17 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

AA K S İ a G n AA Hava turunda birinciliği kazandığı tahmin edilen Eskişehir gökmenleri bir arada VEGE - İZMİR Uçaklarımız İzmirde Çokl w Candan Karşılandı Kahramanlarımız Şerefine Şehir Gazi- nosunda Bir Ziyafet Verildi İzmir, 16 (Özel muhabirimiz- | den) — Memleketin birkaç ucun- dan — kalkan beşer - tayyarelik uçak - filolarımız, yurdun — dört köşeslel — hava — yoluyla — dola- şarak Türkiye hava turunu ta- mamlamış bulunuyorlar. Bir, |- mirden Üç gün Önce hareket eden ve Türkiye turunu tamamlayan Eskişehir #ilosunu Seydiköy u;şak karargâhında karşılamıya gidiyo- ruz. Sabahin saat altısında Seydi- köyüne gitmek Üzere İzmirden hareket ederken, İzmirin 280 mil uzağında, Yeşilköyden ayni saatte hareket eden — gökmenlerimizin bizden önce Seydiköyüne varma- larından endişe ediyoruz. Endişemizde aşağı yukarı haklı olduğumuz sonradan anlaşılıyor. Birkaç dakika sonra yiğit hava kahramanlarımız İzmirin özerinde, önce birer kuş tevazuu, sonra birer hava kartalı heybetile gö- rünüyorlar. Azkeri büyüklerimiz bu netiçeden öyle mütehassis ki sevi çleri, gözlerindeki manalar» dan belli... Kahraman bava ço- cukları Seydiköy — karargühının Gzerinde birer kavle çizerek hep birden aşağıya iniyorlar ve ara- mıza karışıyorlar, Hk karşılamayı İzmir Alayı büyükleri yapıyor. Mert çocuklar kendilerine uzanan perestişkâr e- leri büyük bir tevazula sıkarak Alayın sofrasında sabah kahvak tısını yapıyorlar . Öğle vaktinl Izmir Urayının hava kahramanlarımız — şerefine gehir gazinosunda verdiği ziya- fette bulunuyoruz. Şaheser dene- cek kadar yüksek bir hava reko- rü temin eden genç Tayyareclle- rimiz, elde ettikleri gururlu neti- ceye rağmen Öyle mahviyetkâr konuşuyorlar ki.. Öğreniyoruz ki Izmirden hareket eden grup ha- va şartlarının bazan kötü geçme- sİna rağmen en ufak bir ârızaya meydan vermeden Türkiye turu- nu dakikası dakikasına vaktinde tamamlamışlardır. Bu grupun Malitepede Metris çiftliği üzerindeki bomba atışları çok — muvaffakiyetli — olmuştur. Bombardıman sahası - olarak ay- rılan yere bölük kumandanı yür- başı Ihsanın idaresindeki — Filo büyük bir maharetle yaklaştı ve rüzgüra kaurşı dönerek bomba İniş- lerine başladı. İlk bombayı filo kuman danı attıktan sonra her tayyare ikişer bomba atarak atışları tamamladı. — Atışlardaki isabet hayret edilecek kadar Bstün olmuştur. Bir. harp alanı halini alan sahada işlerlai bitiren Eskişehir filosu ondan sonra uşuş larına devam etmiştir. * Türkiye turunu tamamlıyan yedi gruptan hangisinin birincili- ği kazandığı hentiz kat'! şekilde lmış değildir. Ancak alınan züm 4 Meselesi Halledildi Izmir, (Özel) — Üzüm mınta- kalarında yapılan esaslı inceleme- lerden sonra Üzüm İişine teşhls koyan ekonomi bakanlığı urman- ları, Ihracatçı kadar müstahsili de himaye eden çok esaslı tedbirler ittihazına başlamışlardır. Tedbirler gu iki esasa istinat ettirilmiş bu- lunmaktadır: Üzüm mıntakalarından Izmire inen Üzüm istoklarının gündelik piyasaya tesir yapmamasını temin için İş ve Ziraat bankalarının ko- yacakları müşterek sermaye ile husus! bir şirket iki güne kadar Izmirde faaliyete geçecektir. Şir- ketin birleşik sermayesi iki mil- yon İiradır. Gündelik — üzüm mevrudatı, taylı edilen haddi geçtiği gün şirket borsa satışlarına — İştirak ederek bu faz'a kısmı satın ala- cak ve bu malları bir daha Tür- kiye içinde piyasaya arzetmiye- cektir. Ekonomi Bakanlığı üzümleri stok halinde beklemekten kurtar- mak için behemehal yaş Uzüm ihracatımı temin edecektir. Avus- turyadan 40 Frigorifik vagon ce- bi için bir mücasese İle temasa geçilmiştir. Yaş üzüm ihracatı yapacak müesseselere ziraat ban- kası İzmir şubesi her yıl 15,000 lira kredi açmayı teahbüt etmiştir. Eskişahir filosu komutanı Yüzbaşı İhsan notlara nazaran, Eskişehir gru- punun diğerlerinden bazı tefevvuk farkları tesbit edildiği söylenmiş- tir. Notlar numaralanarak hesap- lanacak ve birinci gelen grup ilân edilecektir. Ad. Bil, Eylâl 17 Sivrisinekler Nasıl ürerler, Nasıl Mikrop Saçarlar ? Bunların Öyle Çeşitleri Vardır Ki En Kötü Hastalıkları Yayarlar Sıcak memleketlerde bir âfet baline gelen sivrisinekler mutedil memleketlerde de yaşarlar. Mute- dil memleketlerde, — ekseriyetle, rahatsız eden vızıltı ve kaşıntı veren sokmalarile — sivrisinekleri tanırız. Sıcak memleketlerde, bu küçük sinekçikler: Sarı humma, hummayı merzagi, filaryoz denllen ve İnsan derisine bir nevi küçük kurtları nakleden hastalıkları aşı- larlar. Hayvanlara da türlü has- talık verdikleri vardır. Memleketimiz mutedil olduğu için bizi, daha ziyade, bu nevk- leri alâkadar ederler, bunlar üç nevidirler : Birine Culex İsmi verilir. Âdi sitrisinektir. Evlerimizde barınır. Gündüzleri odanın kuytu bir kö- şesine siner ve karanlıkla bera- ber vızıldayarak havada dolaş- miya başlar. Bu #sinekten muhafaza İçin, oturduğumuz zaman pencereleri kapayıp öy'e işık yakmak icap eder, Yatarken de cibinlik kul- lanmak - şarttır, Kışın şurada, burada barınan bir Iki dişi sivrisinek eyi hava- larla beraber en yakın birikmiş suların Üzerine yumurtlarlar. Der- ken sürülerle — sivrisineğe hayat verirler. Anophele: Denilen cissi ise kırları ve ağaçlık yerleri sever. Rütuabetli korulardan — hoşlanır. gok defa da ahırlarda — barınır. bahın ışığı İle beraber buralar- Üçüncü bir sivrisi- » Civarında birikmiş su bulunan ağaçlık yerleri, rütu- betli çayırlıkları — tercih eder. Bu nevi sivrisineklere, — bir de Bir Tekerlek Yüzünden Cinayet! Iİzmirde Bir Arabacı Arkadaşını Izmir, 16 (Özel) — Dün öğle Özeri saat on Üç sularında Ga- ziler mahallesinde araba tamircisi Ibrahimin atölyesinde bir cina- yet oldu. Hâdisenin kısası şudur: Arabacı Ferhat, bundan bir müddet evvel araba tamir atök- yesi sahibi Ibrahime bir çift ara- ba tekerleği ısmarlamıştı. Ismar- lanan — tekerlekler — hazırlanmış, fakat arabacı Ethem bunların kendisine ait olduğunu Iddia ede- rek Ibrahimden almak İstemiştir. Arabacı Ethemle atölye sahibi Ibrahim arasında bu yüzden baş- layan münakaşa devam ederken arabacı Ferhat ta atölyeye ge- miş, tekerleri alıp gitmek iste- miştir. Bu defa münakaşadan yakasını sıyıran Ibrahim, arabacı Ethemle Ferhadı yalnız bırakmıştır. iki arabacı, bir çift tekerlek yü- zünden boğuşmıya başlamış; bunun sonunda Ferhat tabancasını çıka- rarak Etheme dört el ateş etmiş- tir. çıkan kurşunların hepsi Ethe- min göğsüne ve kalbine rastla- mış; yaralı yarım saat içinde can vermiştir. Katil yakalanmıştır. A.B Dr. ibrahim Zati Ö__ıdu_ıü f 1 — Küleks ismi verilen hay- van hallistirahatta 2 — Avdes cinsi sinek 8 — Yine ayni sineğin başr ka manzarası 4 — Anofel denllen sineğin kurdu ve yumurtaları 5 — Küleks cinsi sivrisine- Gin kurdu ve yumurtaları (bü- tün bunlar çok büyütülmüşlerdir) münhat Akdeniz kıyılarında rast- lanır. alışları: Sivrisineklerin Çoğalışları: SI n suların Üzerine yumurtlamaları ile hasıl olur. Adi sivrisineklerin yumurtalarına bir pertavsızla ba- kıldığı zaman, bunların, Halep civarındakl Arap köyleri gibi, yan yana gelmiş beyzi guruplar oldukları görülür. Bunlar, su Özerinde yüzen bir nevi sal gibl dirler. Anophele ismi — verllen sivrisineklerin yumurtaları tektir. Iki yüzgeç sayesinde suyun Üze- rinde tutunur. Bu yumurtalardan bir müddet sonra gayet küçük bir kurt (sürfe) çıkar. tur ğ haftır. Su hareketsiz olduğu xza- ğ | bu kurtlar şekil değiştirirler. Az Katil Forhat OSMANLI BANKAS TÜRK ANONM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1868 ermayesi: 10,000,000 İngiliz liram Türkiyenin başlıca şohirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Mançester'de. Misır, Kıbrıs, İrak, İran, Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri, Yugoslavya, Romanya, Buriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her türlü banka muameleleri yapar mâan kurtlar suyun yüzüne çıkar, H.'" bir hortum vasıtasile tenef- ederler. Birkaç gün içinde sonra da vihal durumlarına girerler Sivrisineklerin kurtları, niha- yet bir müddet sonra kemal bu- İan birer sinek bhaline gelecekleri için gerek bunlarla ve gerek kâ- mil şekildekl hayvanlarla müca- dele etmek bir vazifedir. Sinek- lere karşı öldürücü husust madde- leri tulumbalarla sıkarlar. Bod- rumlarda İse kükürt yakar!'ar, Crezil yakarlar. Maamafih en xzi- yade nazarı dikkate alınmak lâzım elen eneğin kurdudur. Bu sc- gıple oda ve civarında birikinti halinde su bulundurmamalıdır. Atılmış konserve kutusu, eski tencere, kırık şişe filân bulundur- mamalıdır. Çünkü yağan yağmuru müteakip bu suya konacak bir givrisinek, bu küçük yeri, müthiş bir depo haline getirebilir. Ağız- ları açık olan abdesanelere petrol ve asitfenik dökmeli, suları dur- gun olan havuzlara, böcek düş- manı olan Adi balıklardan atıp ücadmalidir