3 Mayıs 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

3 Mayıs 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

——— J'Ggu NLA*/—Z_ Yeni başlıyanlar için: 11 Sayı Biricin en mühim tarafların- dan biri de sayılarıdır. Birice Yeni başlamış olanlardan birço- Küunun bu tarafa hiç ehemmiyet Vermediklerini, hatta birkaç se- Nedenberi briç oynıyanlardan ir kısşmının sayıların nasıl ya- zılacağını bilmediklerini görü- Yoruz. Halbuki briçte sayıları bilmek Çok mühimdir. Her ayuncu, her Oyundan evvel, mutlaka ne ka- dşır sayısı bulunduğuna göz gez- direrek yapacağı deklarasyona ©na göre bir istikamet vermeli- dir, Birçok kimseler buna dik- kat etmedikleri için lüzumsuz ve beyhude hatalara düşmekte- dirler. Biz işe plafon briçle başladı ğumız için, sayı kısmında da ev- velâ plafon bricin sayıların: Böstereceğiz, Briçte sayı nasıl yazılır? Esastan başlıyalım: Sayı ya- zılacak kâğıtta amut bir çizgi İle iki sütun meydana getirili Bu sütunlar ufki bir çizgi ile or- tasından ikiye ayrılır. Süt! dan biri ortak oynryan iki oyun- cuya, diğeri öteki iki ortak ©- yuncuya aittir. Her sütunun ufki çizgi ile av- rılmış üst kısmına plafon, alt kısmına trik denilir. Plafon kısmma mükâfatlar ve cezalar, trik kısmına trik sa- yıları yazılır. Evvelce de anlattığımız gibi trik, altı löveden fazla yapılan beher lövedir. Trik sayıları renge göre de ğişir: Trefl altı, karo yedi, kör sekiz, pik dokuz, sanzatu on sa- yar. Trik kısmına otuz veya daha fazla sayt yazılması bir mınş teşkil eder. Manş — otma sayıyı evvelâ dolduran - tarafa aittir. Oyunun bitmesi bir tarafın iki manş yapmasına bağlıdır. Ya bir taraf, diğer taraf hiç sayı yapmadan iki manş yapa- rak oyunu bitirir; yahut ta her öki taraf sıra ile birer manş ya- parlar, ondan sonra ikinci man- Şt evvelâ yapan taraf oyunu bi- tinmiş olur. İki manş bir rabır teşkil e- der. Her ralırdan sonra oyun- cular, daha ilerde göstereceği- miz şekilde ortak değiştirirler ve yukardı esaslar Üüzerine ikinci, üçüncü rabırı oynarlar. Dört kişilik briçte tam bir par- ti üç rabırdan ibarettir. Plafon kısmına - yazılan mü- kâfat ve ceza sayılarının oyu- nun bitmesi Üzerine hiçbir tesiri yoktur. Ancak oyun bittikten tonradır ki, bunlar cemedilerek bir tarafm kazanç veya kayıbı- Tu meydana çıkarır, Şunu da söyliyelim ki trik kısmına yazılacak sayılar, an- Cak altı löve fazla olarak yapıl- tması taahhüt edilen löve mik- tarı üzerine hesap edilir. Taah- ütten fazla yapılan lövelerin Mükâfatı plafon kısmına yazi- Bilenler için Kâğıdı (S) vermiştir. ü (8) dört kör taahhüt / etmiş- ir, (Ö) oyuna başlar ve sırasile Pik dam, vale ve onlusunu oy- har, (S) üçüncü piki keser. Taah- hüdünü yapması için treflden içbir löve kaybetmemesi lâ- Zımdır. Binaenaleyh eğer işe, umlardaki kozları bitirmek | Dün sabah şehrimize gelerek | rıhtımda Fenerbahçe ve Güneş kulübü srorcuları tarafından | karşılanan Yunanistanın Ölim- piyakos futbolcüleri, ilk maçla- rını, bugün Kadıköyünde Fener | bahçe klübile yapacaklardır. | —Dünkü yazımızda Fenerbah- çe klübünün, iki oyuncusunu ce- zalandırmış olması yüzünden, | bugünkü Fenerbahçe takımının | ne şekilde çıkması muhtemel <' duğunu yazmıştık. Bununla be- raber Fenerbahçe takımının baş ka kulüplerden bir iki oyuncu a- larak düta Rürv vetti 'olr şekliç so kulması düşünülmekte olduğu- nu da ilâve etmiştik, | Öğrendiğimize göre, Fener - bahçe, yalnız müdafaa hattına | bir oyuncu almağa lüzum gör- müş, ba oyuncuyu da, Fener- | | bahçe ile müşterek çalışan dost Güneş kulübü —memnuniyetle vermeği kabul etmişi Bu suretle Güneş takımımın | müderfilerinden F bugünkü maçta Fenerbahçe müdafaa hat | tında oynayacaktır. Libertas - Güneş maçında fevaklâde bir oyun gösteren Faruğun Fener - | bahçe takımıma almarak takı- maın daha kuvvetli bir şekle so- kütılmuş ve Fazılın noksanlığının telâfi edilmiş olmasını büyük bir memnuniyetle kaydederiz. Şu takdirde bugün Fenerbah- çe takımı misafir Olimpiyakos takımına karşı şu şekilde çıka- için koz oynamakla başlar ve ondan sonra trefl oynarsa, ha- sımlardan birinde dört trefl bu- lunduğu takdirde bir trefl kay- beder. Bunun için (S) ancak iki defa koz oynamalı ve mor da bir, hasımlarından birinde bir koz bırakmalıdır. İki defa koz çektikten sonra trefl as ve rua- sını oynar. Eğer iki yanındaki hasımlar trefl verirlerse © za- man son kozu çeker. Burada ol duğu gibi yandaki oyuncul:ır-. dan birinin ne trefl vermemesi ve ne de kesmemesi, dört trefl ve son közun diğer yandaki o- yuncuda bulunduğunu anlatır. Binaenaleyh dördüncü trefli mordaki son kozla kesmek ve | treflden hiç löve kaybetmeden eldeki beşinci trefli sağlamla- mak kabildir. Prensip: Taahhüdü yapan ©- yuncuda bir renkten as, rua, damdan başlamak üzere beşi kendi elinde ve üçü morda se- kiz kâğıt; diğer taraftan da kendisinde 5$ ve morda 3 koz bulunduğu takdirde, yalnız iki defa koz çekmeli ve dördüncü löveyi kesmeğe çalışmalıdır. O rengin dört kâğıdı ve son koz ayni hasmın elinde bulunur |kolay fır | Aralarında «a buna muvaffak olunur, caktır: Bedii (Hüsamettin) - Faruk, Yaşar - Esad, Ali Rıza, Reşad (Lebib). Fikret, Şeref, Namık, Şaban, Naci. Takım bu şekle girdiktem son ra, Fenerbahçe takımınmı Olim- piyakosun karşısına bir vaziyette çıkryor sayabiliri Kaleciler İstanbulun sayılı birkaç kalecisinden ikisidr. Mü- dafaa hattı mükemmeldir. Ya - şar sağlam ve mukavim, Faruk kurnaz ve fedakâr tarzlarile Yu- nan muhacimlerine, ne kadar serisolurlarsa olsunlar, kölay at vermiyeceklerdir. kolaylıkla anlaşa- caklarını tehmin ettiğimiz bu iki müdafi, iyi yer Muavin hattının kuvvetli ta- rafı sol, zayıf tarafı, sağ taraf - tır, Ortası ise, esasen kuvvet ve zaafın ortasındadır. Dün de yazdığımız gibi Şa - | ugün Fenerbahçe stadında Fenerbahçe ile maç yapacak olan Olimpiyako futbolcuları dün sabah limanımıza geldikleri zaman vapurun güvertesinde Fenerbahçe - Olimpiyakos Bugün Karşılaşıyorlar ban ve Nacinin sağ muavine yardım edecekleri düşünülürse, sağ tarafın yükü hayli azaltıl - mış olacaktır. Diğer taraftan Re | şadın ve Lebibin birer devre oy- kuvvetli | tutarak, ka- | demeli, yani biribirlerini yerini doklurarak oynarlarsa kaleci ve muavinlerin vazifelerini çok kolaylaştırmış olurlar, natılması suretile küvvetini iki devreye taksim etmek mecburi- yetinde olduğu için biraz ağır - laşan Reşadın da, oynadığı dev- rede daha seri ve daha canlı oy- naması temin edilmiş olacaktır, Hücum hattının, Fikretin de iltihakile, bilhassa sol tarafı ü mid vercek bir kuvvettedir. Bugünkü maç, Yunanlıların seriye atletik tarzına göre ça- buk ve açık oynanacağına göre, Fenerbahçe hücum hattına ya - pacağımız tavsiye, mümkün ol- duğu kadar açıklarla ve çabuk oynamaktır. Herhalde bugün Fenerbahçe stadını dolduracak olan binler- ce seyircinin zevkli ve güzel bir oyun seyredeceklerini zannedi- imize muvaffalı yetler dileriz. Sadun G. SAVCI Futbol takımının resmini koyduğumuz Tire İdman Yurdu 19'27_d: kurulmuş ve o zamandanberi iyi bir mevcudiyet göster- miştir. Tire İdman Yurdunun futbol takımından başka otuz beş kişilik bir bandosu, ayrıca temsil kolu vardır. Fakat bu kol, üye- lerinin dağılmasından dolayı şimdilik faaliyetini durdurmağa mecbur kalmıştır, Çorumda 23 Nisan idman şenliklerinden sonra, birlikte resim- lerini koyduğumuz Hale ve Sağlık Spor futbolcüleri aralarımda bir maç yapmışlardır. Heyecanlı ve güzel olan bu maç iki tarafın birer sayısile beraberlikle bitmiştir. , Arsıulusal Subaylarımı u Binicilik zın Mühim Muvaffakıyetleri Niste yapılan arsrulusal 9*İr müsabakalar şu neticeleri ver- miştir : Birinci günü: Grand otel müsa- bakası : ğ 89 at girmiş Teğmen Saim, Karacabey harasında yetişen Kısmet ismindeki atile beşinci olmuş ve Yalçin ismindeki atile dereceye girmiştir. Ca| İkinci gün: Portekiz süvarisi | mükâfatı müsabakası : —— Teğmen Saim Yalçın ismin- deki atile, Teğmen Cevat Cey- lân ismindeki atile yedincilikle berabere kalmıştır. KS Üçüncü gün: Belçika — süvarisi kupa: Bu müsabakada hem ferdi tasnif ve hem de ekip tasnili vardı. Exip tasnifinde ekipimiz yedinci gelmiştir. Dördüncü gün: Duşes de Si mü- sabakası 88 atın girdiği bu müsabaka- ya her subhay iki atile girmiştir. Ekipimizden Teğmen — Cevat Güdük ve Ceylân isimlerindeki atlarile bu müsabakada 22 kişi- nin girdiği tasnif sırasında yir- mninı '!'ği kazanmış. Aynı müsa- sakada Yüzbaşı Cevat ve E- yüb de tasnife girmişlerdir. | Beşinci gün : Monako kudret müsabakası : 'Teğmen Saim Kısmetle tas- | müsabakası idi, tarzı ihtiva ediyor — ve on bir ü« Tus iştirak etmiş bulunuyordu. Müsabaka şöyle tertip edilmiş- ü: Her ulus ekibi dörder ata bi- necek ve ilk hareket hattını ge- çen süvari manileri atlıyacak ve atlayışı bitirişinde elindeki kır- bacı yine ilk çıkış hattında keti- dısini bekliyen ekibinin diğer bir atlısına verecek ve bu su- | retle ekipçe müsabaka kazanıla- caktı. Bu müsabaka neticesinde : 1 — Portekiz, 2 — Alman, 3 — Türk, 4 — İtalyan olmuş, bu müsabakayı ancak dört ekip kazanmıştır, diğer ekipler tas- nife girememişlerdir. Onuncu gün : Bu müsabaka uluslar kupası Bu müsabaka- ya giren uluslar aşağıdaki de- receyi almışlardır: 1 — Alman, 2 — İrlanda, 3 — Portekiz, 4 — Türk, 5 — Belçika, 6 — İ- talya, 7 — Fransa, 8 — İspan- ya, 9 — Romanya, 10 -- Hol- landa, 11 — İsviçredir. Bunu müteakip diğer bir mü- saba yapılmış ve seksen sekiz at iştirak ederek Teğmen Saımı ikinciliği almıştır. Uluslararası yapılan müsaba- kalara iştirakimizin hayatı peli yeni olmakla -beraber acunun nife dahil olmuştur. Altıncı gün : Hanovra süvarisi müsabakası : 77 atın girdiği bu müsaba- kada on dokuz süvari tasnife dahil olmuş, Teğmen Cevat on beşinciliği kazanmış, Teğmen Eyün de müsabakayı m 1vaffa- kiyetle bitirenler arasına gir- miştir. Yedinci gün: İspanyol süvarisi müsabakası idi : Bu müsabaka Avrupada şim- diye kadar yapılan müsabaka- lardan büsbütün başka yeni bir HER ZAMAN Dünkü sabah gazetelerinden bazıları, federe klüplerimizden ikisinin bugün Taksim stadında Pera ve Şişli kulüplerile hususi maçlar yapacağını yazryordu. Federe kulüplerin federe ol - mayan kulüplerle maç yapma- sına teşkilâtça müsaade edilme- diğini bildiğimiz için bunun ne dereceye kadar doğru olduğunu anlamak için Taksim stadına ka dar gittik. Stadın kapısındaki ilân levhasında hakikaten fele re iki kulübün federe olmayan Pera ve Şişli kulüplerile maç yapılacağı ilân edilmişti. Buna bir mâna veremedik. Fakat spor işlerine âşina oldu- gu hissini veren bir genç, ilân levhasını meraklı meraklı tetki- kimizden düşüncemizi anlamış olacak ki, biz istemeden izahat verdi: — Yarın Fenerbahçe stadın- da Fenerbahçe - Ölimpiyakos maçı var. İki kulüp, herhalde bu maça darbe vurmak için, federe oldukları halde federe olmayan kulüplerle, teşkilâtın memnui - yetine rağmen, bu maçları ter- tib ettiler. Fenerbahçe stadın - daki Ölimpiyakos - Fenerbah- çe maçına karşı bu tarafta bu i- ki kulüp aralarrıdı. bir maç ya- p_abılirlcrdi. Fakat biliyorlardı ki bedava da yapsalar, araların- daki bu maça gelecek kimse pek azdır. Onun için bilhassa Ö- Timpiyakos maçlarına gidecek Rumları bu stada çekmek için Pera ve Şişli kulüplerile macç yapmağı düşündüler, Bunda da muvaffak olabilmek için maç ücretini an kuruşa indirdiler.,, Bir zamanlar vapurcuların kendi vapurlarına binenlere üs- telik bir simit verdikleri çirkin rekabeti hatırlatan bu iddiaya inanmadık, inanmak istemedik ve inanmıyacağız da... Çünkü hiç bir Türk kulübünün bu zi niyetle hareket edebileceğini ka tanınmış en küvvetli ekipleri a- sasında yukarıda saydığımız sı- ra ve dereceleri alan Türk Cüm- huriyeti hükümetinin genç or- dusunun değerli Subaylarımım göstermiş olduğu istidat ve ka- biliyet çok iftihara değer bir kıymettedir. Bu günün muvaf- fakiyetini doğuran ekibimizin bu başarırlığile yarının tekâmül ve inkişafına da çok parlak ve açık bir örnek vermiş oluyor.Bu itibarla kıymetli ekipimizi teb- rik eder, muvaffakıyetlerinin de vamlarını dileriz. .. X Böyle olmakla beraber muha- tabımıza sorduk: — Sen hangisine gideceksin? — Tabii Ölimpiyakos - Fener bahçe maçına... Perayı, Şişliyi ve Saireyi her zaman görebili - rim. Ölimpiyakosu ise dört se- nede bir... o İnanmadığımız için yukarı - da söylediğimiz maçları, Fener- | bahçeye bir darbe olmak nokta- sından değil, yalnız federe ve federe olmayan kulüplerin kar- şılaşması noktasından mütalea edeceğiz. Biz esas itibarile spo- ru spor olarak telâkki ettiğimiz için federe ve federe olmayan kulüplerin aralarında husust maçlar yapmasına muarız deği- liz, Fakat mademki teşkilât bu- nu menetmiştir, bu memnuiyete riayet etmek, hiç değilse resmi maçlar gibi şatafatlı şekilde i - lân etmemek lâzımdır, Dün akşam üstü öğrendiğimi ze göre de, Taksim stadındaki bu federe ve federe olmayan ku lüpler arasmdaki maçlar Futbol federasyonunca veya İstanbul Futbol Heyetince menedilmiş - tir, s. 6. Ss. e— ——— ——— 16 Günde Zayıflamak için Neler Yemeli? ONBİRİNCİ GÜN Öğle yemeği Balık tereyağlı Marul salata Yoğurt 2 mandalina 'Türlü sebze Bir yumurtalı omlet İki elma tatlısı bul edemeyiz. ünu :