16 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

16 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

“Ur. GU | .o we e TETRASRESAÂARK Ww- .< —. IG Afıılıı MAHKEMELERDE Bir Suçlunun 20 Sayfalık Müdafaası Suçlu : lsmi ve vesmi arada bir dolandırıcılık vak'alarile ge- zete sütunlarına geçen ve kem disini de gazeteci olarak tanıtan Şevket. Suçu alelusul — dolandırıcılık ! Fakat bir kişiyi değil.. Iddiaya göre, iş bulmak, bir yere yer- leştirmek vaitlerile kafese koy- madığı kimse kalmamış, Onu mahkeme karşısına çıkartan son suçu yedi kişiyi muhtelif baha- nelerle dolandırmak ve sızdırmak. Şevket yaptığı işlerde o kadar mâhirdir ki bu İşler arkasında koşarken bir gün sabahtan ak- şama kadar içinde gezdiği ve başkalarını da gezdirdiği otomo- bilin şoförünü bile kandırarak parayı vermeden — sıvışacak ka- dar yaman | Bu suçlunun ikinci asliye cezada epiydenberi duruşmaları yapılıyor. Tahkikat bitti, Müd- deiamümi — iddlasını — bildirerek Şevketin — cezalanmasını — istedi. Suçlu : — Müdafaamı yapacağım! Diyerek duruşmayı bıraktırdı. Nihayet müdafaa günü de geldi. Suçlu bir jandarma — önünde, elinde bir tomar küâğıtla salona irdi ve bir saatten fazla süren ir okuyuşla 20 sayfadan fazla tutan müdafaasını yaptı. Suçlu bu müdafaada nelerden bahset- Mmiyor kik Hüsnüniyetinden, na- musla iş yaptığından, sabıkası varsa da kale alınacak mahiyette olmadığından, kimseyi — kandır- madığından, cephede kan döktü- günden, hümümette mlühim vazi- feler gördüğünden ve... Yıllarca hak için ses çıkarmış Ünlü bir matbuat müntesibi - olduğundan, daha birçok şeylerden... Netice de şu: “Ben aklt müvâ- zenemi kaybılllm Hatalarım Edebi Tefrika /ğ) ) No: 59 Ali Sami Bey güldü: — Buanlar hizmetçi şeyleri ha- nim. İstiyorsan başka yerden alırız. İsrar ettim. Ve iki düzüne aldım. Bu ucuz şeyleri beyendiğim için Ali Sami Beylu aklından meler geçti bilmem. Fakat bir kadının asıl — ihtiyaçlarını düşünmeyüp yalnız süsünün yüksek faturala- rile uğraşan erkekler arasında onu da gördüğüm için ben de Ona acıdım. Arı kovanı gibi kaymıyan bu mağazada aranan her şeyi bulmak tabil mümkün. Fakat aklıma gek Mmiyen ihtiyaçlara cevap verecek Şeyleri görüp almak arzusu duy- mak daha fazla. Yatak odasına &it küçük, lâzımlı eşyadan mutfak anyo, seyahat takımlarına kadar heler var, neler var, Bizim ev ayatımız paramıza ve sözümona Yüksek anlayışımıza rağmen o kadar iptldai ve zavallı ki! Fakat insan bunu ancak böyle bir ser- gide görüp anlıyor.. Yeni, modern bir mutfak bugün son sistem bir &meliyat odası kadar temiz ve © kadar da konförlü. Istanbulda et tahtasını bıra- P bir et makinesi alanlar ken- ANASININ Barkan 16 / 8 / 85 Kızı HARİCİ SON POSTA Romanyada : Bulgarlar, Romanyayı Çok Fena Kızdırdılar , Bükreş Gazeteleri İKEK Ateş Püskürüyorlar Bükreş, 15 (A. A. Özel Aytarımız- dan ) — Romen gözeteleri, son — za- manlarda Bulgaristanda Dobriçe adı altında faaliyette bulunan (İredantist) teşkilâtının geşen hafta Romanyaya karşı tertip etmiş olduğu — gösterişler ilgislle şiddetli yazılar yazmaktadırlar. Üni mi, bu gösterllerin Kralhı — Ladislas dikilen anıtın açılıma törenin- sonra yapıldığını kaydaderek, Bulyarlar tarafından Romaayaya kargı gösteril düşman duyguların Ro- üzerinde gayet fena bir. etki bıraktığını yazmaktadır. Çinde: Garip Haydutlar Necat Fidyesi yesi Olarak Tü- fek Ve Fişek İstiyorlar Londra, 15 (A. A) — Çinde kaçım rılan İngiliz tecisi Jonea, henüz baydutların elindedir. Hağdatlar, ger zeteciyi bırakmak İçin 48,688 Çi doları, 10 tüfek, 10 tabanca ve 10.000 flgek Istemektedirler. Kısa Haberler $ Londra, 15 — Nevdeal savaşına 5 Eylülde başlayacak olanm bay Loyd Corc, bu savaşa, gönel seçim sırasın- da da bizzat ” devam etimek niyetine dedir. $ Viyana, 15 — Ünited prass'in başbakan Şuşnigin çekilmek tasavvu- runda olduğuna dair verdiği haber dır. samimiyetimdendir. Bana kesilmesin.,, Evrak okunacak ve gelecek dunışmıdı hak yerini bulıcık. M dilerinl yeni — fikirli sanıyorlar. Bizim Jenevdeki mutfak annemi ilk önce çok şaşırtmıştı. Bakır tencerelere alışan annem alömin- yom kaplara ısınamadı. Sebzevat için birkaç düzineyi bulan bıçak ve kalıpların manasını anlayamadı. Fakat birkaç gün içinde bun- ların ne iyi şeyler olduğumu kav- radı. Şimdi bizim Kadıköyündeki evin mutfağina girse eli böğründe kalacak. Ali Sami Beyin dudak bükmesine aldırmıyarak annem için, ev için buradan birçok lt- zumlu şeyler aldım, Bu mağazanın bir eşi daha var. Galerie Lafayet, Insan bur- ları her gezişte alacak bir şey buluyor. Paristen okadar çok şey aldık ki getirdiğimiz boş valizler yet- medi. Kendime seyahat için şık bir nöeessaire de aldım. Bu her ceza zaman (âzım olacak bir şey. Burada adeta bayram gününe kavuşmuş bir çocuk sevinci geçi- riyorum, Günler sinema gibi akıp gidiyor. Bir gün ( Versay) a kadar gittik. mektepte okuduğum Fran- Alman bahriyelileri Almanyada : “13,000 Asker Silâh Başında Almanyada 500 Bin Yahudi Var Berlin, 15 (A. A.) — Deniz kuv- vetlerina bağlı 12,000 asker, eylülün 10 undan 16 sına kadar Nürenbergde toplanacak Olam maeyonal - sosyalist kongrösl törenlerine İştirak edecek- lerdir. Alman Yahudileri Berlin, 15 ( A.A.) — * Völkiy er Beobahter ,, gazelesine göre, Almanya da yaşayan Yabhudilerin sayım 499.682 olup, bunların üçte birl hükümet mere kezinde oturmaktadır. Bu —miktar, Berlin halkımın yüzde 4 ünü teşkil etmektedir. Avusturyada Alman Propagandası Berlin, 15 (A. A.) — Almanyadaki Avusturya göçmenlerine yardım ce- miyeti, tekrar propagaudaya başlamıya karar vermişlir. Hitler Aleyhtarları Essen, 15 (A. A.) — Bir Milis xe- keri, Ersen çevresinde bir otelde sa tarihi gözlerimin önünde di- riliyor. Sarayın eski dalrelerini gezer- ken (Bürbon allesinin 0 mağrur kafalarını koridorlarda görüyorum gibi geliyor. Ali Saml Bey, geniş bi pencereden porkın çok güzel tarhlarını gösterdi. Bu pencere muhakkak on be- şincl Lütnin, yağmurlu bir günde ölen Karısının cenaze merasmi veyretliği pencere olacak. Ant- reyi tamamile görüyor. O duygusuz adamın - söylediği sözü hiç unutamam. Bu belkide kadınlığın tabit bir hakkı olacak. On Beşinci Lul yağmur altın- da bir cenaze arabasına konan mâşukasının tabulunu pencereden seyrederken — yanındaki — dalka- vuklara : — Madam Lâmarkiz, fena bir. havada seyahat ediyor, demişti. Sevdiği aşkını anlattığı bir kadının bu son gününde bu kadar zâlimane istihza eden adam, kıral olduğu için hiç affedilmez. Versay bir tarih ve bir hazine, Fransız inkılâbının vergi sıkıntı- larından patlak verdiğiai söylerler a akan servet kimbilir en ve nasıl toplanıp gel- mişti. Bu mermer havuzları do durmak için kimbilir ne yuvalar boşalmıştır. Versay bahçeleri, eski biçim #Dslenmiş olmakla beraber hâlâ TELGRAFLAR İtalyada : Su Baskını Müthiş Oldu Yüzlerce Kişi Boğuldu Ve Ezildi Roma, 15 (AA) — “ Orl göÖlü sularından teşekkül eden gölün boyunca ilerleyon boş kilometre uzunluğundaki set yıkıldıği — sirada, gölde 15 milyon metre mikabı su bulunmakta idi. Yıkıntı sonunda 200 #ev harap olmuştur. Yüzlerce kişi öldüğü tahmin edi- Hyor. Yıkıntı altında birçok İnsan cosetleri kalmıştır. Amerikada : Buğday Rekoltesi Çok Eksik Vaşington, 15 (A. A.) — Kuraklık ve hastalıktan dolayı buğday rekoltesi 608 milyon buşel ekelimiştir. Bundan ötürü ekilmiş toprak vergileri Indi. rilmiştir. Gümüş Alımı Vaşington, 15 (A, A.) — Amerika şimdiye kadar dışardan 25.500 - ons gümüş almıştır. Bu alımın ea çoğu Londra piyasasındadır. Çinlilera Yardım Vaşlaglon, 15 (A. A.) — Amerika Kızıl Haç Kurumu, Çinlilere gu baskını felâketzedelerine yüz bin dolar yardım etmiştir. Orman Yangınları Vaşington, 15 (A. A.) — Dağlarda binlerce hektar araziyi — kaplayan ormac yangınları, bütün uğraşmalara rağmen healiz söndürülmümlştir. Ateş karşısında kaçışan ayılar ve diğer vahşi hayvanlardan bir çoğunun yan dığı sanılıyor. 30 Milyon İşsiz Vaşington, 15 (A. A.) — Amerika Cumhur Başkamı, 30 milyon işçiyi, işsizliğe karşı mecburl bir sigortaya tabi tutan sosyal güvenlik kanununu tir. döğüş sonucunda bıçakla yaralanmış ve ölmüştür. Bu aralık nasyonal sosyallst ve- mizlerine karşı yapılacak bir tahkir sebebile, bir döğüş çıkmış, basi Hit- ler aleyhtarları tevkif edilmiştir. haşmetini saklıyor. Bu gezintimiz bana huzlün verdi. Parisin o her şeyi unutturan yaygın neş'esini aradım. Dönmek hazırlıklarımız başladı. Ali Saml Bey Paristeki işinin bir iki saatlik olduğunu - s#öylemişti. Halbuki şimdi bu iş uzadı galiba.. Bir gece bir fabrikatöre yemaeğa davetli olduğunu süyledi. Bu davette kadın olup olma- dığını tormadım. Soramadım. O özürler dileyerek ve smokinini giyerek gitti, o akşam otelin o kantasında yemeğimi yalnız başı- ma yedim ve erkence yattım, Ali Sami Beyin Sabaha yakın geldiğini duydum. Uyandığımı — hissettirmedim. Odanın havasma ağır bir sigar kokusu yayıldı. Soyundu. Gürültü etmemeğe çalışarak yatağına uzandı. Her zamanki gibi erken kak kıp banyo dalresine geçerken o hilâ uyuyordu. Koltuğun üzerine fırlatıp atmak istediği ceketi yere düşmüştü. Kaldırmak — istedim, Burnuma yabancı bir koku çarplı, Ceketin sol yakasına bu koku daha çok sinmişti. Biraz yabancı bir koku.. Banyo musluğunu açtım. Kuv- vetle akan suyun altında vücudum dirild. Her zamanki gibi friksi- yonumu, sabah jimnastiğimi yap- tım. Yatak odasına geçtiğim za- siy da çıkan bir HİŞLERİN Evlendim Amma Ayrılmak İstiyorum “Bir sene evvel evlendim. Evlen- diğim gündenberi hsyatımdan memsun değilim. Yaşım 85. Memur — olduğum için şarada burada dolaştım. Evlen- mem geç kaldı, bu yüzden titiz de olmuştum. Herkese — evlenirken — ihti- yatlı olmalarını tavsaiyo ederdim. Ben bunun tamamen aksini yaptım. Kızı bir gece, Tâmba ışığında gördüm ve a © gece müvufakat cevabı vere akat evlenir evlenmez kız. ken« didi gösterdi. Cabil, görgüsüz bir şey. öz anlar, ae deri. Bir müddat sabrettim. Fakat arlık — tahammülüm kilmadı. Boşamak istiyotum, — fakal ötekinden — berikinden — utanıyorum. Ne yapayım? Bandırma: F, T Sizi haklı bulmuyorum, Ev- lenmeden evvel eyi tahkik edip öyle karar vereydiniz. Bu kızın cehaleti boşamak için bir mazeret teşkil etmez. Okumuş — dediğin kızın da okuması — nedir? İlk tahsil bir kızın evlilik hayatında da ne rol oynar ? Sizin dışarda gözünüx yoksa, kendi kendinize fena telkinler yaparak kadından — soğumaktan çekininiz. Ona biraz musumaha ile bakınız. Evlilikte müsamaha anlaşmanın birlaci şartıdır. Bir defa bu yolu tecrüibe ediniz. Ge- çinmenin okadar. güç olmadığını anlarsınız. * “Kadıköy vapurunda — bir gençle tanışlım, Şimdi her akgam — buluşup berabar gidiyoruz. Arkadaşlarım ken- dimi bu suretle teşbir. ekmemin doğrü olmadığını söylüyorlar. Halbuki ben bu hareketto bir fanalık görmüyorom. Biz ne dersiniz? Nevin Arkadaşlarınız baklıdır. İnsan ancak nişanlısile birlikte buluna- bilir. Sizi bugün bu erkekle ya- rin başka bir erkekle görenler hakkınızda fena hükümler vere- bilirler. Bu fona — hükümlerden kendinizi korusanız daha iyi olur, TEYZE man Ali Sami Bey hâlâ yatıyordu. Giyindim. Bugünkü program- da Parls civarında otomobil ge- zintisi vardı. Fontanebl gidecek, öğle yemeğini orada yiyecektik. Onun uyanmasını beklemeden aşağıya salona İndim. Gazeteleri, mecmuaları karış- tıra karıştıra kahvealtımı yaptım. Saat dokuza geliyordu. —Arlık canım sıkılmıya başlamıştı ki Ali Sami Beyin hızlı hızlı asansör tarafından geldiğini gördüm. Bin bir özür dileyerek karşı- ma oturdu. Dün geceki resmi ziyafette çok sıkıldığını, fabrikatörlerin çok garip adamlar olduklarını, yemek- ten sonra büyük bir İş Üzerinde lâkırdıya daldıklarını anlatıyordu. Birçok gevezelik ettikten sonra sustu. Garsonun getirdiği kah- yaltıyı yemeye harırlandı. Artık beni tatmla etmiş ok duğuna emindi. — Bu fabrikatörler arasında Mösyö Koti de var mıydı? dedim. Şaşırdı. Yüzüme baktı. Göz- lerinden, © bile ve riyamın kay- nadığı göz bebeklerinde garip bir korku gölgelenmişti. — Ne gibi? Dedi. — Elbisenize kadar yabancı kokular sinmiş de! Esmer yüzünü garip bir kırmı- zılik kapladı. (Arkası var)