16 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

TREŞATENORTTTÇERE CÇT EER —— OKST Halkın Sesti Çocuk Mahkemeleri Kurulurken Adliyemiz çok güzel bir karar verdi; Yurdun kalabalık merkez- Terinde çocuk Mmahkemeleri ku- rulacak. Çocuk, cemiyetin en öz uasurudar. Bü sebeple — inkıilâp adliyesinln bu kararını alkışlamak Tüzımdır. Fakat — çocuklar - için daha birçok mülesseseler lüzum- dır ve bu müsesoseler çocukların İyi yetişmesine yarar. Bu hu- susla temas ettiğimiz — kimseler bize fikirlerini şöyle anlattılar: Ayaspaşa Namık Paşa 80- kak Tevfikı — Ben çocuğu cemiyetin tömeli olarak kabul edenlerdenim. Görüyor sunuz, ben de çok gencim ve çocuk- luktan yeni kurtulmuş sayılırım. Bu #ebeple Türk çocuğunun İhtiyaçlarını io'ı iyi dbtllyowl-.. Bizim îoeıklıı: er göyden Önce bahçe, yani * bıhçıl.'ıl.. lüzıumdır. D: Iıl::l.:n fakir ailelerin çocukları götürülmeli, orada ezlence İhtiyaçları tatmin edil- melidir. Avrupada çoçuk babçelerine büyük önem veriyorlar. Rusya ve Almazyanın bu huüsüusta çok - İleri gittiklerini görüyoruz. Biz de onlar gibi olmalıy z olacığımıza da Davutpaşa Atik moedrose sokağı Süheylâ; — Görüyorsunuz daha çocuk de- nilecek yaştayım. Hap koşmak, oyun- k istiyorum. Fakat asanem sekağa gıkarmıyor. gün —annema #ordum, beni niçin sokağa çıkarmı. yorsunuz, dedim. Annem — dedikir Çocuklar sokaklarda yalnız başlarına ' Ben senl arasıra gezmöğe ' Halbuki annem ev işlerile çok uğraştığı İçin sokağa Ççok seyrek kıyoruz. Eğer mektep tatillerinde de roıılııııı bizl ara Sıra toplayıp gerzmeğe götürse çok Iyi olacak, * Komal Âzmi, Ün'versite Hu- kuk Fakültesi talebesinden: — Çocuk, bence &n ariz bir mev- zudur. Hör — işimizde onu —en başta düşünmemle gerektir. Bir cemiyet ancak Çocuklarından kuvvet alır. Çocuğuna dikkat etme- yen cemiyet çürüktür. Biz de çocuk- Tarımızın bütün İhtiyaçlarımı tatmin ötmeye bakmalıyır. Cümbhuriyet üze. rinde bir çocuk hukuku tessila etmiş- tir ve çocuk terbiyes'ne çok ehem- miyet veriliyor. Fakat bu, kâfi değil. dir. Çocuğun aari ihtiyaçları çoktur. Bir Kızı Kaçırmışlar oğlu Ömer ve Recep oğlu Mehmet adlı iki genç söz birliği yaparak Ikitelli köyünden Fevzinin kızı Ayşeyi ka; r. Fatih jandarma — kumandanlığı tahkikata el koymuş ve nihayet kaçakları Ramide — yakalamaya muvaffak — olmuştur. - Ayşe de 'bulunmuştur. Ayşeyi Eyüp dok- ftoru müuayene etmiş ve kat'l rapor verilmek üzere dün tıbbı adliye göndermiştir. Eski Eserler Edebiyat —fakültesine en — #son model Üüzerine bir Epidöskop aleti getirilmiştir. Bu aletle en eski eser- leri kolaylıkla Lozmadan tetkik et- | DAHI -SON POSTA Lİ HABERLER Keskin Zekâlı Bir îon Posta,, Okuyucusu Gazetemizde Resmini Gördüğü Bir Suçluyu Tanıdı Ve Yakalattı Bu Suçlu, Beykozda Bir Haylı Kimseyi Sahte Mektupla Dolandırmıştı 9 Ağustos tarihli “ Son Pos- ta ,, da ikinci sayfada bir dolan- dırıcıkk haberi vardı. Şuhutlu Mehmet adlı bir berber kalfasının, Beykozda berber Galibin adile şuraya buraya mektuplar yazarak birçok — dolandırıcılıklar — yaptığı iddia ediliyordu. Hattâ yeni bir damadın düğünlük elbisesini de aşırdığı söyleniyordu. Suçlu Meh- medin resmi de neşredilmişti. Mehmet Beykozdan kalkmış, İzmite gitmiş, izini kaybetmek içla buradan da Bursaya geçmiş ve bir otobüse atlıyarak Bolvadin yolunu tutmuş. “ Son Posta ,, da ayın onunda Bolvadine varmış ve orada oku- yucuların eline verilmiş. Bolvadim- de “ Halk traş yurdu ,, sahibi berber Cafer Tayyar da “ Son Posta ,,yı eline almış, ikinci say- fadaki Beykozlu meçhul meslekda- ginin başına gelenleri okuyormuş. Bu sırada kapısının önünde bir otobüs durmuş ve İçinden inen bir delikanlı Cafer tayyarın dük- kâünma doğru yürümlüş ve bir ee- lâm sarkıtarak İçeriye girmiş — Merhaba arkadaş... Bana lütfen bir fırça ver de şu üstümün tozunu silkeyim, Ben de berberim. Istanbuldan, Boykozdan geliyo- rum. Şuhuda gideceğim, Demlş. ber er Tayyat bu yolcuya fırça uzatırken — oku- duğu — hâdisenin —kahramanının önünde — canlanır gibi olduğunu görmüş. bir taraftan fırçayı uza- tırken gözile gazetedeki fotoğrafı tetkik etmiş ve içinden! — Ta kendisi hükmünü ver- miştir. Bu yabancı misafir temiz- lenirken yavaşça çırağını jandarma kumandanına iş ve gelen jandarma hemen Mehmedi orada » Buğday, Un Mal Geldiği İçin Fiatlar Düşüyor Ticaret ve Zahlre Borsasına Anadoludan fazla mal gelmeye başlamıştır. Dün de 408 ton bug- day ve 257 ton un gelmiştir. Fiatlar düşmeye başlamıştır. Yu- muşak buğdaylar 6 kuruş 22 para ile 5 kuruş 22 para arasında, sert buğdaylar da 4 kuruş 35 para ile 5 kuruş arasında satılmıştır. Ekmeklik un fiatları 670 kuruşla 590 kuruş arasında değişmektedir. yakalamıştır. Şuhutlu Mehmet, jandarma da suçlarını itiraf etmiş ve sırtındaki damat elbisesi soyu- muş ve Beykoz Jandarma Kuman- danlığına da bir telgraf çekilerek böyle bir adamın aramıp aranma- dığı sorulmuştur. Beykoz jandar-« ması yakalananın bir dolandırıcı olduğunu ve hemen yola çıka- rılmasını yazmıştır. Suçlu Mehmet şimdi İstanbula getirilmektedir. | j | Keskin zek$lı okuyucumuz Bolvadinli berber Cafer Tayyar Bin Kere Pişman ğl-muş! Bir Esrarkeş Akıl Hasta- nesine Gönderildi Bakırköy akıl hastanesine dün Niko oğlu Hıristo adlkı bir mah- küm gönderilmiştir. Sekizinci ih- tisas mahkemesi, esrar kullan- mayı İptilâ halino gitiren Huris- toyu altı ay tecrit etmeye karar vermiştir. Dün bir muharririmiz bu mahkümla konuşmuştur: Diyor ki: — Ben 20 yaşındayım. Tıbbı- mdli doktorları sekiz senedenberi csrar İçtiğimi — söylediler. Evet içerim. Fakat sekiz senedenberi değil, beş senedenberi — içerim, On beş yaşımda başladım. Esrar içmeden uyuyamazdım. Bakalım Bakırköy hastanesinde bırakabl- lecek miyim. Eğer kurtulursaam — çok sevineceğim. Çünkü esrar benl mahvediyor. Alıştığıma bin kere pişmanım.,, llk Tedrisat Kadrosu Bunun İçin Çalışan Komiz- yon İşini Bitirdi Şehrimiz ilk tedrlsat kadrosu- nu tesbit etmek için çalışan ve kültür yar direktörleri ile ikl ens- pektörden teşekkü! eden komis- yon dün çalışmalarını bitirmiştir. Bu yıl esas'ı bir değişiklik yapıl- mamış ve bazı çok xzarurl sebep- lerle nakillerini isteyen 300 kadar öğretmenin dilekleri tetkik olum muş ve enspekör raporları da gözönünde tutularak, bunlardan mümkün olanların dilekleri yerine getirilmiştir, bu illetten ulin Kardeşini Öldürmek İstedi Toponede oturan maruf sab- kahlardan Piç AH ile kardeşi Hasan, aralarında paylaşılacak bir para işinden dolayı kavgaya tutuşmuşlar, Piç Ali, küçük kar deşile lâfla başa çıkamayacağını anlayınca — tabancasına asılarak birkaç el atoş etmişse de tuttu- ramamıştır. Piç A tabancayla birlikte yakalanmıştır. ; Yeni Paralar nüz Karar Verilmedi Darphanede yeni gümüş lira- ların basılmasına devam edilmek- tedir. logiliz mütehassısı tarafın- dan yapılan ikinci tip yüz kuruş- dukların basılmasına henlüz baş- lanmamıştır. Bu husustaki son kararı Finans Bakanlığı verecektir. Bununla beraber aymı ayar ve kiymetteki paraların İki - çeşit olması da pek doğru görllme- mektedir. Yeni elli ve yirmi ku« ruş'uk paraların kalıpları da ha- zırlanmıştır. Fakat Finans Ba- kan'ığı henüz basılma emri ver- memiştir. Darphane Idaresi kur- şun mühürler için Türkiyeden (10) tonuk — kurşun almaya — karar vermiğştir. Ekonom! Bakanı Viyanada bulunmakta ©'au Eke- ci Tip Paralar İçin He- Aıuıtoş 16 ! Bir İki Satırla Parti Toplantısı İstanbul, 15 (Al A ) — Bildiriği C. H. P genyözkurulu bugüa saat 14 te İstanbul ilyönkurul kurağında belli toplantısını yaptı ve parti işleri Üzerinde görüşülerde bulunarak kae varlar verdi. . SA M itfalyo Teşklilâtı Belediye hudutları haricinde kalan fakat hudutlara pok yakın olan vilâ. yete bağlı kazabalardaki — itfalye teşkilâtının da kuvvetlenmesi için bit proje hazırlanmıştır. * » * Gezgirilere Kolaylık Yabancı memleketlerden gelecek olan otomobilii gezginlere gümrüke ler idaresince kolaylıklar — gösterilee cektir. * * * Depoya Girmiş Fatihte maarife ait eşya deposuna girerek öte beri eşya çalmak isteyen Metroviçli Mehmet isminde bir sabis kalı tutulmuştur. * * * llk Okullarda Bu yıl ilk okulların, birinci mnife larına 928 dogumlu çocuklar alınae caktır. ür at 04 Saylavlar Ve Halk İstanbul saylavları, halkla temase A, devam etmektedirler. Saylav» Torihi Çadır Azkeri Müzede, eski tarzda tarihf çadır dün kapanacakken, genel dilek Üzerine 15 gün daha uzatık mıştır. » » * Tramvay Köprüsü Üsküdar - Kadıköy tramvayının daha normal bir. şekilde birleştirile müsl için Haydarpaşa — gimendifer geçidi üzerinde kurulacak köprünüü haşasına Eylül sonunda başlanmast için Bayındırlık Bakanlığı Üe temas lara başlanmıştir. x * * Kanalizasyon Beyoğlu — tarafında kanalizasyog knşaatı için bir proğram hazırlanmığa tır. Burası bittikten sonra Kadıköyde Kurbağah cihetinin kanalizasyonuna başlanacaktır. * * * Kültür Bakanı » Kültür Bakamı Bay Saffet Arıkan bugün gebrimize gelecektir. A L Orman Yangını Silivride evvelki akgam bir loko« motif kıvlamından — büyük orman yangını başlamış, dÜn akşama kadar devam etmiş ve dün akşam «eöne dürülm üştür. * * & Şükrü Kaya Geldi Yalovada bulunan iç İşler Bakanı Şilkrü Kaya dün şehrimize gelmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: » e» Kuruçeşme kıyısına çarpmış, parça parça olmuş. ei Hasan B. — ki, kömür de, olaral ıııığııfıâ.m p'unıı :oh;.ı:= canına tak dedi de isyan- ediyor arlıkl â 4