21 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

En Çok Nelere Acırsınız ? Büyükada, doğramacılar s0- mağı, No. 17 hane, Hasan Nevzat: — Azizim, Fransadaki köprülerin en eskisinin adı “Yeni köprü, imiş, Fransızlar bundan kinaye olarak, kendilerine yeni diya yutturulmak İstenilen şeylerden bahsederken; — Bu da "Yeni köprü,, gibi yenil. derler. Bizde de, yenilikler, meselâ “Yö- nicami,, gibi sade adlarında kalmış birçok geyler var. Bunlardan bir tanesi de, gu bizim Adalara işliyen “Neveser, vapurca- zı, > Ve ben en fazla, kirk senedir hâlâ tekaüt edilme- - Kuzğuncuk, Pazaroğlu sokak 23 numaralı hane, Hayri : — Ben, açlıktan ölen hasis milyo- Berlere, yiyecek ekmek bulamayan kalbi zengin hovardalara (acırım. Bana en fazla merhamet verecek şeylerden (biriside, yanılıp ta bir san'atkâr evine girecek bir hırsına biçareliği olacaktır. Ve nihayet, kendi halime bakma- dan, başkalarına acımıya kalkıştığım için de kendime acırım! * Şehzadebaşı, Mektep sokağı 50 No.lı hane, Avni: — Azizim, etrafta yürâk sızlatacak geyler okadar bol ki, yüzde birine acımıya kalkışsam, ömrüm zehir olur. Hattâ sizin, acı verecek şeyleri sayı- inbilecek kadar ez zannedip te, bu suali soruşunuza şaştım. Şöyle aklıma gelen mi? Ne bileyim ben. Meselâ, eğer kestirirse, Fatin hocanın girin sakalına acıyacağım! * Moda, Yalı sokağı, 12 No. hane, Lütfi Güney: — Acımak koş lâfur o dostum, meselâ, ben şimdi dilimi tutmayıp ta başıma İş Bızdan bile arsam, siz acımayı aklı eçirmezsiniz. Eğer bunun aksini umarsam, acınacak bir buda. lebk etmiş olurum. Bu itibarla bu işte beni lütfen “pas, geçini İhtiyatsız Bir Sıvacı Dün Tevkif Edildi Edirnekapıda Haticesultan mahallesinde oturan sıvacı Erzir- canlı Riza ile arkadaşı Kenan dün Sultanahmet birinci ceza mahkemesinde sorguya çekilmiş- lerdir. Sıva tamirini (o üstlerine aldıkları bir evde iyi tedbir alma- dıkları için 13 yaşında Neriman adh bir kızm ağır surette yara- lanmasına sebep olmaktan «ı olan bu sıvacılardan Riza ( edilmiş, Kenan serbest bire mıştır. e Nerimanın Oo kurtulmesi ümdi pek azdır. Neriman, ba a sıva (Odüşerek beyni (delinen kızcağızdır. — Hasan B.1.. Beladiye Iktisat Mü- ". dürünün himmetile tarifeler ivlyormuş. SON POSTA DANİLİ HABERLER Halkın Sesi Buğday Hâlâ Düşüyor Bugün, Kıymetlerin Daha Ziyade Tekerlenmesi Ihtimali Vardır | Buğday piyasasındaki düşkün- lük devam etmektedir. Dün bor- saya 279 ton buğday gelmiş, buna mukabil evvelki gelişlerden 800 ton sert ve 185 ton yumuşak buğday satılmıştır. Dün yumuşak buğday fiatı beş kuruş 15 paraya kadar düşmüştür. Vasati flat beş kuruş 35 paradır. Bir gün evvelki vasati fiat 6 kuruştu. Dün de bor- sada İ5 ton yumuşak buğday 6 kuruş 17,5 paradan satılmıştır. Fakat bu satış dünde yazdığımız gibi buğday flatına mıkyas ola- mamaktadır. Çünkü bu fevkalâde maldır ve lüks ihtiyaçta kullanık maktadır. Buğday fiatlarının bu gün daha fazla düşeceği umuk maktadır. Belediye Bütçesi Belediye bütçesi benüz tasdik edilmemiştir. Ay başına kadar tasdik edilip gelmediği takdirde Temmuz maaşı da Haziran maaşı gibi eski bütçeye göre ve avâns olarak verilecektir. Bir Otomobil Kazası Evvelki sabah Perapalas oteli önünde bir kaza olmuştur. Şoför Alinin idaresindeki 1900 No.h otomobil, Asmalımescitte oturan 15 yaşlarında Halük adındaki çocuğa çarparak yaralamıştır. Çocuk arabaya arkadan çarp- tığı için şoförün mes'uliyeti mev- zubahs değildir. Bir Muhabbet Tellalı Yakalandı Cavide adında bir kadın genç kızları fuhşa teşvik ettiği için yakalanmıştır. Kayseri Kombinasının Teşkilâtı Kayseride yapılan fabrikanın teşkilâtı bu ay başında tamamla” nacak ve Rusyada staj görmele- te olan Türk işçileri o dönerek işlerine başlayacaklardır. a UZER YA Eli Öz Türkçe Çalışmaları 36 ıncı Liste, 9 uncu sayfamızda, 5 inci sütunumuzdadır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: gazoz flatları iniyormuş. Bütün gazinolarda kahve, çay, Bir Kısrak Doğururken... Can Acısile Sokağa Fırladı| Bir Adam, Arkadaşını Ad- Şimdi Sahibi Aranıyor Samatyada, Sancaktarhayrettin mahallesi bekçisi, gece yarım sokakta dolaşmakta iken bir kenarda, bir kasrakla henüz yeni doğmuş bir yavrusuna rastlamış- tir. Bekçi Mehmet, bunu polis karakoluna haber vermiş, kısrakla yeni doğmuş yavrusu, civarda bir abıra götürülerek muhafaza altıma alınmıştır. Polis, o civarda hayvan sahiplerinden sormuş soruşturmuş, fakat kısrağın sahibini bulama- mıştır. Bu vaziyet karşısında key- fiyet polis ve jandarma karakok larına tamim edilmiştir. Şimdiye kadar bu ana kız hayvanın sahibi çıkmış değildir. Kısrağın, gebelik O sancısile bulunduğu yerden Okaçtığı ve sokakta bir köşede de yavrule- dığı tahmin edilmektedir” Maltepe Vapuru Dün Sabah Yüzdürüldü Evyelki gün sis yüzünden, Fenerbahçe önlinde karaya oturan, Akay İdaresinin Maltepe vapuru, dün sabah saat sekiz buçukta « Törk Gemi Kurtarma Şirketi » tarafından yüzdürülmüş ve limana getirilmiştir. Gemi havuzlatılacaktır. Rahb- ne epey büyüktür. Geminin kap- tanı, hâdise hakkındaki raporunu, - bize söylendiğine göre - henüz İşletme İdaresine vermemiştir. Günün Tarihi Bir İki Satırla Üniversite Rektörü Geldi Üniversite Rektörü Cemil Bile sel bu sabah Avrupadan şehrle mize dönmüş ve doğru Üniver siteye giderek İmtihanlarda bus lunmuştur. » » Uykuda Tecavüz imi Kost Şehrimizde Etmiş liyeye Şikâyet Etti Tevfik isminde biri, müddek umumiliğe baş vurarak Kasım adlı bir adamdan şikâyetçi oldu- ğunu bildirmiş; bu müracaatı Üze- rine adliye doktorlarına mus yene ettirilmiştir. Tevfik iddia ediyor kir Bir gece evvel arkadaşı Kasım kendisini davet etmiş. Beyoğlun- daymış, içmiş, gezmişler. Gece leyin de, Tevfikin Iddlasına göre Küçükpazarda bir otele gitmişler. Tevfik uykuda iken Kasım firsat- tan istifade etmiş ve tecavüzde bulunmuş, Şimdi bu şikâyet ve onun neticesi olan muayene bu hâdise den doğmuştur. Tramvay Kazaları Şirkete Göre En Çok Neden Oluyormuş Tramvay Şirketi tramvay kaza- larında başlıca âmilin vatmanların yanında durmak olduğunu İleri Bundan böyle Vat- manların yanında bilâistisma hiç kimsenin durmasına (müsaade edilmiyecek, yalnız şirketin resmi elbiseli yol ispektörleri durabile- cektir, sürmüştür. Orta Mektep İhtiyacı Gittikçe Bu yıl Istanbulda Ortamektep ihtiyacının fazlalaştığı görülmüş- tür. İstanbul İlkmekteplerinden bu sene iyi derece ile mezun olanların (— sayısı 6500dür. Bu talebelerin orta tahsillerine devam- larını mümkün kılmak için Orta- mekteplerde yeni şubeler açılar caktır. Bundan başka biri Bakır köyünde, diğeri | Kasımpaşada olmak üzere yeniden iki Orta- ... Bütün lokantalarda, meyhanelerde, barlarda yemek ve içki flatları iniyormuş. Artıyor mektep tesis olunacaktır. Bu sebeple Ortamektep mual- limi ihtiyacı da artmıştır. Bunun için temmuzda Ortamektep muak- limliği için bir imtihan açılacak, Üniversite ve mülga Darülfünun- da tahsillerini yarım bırakanlar tercihan almacak, bunlar bulun- madığı takdirde Lise mezunları da kabul edilecektir. Hasan B. — Dahası var. pahalı tarifelerle ha'kı yolan muhtekirle- rin de yüreklerine inlyormuş | Tanınmış Fransız uçmanı Kosi, Istanbul - Bükreş posta ire yapan uçakla bugün saat 11 da İstanbula gelmiştir. Son Posta: Kost geçenler: bir tayyare ile Madrite peer oradan Parise dönmüş ve doğfü buraya gelmiştir. » * * Esnafın Tescilli Belediye kanunu O mucibineç esnafın kaydedilmesi için verile mühlet yeniden bitmiş ve yeniden uzatılmıştır, tescil muamelesi dö vam etmektedir. İstanbuldaki büs tün esnafın ve müstahdemleriniğ ay başıma kadar tescillerinin İf mali için kadrolar genişletilmek! ve mesai saatleri hariçinde çalışılmaktadır, * * * Bir Yankesici Tutuldu Sık sık kadın çantalarındaf$ para çalmakla maruf Foti ismlği de bir sabıkalı, dün yine Galataş da bir kadının çantasından para aşırırken tutulmuştur. » * * Kibrit Flatları inebilirmiş Devletin kibrit şirketi üzerini de senelik teftişlerini yapan Mai liye mütehassısı Muller bu se neki raporunu bitirmiş, kibrit a yatlarının şimdikinden daha yade indirilmesi kabil olduğunü bijdirmiştir. Mütehassisa göre 60 paralık kibritler 50, 50 paralıklarda 4Ö paraya satılabilecektir. * . * Meyvaları Bozan Böcek | Bursa ve Kocaelide (meyva lara öriz olan parazit mühim zas rarlar vermeğe başlamıştır. * » * Nüfus Sayımı Hazırlıkları Önümüzdeki tegrinde o nüfuş sayımı İçin yapılmakta olan he zırlıklar bitmek üzeredir. Bu ara» da numara koyma işi tamamlane mış, sayım memurlarının kaydına başlanmıştır. Büyük şehirlerde 100 kişiye bir memur ayrılacaktır. Ha A EE RE TER Dahili Haberlerimiz Bura“ da Bitmedi. 6 ıncı sayfa“ mızda Devam Ediyor Bütün bu