2 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

2 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Tramvay memurları dü bayram n yaptılar Süslenmiş bir tramvay arabasile Taksime giden muvakkat idare heyeti Cümhuriyet abidesine merasimle çelenk koydu Abide Tramvay ve Tünel idarelerinin dünden #tfbaren bill hükümet tarafından işle. #ilmesi münasebetile dün Elektrik, Tram- vay ve Tünel idarelerinde bayram yapti- muştır. Dün sabah Aksaray, Beşiktaş, Şişli de. polarında müstahdemlere verilen çay zi- yafetinden sonra kurbanlar kesilmiş ve Şişli deposundan fik araba, Tramvay ve "Tünel muvakkat idare heyeti reisi Kadri Musluoğlu ile muavini Süruri Devrimer tarafından tahrik edilmiştir. Buradaki merasime yüzden fazla tramvay ve tünel amelesi iştirak etmiştir. Beşiktaş deposunda ilk tramvay usta. başı Refrk tarafından tahrik edilmiştir. Saat 11 de husus! surette süslenmiş o- Jan birinci mevki bir tramvay arabası muvakkat idare heyeti ve diğer mülesse- şeler erkânımı hamilen Metro hanı önün. den Taksime hareket etmiş ve Takstm Cümhüriyet sbidesine merasimle bir çe- Jenk konmuştur. 'Taksimdeki merasimde Tramvay ve "Tünel idarelerinin bütün memur ve müs. tahdemleri hazır bulunmuştur. Muvak. kat idare heyeti reisi »wbideye çelenk koyduktan sonra defteri mahsusa «Tram- vay ve Tünelin millileştirilmesi, ibare- sini yazmış ve defteri imzalamıştır. Öğleden sonra her iki müessesenin me. murları muvakkat idare heyetine birer birer takdim edilmişlerdir. Bu arada "Tramvay ve Tünelin millileştirilmesinden dolayı tebrikler yapılmıştır. Şehir işleri: Eminönünde ikinci kısım istimlâklere başlanacak 'Eminönünde yapılan ikinci kısım İs- timlâklere başlanması için Nafia Ve kâleti belediyeye tebliğat (o yapmıştır. Birinci kısım istimlâk bedellerinden ar tırılan yüz bin lira ile ikinci kısım is - timlâklere başlanacak, müteakiben Na İladan para istenecektir. Ayaspaşadan Taksime yeni bir yol açılacak Ayaspaşadan Taksim kışlasına doğ - Tu geniş bir vol açılacaktır. (Belediye fen heyeti müdürlüğü bu civarın tan - zimine ald bir proje meydana getir - mektedir, Fırın. han ve otellerin temizliği kontrol edilecek Vali ve Belediye Reisi LAtfi Kırdar gebelere yaptığı bir tamimde fırın, o - tel ve hanlarm temiztiği ile daha ya - kından meşgul olunmasını kaymakan» lardan istemiştir. önünde Saat 16 da biri Metro hanında memur- lara, diğeri Parkotelde Vali ve Belediye Reisi ile Nafıa Vekâleti erkinına, Tram- vay, Elektrik ve Tünel idareleri şeflerine | o, iki çay ziyafeti verilmiş, ziyafetler çok sa- mimi bir hava içinde geçmiştir. Dün bütün tramvay ve tünel arabaları ve müesseseler gündüz bayrak ve yeşli- likler, gece elektrikle donatılmıştır. Bü- tün memur ve müstahdemler yakaların- da birer rozet taşımışlar ve birbirlerini tebrik etmişlerdir. | Dün muvakkat idare heyeti relsi Kad- ri Musluoğlu tarafından Nafıa Vekâleti. ne bir tazim ve şükran telgrefı çekilmiş. tir. Diğer taraftan muvakkat idare heyeti reisi dün bütün memur ve işçilere bir ta- mim göndererek, şirketlerin devlete inti- kal ettiğini, şimdiden sonra daha canla başla çalışmak lâzım geldiği, halka dai- ma hüsnü muamele edilmesini ve bütün işlerde halk için çalışıldığının unutul- mamasını bildirmiştir. Tramvay ve Tünel idareleri muvakkat idare heyeti relsi Kadri, dün kendisile görüşen bir muharririmize Tramvay ve 'Tünelin miiMleştirilmesi hakkında şun- ları söylemiştir: «— Muhterem Vekilimizin de imza me- Tasiminde dediği gibi, bu şirketler kapi- tülâşyonların bakayası gibi göze çarpı- yordu. Son izler de bugün ortadan kalk. mış bulunuyor. Bundan mütevellid duy- duğumuz sürurun derecesi tabif büyük- | Hi istifade bir hale girmi tür> Müteferrik: Birinci Umumi Müfettiş Denizbank Müdüriyetini ziy:ret etti Şehrimizde bulunmakta olan birin - ci umumi müfettiş Abidin Özmen, es - ki Denizyolları Müdürü Sadettin ile birlikte Denizbanka © gelerek, Umum Müdür Yusuf Ziya Erzini ziyaret et » miş ve bir müddet görüşmüştür. Müstakil meb'us namzedlerinin sayısı beşi bu'du Müstakil meb'us olmak üzere İstan- bul intihab teftiş heyetine müracaat e denlerin sayısı beşi bulmuştur. Bunlar Fransızca İstanbul o gazetesi müdürü Lui, Doktor Numan, avukat Rıza, AH Sacid ve Nikolakiden ibarettir. Şimdi- ye kadar intihab defterlerindeki lis - teye yüz seksen kişi itiraz etmiştir. Sandıklar ayın 13 inde açılacak, yir- misinde kapanacak ve 21 inde reylerin tasnifine geçilecektir. SON POSTA Şehrin muhtelif yerlerinde modern oteller yapılacak Çırağan sarayından istifade edilerek otel haline sokulması için belediye fen heyeti tarafından tetkikat yapılmakta idi. Tetkikat sonunda fen heyeti Çıra - gan sarayının otel şekline sokulmasını muvafık bulmamıştır. Saray uzun müd- detlenberi metrük bir hal ğundan duvarları çürüm! labilmesi için Çırağan sarayı enkazı - nın tamamen yıkılması iktiza etmekte dir. Vali ve Belediye Reisi Lütfi Kırdar şehrin turist bakr li mevkiini nazarı oteller yapılmasın kara Yeni oteller Avrupadaki dan ehemmiyet - eşlerinden fen heyeti başlaya ns otellerin plâ: ları getirtilerek gözden Otellerin yerleri test Yeni oteller B Taksim, Ada «| lar, Anadolu yakası ve Florya ile Ye - şilköy civarında inşa edilecektir. Diğer taraftan mevcud ote hı işi de meşgul olunma lediye Turizm şubesi d lere verilecek istikamete (âid proje" hazırlamakla meşguldür. Otelciler ça - gırılacak vaziyet etrafında kendilerine izahat alınacaktır. İstanbul otelleri kon for ve mevkileri itibarile muhtelif sı « nıflara ayrılacak, her sınıfın ücreti de- gişik olacaktır. Otellerin sıhhi durum - dan ıslahı ile belediye shhiye müdür lüğü meşgul olmaktadır. Şehrin otel - lerinin her şeyden evvel ucuz ve temiz Poliste : Dikkatsizlik yüzurden harab Dir ev yandı Evvelki gece saat 24,30 da Büyük - bebekte bir yangın olmuştur. Yangın Balıklı hastanesine aid bulunan İnşi - rah sokağındaki 25 numaralı ve maili inhidam bir vaziyette olduğundan tah iye eltirilen evden (o çıkmıştır. Fakat, evvelce burada oturan Angiliki anah - tarı Balıklı hastanesine teslim etme » miş, vakit vakit eve girip çıkmakta de- etmiştir. ralık Angilikinin elindeki rayı sönmeden yere atmasından veya. hud çaktığı bir kibritten yangın çık - tığı tahmin edilmektedir. İiaiye, sür- atle gelerek ateşi büyümeden söndür - müş ve Angiliki derdesi edilmiştir, Peynir yiyen dört arkadaş zehirlendi Bakırköyünde Kartaltepede Şeker 80 kağında oturan Hayri, Vehbi ve İbra « him Özdemir ile ayni sokakta 4! nu - maralı evde mukim Zeliha zehirlenme alâimi göstermişlerdir. Yapılan tahkikata nazaran, dördü « nün de yedikleri suçuk ve peynirden hastâlandıkları anlaşılmıştır. Zehirlenenlep verdikleri ifadede, Tah misde peynirciden öte beri aldıklarını, fakat peynirelnin ismin! bilmedikleri - ni söylemişlerdir. Hastaların dördü de Cerrahpaşa hastanesinde tedavi altına alınmışlardır. Tahkikat devam etmek - tedir. Bir otomobil tramvaya çarptı Dün saat 14,45 de Tepebaşında As - Tİ sinema önünde bir otomobil - tram- vay çarpışması olmuştur. Vatman Mus tafanın idaresindeki 197 numaralı tram vay Tepebaşı durağından kalkıp, Asri sinemanın önüne geldiği (ovakit 1784 numaralı otomobil, tramvayın önüne geçmek istemiş, ve diğer hattan gelen tramvayla karşılaşmıştır. Şoför aradan geçmek istemiş, ve tramvayın Ön kıs - mına çarpmişter. Bu çarpışma netice - si otomobilin çamurluğu ezilmiş, ve ş0- för hâdiseyi müteakib, arabasile göz - den kaybolmuştur. İ Bir kız manav dükkânından para çaldı | Beyoğlunda Kalyoncu ocaddesinde manav Mehmed Emin zabıtaya müra «- craat ederek Hacer kızı ONevin Zarın çekmecesinden para çaldığını söyle - miştir, Nevin Zar tutulmuş ve çaldığı paralar üzerinde bulunmuştur. rin ısla İş olacağı tahmin ediliyor Yapılan tetkikat havaların bu yıl mahsulün çok Yurdun her yanından alınmakta olan haberler, hava durumunun ekser zirai mıntakalarda çok müsaid olmakla devam ettiğini bildirmekte ve gerek toprağın hâzırlanması ve gerekse ekim işleri için Çok müsali vakit bulan zürran bu yıl fazla miktarda ekim yaptığını anlatmak- tadır, Bilhassa hububatın müsaid şartlar için» işat etmekte olduğu ve bu yılın bir yaptığı tetki- olduğunu gös- n de ayni şartlar dahi- ı halinde, hub rekoltesi. nin bir misline yakın lık arzede- ceğini ümid edilmekte Bilhassa memleketimizde gıda madde leri arasmda ön safta yer alan ve senevi miktarı üç buçuk milyan tonu vüz eden buğdayın ekim ve inkişaf çok iyidir. ,000 tonu memlekette istihlik ve 525 bin tonu tohumluk olarak ayrılmak- fa olan buğdayın, senevi ihraç miktarı 100 bin tondur. Bu yıl buğday rekoltesi- nin fazla olması ihtimalinin kuvvet bul- ması doğrudan doğruya ihraç miktarı ü- zerine tesir edecek ve hemen hemen faz- la istihsalin kısmı azamının ihracına im- kân elverecektir. Mahsulün iyi olduğu hakkındaki ha. berler piyasada da milessir olmaktadır. Dün piyasaya Anadoludan hiç buğday gelmemiş ve 'Toprak Mahsulleri Ofis! de piyasaya mal arzetmemiş olmasına rağ- men buğday piyasası gevşekliğini muha- faza etmiştir. Almanyaya 1000 balye pamuk ihrac edildi Mersin lmanından Almanya için yapa-! ğı satışları devam etmektedir. San gün- lerde F. O, B. Mersin 51-52 kuruştan 1000 balya muhtelif partiler satılmıştır. Resmi müessesat taahhüdleri için yerli fabrikalar da piyasadan yapak mübayaa etmektedirler, Hereke fabrikasında Nevyork sergisi için halı hazırlanıyor İzmit, (Hususi) — Nevyork dünya ser- gisine gönderilmek üzere, Hereke men- sucat fabrikasının halı tezgâhlarında en mutena halılar dokunmaktadır. Fabrika. Bugüne kadar yapılan şöbretini gölgede İstanbulda: ilk defa olarak gösterilecek Türkçe Nüshası iPEK - SARAY müsaid gitmesinden dolayı iyi olduğunu gösterdi İnın hemen bütün tezgâhları işgal edil | miş ve Hereke, Gebze, Tavşancıl ve &i- varı köylerinden getirilen halıcı kızlar, burada yedi, sekiz aydenberi hummalı bir faaliyetle sergiye halı yetiştirmeğe gayret ; etmektedirler... Serginin açılış günlerinin yaklaşmakta olması üzerine dokuma faaliyet: kat kat artmış, gecele» ri dahi çalışma mecburiyeti hâsıl olmuş- tur. Dokunan halılar Türk hah san'atınış en inceve en, güzel örneklerini teşkil et» mektedir. Gönderilecek halil, telif parçadan ibarettir, Ay rine işlenmiş halılar da Hereke halılarının Ne çok alâ yanağı muhakkak görük Toplantılar: Deniz Nakliyecileri umumi heyeti toplandı Deniz nakliye amelesinin h mumiye toplantısı dün saat ond önü Halkevi binasınd. çen defa pek gi t geçen toplantı dün sükün içerisinde geçmiş, toplantıda idare hey» eli seçimi yapılmıştır. Parti İlyön kuru'unun teşekkürü C. H. P, İstanbul İlyönkurül Baş “ kanlığından: Halkevleri menfaatine ols mak üzere 25 - Şubat - 939 tarihinde Perapalasta tertib edilmiş olan baloya şehrimizin mali ve ticari müesseseleri" le saym halkımızın nakden muavenet ve hediye vermek ve baloya iştirak sü relile göstermiş olduğu samim! alâka ve müzaheretten dolayı Parti namın# *eşekkür olunur. Hukuk gecesi İstanbul Hukuk Fakültesi Martın on birinci gecesi Maksim salonlarında İs- tanbul Barosu Ovesair hukukçular bir araya toplamak üzere bir hukuk ge cesi tertib etmişti Anadolu Sahilinde Kiralık ev istiyorum Çaddebostanı ile Suadiye ara sında, geniş bahçeli, plâju yakın yeni, konforlu olması şarttır, 86- nelik tutulacaktır. Mufassal toklif- lerin (Son Posta İdarehanesinde Ali Hüsnü) adresine bildirilmesi. bütün muazzam filmlerin bırakan (şaheser la EN 3 büyük sinemada birden yegâne Film. Fransızca Nüshası MELEK Sinemalarında SÜMER SİNEMASINDA Sinemanın en güzel iki kadını EDWIGE FEUILLLERE ve MONA GOYA'nn JEAN MURAT ile beraber çevirdikleri AŞK ve MACERA Lüks, ihtişam ve aynı zamanda Skandal filmini görünüz.