28 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

28 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

AZON Hazımsızlık, şişkinlik, bulantı gaz, sancı, mide bozukluğu, barsak ataleti rında ve bütün MiDE, Son derece teksif edilmiş bir tuz olup yerini kat'i bir tesir icra eder. Yalnız toptan satış yeri: Karaman Belediyesinden Karaman kasabası İçme suyu isale hattı inşaat eksiltmesi 1 — Yapılacak işin muhammen bedeli (31,301) lira (55) kuruştur. 7 — Eksiltme 10/7/939 tarihine raslayan Pazartesi günü saat (15) de Karaman belediyesinde toplanacak dâimi encümende yapılacaktır. 3 — İstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı (1) lira (60) kuruş mu- kabilinde Karaman belediyesinden alabileceklerdir. 4 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün ve saat (14) de kadar belediye reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun olmak üzere 2347 lira 98 kuruşluk muvakkat teminat. B — Eksiltmeye girebilmek için, kanunun ve bu işe aid eksiltme şartnamesi. nin tayin ettiği vesikalar, C — Münakasaya iştirak edecek müteahhidlerin su tesisatı işleri yapmış ol- duklarına dair vesikslarını teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. 6 — 'Teklif mektubları ihale günü saat (14) de kadar makbuz mukabilinde be- lediye reisliğin& verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli tâahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar belediyeye gelmiş bülunması lâ- tamdır. (Postada olan gecikmeler kabul edilmez). Bu iş hakkında fazla izahat al. wak iistiyenlerin Karaman belediyesine müracaatları ilân olunur. (2179) 41) lg yl a im Hava Okulu Komutanlığından: Hava Okulları talimatının 86. Maddesinde yazılı şartları haiz istekliler Dilek kâğıdı ve vesikalarile Temmuz başlangıcından Ağustos sonuna kadar okula baş vururlar. Okulun bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâğıdları Me vesikalarını posta ile okula gönderirler ve alacakları karşılığa göre hareket pderler, Madde 86 — Hava okulu gedikli kısmına girme şartları şunlardır. A » Türk olacak. B » Orta mekteb «Lise sekizinci sınıf, tahsilini bitirmiş en az 17 ve en çok 20 yaşında olmak. Bekâr bulunmak. C » Sihhi vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kullanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları tamam olan bir hastanede sıhhat heyeti raporu olmak. Boy 1,65 den aşağı olmıyacaktır. Dışarıda bulunanlar: z Bulundukları yerin askerlik şubesine müracaatla muayeneye | gönderilirler. Tam teşkilâtlı sıhhi heyet bulunan yerde © yerin en büyük kumandanıma müracaatla muayeneye gönderilirler. D > Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiç bir surette suçlu ve mah- küm olmadığına dair bulunduğu yerin. emniyet müdürlüğünden veya polis âmirliğinden tasdıkli vesika göstermek, E » Oküla alınacak okuyucular, Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 sayılı kanun mucibince muamele göreceklerini mektebi bitirdik- lerinde 12 yıl müddetle Hava Gedikli Erbaş olarak vazile göre- ceklerini taahhüd etmek. F » Okulca yapılacak seçme imtihanında kazanmak. H >» İstekli adedi çok veya imtihanını kazananlar alınacak mi #ardan fazla olursa bunların içinden riyaziyeye bilgileri daha ve yabancı dil bilenler yenlenir. Hava okulları okuyucuları As- keri liseler okuyucuları gibi yedirilir ve giydirilir, Kitab ve diğer ders için lâzım olanlar parasız verilir, V » Hava okullarına kabul edilenlerden birinci sınıfı muvaffa. kiyetle bitirenler arasından, kabiliyetlerine göre, uçucu, maki- nist, telsiz, fotografçı, atış ve bombardımancılığa ayrılırlar. p «1039» <0. muh. B. eksiltmenin Cinsi miktarı lira kr. Mra kr. şekli (o saati Sömikok 60 ton m © 8 3 pazarlık 14 Maden kömürü 60 » BD — 6 — » 15 1 — 18/V1/939 tarihinde talib zuhur etmediğinden şartnameleri mucibince yu. karıda yazılı 2 cins kömür yeniden pazarlıkla eksiltmeye konmuştur. TN — Muhammen bedeli muvakkat teminatları eksiltme şekil ve saatleri hiza. larında yazılıdır. TI — Pazarlık 7/V11/939 Cuma günü saat Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parasız alınabilir. V — İstekliler pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri. . (4472) , M. M. V. Sa. Al. Ko. Rs.den: İstanbuldaki Askeri Hesap ve Muamele Memuru okuluna yedek sübaylardan INKIBAZ BARSAK bozukluklarında kullanınız. HOROZ markasına dikkat. tutamıyan mümasil müstahzarlardan daha çabuk, daha kolay, daha Mazon ve Boton ecza deposu, Yeni Postane arkası No. 31 İstanbul —— ses ro Y YENİ BİR TEN GÜZELLİĞİNE doğru atılacak hala kr. Viyana Üniversitesinden bir Profesör — mem Tabir ni Gençliğin - enoursa ein balda gesi maimli Te üales, Kremi terlikinde mevestier. gi lardan kurtarmak için ber sabah be- yaz Renkdeki Tekalon gayet emin ve memnusiyet babadır. 40 yaşlarında görümebilirler. Yaşın i gidirerek bir Genç kızım gö- mi e eder, Cin me olan Te yanı heyrettir. Memsun kalmayı parasını geri alabilirler. İstanbul İkinci İflâs Memurluğun - dan: Müfliş Bigalı Halilin şimdiye kadar geçen işleri hakkında iflâs idaresince ala. caklılara izahat verilerek icab eden ted. birler alınmak üzere alacaklıların 4/7/ 949 Salı günü saat 13,30 da dairede hazır bulunmaları idare kararie ilân Jlunur. (18814) Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 23 İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve zesimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FIATLARI talebe kabulüne başlanmıştır, Girmek istiyenlerin askerlik şubelerine müracaat. İİ TÜRKİYE 44211» ları, dl» Emniyet Umum Müdürlüğünden 1 — Elde mevcud nümuünesine ve şartnamede yazılı vasıfları dairesinde zabıta memurları için azı 15000 çoğu 16000 metre kışlık elbiselik kumaş kapalı zarf usulile 30/6/939 Cuma günü saat 15 de münakasaya konulmuştur. 2 — Beher metresine 500 kuruş fiat biçilen bu kumaşlara âid şartnameyi almak ve nümunesini görmek istiyenlerin Umum Müdürlük satınalma kaomisyo. nuna müracaatları. 9 — Eksiltmeye girmek istiyenlerin 6000 liralik teminat makbuz veya banka mektubunu muhtevi teklif mektublarını ve 2490 sayılı kanunun 4 ürcü maddesinde yazılı belgelerle birlikte saat 14 de kadar komisyona teslim (4188) etmeleri, © (2272) değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. aamanaeenanmanana neme arazanaamameranannya,, Posta kutusu : 741 İstanbul Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 onanssbanenenenenserremmesmisneresinnesesia ui Sarılık, Safra Karaciğer ekşilik ve yanmala- imanları işletmasi Umum idaresi ilânları vagon stelyeleri ile takımhane zemi, usulile ve vahidi fiat üzerinden ek- Devlet demiryolları ve Sıvas cer atelyelerinde lokomotif ve nine ahşap parke döşemesi işi kapalı zarf siltmeye konmuştur. I — Bu işin muhammen bedeli 27.000 liradır. 2 — istekliler bu işe sid şartname ve sair evrakı Devlet Demiryollarmın An. kara, Sirkeci, Sıvas veznelerinden 68 kuruş bedel mukabilinde alabilir. 3 — Eksiltme 14/7/599 Cuma günü saat 16 da D. D. Yolları Yol dairesinde toplanacak Merkez 1 inci komişyonen yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektubları ile birlikte aşe- ida yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 15 e kadar komisyon Tiyasetine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A > 2490 sayılı kanım ahkâmına uygun 2095 liralık muvakkat teminat. B » Bu kanunun tayin ettiği vesikalar. e Muhammen bedek 1481 lira 28 kuruş olan muhtelif cins ve eb'adda 27 kalem eğe, 12.7.1939 Çarşamba günü saat (10,30) on buçukta Haydarpaşıda Gar binası dahilindeki komisyon tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 111 lira 10 kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vessikle birükte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaat. ları lâzımdır. : Bu işe ald şartnameler komisyondan parasız olerak dağıtılmaktadır. (4382) Siirt Vilâyeti Encümen Kaleminden: 1 — Sürd merkezinde yenişehirde idarei hususiye tarafından yaptırılacak tek katlı mülâsik ikişer evden ibaret iki bina inşaatı yirmi gün müddetle âçık eksilt. meye konulmuştur. 2 — Her binanin muhammen bedeli 4800 Jiradır. Müteahhidin yapacağı işin nevine göre metre mikâb veya metze mürabba üzerinden kendisine tediyat yapı Macağından teklif edeceği fiatlar da bu esöslar üzerinden olacsk$ir. 3 — İnşmat, bayındırlık işleri umumi ve hususi, fenni şartnamelerine uygun olacaktır. Proje, keşif ve şartnameler her gün mesai saatlerinde Nafia Dairesin. de bedelsiz olarak görülebilir. 4 — Her binanın muvakkat teminatı 360 liradır. 5 — Bu iş için vilâyetten verilmiş ehliyet vesikası ibrazı mecburiğir. 6 — İhule 6/7/939 Perşembe günü saat 10 da vilâyet daimi encümenince Ya - Puacaktır. 7 — Taliblerir. mezkür encümene müracaatları ilân olunur. <4» Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü İlânları 100 ton Elektrolit Tutya alınacak Tahmin edilen bedeli (23.000) Jira olani 100 ton Elektrolit tutya Askeri Fabrika. lar Umum 3 rlüğü merkez satınalma komisyonunca 14/7/939 Cuma günü saat 14 de pazarlıkla ibaie edilecektir. Şartna. me parasız olarak komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan (1725). lira ve 2490 numaralı kanunun 2 ve & 250 ton Elektrolit Bakır alınacak Tahmin edilen bedeli (175.000) lira & lan 250 ton Elektrolit Bakır Askeri Fab. rikalar Umum Müdürlüğü merkez satın. alma komisyonunca 14/7/939 Cuma günü saat 14,30 da pazarlıkla ihale edilecek. tir. Şartname (3) lira (75) kuruş muka. bilinde komisyondan verlir. Taliblerin b teminat olan (10.000) liva ve numaralı kanunun 2 ve le. i rindeki vesaikle ll gi maddelerindeki vestikle komisyonca Gl rna ve bu işle alâkadar tüccardan olduk. mâdıklarına ve bu işle alâkadar tüccar, Yarına dair 'Dicaret Odası vesikasile mez.|dan olduklarına dair Ticaret Odası ves. kür gün ve sâatte komisyona müracaat. | kesile merkür gün ve sasite Kom'syonâ ları. © (4540) müracaatları. (4546) BENZİN MOTÖRLERİ Deniz Harp okulu sabık muallimlerinden KEMAL AKMEN tarafından BENZİN MOTÜRLERİ namındaki kitap bu kerre neşredilmiştir. Kitabın baş tarafında bu kısım motörlerdeki mayi mahruklar hakkında mufassal mulâmat olduğu gibi, derununda BENZİN'le işler deniz ve kara vasıta leriyle otomobil ve tayyare motörlerine sit bülün bu sınıf meslek erbübinı alâkadar edecek fevkalâde malümatı camidir. Elyevm Alman- yada bulunan müellifin son tedkikatını havi olan bu eseri alâkadarlara ehemmiyetle tavsiye ederiz. Flatı 2 liradır. uu» Satiş yeri: İKBAL Kitap evi. Ankara caddesi. Kayseri Belediyesinden 1 — Belediyemizin hali hazırasını gösterir mevcud 1/2009 rita yapı ve yollar kanunu mucibince 1/1000 mikyasının yapılacağı gibi yine me harita halen mevcud 1/500 ve 1/2000 mikyasındaki şehrin bali hazırasını göste. rir haritalar üzerine işlenmesi bir ay müddetle Nafa Wekâletinden gösterilen şartname ve mukavelename projesine tevfikan açık olarak münakasaya ei mıştır. 2 — Yukanda yapılması icab eden haritaların muhamm Belediye Encümenince teklif edecekleri fiatlar tetkik oluna ne olan teklif kabul edilecektir. 3 — İmar heyetinden musaddak ehliyet vesikası olan gibi şehir plânlarını yaptığına ve muvatfak olduğuna dair Nafıâ ilik mütehassısları girebilirler, lunan 4 — Bu işin yapılm li acümenince kendisine tevdi ve ihale olun! mühe ye Bn önül Me bu Baritaları yapı ve yollar kanunu mucibince Belediye Meclisine ve vliyet makamına ve Nefin Vekâlet Zi İiğine tasdik ettirmeğe metburdur. 5 — Talibler deklif edecekleri fiat üzerinden arttırma ve eksiltme kanununun bu babdaki hükümleri mucibince yüzde yedi buçuk teminat muvakkate olarek belediye veznesin: yatısılmas; şarttır. 5 6 — Talibler ellerindeki vesikayı' en ax ihale gününden sekiz gün evvel Kay. seri Naha Müdürlüğüne ibrazile tasdik ettirilmesi ye 19/1/999 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 15 Belediye Encümenine ve fazla izahat almak istiyenler Belediye mübendisliğine müracaatları ilân oğur. (4520 . mikyasındaki ha. en bedeli taliblerin rak Belediyenin nefi. yüksek mühendis ve bu Vekâleti şehir. i