22 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

22 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

Girmiyecek Bir Köy 1936 da Almanyada yapıla - | zılmakta, yollar açılmakta, ağaç cak olan olimpiyatlar için hazır lanmakta bulunan (Çolimpiyat köyü) Berlinden 14 kilometre dışarda çam ağaçları arasında geniş bir araziye kurulmakta - dır. Bu köyü yapmak için 1800 âmele çalışmaktadır. Almanya- nın 1936 için dünyanın dört bu- cağından beklediği 3500 atlet bu köyde oturacaklardır. | Resmini gördüğünüz köy he- hüz kabataslak halindedir. Çam ı:ın? ımsından yeni yeni bina - tar fışkırmakta, çımenli antren- Mman sahası ve leri yeni yeni yapılarak her gün üstünden si - İ_-İndirler geçirilmektedir. Yüzme idmanları için ufak bir göl ka- | 'ACE ;_HACEI | Â ö ! Futbol heyetinin dünkü sayı- mızda çıkan bir tebliği, Fener « bahçe - Beşiktaş şild maçının bu gün Beşiktaşta Şeref stadında yapılacağını bildiriyordu. Fenerbahçe klübünün ileri ge lenlerile bu hususta yaptığımız temaslardan anlayoruz. ki, ne stadı, ne de günü Fenerbahçeli- ler doğru bulmamaktadırlar, E- ğer bir çıkar yol bulunmazsa Fe nerbahçe bugün oynamamak dü şüncesingledir. Doğrusu Fenerbahçe hiç te haksız değil. Her zaman iki başlı, beş ayak Lr acibeler gibi garip garip ka - rarlar doğurmakla meşhur olan İstanbul futbol heyeti; Madde 1 — Elde Fenerbah - çe, Taksim ve Şeref stadları var ken durup dururken hangi se - bebe dayanarak bu maç için Şe- Tef stadını tercih ediyor. Klüp- lere danışmış da onlar mı buna Tazı olmuşlar? Yoksa kura mı çekmiş? Yoksa sporda hiç usul- den olmadığı üzere kapalı zarf la münakasa mt yapmış? Madde 2 — Koskoca pazar gü Hü dürürken niçin mağaza ve dükkânların açık bulunduğu cu Martesiyi seçmiş? Bir ecnebi ma Ç gibi filân bir zaruret mi var Yyaksa? Sonra bir de Fenerbahce iki Üç gün sonra Romanyaya gide- cek. Bu strada oyuncuları yora- Cak ve belki de sakatlayacak sı- kr bir maçı yaptırmak — doğru Mu? Hem aceleye ne hacet! 1932 maçını 1934 de yaptırma- ğa futbol heyeti aslından alışık değil midir? Sadun G, Savcı lar buradan çıkarılıp oraya di - kilmekte, şimdilik ustabaşıların oturdukları kırmızı çatılı, be - yaz dıvarlı pavyonlar — yüksel - mektedir. « Köyde 3500 atlet ve 500 ida- reci olarak 4000 kişi oturacak ve hiç bir kadın bu köye giremiye- cektir. 150 tane olarak yapılacak pav yonlar, yirmi, on iki, on ve se- kiz odalı olacaktır. Her odada iki yatak bulunacaktır Pavyon- lar büzüz amodem. rahatlıkları ihtiva edecek, duş ve masaj sa- lonları, bol güneş alan hölleri bulunacaktır. Her ulus atletlerine kendi ye- meklerini pişirmek üzere 38 mut fak meydana getirilecektir. Olimpiyat köyüne girerken daha önemli binalarda idareci - ler için yerler, bir posta binası kabul salonları, matbuata mah- sus salonlar yapılacaktır, Almanların ulusal bir pro- pağanda olacağı için bü- Yyük fedakârlıklarla hazırlaj dıkları 1936 olimp yat köy TÜRK - SOVYET TEMASLARINDAN EVVEL Sovyet Sporunun Durumu Yakında memleketi- mizde Sovyet sporcularile spor- cularımız arasında değişik spor kollarında temaslar yapılacak - tır. Bu vesile ile Avrupa spor gazetelerinden birinde Rusya sporu hakkında gördüğümüz çok dikkate değer yazıyı oldu- ğu gibi dilimize çevirerek aşa- ğiya alıyoruz: “İhtilâlden evvel Rusyada hemen hemen spor hareketleri yok gibiydi. Çar Rusyasının Sovyet Rusyaya bıraktığı spor mirası doğrusu pek fakirdi. Rus sporcularmın, sondan bir evvel bıraktıkları 1912 — İstokholm olimpiyatlarındaki gülünç de- receecir, Romanof'lar zamanın - da sporun külüstürlüğünü söz götürmez bir tarzda gösterir. Yenmek mecburiyetinde bu- lunduğu bütün güçlüklere rağ- | men, Sovyetlerin (genç) sporu | yıldan yıla gelişti ,genişledi ve bugün Rusyada mevcut altı mil- yon sporcu, Sovyet spor hare- ketlerinin eriştiği yüksek mu- vaffakiyetin bir delilidir. 1934 yılr, Sovyet Rusya spor hareketleri tarihinde, temessül ve yüksek spor tekniğinin eğge- menlik yılr olarak kalacaktır. Atletizm Çekoslovakya seçkin atletizm takımını kolayca yenerek — (on müsabakada sekiz galibiyet) le parlak muvaffakiyet kazanan atletlerden başlıyalım: Znamenski'nin 5,000 metrede 14 dakika 56 saniye 1/5 ve 10,000 metrede 31 dakika 53 sa- niye 1/8 dereceleri 1934 atletizm mevsiminin en Jiyi on derecesi arasına girer, 400 metreyi 48 sa- niye 1/6, yüz metreyi 10 saniye 1/8 de koşan ve 7,225 metre uzun atlıyan Moskovalı Luko- yu da unutmamak lâzımndır. Sovyet Rusya 1934 atletizm şampiyonası birincilerinin bazı derecelerini de gelişigüzel sa- yalım: 200 metre 22 saniye; 800 metre 1 dakika 56 saniye 1/8; 4X100 bayrak 42 saniye 1/8; sırıkla yüksek 3,88 metre, Kadın atletler Sovyet kadın atletlerin de er- kek arkadaşlarından geri kal - madığını söylemek Hattâ Sovyet Rusya kadın at -« letizm takımının kadın atletizm dünya şampiyonasında birinci - ler arasına gireceği de söylene- bilir. Sovyet dereceleri bu hu- susta kâfi fikir verebilir. Genç kadın atlet Turova 60 metreyi 7 saniye 1/7 de, 8 Örnetre mani- alıyı 9 saniye 1/5 te koşmakta ve 5,80 uzun atlamaktadır. Yüzücülük Sovyet yüzücüleri son yıllar- da, hele 1934 te büyük ilerleme- Sadece bu resimlere bakmak bile Rusyada spora nasıl bir önem verildiğini göstermeğe yetebilir. lâzımdır. | ler göstermişlerdir. Geçen yıl, Norvece yaptıkları seyahat, ken dileri için büyük bir zafer ol- müştur, Yüzücüler arasında 100 metre serbesti 58 saniye 9/10 ve 400 metreyi 5 dakika (,7 saniyede alan Moskovalt Borisov ile ka- dın yüzücüler arasında derece- leri Avrupa rekorlarına yakla « şan Aleşina ve Koloskova'yı ve daha bi.çoklarını saymak lâ. zımdır, Boks Sovyet boksörlerinin Çekos- lovakya amatör takımına gali « biyetinden sonra Çek (Duk Ça- sar) gazetesi: “Sovyet boksörle- ri Avrupa için yeni bir âlem dir” diye yazıyordu. Sovyet haltercileri bugün üç dünya rekorunu ellerinde tute maktadırlar. Bu dünya rekor « menleri Popov, Koşelev ve Şa- tev'dir. F Patinaj Patinaj Rus sporlarmın en eskisidir ve aslından dikkate de ğer muvaffakiyetler almıştır. Sovyet Rusya şampiyonu Mel- nikof, 3,000 ve 5,000 metrelerde dünya şampiyonları Staksrud ile Engnastangen'i 1935 yılında mağlüp etmiştir. Sovyet pati- najcıları bu kış Norveçe yaptık- larr seyahatte, — Norveç iklim rtları daha müsait olduğu için — Rusya'dakinden — fazla muvaffak olmuşlardı. Kadınlar arasında 5,000 metre dünya re- korunu elinde tutan ve diğer mesafelerde de arsrulusal dere- celeri bulunan Kuznecova'yı saymak lâzu'ndxr. Futbol Sovyet futbolcuları muhak- kak arsrulusal klâsında oyuncu- lardır. Moskova takımının Çe. koslovakya profesyonel takım « larının en iyilerinden biri olan Yedenice'ye karşı aldığı galibi- yet ile Türkiye takımına ve Norveç amele muhtelitine kar- şı aldığı galibiyetler bunu bir dereceye kadar gösterebilir. Ski Ski tarihine yazılması lâzım- gelen şehirler arasında iki bü- yük yolculuk, 1935 yılı 15 Şuba- tında bitti. Bunlar, 95 günde, yani günde 93 kilometre 400 metre olarak yapılan 8,000 ki- lometrelik Kabarovsk - Mostko- va ve Nedçinsk - Moskova se- ferleridir. Kızıl Ordu askerle« rinden iki grubun başardığı bu ski yolculuğu aşağı yukarı dün. ya rekorlarını teşkil eder ve S_ox"yet Rusyada sporun derece- sini gösterir, Eğer 1934 yılı Sovyet atle. tizminde 91 yeni rekor görmüş- se, 1935 mevsimi daha entere « san olacaktır. Çünkü daha ge- çen yıl kendini gösteren bir genç sporcu grubu arsıulusal klâsını belli edeceği gibi arala- rında, daha antrenemanlarda bi- le Sovyet rekorlarından iyi de receler alan Znamenski kardeş- ler de bulunan (eskiler) de mü- sabakalara gireceklerdir, Ecnebi şampiyonların iştira: kile tertip edilecek spor bayramı ve mitingleri Rusların arstulu « sal sınıfta olduklarını bir daha gösterecek ve bu yıl Sovyet spor kuvvetlerile Avrupanın ve hususile Fransanın en iyi spor- cuları arasında mukayeseye fir« sat verecektir. Çünkü (Rer Star Olimpik) ile aralarında Ladu « meg'te bulunan seçkin Fransız ıpotculırxmn bu sene Rusyayı ziyaretleri muhtemeldir. Rusyada hiç bilinmiyen ve yapılmayan ragbi, beyzbol gibi sporların da şimdi büyük bir rağbet gördüğünü söylemeden yazımı bitirmiyeceğim.” Pollak