31 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

31 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

31 — Ağustos Büyük Utkunun On Üçüncü Yıldönümünde SON POSTA Dün İstanbul Ve Bütün Mem- leket Zaferi Tes'it Etti Dün 30 Ağustos zafer bayra- mı ve Ulusal haya haftasının da ilk günü idi. Her tarafı kır- mızı bayraklarla donatılan şehir, daha sabahın ilk ışıklarile — bera« ber, fevkalâde günlerin havası« nı Şteneffüs etmiye başlamıştı. Sant Sden itibaren yollar kala» balıklaşmıştı ve geçitin yapıla- cağı yol üstleri daha — dokuzda tamamen dolmuştu. Yollar, evle- rin pencereleri, Üzüm salkımları gibi, İçlerinden seviç taşan halk- la bıncahınçti. * Sabah 9,30 da Istanbul komus tanlığında bir resmi kabul yapıldı. burada General Halis, tebrikleri kabul etti. Bundan sonra, tam saat onda, General Halisle, ilbay Muhiddin, geçit resmine girmek Üzere Üniversite bahçesinde top- lanan süel ve sivil kıt'a ve teşek- külleri gözden geçirdiler. Saat 10 buçukta, evvelâ İstiklâl marşı ça- lındı ve Beyazıdı dolduran binler- ce halk tarafından tarimle dinlendi. Sonra ordunun en lademsiz sübayı asteğmen Hamdi Atasoy tarafından başkumandanlık mu- harebesini anlatan güzel bir söy- lev verilerek buna general Halis'in verdiği karşılık dinlendi. Göneral Halis, istiklâl savaşının çetin günlerinde yaşanılan ruhi kudreti İşaret etmiş ve bu savaşa, tarih- te hiç bir ulusun düşmediği teh- likeli bir durumda” girişen ulusu- muzun, aştığı güçlükleri, yendiği düşmanları batırlatmış ve siyasal ve süe! alanda kazanılan başarı- lıkları anlatmışlır. Bundan sonra general — Halls, — istiklâl — har- binde, — bütün ulus: ve ordu varzifeye sarsılmaz surette sarılk- mış, Baş komutan bulunan ulu Göndere kalpten ve candan bağlı- hğımızı fânt hiçbir. arzu gevşet. Memiştir.) Şehitlerimizi anmış ve bizi bu mutlu günlere kavuşturan büyükleri tepcil ederek: ( Büyük Cumur — Başkanımız — Atatürkün müanevi huzurunda derin minnet ve şükran hislerile eğilirim) diye- tek söylevini bitirmiştir. ; Bundan sonra, davetli saylav: ların ve büyüklerin bulunduğu tribüne gelen Ilbay Muhiddin ile Göneral Halis, yerlerini aldıktan sonra İstiklâl marşı dinlenmiş ve geçit resmi başlamıştır. Geçit resminde evvelâ fırka komutanı General Muzaffer, erkânıharbiye- &ile geçmiş, arkasından Harbiye mektebinin bu yılkı mezunları sübay elbiseleri ile ve bunların #rkasından da Harbiye deniz, ih- tiyat zabit. Tıbbiye mektepleri ve Harbiyede 1936 çivial çakılıyor Dün diplomalarını alan yeni sübaylarımızdan bir grup askerl İlseler, bunlardan sonra da askeri kıtaat geçmiştir. Aksert kıtaatı müteakip, İtfal- ye, Hava kurumunun, içinde gü zel bir tayyare makyeti bulanan otomobili geçmiş ve önde şehir bandosu ve güzel geçişlerile her- kesin takdirini kazanan Dartşşafa- kalılar olduğu halde diğer sivil lişeler geçmişlardir. Beyazıtta — başlayan — geçit resmi Taksime kadar devam et- Miş ve Taksimde, — Cümburiyet amtına çelenk koyma töreni ya- pılmıştır. —— — Okdü Terfi Listedi Burada, Tümgeneral Muzaffer askere dikkat kumandasını ver- miş ve İstiklâl Marçı çalmarak, anıta, Cümhuriyet Halk Partisinin Beyoğlu Kolu, Hava — Kurumu, harbiye ve deniz — mektepleri, Istanbul Halkevinin Beyoğlu Ko- la namına bir çelenk konmuş ve bayrak çekme merasimi yapılarak harbiye — mezunlarından — lsmall Ural ile bahriye mezunlarından Hüsnü — tarafından bir söylev ve- rilerek buradaki merasim de bit- miştir. —— baylarımız Kimlerdir? ğilin — yüksek erda — torli listesinin Bugün de diğer kıtıme larını neşre devam — ediyoruz: topça astegmenliğinden teg- menlişe: Fuat Diyarıbekit, H. Roşat Ankara, Ali Istanbul, A. Necati Izmir, Abdürrahman Meraş, Fazıl Istanbul, Nalm Istanbul, Salâhat- tin İstanbul, A, Rıza İstaubüul, Bahaettin Erzurum, M. Zeki Er- zincan, Necati İstanbul, Âdll T- tanbul, Cevat Kütahya, Hüseyin Cuhit Mörsin, Mehmet Ratip Ki- lis, Nazmi Istanbul, Kâmil İstan- bul, Alâettin Elâziz, Kerim Se- lânik, M. Erkan Sinop, H. Ömer Sait Istanbul, Alâettin Kelkip, Hakkı Tokat, Kasım Karaköse, M. Sadık Mardin, Bur- han Istanbul, Cevdet Saran Edir- ne, A. Mokin Istanbul, Muzaffer Izmir, Salih Fuat Amasya, Saffet Istanbul, Sami Ergenekon Ankara, Şadan Istanbul, Kemal Erzurum, Alâettin Istenbul, Refik Elâziz, Suavi Tuncer Istanbul, A. Cemal Istanbul; Tahöin Istanbul, Ahmet Erzincan, Cezmi Istanbul, Burhan Istanbul, M. Reşat Edirne, Şaban Tekirdağ, Ziya Istanbul, Gani Hasankale, Şemsettin — Istanbul, Ismail Istanbul, Cemalettin Toka', Bekir Sıtkı Erzurum, Edip Erzin- can, Hüsoyin — Elbasan, Fah- rettin Ahlat, Salâhattin Erzincan, Naim Erzurum, Zâkir Erzurüm, Seyfettin Erzincan, H. Cahit Ka- racaabat, Muhtar Istanbul, Hava yüzbaşılığından Bin- başılığa: H. Hulki Girit, Ibrahim Izmit, A, Esat Istanbul. lığa: H. Basri Edirne, Abdullah lFeui Erzurum, Âsım Selânik, Hava Tegemenliğinden Yüzbaşı- | H. Lütfi Istanbul, Münir Üsküp, Refet Basilç. Hava Astegmenliğinden teg- menliğe: Ferit Istanbul, M. Cemal Ix« tanbul, Ragıp İstanbul, M. Tarık İstanbul, Nuri Istanbul, M. Nece det Istanbul, Bedri Istanbul, M. Reşat Istanbul, Remzi üsküp, M. Irfan Istanbul, Hüseyin İstanbul, Saffet Şam, Asım Konya, A. Necmettin Devrek. Tstihkâm Biabaşılığından Yarbayığar L Halil Malkara, M. Tevfik Tan Istanbul, Celâl Kesrin. İstikkâm Yüzbapılığından Binbaşılığa Ethem Cerrahpaşa, Abdulkadir Draç, —Fahri Kurcaali, - Şükrü Över — Edirne, Hayâti He- lep, Şakir Bağdat, — Mustafa Halep, M. Salih Süleymaniye, Müfit — Istanbul, Mustafa Urfa, Sabri Istanbul, A. Riza, Tünay Florina, Şevket Imrahor, — Nall Bosna, L Hakkı Yalova, Cemal Ziya Istanbul, H. Talât Sivas. detihkâmı teşmenliğinden yüzba- şılığa: Nedim Kasımpaşa, Zihni Üş- küdar, Kenan İstanbul. Tstlhkâm astagmenliğinden teg- menliğe : H. Nizamettin Istanbul, M. Fahri Nömer — Konya, Müeyyet Istanbul, Münir İstanbul, Mustafa Bakırköy, Orhan Istanbul, ( Arkası var ) TAKVİM “Gün CUMARTESİ — Ha | 31 31 AĞUSTOS 935 118 Arabi 1354 Rumi 1351 30 Cem,evyel Ağvates 18 Evkat |Exami |Vasstli Vakit ) Güneş (10 39| $ 26 Öğle | saojız a İki di Sayfa 11 Harbiye Okulunda |Dün Yeni Sübaylarımız: Diplomaları Verildi Dün saat 15 de Harbiye oku- lunda, okulun bu yılki — mezunla» rının diploma da- ğıtma ve ant İç- me törenleri ya- pılmıştır. Türen- de fırka komu- tani Tümgeneral Muzaffer, Mer kez — komutanı General — Hayri ve tuğ komutan General Ibrahim ve diğer Süel mekteplerin komutanları bulun« muştur. Tam saat 15 de, diploma ala- cak olan merunların hep bir ağız- dan okudukları iatiklâl marşile törene başlanılmış vejher yarsl- bay and içlikten sonra kendile- rine General Muzaffer tarafından diplomaları verilmiştir. Genç sübayların yemini göyle | | | Yüâni sübaylarımıza diplomaları veriliyor bittikten sonra, Harbiye alayı kı mutanı albay Mehmet Ağustos k sa bir söylev vererek, mexzunla kutlulamış — ve söylevini şu alı lerle bitirmiştir: ( — Sizin çalışmanızı durdı racak hiç bir engel yoktur. B lâkis Atatürk'ün açtığı murl | yöol vardır. olmuştur. (Hazerde, seferde, ka-s | rada, zaman ve her yerde milletime ve cumuriyetime, doğruluk ve mu- habbetle hizmet, kanunlara, ni- zamlara ve âmirlerime itaat ede- ceğlme, askerliğln nmamusunu Türk sancağının şanını, canımdan aziz bilip, icabında vatan, cumuriyet ve vazife uğrunda seve seve ha- yatımı feda edeceğime, namusum Üzerine ant İçerim.) * dağılma Diploma merasimi denizde ve havada, her | Hayat biter, ulus için, yur için hedef bitmez. Durmak ye rulmak yoktur. Bizi bugüne ye tiştiren Atatürk, yaşasın.) * Bundan sonra, tümgeneral Mu zaffer de bir söylev vererek bı törende bulunduğundan — dolay bahtiyarlığını bildirmiş ve mezunla kutlulayarak, kendilerine hayatta Üstünlük ve vazifede — yükseklilk dilemiştir. Bundan sonra, mezunlar hop bir ağızdan Har biye marşını ©- kumuşlar ve ör- tada duran mek- tebin yaş kütü- ğüne bu senenin de tarihi çivilen: miştir. Son çalınan marşile tören bit miş ve misafir- Harbiyenin 935 mezunları arasında birinci, ikinci, Üçüncü ler özel| büfede çıkanlar arkadaşlarile birlikte marş söylerlerken Zafer Bayramı Şenlikleri ı Dün Bir Çok Yer- lerde Müsamereler Verildi Dün 30 Ağustos münasebetile, pakil vasıtalarında, Hava kuru- munun ilâve biletleri satılmış ve rozetler dağıtılmıştır. Bütün Istan- bulun her tarafında dün bütün halk eğlenceli bir gün geçirmiştir. Üsküdarda, konser, müsamere ve konferans — verilmiş, Beşiktaşta, Beyoğlunun bütün bahçelerinde muhtelif eğlenceler yapılmış İstan- bul ve Beyoğlu Halkevleri, akşamüstü halka piyesler göstermişlerdir. Bundan başka, akşam üÜstü Florya'da, dilsiz ve sağırlar cemiyeti büyük bir kır balosu tertip etmiş ve bu balo pek eğlenceli geçmiştir. Dün, zafer bayramı şerefine, Şirketihayriye, biletlerde yarı ya- rıya tenzilât yapmıştır. Dünden itibaren, bir. hafta müddetle, her tarafta, hava haf- tası şerefine törenler, eğlenceler yapılacaktır. Araba Tramvayla Çarpıştı, Lâmba Şişeleri Kırıldı Arabasına lümba gişesi yükliyen Ömer dün sabah arabasile Ortaköy | Şifa yurdu önünden geçerken 1559 yatman İbrahimin tramvayile çarpışmış, lâmba şişeleri kâmilen kırılmıştır. Vatman yakalanmıştır. ağırlanmışlardır. Armutluda Kırk Saat De- vam Eden Büyük Bir Orman Yangını Çıktı ( Baştaraıf 1 inci yüzde ) Yangının başladığı gün, sar? 1t e doğru yangından çıkan dü manlar, fünqln zıyasını -kesmiç; her taraf karanlık bir hal almıştı. Bu korkunç hal, yalnız oradakileri değil,' bütün Armutlu halkını bi- yük bir heyecana düşürmüştü Yangının rüzgarın - tesirile Ar- mutluya gelmemesi için tedbirler alınmıştı. Saat | ve doğru rüzgür fazlı- sile çoğalmış; - yangının yeri ka- sabaya beş saat uzak — olduğ 1 halde - yanık meşe yapraklarınıı havadan Armutlu çarşısına dür- tüğü görülmüştür. Bu yangın bu- rada büyük bir tesir uyandırmı: - tır. Çünkü, böyle bir orman ye- tişebimok İçin asğari (50) yıl li- zımdır. Yangında zarar çoktur. Yanan 3500 dödümün 500 dönt- münü kaplıyan 10,000 çam ağacı, 3000 dönüm de moşe ve sair or- manlardan iburettir. Bu büyük yangının nasıl ve kimin tarafından çıkarıldığı kat'i olarak bilinememektedir. Behlül adında bir köylü bu yangımı tae nıdığı bir adamın çıkardığını ve kendi gözile gördüğünü hükümete ihbar etmiştir. Adı haber vori'en zan altına alınmıştır,