15 Temmuz 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

15 Temmuz 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

15 Temmuz Garih Holandallar bisiklet kullanmaya mec.|de getirilmiştir. Bisikletle Mibdurlar. Kraliçelerinden tutunuz da| yürüyüşler yapan, tek bir falsoda bulun. | Mızıka takımı efradı bu sayede bisiklet. €n ufak bir memura kadar orada herkes | mıyan bu bando mızıkanın geti bir bisik, 1 resimde gördüğünüz gibi iki elle. bisiklete biner. Bu aşkla Holandanın)let mereklısı ve mucididir. Efradının 1430 zabit ve 32 bin neferli ordusunda | musiki aletlerini rahatça çalabilmeleri. bisikletli bir bando mızıka takımı vücu.İni temin maksadile, bisikletlerin gido.| dirler. Yalnız ingiliergde bulunan ii mekle şeyler ösklel mzka a muntazam |nuna bir takım değişiklikler yapmıştır. SON POSTA ie rile değil, dirseklerile idare etmekte. Röverans telimlerine aid üç görünüş İngilterede asil aileye mensub bir genç| Bir genç kızı muvaffakiyetli bir sU- kızın sosyeteye dahil olması kral ve kra. Miçe tarafından huzura kabul edilme me. rasimi ile başlar. Huzura kabul olunmak sanıldığı kadar kolay bir iş, bir hâdise değildir. Ço bü. yük külfetleri vardır. Kral ve kraliçenin önünde eğilen bir genç kız yalnız 3de Mika süren bu merasim için uzun hazır. lıklarda bulunur ve ailesi de birçok para sarfeder, rette sosyeteye çıkarabilmek için bir sile en aşağı 1000 İngiliz lirası harcama mec. buriyetindedir. Bu paranın 200 İngiliz lirası tuvalete, 200 İngiliz lirası, kızına her yerde refakat eden annesinin mas raflarına gider ve ana, kızın Ascot yarış. Huzura çıkacak olan genç kızın röve. ranş usullerini öğrenmesi ve bu merasi. min icab ettirdiği yelpazesini de kalde, since kullanması lâzımdır. Genç kızlara bunları öğretmek için bir mekteb vardır. Huzura kabul eğilen bir genç kız, ar. tik sarayın vereceği bütün balolara ve larında hazır bulunmaları, diğer sosyete | ziyafetlere çağırılır. Bu merasimi müte. icablarına uymaları ra lâzımdır. için de ayrı ayrı pa-İ akıb barlara vesair hafif eğlence yerle. rine de gidemez. elbiselerinin tarifi Rob: Evvel zamanda entari tabir eder. erdi. Evde ve sokakta giyilir.. Kadın el. biseleri içinde yegâne giyilecek elbise budur. Tuvalet: Robun kolsuz ve yakası açık ölansdır. Balo denilen yerlerde giyilirse de balo denilen yerlere gitmiyenler de baloya gitmiş görünmek için bunlardan edinirler. Ve eve maafırler gel. diği ozemın gardrobdan çıkarır, gösterir, gene gardroba Okoyarlar. Bir misafire bir ikinci dela gel şinde ayni tuvaleti göstermek tesmüle uygun olmadığından kadınlar yanılma - week için gardroblarının iç kapaklarına kurşun kalemle hangi misafire göster - diklerini kaydederler. Plâj pijaması: Plâjlardan uzakta otu. ranların ev elbisesidir. Bu elbiseyle kapı önüne çıkmak ve komşulara görünmek icab eder. Şont pijama pantalonunun diz kapağı. pa kadar olanıdır. Bacakları güzel olan kadınlar, pijama pantalonu yerine bunu giyerler, Kimona: Settarülüyuy da denliebilir, çamaşırı kirli, gecelik entarisi yırtık o lan kadınlar, yataktan kalkar kalkmaz bunu giyerler. Mayo: Her kadın bunlardan en az bir iene almıştır. Onu vücude getirmek gi. yinmek eddedilirse de hakikette giyin « mek olmayıp soyunmaktır. Kombinezon tabir edilen; robdan açık, tuvaletten kapalı elbiseyle erkek içine çıkmayı ayıp sayan kadınlar mayo deni. ilen bu elbiseyle erkek içine çıkabilirler, Sutien: Bir nevi torbadır, kadınlar gö. üslerini bu torbaya koyup torbanın ip, lerinden omruzlarına asarlar. Korse: Engizisyon devrinde işkence â- Jeti olarak kullanılırken bil lar tarafından rağbet görm Ç kadınlar, endamlarının güzelliğini ona medyun oldukları için üzerlerinden ek vırla: sik etmezler. *k Şu bu Fena haberler çabuk gelirler. * Çabuk başlanan” iş geç biter. — Babanızın iki a. Akıllı hatasını Iur, az akıllı baş. kalarına sorar, * : Bilgili insan ne / fazla çekingen, ne de farla atılgan 6. lur. — Benim aşkıma inanmıyor Musunuz? * Tufeylinin fay. dalısı olmaz. * Hürriyet İstedi. Biri değil, hakkı olanı yapmaktır. * Hayat her şeyi siler, yalnız yüz deki çizgiler mis | tema! smarladığı robu an. lattı mi? —- Tamamile değil, onlarda iki saatten fazla oturmadimi. * Saadet arayan insanlardan (o pek çoğu gözünde göz. Mik varken gözlük arayanlara (Oben. zerler. mam beni rüyanızda gördüğünüzü » söyle. miştimiz.. — Ben her zaman korkunç rüyalar gö « rürüm. * Zek ila irade. nin dövüşmesi ha. fit sıkler şampiyo. mile ağır siklet şampiyonunun dö. vüşmesine benzer, Ne olsa irade ga. ib gelecektir. * Hiç aldanmadık. larını Iddia eden. ler en çök alda. nanlardır, * Saadeti yakala, masını öğrenmeli, çünkü insanın ya. nındadır. yeni şapkanın — Şimdi de aldığın iki parasını ödemeliyim ha? Malem ki sen istemiyorsun, zarar yok, parayı bana ver, ben öderim. Sayfa 9 KAHKAHA LALA EAA Yazlık kadın — | — Bahtsızlar İkisi de evliydiler.. İkisi de birbirleri, Di uzun zaman görmemiş. lerdi. Karşılaştık. ları zaman sevin. diler. Sonra biri müteessir bir ta» — Karım beni bırakıp kaçtı. Dedi. Öteki de müteessir bir tavir tâ, kınmaştı. — Sen de benim gibi bahtsızmışsın? — Senin karın da kaçtı mı? — Hayır kaçmadı. Plâj Akılı — Geçen hafta Floryaya git . tim. Plâja gire. cektim. O adar kalabalıktı ve. iğ ne alsam yere düş miyecekti, oTabif giremedim. Az akılı 4 Plâja giden herkes iğne atıp yere dü. şürmiye mecbur mudur? Kimyahanede —Kimyahaneye giren, adama; kimva ger: MET v3 — Sizin tahlil ek için ge. niz şişede. ki maylin tahlil ra poru hazırdır, de. di, hâlis beyaz şa. rab. — Ne diyorsunuz, şişeler karıştı, de « mek, evvelki akşam şarab niyetine içti g ğimiz küçüğün idrarıyd: ha?! Bahis — Karşıdaki kadının sağ bacağı sol bar cağından kısa, — Gene yanlış gördün. — Bahse girişi. rim, — Nesine? — Bir elbisesi. ne, — Kabul! — Hele ayağı kalksın. Bahsi ben Ka, zanacağım.. Sağ bacağı sol bacağından kısa değil; sol bacağı sağ bacağından u. zun! et Evlenebilirsiniz — Kocam kızımızı size verecekti; ami. ma birdenbire cay dı. — Demek artık kızınızla evlene - miyeceğim bayan! — Bilâkis evle. neceksiniz. Çün. kü kocam neyi istemezse ben onu İste « rim. Kocamın kınmızı size vermek isten mediğini duyar duymaz sizi çağıritımı Kızımızla evlenebilirsiniz. : — Beni bununla nasl buluyorsun? — On beş yaş daha gençi sie heliks dilen