15 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

15 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

İMISIRIİNCİSİ SON POSTA Yazan: Hasan Adnan Giz Eski bir hikâye Şeceretüddür: — Artık anlaştık “dedi, ben sultanlı- ğa Musa Muzaffereddini münasib gö - rüyorum. Kendisi Melik Kâmilin torun- larından Yemende hüküm süren Melik Mes'udun oğludur. Derhal haber gön- derin. Mesele halledilmişti. * O gün Aybeyin yeni ortağını görmek için binlerce kişi sokaklara döküldü. Çoktanberi yolda olduğu söylenen bu mes'ud şehzadenin bugün öğleden ev- vel şehre gireceği umuluyordu. Salihi- ler şimdiden «Melik Eşref» namını ver dikleri bu şehzade şerefine bayram ya- parken, Aybey taraftarları bir hâdise çıkarmamak için kendilerini güç tutu” yorlardı. Öğle ezanı okunurken halk arasında bir kaynaşma oldu. Yeni sul- tan geçiyor. Herkes birbirinin omuzuna tırmanırken hayret nidaları yükseldi: — Gözüm bir türlü seçemiyor, nere- de sultan? — Görmüyor musun beyaz arab ati- nın üstünde. — Görmüyorum yahu! — İşte şu sakallı olacak;- — Yok canım onu tanırım Sealihiler- den biri. — Peki sultan hangisi? — İşte işte en başta geliyor. — Vay o mu sultan? Melik Kâmilin torunu ve Yemen hü- kümdarı Melik Mes'udun oğlu Musa Muzaffereddin, yeni oünvanile Mısır hükümdarı Melik Eşref sekiz yaşında bir çocuktu. * Melik Eşref te Aybeyin oturduğu sa- raya indi. Peşi sıra Salihilerden yirmi otuz geliyordu. Bu mevki düş künleri birbirlerini sultanın maiyetin- de yüksek bir vazife ile şereflendirmiş- leri «Elimizde istediğimiz gibi oynatırız» hayakile sultanın çocuk olduğuna biraz da sevinmişlerdi hani! Kalenin yüksek merdivenlerini çıkarken içlerinden biri hult“ârlık olsun diye çocuğu kucak. uyarak havaya kaldırdı: — Bakın sultanım! Yeni memleketi - nizi seyredin. Bir taraftan ailesinden ayrı düştü - ğü için çok mahzun olan ve yabancı memleketi yadırgayan küçük hüküm- dar zaten bu adamlardan fena halde ürkmüştü. Böyle birdenbire havaya kalkınca kendisini kaleden atacaklar zannederek bir çığlık kopardı ve hün gür hüngür ağlamaya başladı. — Hükümdarı hangi saygısız ağlatı- yor? Bu sözü birdenbire merdiven başın- Ga beliren Mısır İncisi söylemişti, Ön- lar şaşırdılar, Çocuk hâlâ kucakların- da çırpınıyordu. — Bir hükümdara karşı bu kadar saygısızlık olur mu? Kucağınızdan in- âirin diyorum. Çocuğu yere bıraktılar. Şeceretüd - dür çok tatlı bir sesle: — Korkma yavrum - dedi- ben bu- Tadayım. Günlerdenberi annesini özliyen ço- cuk. bu güler yüzlü ve tatlı sözlü ka- dını görünce hemen koşup boynuna sa- rıldı. — Beni bu adamlara vermeyin ol - maz mı? Mısır İncisi yeni hükümdarı bağrına bastı: — Hiç verir miyim yavrum; gel bak seni odana götüreyim. Elirklen tutarak birkaç gündenberi onun için hazırlattığı im götürdü. Büyük ve zengin salonda bir çocuğu teshir edecek her şey vardı: Yemişler; Küçük atlar, gemiler ve türlü oyuncak. Çocuk sevincinden ne yapacağını Şa - şırmıştı: — «Bunların hepsi benim mi?» diye gözlerini açtı. — Evet Hepsi sizin! Fakat kapıya dizilen fahri yaverleri görünce biraz neş'esi kaçtı. Şeceretüd-| düre sokularak sordu: — Bu adamlar niçin bekliyorlar? — Sizin emrinizi bekliyorlar sulta- Bımi — Ben ne desem bu adamlar yapar m? — Tabii; onlar sizin uşaklarınız! Küçük Musaya cesaret gelmişti. Ka- pıya koştu. Ötekiler selâm durdular: — Emriniz? — Sizi istemiyorum. Çıkıp gidin bu radan, Kapıyı şiddetle yüzlerine kapadı. Mısır İncisi. biraz sonra saltanat ş8- riki ile tanışmıya gelen Aybeyin kula- ğına fısıldayordu: — Yeni sultan: pek çabuk elde et - tim. — Desene bu da eski sultan gibi! * Aktay gene masasını yumrukluyor * du — Bu iş de istediğimiz gibi Baybars! — Fakat ben yaşının küçük olmasını bir bakımdan iyi buluyorum. Kolaylık- la ele alırım. — Melike bizden evvel davranmazsa? İki arkadaş endişe içinde sustular. — Baybarsi — Söyle — Sırası değil amma aklıma bir şey geliyor! — Bazan ben de sırasız şeyler düşü- nürum Aktay: Senelerdenberi bekâr yaşadık. Ar - tık bir ümidimiz kalmadı, evlensek na- sil olur? Baybars kıvrak bir kahkaha attı: — Ben birkaç güne kadar evleniyo- olmadı .İrum bile... — Doğru mu söylüyorsun ? — Tabii, artık ihtiyarlıyoruz yav - rum! — Kimi alıyorsun? — Tammazsın kendi halinde bir aile kızı — Yok ben o kadar mütevazi değilim doğrusu.. evlenince bir hükümdar aile- sine damad olmak isterim. — O halde aklımda olsun! Öyle biri- ne rastgelirsem, derhal seni tavsiye ederim. — Alay etme! Öyle birisi var. benim için biçilmiş kaftan. fakat. — Fakat? Aktay elini alnına götürdü. — Uzun hikâye! — Anlat canım meraklı bir şeye ben- ziyor. O zaten bu eski hatıranın heyeca - nıma kapılmıştı. Turanşahı çağırmak için Hasankefe gidiyordum -diye hikâyesine başladı - Tedmir harabelerinin civarından ge - çerken uzaktan bir kadın feryadı işit - tik. Üç arkadaştık. Eski bir saray teme- Wnin üzerine çıkarak etrafı gözledim. Biraz ötede vahaya benziyen ağaçlıklı bir yerde on, on iki kadar atlı bir ara* banın etrafını çevirmişlerdi. Bir soy - gun var dedik. Vak'a mahalline yetişti- ğimiz zaman arabacı ile iki arkadaşını bağlamışlar, çok güzel bir kızı araba - dan çıkararak kaçırmıya çalısıyorlardı. Yıldırım gibi bir baskın verdik onlara şaşırdılar. Manmafih pek hayduda ben- zemiyordu bunlar, epey kılıç oynattık. Takat biz iyi yer tutmuştuk. OGalebe bizde kaldı. Kız büyük bir heyecanla bu kanlı kavgayı seyrediyordu. Çok cesurdu. (Avkase var) Günün Bulmacası 172-8 «bü, TA 09 4 — Eserleri Yardım 5 — Yulşmak masdarından, İsmifai ü— 71 — İnsana yakışır tarzda IkElli TELİ pm Sesuaunuun Türk Revü * psreti Bu »kşom Narlıkspoda Şafak bahçesinde Efenin Aşkı 8 parda 1 tehlo yozan besteleyen orkestrayı idura eden Muhlim Sebebettin “e. savunma Naşit Özcan - Ertuğrul Sadi Tek birlikte bugece Teksim * Altaulepe sile bahçesinde SÜRPİK - HAÇIK ve KÜR okuyucu Aysel İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları Bu akşam Ortaköy Emek sinemanın 7 perde Mişel revünü Oto Keti varyetesi Hana len Okulta telepati tecrübeleri EGE TİYATROSU Nuri Gençdur vo arkadaşlari Bu akşam Beylerbeyi iskele tiyatrosunda Anaların Günahı Mersd Şamil varyatasi Eskişehir vilâyetinden Eskişehir . Sivrihisar yolunun 3 -- 080 — 13 4. 000 nci kilometreleri arasın. da 29282,75 lira keşif bedelli şose esaslı hine müsadif Pazartesi günü saat 15,30 tamiri 1/7/9839 tarihinden 24/7/939 tari. a kadar kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme vilâyet Daimi Encümeninde yapılacaktır. Muvakkat teminat 1669,71 liradır. Bu işe gid evrak, grafik, tafsilât ve hülâsa keşifleri silsilei fiat bordrosu, hu. susi fenni şartname &kşiltme şartnamesi ve mukavele projesinden ibaret olup ber zaman Nafıa Müdürlüğünde görülebilir. İsteklilerin ihale tarihinden en az sekiz gün evvel vilâyete müracaatla ala. cakları ekliyetname senesi içinde Ticaret Odası vesikasını teklif mektublarına eklemeleri şarttır. Mektublar ihale saatinden en az bir saat evveline kadar Da. imi Encümen riyasetine makbuz mukabilinde tevdi edilecektir. Posta ile gönde. rilecek mektublar iadeli #aahhüdlü ve mühür mumu ile mühürlü olacaktır. — İyan katillerin, vektile hırsızlık ve cina. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4736) Sn Pasta) S POR Beynelmilel atletizm müsabakaları Pazara Kadıköyünde yapılacak iştirakile tertib edilen atletizm müsa- bakaları yarın Kadıköy stadında ya ” pılacaktır. Bazı imkânsızlıklar dolayısile kom - şu millet atletleri bu müsabakaya ka- iabalık bir kadro ile iştirak etmemiş olmalarına rağmen üçer beşer atlet göndermiş olmaları, canlanması için çırpındığımız atletizm hareketi bak:- mından çok faydalıdır. Kendi kendine yürümiyen atletizm için üç, beş kişi ile harice çıkılacak, bir © kadar kişi de memlekete getirilecek düşe kalka. itişe didişe bu canım spor da bir gün zorla hakiki yerini elbette bulmuş olacaklır. Lâfla peynir gemisi yürümediği gi - bi. hele atletizm Tâfla bir adım bile i- leri gitmez.. Yarın Kadıköy stadın: dolduran bir avuç seyircinin. müsabakaların sonun- da kapıdan girdiklerinden çok daha zevkli olarak dışarı çıkacaklarına hiç şüphe etmiyorum. On bir küsur sani - yelik yüz metrede, bilmem İki dakika- dan az bir sekiz yüz metroda, atlama havuzundaki çıtayı aşmağa Ssavuşan atletin bu kısacık müddet zarfında or- taya salacakları heyecan bin penaltı” ya bedeldir. Hareket hattında dizlerinin bağı çö - zülen, atlama havuzunda gözü yeme - diği için bir müddet çıtayı aşamıyan, ipe on metre kaldığı halde, kısacık mesafeyi bir türlü bitiremiyen. bütün enerjisini sarfeden atletin elbetteki sarfettiği emek gerile gerile rakibine tekme atan futbolcüden üstündür. Yarınki müssbakada, her mesafenin ayrı ayr: zevk ve heyecanın: duymak mümkündür. Her atletimiz yarında, mutlaka ya- 'banci bir müssbik bulacak. sonuna ka- İdar mücadele ede ede taşıdığı rengi imüdafaa edecektir. Atletlerimizin bu müsabakalar için çok iyi. hazırlanmış oldukları haber - leri kulaktan kulağa dolaşmaktadır. Hepsine muvaffakiyet diliyelim! Ömer Bütün yurdda futbol maçları tetil Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Futbol Ajanlığından: Federasyon ta - rafından evveloe tesbit edilmiş olan maçların icrası gibi zaruretler müstes- na olmak üzere iş'arı ahire kadar bü- tün memlekette futbol müsabakaları - nın tatil edildiği 12-7-939 tarih ve 89 sayılı Genel Direktörlüğün emirleri ik tizasıdır. Bütün klüb ve stadlar mü - dürlüklerine tebliğ olunur. Türkiye Maraton birinciliği 42 kilometrelik maraton müsabakası| Meşhur boksör Dayi hastalığı bugün Fenerbahçe stadı ile Pendik yo-| yenmiş bulunmaktadır. Oldukça mü * İu arasında yapılacaktır. İstanbul mıntakas: dahilinde yapıla-İpiyon ve Amerikanın en çok sevilen # SÖNENFA İcak bu müsabakaya İstanbulu jemsi - hiçbir atlet girmiyecektir. Son yirmi beş yılın meşhi polis büyük bir cesaretle bodrum merdi. | ge venlerinden aşağı atlıyarak haykırdılar: — Kıpırdamayın!, Bodrumun ceb fenerlerile aydınlanan bir köşesinden üç gölge ayağa ka'ktılar, kollarımı havaya kaldırarak, teslim işa- retini vermiştiler. Bodrumun içinde büyük bir oyuk na. zarı dikketi çekerek tedkik olundu, bu oyuğun yer altından kaçmak için, bitişik evin mutfağına açılmak istenen bir lâğım olduğu amlaşıldı. Yukalanan katillerin üzerinde öldür. dükleri zavallı tüccar Mehmed efendiye aid bir kese ve içinde 250 sarı Hira, bir altın saat, pırlanta bir yüzük bulundu. Yapılan. isticvablarmda cinayetlerini ii. raf ettiler. Hasan, Mustafa, Tevfik adların taşı. yetten on beşer seneye mahküm iken, Mısır, Yunan ve Rumen aletlerinin) Ankara Ankara. Eskişehir. Kayseri atlı arasında yapılacak bu müsabakaya 5 at iki buçukta başlanacaktır. Geçen sene Balkan üçüncüsü Şevkinin güzel bir derece alması ihti , mali fazladır. Galatasaray, Beyoğlusporla * oynıyor Demirsporla karşılaşacak olan GS“ ilatasaray takımı bügün beş buçuk Taksim stadında Beyoğlusporla husf) si bir maç yapacaktır. Demirspor İstanbula geliyor Gelecek hafta milli küme şampiyf Tuğu için Galatasarayla karşılaşacak #İ lan Demirspor takımı bugün İstanbul gelecektir. Demirsporlular Kalamışta kamp köt racaklar, ve hafta arasındaki çalışms larını Kadıköy stadında yapacaklar dır. İzmir şuarı maç'arı İzmir (Hususi) — Fuar mün tile 2-12 Eylül arasında 10 gün dev etmek üzere milli, beynelmilel ve t silt spor müsabakaları yapılmasına k& rar verilmiştir. Atina muhteliti, fut“ bol temsili müsabakalarına iştiraki sas itibarile kabul! etmiştir. Anka! Atina, İstanbul ve İzmir muhtelitleri nin bu müsabakalara en kuvvetli şe killerile iştirakleri şart koşulmuştur. Türkiye yüzme birincilikleri de mirde yapılacak ve yelken müsabaki larına Yunanistandan da iki şarpi iş rak edecektir. Yunanistandan 500 kişilik kalab: dir mübadil kafilesi İzmir fuarını yaret için de 28 Ağustosta İzmire ge Jeceklerdir. Arsenal oyuncuları film çeviriyor | Film kumpanyaları İngiltere liz şa piyonasında beşinciliği kazanan Lon dranın en zengin ve maruf takımı # senalin bir filmin# almağa karar ver mişlerdir. Bu film için takımın en meşhur bir oyuncusu seçilmiştir. Meşhur sinema yıldızı Marlen Di * trih bu filmde rol alacaktır. Dempsey iyileşti o Sm ki damı, resimde gördüğünüz gibi, nek het devresini geçirmektedir. meşhur cinayetleri