti yeniden bir za- bit açarak bu paraları da terekeye koymuştur. Tatilde Mektepler Açık Duracak Sokak Çocukluğunun Önüne Geçilecek İlk Tedrisat Müfettişleri dün Maarif Idaresinde toplanmişlar ve İlkmektep talebeleri hakkında çok faydalı bir karar vermiş- lerdir. Bu karara göre tatil esnasım- da İlkmektep talebelerinin sokak- larda başıboş oynamalarına mey- dan verilmeyecektir. Her mektep haftanın muayyen günlerinde açı- lacak, mektebin talebeleri mek- tebe gelecek ve nöbetle müdür ve muallimlerinin gözü önünde mektebin bahçesinde oynayacak- lardır. Mekteplerdâ çocuğun zekâ ve kabiliyetini arttıracak oyuncak- lar da bulundarulmasına çalıpıla- Moskova Büyük Elçimiz Va- sıf Çınarın ölümüne ait taf- Bir K;miser Meslekten Tardedildi Hırsızlık Yapan Bir Çocu- ğu Serbest Bırakmış Fener polis merkezinin Hay- dar karakolunda üçüncü komiser Bahaddin hakkında zabıtaca tah- kikat yapılmış ve tanzim olunan dosya adliyeye verilmiştir. Bahad- din hakkında bu tahkikatın yer pılmasına sebeb, bir sırkat ww çundan yakalanan Lefter isminde- ki bir çocuğa karakolda fena muamele etmek, sonra da serbest bırakmak iddiasıdır. Bahaddinin kaydı polisce terkin edilmiştir. Sandal Devrildi 1 — Mahmud ve Şükrü isim- lerinde ikl arkadaş, evvelki gece geç vakit Sarıyerde Hakkının sandalına binmişler gezip dolaş- dıkları bir sırada birdenbire ko- pan fırtına İle alabora olmuştur. Denize dökülmüşlerse de etrafdan yetişen sandallar tarafından kur- tarılmışlardır. 2 — Panayot isminde bir rum- la Üç arkadaşının bindiği sandal, evvelki gece Kuruüçeşme açıkla- rında dolaşmakda iken birdenbire çıkan fırtınanın tesirile devrilmiş ve içindekiler denize dökülmüşler- *« de kurtarılmışlardır. Çocuk Esirgeme Kurumunun Vilâyet Hoyeti Çocuk esirgeme kurumunun vilâyet moerkez heyeti dün topla- marak idare heyetini kurmuştur. Relsliğe saylav Şemsettin, vezne- darlığa Nalile Tevfik — Sağlam, Gyeliğe bankacı Muhip, Mustafa Reşit ve Salim Ahmet” seçilmiş- lerdir. Kurumun işlerini bu heyet görecek ve ayda bir toplanacak olan merkez heyetine — malümat verecektir. Maliyede Epey Değişiklik Olacak İsştanbulda Tekrar Defter- darlık Kuruluyor Finans Bakanlığı Kamutaya yeni bir teşkilât lâyihası verdi. Dün gelen haberlere göre lâyiha muhtelif encümenlerden geçtikten sonra bütçe encümenine gelmiş- tir. —Lâyihanın bu hafta içinde Kamutaydan çıkarak kanun hali- ni alacağı tahmin edilmektedir. Yeni lâyihaya — göre bütün vilâyetlerde — birer defterdarlık bulunacaktır. Yalmız — hstanbul, Izmir ve Ankara defterderlıkları ihtisas memuriyeti olarak kabul edilmiştir. Tatanbulda bir defter- dar, iki müşavir, bir muavin, va- Bıtalı ve vasıtasız — vergilere ba- kacak birer tahakkuk müdürü ve muavini, bir tahsil müdürü, Beyoğlunda Iki tahakkuk —müdü- rü ve iki muavini, — Üsküdarda birer tahakkuk ve tahsil müdürü bulunacaktır. Istanbuldaki defter- dar gibi müşavirlikleri, muavinli- ği ve tahakkuk — müdürlüklerile muavinleri de ihtisas memuriyeti olarak kabul edilmiştir. — Tahsil müdürlüklerinin muavinlikleri de kaldırılmıştır. Istanbula — defterdar — olarak kimin getirlleceği belli değildir. Yalmız şimdiki mürakıp Bay Ra- şitle tahakkuk müdürü Bay Talât en kuvvetli namzetler arasında sayılıyorlar, Adliye Münhalleri Hafta İçinde Tayinlerin Yapılması Bekleniyor Adliye Bakanlığı dün İstanbul kadrosunu müddeiumumiliğe bil- dirmiştir. Kadroda bir değişiklik yoktur. 1934 mall senesindeki kadronun aymıdır. Yalıı mün- haller muhafaza edilmiştir. Dün A.yo.:o_rlı:n yeni kadrolarına Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: miye uğraşıyorlar... we Blr taraftan âlimler ölüleri dirilt- LAŞ «« Öte taraftan- silâh fabrikaları dirileri ı Gldürmiye hazırlanıyorlar. Leönün Tari) Bir İki Satırla Nevyork Körler Cemiyetl Relsi Şehrimizde Nevyork körler cemiyeti relsl Miuifret dün çebrimize gelmiştir. Bu zat bugün ve yarın Üniversite konferans salonunda * Körlere karşı ödevlerimiz ,, mevzulu bir konferans vereceklir. Bu konfe- ranslar halka mahsus olacaktır. * * * Parti Başkanı Cümhuriyet Halk Partisi Istane bul idare heyeti — Başkanı Bay Hilmi dün akşam — Ankaraya gitmiştir. » * * Fransız Sefaret Konağında Dün akşam Fransız sefaret konağında Jan Dark — mektep gemisi kumanda ve zabitan heyeti şerefine bir. kabul resmi yapıle mıştır. Bugün de gemide bir kabul resmi yapılacaktır. * * * Yumurtacılar Toplandı Istanbul yumurta tüccarları dün Türkofiste toplanmışlar, yus mürta kontrol komisyonuna yeni bir Aza seçme işile uğraşmışlardır. , * * * Hafta Tatili için Belediye hafta tatill için ha- zırlıyacağı bir İzahnamede Cumar- tesi günü öğleden sonra açık kas lacak ve kapanacak yerlerle pazar günü açık kalacak ve kapanacak yerler ayrı ayrı gösterilecektir. * A * Fırtına Yüzünden Evvelki gece şehirde şiddetli bir fırtına çıkmış, bu fırtına Ik manda ufak tefek kazalara sebep olmuşlur. » * * Bir Bulgar Diplomatı Geldi Bulgaristanın eski Kültür Bas kanlarından — Kosta — Boyaciyaf şehrimize — gelmiştir.. —Buradaü Rusyaya gidecektir. * * * Şeker Kaçakçılığı Dün 8 numaralı İhtisas hak- yerinde göçmen malı diye şeker getirterek — gümrük — kaçakçılığı yapmaktan suçla Salâhattin Rıfat Me arkadaşlarmın — duruşmasına bakılmış, şahitler Salâhattin Ri- fatın kendilerine para vererek fazla şeker aldırttığını — söyle- mişlerdir. * * * iç Ticaret Direktörü lç Ticaret Genel Direktörü - Ismail Hakkı dün Istanbula gek miştir. Burada kendi şubesine nit tetkikler yapacaktır. Hasan B. — Daha tuhafı var, kow şu. lhı— iktöine birden de “medeniyet,,diyorlar!