5 Eylül 1942 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

5 Eylül 1942 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Memleket haberleri Turhalda Büyük bir fabrika şehri olmağa namzed bulunan bu nahiyenin nüfuzu süratle on yedi bine çıktı Turhal (Ha - sasi ) Türk fabrika ve maki, necilik hamleleri « nin güzel ve ve rimli eserlerin . den birine mer - kez olan Turhal nahiyesi, o Tokal vilâyetinin en İle. © ri ve o hareketli Nahiye müdürü kasabalarından bi Kâzım Sunger ri haline girmiştir, Burada büyük bir fabrikanın kuruluşu Omerkerin büfusunu aki bine yükseltmiş ve u. mumi nüfusu on yedi bine çıkarmış. tir. Nahiye, vilâyet merkezine 48 ki. Jometrelik muntazam bir 4086 ile bağlı ve Tokat yegâne istasyonu. dur. O'uz iki köyü vardır. Bu köy.! lerin .birbirin» ve nihayet merkeze bağlayan yollarin uzunluğumu tak-| riben dört yüz kilometreye (baliğ! olmakta ve bütün bu saha üzerin. de yaz kiş tekerleldi vesait işlemek. | tedir, Bilhassa son yrl içinde bu yol. larin unumi durumunda hayli dü. zen belirmiş, bunu nahiyenin genç ve gayretli müdürü Kâzım Sungur temin eylemiştir, Turhalın ova mintakası O yurdu.! muzun en feyizli topraklarına malik ' bulunmakladır. Bu topraklarda hu-| Ya. bubat, afyon, tütün, pancar ve ke, nevir başlıca gelir metaları olarak mebzulen ve kolaylıkla yetişir. Fab) rikanın mevcudiyet ve teşvikinden doğan ve her sene büyük inkişaflar gösteren pancar zeriyatı burayı ha- kiki kalkınma ve refahin bulundu. ğü İstikamete hizli adımlarla sevket miş bulanmak'adır. Pancar ile diğer) toprak o mahsullerinin O memlekete getirdiği para senevi Iki milyon li. rayı bulur. , Dağlık arazi ise hayvan yetişti rir. Muhitle yasayiş ve emniyet ge- yet iyidir. Merkezdeki işlerde nahi. | Renglik köğbleri atıcılık İsaliyetini | Demiroğlu tayin elitin. ye müdürü Kâzım Sugar ile Bele- diye relsi Raif Yazgan elele vere. | rek tam bir ahenk; ve iş düzenl bi ayine U.köprüde | Atıcılık faaliyeti devam ediyor, atışlara girenler çok ehemmiyetli dereceler aldılar Uzuinifüpmü (Hususi) — Kdime teftiş eden Atıcılık © federasyonu başlcanı ile bölge müdür ve öğret- Meni şehrimize gelerek bu. tadaki mükellefler arasında yapı « lah atış müsabakalarında bulun - muşlar ve kaza atıcılık faaliyetini teftiş etmişlerdir. Alaşa iğtirdk edenlerden on biri eli puvandan fazla almak suretle beynelmilel ölçüde birinci derece. de, 15 i 40 sayıdan ziyade sayı ka. zantrak ikinci derecede muvatfa . kyet üstermiştir. Yapılan tesmifte 59 sayı ile TTzun köprü gençiik klöbünden Mustafa Sert birinci, 58 sayı ile Mecati Böl ikinci ve Âdem Dağçe de ö dü olmuştur. Müldfat kazananlara hediyeleri bölge müdürü tarafımdan verilmiş. tir. e — Trakya umumi müfettişlik maliye müşavirliği Edirne, (Hususi) — Lâtfı Çı ğfırkanm Birinci Umumi Müfet- İtişliği Maliye Müşavirliğine ta- yin edilmesi üzerine açılan Trak ya Umumi a Birimi Maliye Rüştü Lütfi Çığırkan birkaç güne kadar yeni vazifesi başina hare- ket edecektir. m mea sulüne muvaffak olmuşlardır. Tam teşkilatlı olan bagünkü Tuvhalın tek ihtiyaci yalniz bir sulh mahice. mesinden ibarettir. Filhakika bu ih- tyaç üzerinde durulacak kadar e hemmiyetidir. Zira o Turhala, bil farz, otuz kilometre mesafeli bir) köyden gelen vatandaş, mahkeme. Tik işini halletmek için birde eli kilometrelik Tokat yolunu kaletme. ğe ve böylece gün ve zaman kayı. bma, füzuli para sarfina İhecbur, kalıyaktadır. Tmiştar. SON POSTA- Yüksek Ziraat Enstitüsü Veteriner Fakültesi Askeri Kısmıaın Kayıt ve Kabul Şartları 1 — Amkam Vüksök Zirasi Knsiltüsü Velerimer Fakültesi © Askeri kisa bu yıl sivil öam devreli liselerden iyi ve pek iyi derecede mezun olan ve olgunluk imtihanları yermiş olmak şarlile talebe kabul © cdilecekür İsteklilerin aşağıdaki şart'arı haf olması lâzundır. A — Türkiye Cümhunyeü tebalamdar bulunmak. — Yaşı 18,12 olmak, “27 dahildire € — Beden ieşekkbileri ve sahili orduda ve her iklimde faul hizmete müsaki olmak. «Dil rekâkeli olanlar alınmaz» D — Tavır ve harekeli, ahilâkı kusursuz ve seciyesi sağlam olmak K — Ailesinin hiç bir fens hal ve şöhreti olmamak © ulunun İçin de sabıla vesikası İbraz olmek z 8 — İslekiilerin mürsenii istidalarıma şu vesikalam bağlamaları hârumdır. A — Nüfus cüzdam veya musaddak sureti, B — Bekhasi hakkında tam teşekküllü askeri hastahane Yaporu ve aşı kâğudı., C — Tse memuniyet ve olgunluk şehadeisiamesi veya tasdikli sureli, D — Okela alındığı takdirde askeri karum, nizam ve İsimatlar ka, bul ettiği hakkındı velisinin ve kendisinin noterlikten tasdikli taahhihi senedi, Talebe okuldan istifa elmek islere ökulea ta, hakkuk eğirilccek masrafları birden verir ve bu da taahhiid se, ncülne kaydedilir. N — Sarah, uyurken gezen, sidikli, bayılma ve çırpınmaya miüptelâ olmadığı hakkında velilerinin moleriikiin lasdikli taahhüdname, leri. «Bu gibi hastalklardan biri ie okula girmesden evvel malğl aldukları sonradan anlaşılanlar okuldan çıkartılır ve okul mas, rafları velilerine ödetilir..» 3 — İsleklilrr bulundukları mabmlerleki As, S. lerine istida İto melimacasi sârcekler ve yübelerince Tkincj maddede bihiirilen evrakı ikmal ettikten m Ankarıda Yüksek Ziraat Ensiilüsü Veteriner Fakü'leşi Askeri Ta, lehe Amirliğine gönderilecektir. Müracaat müddeli Eyitlin 95 ine ka, dardır. Bu tarihten santa müramad kubul edilmez, 4 — Okula kaysl ve İADü şehüdetmime derecelerine ve müracaat sırasına göredir. İslekli sdedi tamam olunca Kayn işleri kapanır ve kabul edi, lemlere mrüiracasi »fikleri aekeriik şwbelerile ebliyat yapılır. © «85980 İlinel İşletme mesur ve müslahdemini için kumaşı Üc astar ve Aneslini Minseden verilmek, teli, düğme, sırma, alimedi farika vesir bülün batç ve masrafını milenhhide sildi olmak üzere diktirilecek lakriben 1777 takım resmi elbise, 916 adet palto ve 1831 adedi katkelin imeliyeli işi kapalı zarf wsuli iie esitmeye konulmuştur. Eksitme 21 Eyldi 913 tarihinde Pasarlesi günü saat 18 da Ankara istasyonünda İkinci işletme binasında loplanacak kömisyonda yapılacakır. Muhammen bedeli 2491430 yirmi döri bin dokuz yüz en dört lira olam kuruş ve muvakkai teminalı 1668.54 bin sekis Yüz allnış seki lira eli sekiz kuruşlar, Bu iye girmek İsleyenlerin kanun ve şarinamenla tâyin edtiği vesaikle muwaikak teminat ve tekliflerini ayni gün saa 15 ç kadar komleyon relsiiğine vermeleri ilzımdır, Şartiame ve mukavele, projeleri Ankara, İzmir ve Kieeci işletme müdürlüklerinden parnma almabilir. — (7SM.D415) LEYLİ ve NEHARİ SEN BENUA FRANSIZ ERKEK LİSESİ İstanbul Galata posta kutusu 1330 İlk ve Orta mektebi bitirenler için İhzari fransizca kursları vardır, KLÂSİK ve MODERN TEDRİSAT Olgunluk imtihanlarına hazırlar Kayıd müamelesi min ve Perşembe günleri saat 9 dan 12 ye kadar yapılır. Okul 16 Eylül Çarşamba günü açılacaktır. Ereğli kömür havzası sağlık komisyonu başkanlığından: Doktor eczacı ve hemşire aranıyor 1 — Bağlık teşkilâtına bağlı Zonguldak merkezinde çalışmak Üzere «225. lira Aylık ücreti bir yedek hekim ile 225 lira aylik ücreti Kilimli mınlakası için bir hekim, 4 — Sağlık teşkilâtı Kandilli hastahanesi için «8905 lira bereli bir dahiliye mülehassısı, 3 — Sağlık teşklâtı dispazserleri için 150 çer Bira aylık Üereli 4 eczacı, 4 — Sağlık teskilâk hastahanesi isin bilhassz Harteiye, Nisaiye ve o Diam servislerinde çalışmış, ikı diğer servisler için dö 3 ki cem'an 5 hemsire Ahnacaklır, Aylık Gcret 70 liradır. Ücretler üzeine ayrıca fevkalâde zim ilenmektedir. Taliblerin sahhat sicil wumatalırını bildirir kası teremei halleri; birlikle dilekçelerini 15.9.0413 Sah gününe kadar Havsa Başhekimliğine göndermeleri, ZMN»