26 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

26 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

FEDERASYON CEZA YEMEDİ 300.000 Leva Hikâyesinin Aslı Nedir? Bundan Sonraki Yeni Serilere Girmek İçin Tazminatın Kaldırılmasını İstedik Dünkü Son Posta gazetesin- ulusal futbol takımımızın Sofyaya yapılmakta olan Bal - ikan kupası maçlarına grmediği için, — federasyonumuzun tam 300.000 levalık bir cezaya çar - pıldığı, ancak gelecek yıl müsa- bakalarına girmek suretile bu cezadan kurtulduğu yazılıyor - dü. Böyle bir şey olamıyacağımı, bunda mutlak bir yanlışlık bu - lunduğunu bildiğimiz için Tür- kiye Futbol Federasyonu reisi Hamdi Emili bularak kendisin- den bu hususta malümat iste - dik. Hamdi Emil bize, olduğu gibi şunları söyledi: — 300,000 levalrk ceza doğru | ( Fenerbahçe - Güneş | Bugün Bükre.şe Fenerbahçe futbolcülerinden Fikret, idarecilerinden C. Kemal Evvelce bildirdiğimiz gibi Fe nerbahçe - Güneş futbolcuları Bükreşte iki maç yapmak üzere bugün Regele Carol » vapurile Köstenceye hareket edecekler- dir. Futbolcularımız Bükreşte, ta- mamile çimen olan O, N. E. F. stadında, 2 ve 4 temmuzda Ro- manyanın kuvvetli takımların - dan Yüventus ve C. F. R. takım- Jarile karşılaşacaklardır. Sporcu kafilesi üç idareci, an kuz futbolcu olmak üzere yir- mi iki kişiden ibarettir. İdareci- ler Fenerbahçeden Mehmet Re- şat ve C, Kemal, Güneşten Ke- mal Rifat, futbolculat Fener- bahçeden Bedii, Hüsamettin, Fazıl, Reşat, Esat, Ali Rıza, Ni- yazi, Fikret, Namık, Lebip, Sa- lim; Güneşten Nejat, Faruk, Re şat, Bambino, Rasih Turgut, Rebü ve Salâhaddindir. Bu futbolculardan çok güzel ve kuvvetli bir takım yapmak imkânı vardır. İdarecilerin en kuvvetli şekil ypacaklarmı, fut- bolcularımızın da güzel ve can- dan bir oyunla dost Romanyada çok iyi bir futbol gösterecekleri ni umarız, Aynı vapurla bazı Fenerbah- çeli ve Güneşlilerde Bükreşe git mektedirler. Kafileye iyi gezinti ve başa. Tık dileriz, | D Güneş idarecilerinden Kemal Rilat, futbolcülerinden Rasih , değikdir. İşin aslr şudur: Balkan kupası maçları birkaç sene içinde yapılan bir seri mü- sabakalardan ibarettir. Bu kere Sofyada yapılan müsabakalar, bundan üç yıl önce başlamış o - lan kupa maçları serisinin so- nuncusudur. Federasyonumuz 3 sene evvel, yani başlangıçta ku- pa müsabakalarına girmemiştir ki onun devamı olan son Sofya müsabhakalarıma girmememiz üs tünde kı ulabilsin. Aslından girmediğimiz bu müsabakalar i: çin Federasyonumuz aleyhine ceza kesilmesi de hiç bir süretle varit değildir. Akşam gazetelerinden birin - de görülen bu havadis yanlIş an- |KOLAY. Yazan: M. Bunyan ' ı vi Gdi Şimdi farzedelim ki, dar kun- dura satın aldınız. Bunları evinizde hergün bir- kaç dakika giyiniz ve görecek- siniz ki, ayağın sıcaklığı deriyi genişletir. Bununla beraber eğer kundu- ranızı hemen bir maçtan evvel Talmak mesbüriyetinde kalacak olursanız, kundurayı ayağınıza: giymiş ve bağlamış olarak su- ya sokarsanız istediğiniz neti- | ceyi elde edersiniz. Su derinin içine geçinciye kadar suda tutu- nuz. Kunduralar kolaylıkla geniş. ler ve ayağınızın biçimini alır. Eğer kunduralar iyi cins ise, su onlara hiçbir zarar vermez, Topa sür'at ve istikamet ve- rebilmek için, topun ayağmızla temasını “duyabilmeli” sinizdir. Eğer kunduralarmız fazla bü- Yük ve ayağınız bandajlarla sa- rılı ise buna imkân yoktur. Fazla olarak, ayağınıza iyi üymüş kunduralarla sakatlık Çayak bükülmesi ve saire...) ih- timallerini azaltırsınız. Kramponlar — Her kundura- nn altında mutat olan altı krampon yerine ancak beş kram pon bulunmasını tavsiye — ede- rğın. Yani tabanın ucunda iki ye- rine bir krenpon olmalıdır. Bu tek krampona ben ““dönme kramponu - Pivot stud” ismini veririm; çabuk dönmenize ve ayni suretle durmanıza imkân verir. Yaş alanlarda son derece faydalıdır, kuru alanlarda da za- tarlı değildir. Kundura bağları — Kundura hşğînrı önemsiz görünür; halbu. ki çokluk tam tersidir. Oyuna başlarımadân birkaç dakika evvel soyunma odasına kunduralarının ya bağları kap - muş, yahut ta hiç bağsız kaç futbolcu geldiğini görmüşüz - ür! Kundura bağlarınıza dikkat ediniz. İmkânı varsa sıksık de- giştiriniz. Yeni bağlar, kanın dönmesine mâni olmak tehlike- sine asla düşürmeden kundura- larınızı sıkı bağlamak imkânını verir, halbuki çürük bağlarla sı- karsanız, kanı' dönmesini teh- likeye düşürürsünüz. Yeni bağ- lar yaylanır ve ayağın rahatlı- ğına meydan vzrebilecek dere. cede uzar, Her oyundan sonra kundura- larınzla birk-ç dakika uğraşınız. Bazı bakımlar kunduraların hayatını pek çok arttırır, lamanın ve soru panlamamanm bir sonucudur. Size işin aslını anlatayım: Balkan kupası müsabakaları protokolunda, bunu kabul etmiş olanlardan biri her hangi bir mü sabakaya girmezse iki bin dolar tazminat vereceği hakkında bir madde vardır. Biz şimdi 1936 yılında başlayacak olan yeni se- ri müsabakalarına çağrılmış bu- lunuyoruz. Teşkilâtımız proto - kolda yazılr tazminat işini doğ- ru bulmadığındandır ki yeni se- Ti kupa müsabakalarına iştirak etmek için bu tazminatın kaldı- rılmasını istedik, Buna henüz cevap verilmedi. İşte aslr araş- tırılmadan yazılan mesele bun- dan ibarettir.,, FUTBOL | Çeviren: Sadun G. Savcı Onları intizamla temizleyiniz ve yağlaymız. Bu suretle daha rahat edersiniz. Çamurlu bir alanda oynadık- tan sonra kunduralarınızı yıka- makta tereddüt etmeyiniz; bu onlara hiçbir. fenalıik vermez. Kurumağa bıraktığınız zaman içine gazete kâğrdı doldurmağı unutmayınız. Futbol a hiçhir za - man nemli kundura brrakmayı- niz. Onları asla ateşle degil a- çık havada kurutunuz, Futbola başlarken Topa iyi ve doğru vuramıyor- sanız iyi bir futbolcu olmağı ummak boştur. Şimdi eğer “futbol topuna vu- rabilir misiniz?" diye soracak olsam 100 iden hiç değilse 95 i evet cevabmı verecektir. Gençlere ve büyüklere futbol öğretirken edindiğim — tecrübe bana gösterdi ki, doğrusu yüzde doksan beşi bunu yapabiliyor; fakat yine tecrübe bana göster- di ki, bir topa nasıl iyi ve doğ- ru urulacağını ancak yüzde beş biliyor. (Arkasr var) Romanyalı Atletler Geliyorlar İstanbulda iki müsabaka yap- mak üzere Galatasaray kulübü tarafından davet edilen Roman- yalı atletler 30 haziran pazar gü nü şehrimize geleceklerdir. Altıncı Balkan oyunlarma ha zıçlanan bütün atletlerimizin iş- tirak edeceği bu müsabakaların birincisi pazar günü akşam beş buçukta Taksim stadyomunda yapılacaktır. Müsabaka günü şehrimize ge- Tecek Romanyalı atletlerin yol yorgunlukları nazarı itibara a- İındığ siçin ikinci müsabaka ağ- lebi ihtimal salı günü akşamı yapılacaktır. 4 Romanyalı atletler İstanbul- da yapacakları müsabakalarda 100, 200, 400, 800, 1500, 5000 düz koşular, 110 metre mânialı ya - Tış, uzun atlama, yüksek atla - ma, sırıkla atlama ile disk at - ma, gülleatma,ciritat ma ve 4 x 100 ile 800 x 400 x200 x 100 şeklindeki bay- rak koşularını yapacaklardır. Balkan oyunlarında Romanyayı temsil eden atletlerin Altıncı Balkan müsabakalarından evvel İstanbula gelişleri iki memleket arasındaki atletizm vaziyetini de meydana koymuş olacaktır, Normandinin ilk seyyahatinin sonu: “Miki mavz,, vapura hoş geldin diyor, İtfaiye motoru hortum« larile vu sıkarak, Yüzlerce çatana ve romorkör düdük çalarak vapuru selamlıyor. © Fransanın Amerikaya bir hediyesi olan bürriyet heykelinde sanki Normandiyi selamlıyan bir hal var. © Normandı Nevyorka doğru yol alırken havadan alınmış bir resmi, İki dikkate Şayan Harb gemisi Yukarda: İngiliz - Alman deniz anlaş- masında model olarak teklif e- dilen harp gemisi tiplerinden biri. Bu 1912 de denize indiril- miş olan Amiral Scheer adlı Al- man gemisidir, . Yanda; 'Telsizle idare edilen ve tec « rübeleri muvafiakiyetle başarı- lan Centurion adlı İngiliz ge « misi, Resimde gördüğünüz i sanlar gemi tecrübeden dönüşte içine girmişlerdir.