31 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

31 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Çok Or ijina | Ve Şık Bir , Kazak; Nerdeyse sonbahar; bulütlarile,, rüzgârlarile etrafı kaplıyacak. 0; vakit, acaba mne giyeyim.. Diye; düşünmek istemiyorsanız, şimdi- ; j 'sararırlar. Eğer evinizde den hazırlanın. Burada resmini! |- gördüğünüz kazak böyle havalar için münasip uygun bir kıyafettir.. Aşağımı dür lüstiktir. İki tera iki' yüz örülmüştür. Yukarısı yine bir ters bir yüz lâstiktir. Fakat bulüzun asıl güzel tarah önündeki ajurlarla kolundak! dan- teldir. Bunlar için istediğiniz her hangi bir örneği kullanabilirsiniz. Yeterki biçim ayni olsun. Zira Giyim, Ne Zaman _!e Düktânların önünden geçerken bir komaş görürüz. Hoşumuza gidıı, alırız, modelln birinde bir içim görürüz, beyeniriz. Hemen kumaşı terziye götürür, 0 mode- lin tıpkısımı yaptırırız. Halbuki aldığımız kumaş fantazldir, seç!i: ğlmiz biçim spor. Netiçede g- et kötü bir elbise me;dana çıkar. Yine bir gün dükkânların birinin önünden geçerken yüksek topuklu güzel bir İskar;İn gözümüze ça- Par, gireriz, beş aşağı on yukarı Pabucu alırız. Bu fantazi kumaş- fan yapılmış spor elbisenin altına © uzun topuklu pabucu giyeriz. ir halita olur ortaya çıkarız. erzi parasına, yürek tükenme- tine yazık. Güzel giyinmek isteyen bir kadın bütün bunlara dikkat et- Mmeli kumaşa göre biçim ve o içime göre de ayakkabı ve Şapka seçmelidir. Fantezi bir e'biseyi sabah &iyip sokoğa çıkmak ta uzun L bu kazağın güzel olan cihetlerine den birl de biçimldir. Onu boz- mamağa çalışmalısınız. Kuşa Nasıl Giyinmeli ? bir #por elbise yapmak veya bu spor elbisenin altına bir karış topuk giymek kadar gülünçtür. Sokak kıyâfeti ve hele sabah kıyafeti sade olmalı, daha fazla spora yakın olmalı ve papuçlar fazla topuklu olmamalıdır. Hal- buki bazen kar gezintisine gider- ken hattâ yürüyüşe çıkarken bile bayanların ayağında uzun topuk- lar görürsünüz. Bilhâssa kıra gi- derken hem elbise hem de ayakkabı gayet pratik ve rahat olmalıdır. Ancak öğleden sonra İçia veya gece için bir kıyafet olan emprime ile ne kıra nede sandala, denize gitmek seler daha fazla davetlerde ziya- retlerde kullanılır. Sabahları açık, gece için biraz daha koyuca renk- ler seçmelidir. Her kadın güzel giyinmek he- vesindedir. Amma, bunu bilenler pek enderdir. Güzel olan bir şey sırasız giyilince güzel görünmek şöyle dursun gülünç olur. Bîî)eğo Güneş Banyosu Nasıl Yaptırılır? Bugün bilinen en büyük sıhhat kaynak arından biri de güneştir. Yalnız büyüklerin bile güneş ban- Yosunda ihtiyatkâr o'maları icap tderken küçük çocuklarda bittabi ihtiyatı daha fızlalaş'ı-mak um. Çocuğu güneşin ışıklarına Yüvaş yavaş alıştırmalıdır. Sabab Atat ondan evvel —akşam dört Çuklan sonraki zaman çocuk için en iyi olan zamandır. Çocuğa ilk güneş banyosu yaptıracağınız zaman kucağınıza yatırın ve vücu- dünün yalnız bir kısmını güneşte ve pek az bir müddet bırakm hergün hem bu müddeti ve hem de ço- cğur vücüdün güneşte bıraklı- ğgenz kismini biraz daha fazla» laştırım. 5 Güneşla zıyası vecudün D vi- SON POSTA Ev Kadını Neler Bilmelidir? Deri Çantdları Korumak İçin Doeri çanta, valiz ve bavulları korumak için benzinle lekelerini temizledikten sonra hiç olmazsa senede bir defa bezir yağile sik melidir. Bu usul beyaz ve bej çantalara tatbik edildiği gibi renkli çantalar için de kullanı- labilir. * Paslı Killtleri Temizlemek İçin Kilitler, anahtarlar paslandığı zaman zımpara kâğıdı İle uvunuz sonra bir tüy ile yağlayınız. * Katranruhu Lekelerini Çıkar- mak İçin Lekeli yer Methyloted ruhuna batırılacak ve sıkıldıktan sonra sabunlu sv İle yıkanacak. x* Prinçleri Parlatmak içini Bazan evde pirinçten yapılmış Al gibi, küçük tas gibl ufak tefek eşya bulunur. Bunlar zamanla parlaklıklarını kaybederler, âdeta böyle . eşya varsa suyun içerisine bolca | çamaşır sodası atınız, İçine par- latmak istediğiniz şeyleri de ko- yup kaynatınız. Çıkardıktan sonra iyice çalkalayınız. Sonra tekrar sıcak sabunlu su içinde yıkayınız ve yumuşak bir bezle kurulayınız, Yeni alıamış gibi pırıd pıril par- ladıklarını göreceksiniz. Üfak Tefek Şeyler KA doğru olur. Fantazi - elbi- İi Elbiseniz ne kadar güzel olursa olsun eğer kemeriniz, düğmeniz, çantanız, ayakkabınız, güzel de- gilse hiç göstermez. Resmimizde İşte elbisenizi göstermeye yarayan bu ufak şeylerin bazı çok güzel modellerini görmektesinir. Bilhas- sa kordon şeklindek kemer ne kadar orijinaldir. Ayakkabılar da bu sene moda olan kapalı ayak- kabıların en biçimlilerindendir. tamini yapmasına yardım eder ki vitaminin de büyümek hususunda tesirl vardır. Fakat güneşin do faz'am veyahat biç alışmadan birdenbire güneşte yanmak da zararlıdır. Zira bu iştihayı kes- mek ve hattâ göğüs hastalıkla- rıma gebep olmakla bile netice- lenebilir. lHer Keseye TA Elverişli Bir Yemek Odası SAa Tei | " ti Bu kadar şık ve zarif görün- mesine rağmen dikkat ederseniz, bu yemek odasında hiç de ağır külfetli, fazla masraf icap ettire- cek bir şey yoktur. Masa hem gayet rahat hem de çok sadedir ve pek ucuza mal olabilir, İskem- Büfe ufak olmakla beraber — gayet kullanışlıdır. Masanın — Üzerinde kadehler, surabiler vardır. Bunlarda yine | eski usul uzun dipli bardaklara l dönüldüğünü görüyoruz. ! leler yine pek rahatlıdır. | | Kadın Ve Mutbak Bugün Ne Yemek Yapsam? Patlıcanlı Yumurta Patlıcanları ufak ufak kesin, Kızgın yağın içerisinde bunları pembe pembe oluncaya kadar kızartın. Pişince delikli kepçe ile yağın içerisinden alıp bir kabın içerisine koyun. Bunlar soğuyun- ca İistediğiniz. kadar yumurtayı çarpın. Dört yumurta için blr pat- hcan hesap ederseniz İyi olur. Bu çarpılmış yumurtanın içine kı- zarmış katlıcanları da dökün. Bi- raz da maydanoz katın. Yine tavada yağ kızdırm ve hepsini birden bu kızgın yağın içine dö- kün. Bir tarafı pişince alt Üst edin öteki tarafını da pişirin. Ve tabağa alıp sıcak sıcak sofraya çıkarın. * Bir veyahut iki patlıcan keba- bı yapın. Kabuklasını soyup yıka- dıktan sonra tahta havanda dövün. Bir sahana bir parça yag koyun. Yağ eriyince patlıcanlar da sabanın içine koyun. Tur koyup karıştırın. Isınınca kaşıkla yer açıp buralara yamurtaları kırın. Üzerine kara biber ekin. Pişince sıcak sıcak sofraya çıkarın. Peynirli Patlıcan Patlıcanları ortadan uzunlama yarın ve haşlayın, pişince indirin, sovuduktan sonra ortalarını bir kaşıkla çıkarın. Bir tepsiyi yağ- layın, içleri beşalmış patlıcanları bu tepsiy sıralayın, diğer taraftan de patlıcan içlerine bolca peynir maydanoz katın ve bolca yumurta kırın. Tuz, karabiber ekin, hep- sini bir araya karıştırıp tekrar patlıcanların içine doldurun. Bir parça yağ kızdırıp Üzerlerine dö- kön ve fınna gönderin. Eğer fırına göndermen z mümkün deği'se havagazı ocağının ıskarasında da pişirebilirsiniz. Çönkü patlıcanlar bir defa pişmiştir. İstenilen şey yalnız üstlerinin kızarmasıdır. I Saç Tuvaletinize Dikkat Ediniz ! Birçok kadınlar bu bususta tamamile berberlerinin esiridirler, Berber hangi biçimi yaparsa onu kabul ederler. Pek meşhur olmı- yan şöyle böyle berberlere dikkat ederseniz herkese ayni başı ya- parlar, İster yuvarlak yüzü olsun ister uzun, ister kara saçlı İster sarı. Halbuki bu tamamile yanlış bir usuldür. Zira uzun yüzde iyl duran bir tuvalet yuvarlak yüze gitmez, sarı saça yakışan bir biçim kara saça çok fena olur. sarı saçlı bir kadın görürsünüz saçının yapılışını beğenirsiniz siz de ayni berbere gidersiniz berber size de ayni tuvaleti yapar fakat alzin saçınız karadır. tuvalet size hiç de yakışmamış olabilir. Bunun için saçınıza eğer güzel bir biçim verdirmek İstiyorsanız. Evvelâ iyi bir berbere gidin, ba- şınızı yaptırın, oradan doğru ken- di berberinize gidin tuvaletinizi ona gösterin ve kendisinden bher zaman size ayni tuvaleti yapma- sını isteyin, fakat bunun daha iyisi var. Bir fotoğrafçıya gidin, biri önden ikisi iki yandan alın- mak Üzere üç poz fotoğraf çıka- rın, Bu fotoğraflar üzerinde saç yerlerini çizerek kendinize önden ve yandan en çok giden — saç biçimini buluncaya — kadar bu fotoğrafların üzerine saç tuvaleti resimleri yapın, bulunca mesele yoktur. Berberinize göstern ve her zaman ayni kuvafürü yaptırtın.