17 Mart 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

17 Mart 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 7

Tefrika Numarası : 59 Sükünu Yırtan Bir Islık Gönüllere Buzlu Sular Serpti Bir Saniye Sonra İşare_ti Alan Kapitanın Bir Manevrası İşi Halletti Hayırsız adalardan sivri adanın! cenubunda yalnız borda fenerleri -| nin kırmızı ve yeşil ışıklarından başka hiçbir aydınlık görünmiyen | İÖt bir karaltı, —aşı boyalı — bir yelkenli gecenin süküneti içinde gölge yığını halinde duruyor, geminin arka güvertesinde, dümen dolabının başında salta ve potur- lu 35 yaşlarında sarışın bir gemici| bekliyordu. Yelkenlinin baş güvertesinde denizi tarassud eden bir vardiyan,| gözleri karanlığı delmek istermiş gibi bir dikkatle denizin siyah en-| ginine dalan poturlu adama ses - lendi: — Yakub reis bir islimbot üs- tümüze doğru geliyor. — Nerede? — Işıklarını şimdi söndürdü. — Karanlıkta farkediliyor mu?| — Buradan farkediliyor amma Ooradan görünmüyorsa onu bil - mem! Geminin kaptanı olduğu anla - gılan poturlu adam, kılığından u-| Mulmıyacak bir çeviklikle yerin- den sıçradı.. Anbarın kenarındaki dar sintineden koşarak geçti. baş Büverteye geldi. Varrlıyacının ba-| şında durdü, eğildi, engine baktı. Söylendi: — Hani, nerede istimbot? 'Tayfa elile karanlıkları dele - | cekmiş gibi bir işaret yaptı: | — Nah bt reis.. İşte orada! Yakub reis fazlâa yorulmadı. Kulaklarına kadar gelen bir gü- rültü, bir uskurun suları döğme- | sinden çıkan bir ses ota İstimbo - | tan yakınlarda olduğunu anlat - Taıştı. Bu sırada sükütu yırtan bir| aslık, bir gemici ıslığı bu haberle heyecana düşen Yakub reisin gön-, aa — aa a ı TOPLANTILAR I Boğaziçi spor kulübünden: Kulübümüzün — senelik umumi köngresi Arnavudköy'inde Cum - huriyet Halk partisi hinasında 19 mart 939 pazar günü saat 10 da yapılacağından üleyerimizin İüt- fen kongreye teşriflerini ehem - miyetle rica ederiz. x 'Türk Dili ve Duygusü — Yayım Kurumu 10/3/939 pazar günü saat 1430 da Şişli Halkevinde vereceği önemli konferansa azalırının, az- Hklar okulları direktör ve öğret- menlerinin, mütevelli heyetleri - nin, Şişli, Maçka, Pangaltı ve ci- varlarında oturan kalbi memle - ket sevgisile duygulanmış vutan- daşların onur vermesin! diler. İstanbul asliye altıncı hukuk mahkemesinden: Aksaray Tevekkül har 1 kar- şısında 112 sayılı evda oturan Ke- mal vekili avukat Neocmüssakib tarafından müvekkilinin karısı .| lup mukaddema Aksaray Çakırağa, mahallesi Külhane sokak 4 sayılı evde oturmâkta iken halen ika - metgihi meçhul Makbule aley « hine geçimsizliğe müsteniden açı-| lan boşanma davasına aid arzuhal sureti mumafleyhanın yerinin bel-| N olmadığından bahisle bilâ teb- | liğ İade kılinması üzerine mezkür| arzuhalin mahket ne asılmasına ve 5 zarfında cevab vermek üzere on | beş gün müddetle ilânına karar verildiğinden adı geçen Makbu - | lenin mahkememizin 938/1330 sa-| yılı boşanma davasına — müddeti mezküre içinde cevab vermesi lü- zumu tebliğ yerine göçmek üzere ün| zuşmak ve birbirimizi görünce se-| ilön olunur. — 938/1330 GW lüne buzlu sular serpti... Motörlü gemici kendi kendine mırıldandı: — Allah cezasını versin.. Yüre- ğimi ağzıma getirdi.. Sonra yanında duran tayfaya seslendi: — Yeşil fenerle işaret ver! Bir saniye sonra Işareti alan kı piten Davust'un «Çanakkale» is- timbotu gecenin sessizliğine gö - mülü duran Sancakta” yelkenlisi- ne aborda etmiş, başten kıçtan a- tılan çımalarla iki gemi birleşti- rildi. İstimbotun karanlık güver- tesinde duran bir adam, kaptan Davust seslendi: — Hey.. Mister Palmer... Poturlu — yelkenli relsi cevab verdi: — Buradayım — Mister Davust siz misiniz? Delikanlı ingilizce devam etti: — Evet... Tayfalarınızı uyandı- rın.. Benzin tenekelerini taşısın - lart Palmer gemicilerini — seferber etti. 16 tayfa birden istimbota ü - HİKÂYE: Yazan: Rahmi YAĞIZ güştüler. Tençekeleri aktarma et- meğe başladılar. Davust, Palmer adile çağırdığı ve Sakızlı Yakub reis ünvanile ta-i nılan yelkenli kaptanile Sancak - tarın güvertesinde konuşmağa dıl—! m: — Şimdi bir haftalık benzin ve-| Tiyorum. — Evet amma daha iki ister! — Siz bunu boşaltıncıya kadar ben ikinci kafileyi hazırlarım — Yani dört gün sonra! — Bugün ne? — Perşembet — Pazartesi günü mü? — Evet! — Olmaz.. Pazartesi günü meş- gulüm.. Salı günü ancak benzin- leri size teslim edebilirim! — Peki, Yölda bir gün daha öldürürüm olur. Burada bekle - mek tehlikeli oluyor. — Kapiten Brodey ne âlemde.. Faaliyetini resmi tebliğlerden öğ-) rTeniyorum. posta 'Devamı vart | Sadakate Davet (4 üncü sayfadan devam) bileceğim en mükemmel, en ha- rikulâde, bir saadet.. — O halde bunu sana vadedi - yorum, fakat, bir şartla... — Ne gibi bir şart?.. — Arkadaşlığımız alelâde arka-| daşlık haddini aşmıyacak. — Hiç birşey anlamadım! — Bunda anlamıyacak ne var, e sana açıktan açığa itiraf edi- yorum: Ben senin karşında, mu- hitin nazarlarından çekinerek na- mausunu — muhafaza ve müdafaa | mecburiyetinde olan bir kadın de- ğilim. Bilâkis, her zaman söyle - diğim gibi yine tekrar ederim, ba- şımdan birçok maceralar — geçti. ve bundan sonra da geçecek. Çün- kü benden artık bir ev kadını olup oturmak geçmiş, kendimde o ira- | deyi göremiyorum. Yuva kurayım derken feci bir trajedi oynamak istemem. Ne Be, gelelim sana, sen evli bir adamsın bir de çoruğun var, Karin da çirkin değil, hem iyi bir kadınmış... — Allah Allah. Bunları kim uy- durdu Allah aşkına?.. — Hiç kimse, bizzat ben tahkik ederek öğrendiğim — hayatından bahsediyorum! Görüyorsun ya Ra-| sim, seninle, senli, benli konuşa- rak vadettiğim samimuiyotten bir an bile ayrılmıyorum ve ayrılmı- yacağım da... —| İnan ki seni bir erkek olarak çok! beğeniyorum. Mükemmel bir er. keksin. Fakat seni sevmiyorum, Çünkü, buna hakkım yok... Bana hasredeceğin sevgi, ömtünü sana | haşreden kadının — hakkı. Bana göstereceğin ihlimam, evde yo - lunu gözleyen çocuğunun muhtaç olduğu şefkat, muhabbet ve alâ- kadır. Sana son sözüm: Yuvana dön, aradığın zevk ve saadeti o- rada bulmağa çalış, hem bu saa- det diğerleri gibi geçici ve yorucu! olmıyacaktır. Eğer büsbütün bö- Tamlaşmamak gücüne giderse, yi- ne selâmlaşalım, yine konuşalım, fakat iki arkadaş gibi!... * Resim, bu hiç ummadığı kadın- dan dinlediği esadakate - davet!» nasihati ve ihtarı karşısında bir kadınlara mahsus bir gösteriş, bir 'na telâkki ederek yola geti- rebilmek ümidile aylarca peşin- den koştu. Fakat en küçük bir mu- vaffakiyet bile elde edemedi. Artık onunla, gördüğü yerde selâmlaşıyor ve sadece bir arka- daş gibi konuşuyordu. İnsanlar Parayı Neden (5 inci sayfadan devam) Meselâ 1913 deki bin markın | 1939 da birkaç fenig bile kıymet! yok, Eski rublelerin, levlerin, le- vaların, peçetaların, — flatları da | böyle... Altın paralar, lüzumunda bahçe- nin bir köşesine gömülür, sakla - | nır. Fakat canlı paraları nasıl sak. lamalı... Bunları da toprağa göm- menin imkânı var mı? Öküz, man- da gibi hayvanlar kirli çıkıya bağ- lanır mı? .. Yeni Eserler: Çingeneler ! Osman Cemal Kaygılı'nın en gü- zel ve en beğenllen eseridir. Oku- yucuları baştan sonuna kadar kâh kahkahalar, kâh gözyaşları için- de birakacak olan ve bir çingene | aşkını en derin ve en canlı tab - | lolar halinde anlatan bu eser, bu- günlerde kitab balinde çıkmak Ü- zeredir. A Halk epersti. | Bu akşem 9 da ZOZO ZİDALMAS'In — iştirakile| Büyük Şark Opereti. (HALİME) | Macar baleti. İstanbul beşinci icra memur » luğundan: Satılmasına karar verilen do - | mates ve fasulya çubuklari!e bah-| çivanlığa aid sair eşya 25/3/939 tarihine müsadif cumartesi günü saat 12 de Tarabya Bostan yolu 14 numaralı Kostakinin bostan yo - rinde satılacağından talib olanla- rın mahallinde hazır bulunacak memura müracaatleri ilân olunur. müddet bocaladı ve bunu düşkün Akıl Hastahanesinin Faa'iyeti Ne Helde? zinli günlerinde, sokakta, tram - vayda rasgelmişizdir. Bir kısım hastalar da vardır ki | hastanenin içinde, bahçesinde ser- besiçe dolüşmelürına müsnüde 'e | dilir. Hatta bunlar ufaktefek hiz- | metler bile görürler. Bunlar, dışarı bırakılmaz. Bu hastalar da tehli - | kesizdir. Ağır deliler, zır deliler | vazdır. Bunlar höcerelerde kapa- | lıdır, Bir kısmı da höserelere kas | panmakla iktifa edilmez. Zincir- lerle bağlanır. Bunlarım hayatı bir| facia halindedir (5 inci sayfadan devam) ı Hastalara beyaz bir elbise giydi- rilir. Hepsinin numarası — vardır. Fakat, üzerinde elbise tutmıyan, yırtıp atan, parçalıyan — deliler vardır. Bunlar çı Bunlara elbise giy kün degildir. Yaz kış bunlar bu haldedir. Bu zavallılar, tam akıl hastası- dır, Bunlar yer yüzünün acına - cak, talihsiz, bedbaht mahlükla - rıdır. dirmek müm - REŞAD FEYZİ | Meyus Artistin Macerası (5 inci sayfadan devam) | diğine göre artist bir zamandan- beri işsiz kalmış, her akşam sah- neyi, sinemayı, san'atı düşüne - rek yeniden muvaffakiyetler el- de edeceği ümlidile yatar, fakat devrisi gün yine iş bulamıyarak kalırdı. Bu hal ise onu gittikçe yeise düşürmüş. — Kakiden sahnede kazandığı muvaffakiyeti hiç unutmamış, fa- kat artık işsiz kalmıştı .Eski za - manların avdet edeceğini ümid etmişti. Dördüncü kocası olan adam ile Bugünkü Netice (4 üncü sayfadan devam) — | şünen zümreleri tarahından tas- | vib edilmiş bir hareket değildir. —| Katolik Slovakya'nın Alman nüfuz ve tesiri altına girmesi Pa- palığın hoşuna gitmez. Ayrılığık asıl sebebi haricden , Ma- Ande her biri kendi taraflarına bu ayrılık hareketini teşvik ey - lediği görülüyordu. Zaten şu son zamanlarda Almanya ile Çek hü- kümeti arasında bir geçimsizlik de görülmemiş değildi. Çeklerin | Almanlara karşı o kadar uysal davranmadıkları Orta Avrupada Alman nüfuz ve tesirinin ilerlemesi ve yeniden bu sahada harekete geçileceği keyfi- yeti hiçbir zaman ihtimal haricin- de kalmış değildi. 929 da Londrada tanışmışlar, A- merikada evlenmişlerdi. Üç se.- ne beraber yaşadıktan sonra adam boşanma davası açmış ve karısı- nın. geçimsizliğinden dolayı ay - rılmak istemiştir. Karı koca Ho- Hivud'da ayrılmışlardı. O zaman- danberi meyus artist dul kalmış- tı. Kocası mahkemede ertisti hem geçimsizlikle, hem de sık sık ev- den çıkıp gitmekle itham etmiş, fazla olarak bir takım uyuştürücu mad Peler kullandığını da ileri sürmüştü.Son köcasının adı Mon- ti Bank'dır. Bek'enmiyordu Almanyada örta Avrupada nü- fuz ve tesirini daha genişletmek için harekete geçmeğe zamsnı mü- said bulmuştur. Jgemeine Zeitung gazetesi: yazdığı bir yazıda manahı bir cümle vardır. Bu Alman gazete- sine göre Slovakların kendi muh- tariyetlerini (ruhafaza için bir orduya ihtiyaçları vardır. Daha hâdisat bugünkü safhaya girme- den evvel Alman gazetesinin or- taya koymuş olduğu bu söz Alman siyasi mehafilinin fikirlerini an- latmağa kâfi görülmektedir. Çeko - Slovakyı Berlinin dediği oluyor. Sarıyer Malmüdürlüğünden ? Kiymeti Kipı No ciasi — adet Çok Severler? S ) Ç mahalesi sokağı Sarıyer Yenimahalle caddesi Hududu: Bir tarafı Habibe ve Zeynebin dükkânı bir tarafı Rifatın kahve dükkânı, Bir tarafi hamam bazan Mahmut hanesi bir tarafı tarikiâm. Sabih ve Ayşe Fevriyenin evsafı yukarıda yazılı ve bir adet kürgir çıplak gezerler.| fırınları veraset vergisinden olan borçlarını ödemediklerinden mezkür borcun temini tahsili için 10/3/939 tarihinde bicinci ihalesi 18/2/939 tarihinden itibaren yirmi bir gün müddetle müzayedeye vazedilmiş olduğundan taliplerin tominat akçelerile birlikte mezkür gün ve saat 15 de Sarıyer kazası kaymakamlığında müteşekkil idare heyetine mü- tacaat etmeleri lüzumu ilân olunur. (1156) Te Devlet Demiryolları ve Limanları işletme U. idaresi ilânları Muhammen bedellerile miktar ve vasıfları aşağıda yazılı 2 grup malzeme ve eşya her grup ayrı ayrı ihale edilmek üzere 5/4/1939 Çar- şamba günü saat (10,30) on buçuktş H. Paşada gar binası dahilindeki komisyon tarafından çık eksillme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin her grup hizasında yazılı muvakkat te- minat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şarinameler Komisyondan parasız olarak dağıtılmak -| tadır. 1— 2710 metre muhtelif eb'atta Transmisyon kayışı muhammen bedeli 4743 lira 50 kuruş ve muyakkat teminatı 355 lira 77 kuruştur. 2-— 7250 adet muhtelif kuvvette ampul Edison Normal ve ampul Bayonet muhammen bedeli 3525 lira 70 kuruş ve muvakkat teminatı 264 lira 43 kuruştur. (1769) ——— —— | ı İstanbu! Vakıflar Direktörlüzi V!..—inlan I ke sokağı 5 No. lı $ oda iki sofa ve iki halâsı ve tarası bulunan evin tamamı, ci kemer üst katta 42 No, l1 kârgir odanın tamamı, Yukarıda yazılı emlâkin açık arttırmaları on gün müddetle temdit edilmiştir. İhalesi 24/3/939 cuma günü saat 14 de İcra edileceğinden taliplerin Çemberlitaşda Vakıflar Başmüdürlüğü mahlülât kalemine (16044) | müracaatları (1751) Aksaray Güreba Hüseyin ağa mahallesi Tek- Mercan Dayahatun mahallesi Valde han ikin- BON TELGRAP— 17 MART isâ Kulağınıza Küpe Olsun | Kullanmakla Kabildir (W Bir hamlede nezle ve Gripi geçirir. Harareti sür'ctle düşürür. Baz, diş, sinir, mafsal, adale ağrıları ancak NEVROZİN almak suretile çarçabuk defedilebilir. KAT TESİR İcabında günde 3 kaşe alınabilir. İİstanbul Sıhhi Müesseseler Artırma ve Eksiitme Komisyonundan : Eksiltmeye konulan iş: Sıhhi Müze binasının tamiratı işi Keşif bedeli 14931 lira 75 kuruş, Muvakkat garanti — : 370 lira. İstanbul Sıhhi Müzesinde yapılacak tamirat işi açık eksiltmeye konulmuştur. Eksillme 1/4/939 Cumartesi günü saat 12 de Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapı- lacaktır. İstekliler şartname, keşif ve buna bağlı diğer evrakı her gün komisyondan 25 kuruş mukabilinde alabilirler. İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı ka» nunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat gazanti makbuz veya banka mektubu ile birlikte bu işe benzer en az 3000 liralık iş yaptığıne dair eksiltme tarihinden 8 gün evvel İstanbul Vilâyetinden almış ol- dukları ehliyet vesikalarile birlikte belli 'gün ve saaite kamisyona gelmeleri. <1780» işi| — İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğüaden: 938 - 765 Tophanede Cihangir mahallesinde Somuncu sokağında eski 22, yeni M No, h aparlımanda oturmakta iken şimdi ikametgâhı moçhul Bayan Zalirür Bay Yorgi ve Leonardo ile ve 11478 hesab No. sile müşterek borçlu ve müteselsil kefil sıfatile Sandığımızdan aldığınız 4200 liraya yukarıda adresi yazılı apartımanın yüz hissede kırk hissesi 13/7/937 tarihinde birinci derecede ipotek göstermiş idiniz. Vâdesinde borcu ödemediği- |nizden 12/4/938 tarihine kadar borç miktarı faiz ve komisyon ve diğer | raasraflarla beraber 9658 lira 20 kuruşa varmış ve bu sebeble ve 3202 |&o. li kanun ahkâmına tevfikan 938/763 No, lı dosya ile y. pılan takib ve açık arltırma neticesinde mezkür gayri menkul hissesi 7080 lira bedelle Emniyet Sandığı şahsiyeti maneviyesi namına muvakkalen ihale edilmiştir. İşbu ilân tarıhinden itibaren bir ay içinde borcu ödemediğiniz takdirde kal'i ihale kararı verilinek üzere takip dosya- sının icra hâkimliğine tevdi edileceği malümunuz olmak ve son ih- barname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. —— (1776) İstanbul Emiyet Sandığı Müdürlüğündea: 937 - 237 | Emniyet Sandığına borçlu ölü Bayan Fatma Zehra mirasçılarına ilân yolile son t | Murisiniz mutasarrıf olduğu Kadıköyünde eski Osmanağa — yeni | Rasimpaşa mahallesinin Ayrılıkçeşmesi sokağında eski 26 Mü. yeni 52 kapı numaralı ahşab bir evin tamamını birinci derecede ipolek göste- ınnı 12/2/935 tarihinde 20759 hesab No. sile Sandığımızdan aldığı | (100) lira borcu 21/12/937 tarihine kadar ödemediğinden faiz, kumus- yon ve masarifi ile beraber borç (121) lira (21) kuruşa varırıştır. Bu sebeble ve 3202 No, lu kanun mücibince ve 937/237 dosya ile yapılan takib ve açık arttırma neticesinde mezkür gayri menkul 262 lira ile Emniyet Sandığı şahsiyeti hükmiyesi namına ihale edilmiştir. İşbu ilân tarihinden ttibaren bir ay içinde Sandığımıza müracaat la borcu ödemediğiniz takdirde kat'i ihale karaçı verilmek üzere takib dosyasının icra hâkimliğine tevdi edileceği malümunuz olmak' ve son ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. — (1775) İstanbul Sıhhi Müesseseler Arlırma ve Eksilime Komisyonundan : Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşa Emrazı Sariye haştanesi bah- çe duvarı, kömürlük ve erzak ambar in- şaalı işi Keşif bedeli : 2493 Jira 21 kuruş. Müuvakkat garanti — : 187-liradır. Haydarpaşa Emrazı Sariye hastanesi bahçe duvarı, kömürlük ve erzak ambarı inşatı işi çık eksiltmeye konulmuştur. 1— Eksiltme 1/4/939 Cumrilesi günü saat 11 de Cağaloğlunda Sih- bat ve İçtimal Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. 2— İstekliler şartaame keşif hulâsası ve buna bağlı diğer evrakı (het gün komisyonda görebilirler, $— İstekliler cari seneye aid Ticaret odâsı vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz ve- ya banka mektubu ile birlikte bu işe benzer en az 1000 liralık iş yaptı ğına dsir eksiltme tarihinden B gün evvel İstanbul vilâyetinden almış Joldukları vesikalarile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelme- )leri. «1782.