15 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

15 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

——— 15-9-935 Dördüncü Balkan güreşleri dün "Taksim stadında dört beş bin seyirci önünde parlak merasimle açıldı, ilk devre programındaki 14 müsabaka bü yük bir intizamla neticelendirildi. | Dünkü güreşler gerek organizasyon, gerek spor noktalarından lehimize Keçtiği için hakkiyle övünebiliriz. Stadın manzarası Daha stada girer girmez, stadın ha- li ve manzarası büyük bir günde ol duğumuzu anlatıyordu. İşi olmayan- ların ringin etrafını doldurmaması i- çin federasyonun çok isabetli bir dü- Şünce ile yalnız alâkkadarlara dağıttığı Tozetle ringin bulunduğu sahaya gir- dim. Ortada, evvelce Yazdığımız gibi #z8 metreye çıkarılmış güreş minde- ti, üstünde güreşecek ağırlıkları yıl madan taşıyacağını gösteren bir va- karla bekliyor. Şöyle bir bakındım” Balkon, iki tribün, ringin ön tarafına yapılmış numaralı ve hususi yerler taklrm tıklım dolu. Ringin iki tarafın- da yan hakemlerinin sandalyeleri ve Önlerinde verilecek bülümlerin işaret İeri olan kırmızı, yeşil ve beyaz lev- baların bulunduğu birer kutü... Rin- gin arka tarafında hakemlerin uzun masası, mikrofon ve uzaklarda hopar- Wrler, Hakemlerin sağ tarafında ga- setecilerin masaları ve bütün bunların €n gerisinde seyircilerin tam karşısın da altısı bir boyda ve biri daha uzun yedi direk, Direklerde alfabe sirasile Arnavut, Bulgar, Romen, Türk, Yu- goslav, Yunan bayrakları, bunların or tasında da beyaz zemin Üzerine mavi, Sarı, siyah, kirmızı, yeşil renkte biri- birine geçmiş beş halka taşıyan Bal- kan oyunları bâyrağı yanyana süzülü yorlar. Esen rüzgâr, hareketlere isti- kamet veren bir dostluk havası hali de bu bayraklara tek bir bayrak imi İer gibi hep ayni istikameti veriyo: he güzel şey: Balkan Birliği, Balkan Öcstluğu. Merasim başlıyor Saat on beşi biraz geçe bir alkıştır koptu. Güreş takımları önde bayrak; BP PİİYİ uha Takımımız sahaya | Çıktılar ve ringin etrafına sıralandı- | lar. İstiklâl marşımız ayakta dinlen- dikten sonra, Balkan marşı çalındı. 1l- | y muavini Rükneddinin dördüncü | Balkan güreşlerini açacağı bildirildi. Rükneddin ringe çıkarak Balkan ulu- #u ve sporcularının dostluğundan bah #eden kısa, fakat veciz bir söylevle, Balikan güreşlerini açtı. Açılıştan son- | Ta #irasile Bulgar, Romunys, Yuyos- lav ve Yunan kafile başkanları mikro- İcnun önüne gelerek, âyni dostluk ve samimiyetten bahseden söylevlsrini verdiler, Bulgar ve Yunan başkanla rının sözlerini sonlarında türkçe ola- Tak, “Yaşasn Türkiye Cümuriyeti” diye bitirmeleri şiddetli alkışlarla kâr Şılandı. Her başkan, söylevlerirden $onra güreş federasyonumuza birer hediye verdiler, Romanyalılar bir bay tak, Bulgarlar zarif bir kupa, Yögor lavlar iki güreşçi taşıyan vronz bü- yük bir madalye' yerleştirilmiş 'mer- mer bir plâk, Yunanlılar büyük bir kutu içinde eski Yunanlılar zamanm- da bir güreşi gösteren kabartma bir sanat eseri verdiler. Yunanlılar ayn ca güreş federasyonu başkanı Ahmet Yetkeri ile Balkan güreş kongreleri başkanı Bürhan Feleğe gümüş birer plâk hediye ettiler. En son olarak "Türk takımı namına Bürhan Felek gü zel bir söylev verdi ve öylevini: “Ya Şâsın Balkaş Birliği, Yaşasın Balkan Bençliği,, diye bitirdi. Takdim merasimi Sıra güreş takımlarının takdimine gelmişti. Her ulusun ulusal marşları ayakta dinlenerek sırasile Bulgar, Ro manya, Yugoslav, Yunan ve €n son- da da ulusal takımımız alkışlar ai Sında kalka takdim edildi Merasim bittikten sonra takımlar çekildiler ve günün müsabakalarına başlardı. Dün A Ralymadan dale “eee rms; DÖRDÜNCÜ BALKAN GÜREŞLERİ Yaptığımız Altı Müsabakadan Dördünü Tuşla, Birini Hükmen Kazandık Tuşla ik Birini de DE Takdim töreninde arslan Türk güreşçileri 1 ve e numara ile 3 ve 4 numara çe ken güreşçiler karşılaştılar. 5 numara yı çekenler ikinci güne bırakıldılar. İlbay muavini Rühne:ldin dördüncü Balkan güreşlerini açan levini verirken. ondan başka bütün güreşçilerimiz bi. rer müsabaka yaptılar, 56 kilo | güreşçilerinden biri, Biraz sonra Yur | Romanyalı galip Bu siklette ilk güreş Romanyah | Kaybettik ER ii Tojar ile Bulgar Yürükot arasında oldu. Bir müddet ayakta güreştikten sonra, Bulgar kafakol. akpmak ister- ee alin Künye öç dakika niyede hasmının sırtını yere getirdi. Civa Hüseyin nanl: Biris arasında yapıldı. Hi ne Civa Hüseyin demek daha doğru. Güreşe başlar başlamaz hasmını altr- na aldı ve durmadan civa gibi çalışa rak iki dakika yirmi saniyede tuşla kazandı, 61 kilo Yunanlı Salis Bu sikletin ilk güreşi Yunanlı Sa- İis ile Romanyalı Yörgöş arasmda ya- pıldı. Salis Yunan takımının en iyi hanlı hasmın: altına aldı, birçok kere- ler yenecek duruma girdikten sonra ilk on dakikayı büyük bir üstünlükle bitirdi, kendi isteğile ikinci on daki kayı ayaktan güreşen Yunanlı netice- de sayı ile kazandı. Yaşarın kuvveti ——— İkinci güreş Yaşarla Bulgar Mlaşa- lof arasında oldu, Yaşar Bulgarı yere atmağa çalışıyor, fakat muvaffak ola- mıyordu. Çünkü Bulgar da oldukça kuvvetli idi, İlk on dakika bu suretle ayakta ve beraberlikle bitti. Ancak kur'a neticesinde Bulgar alta düşün- ce Yaşar hasmının kolunu kaptı ve bütün kuvvetile yüklenerek 13 daki- ka 31 saniyede sırtımı yere getirdi. 66 kilo Romanyalr galip İlk müsabakayı Romanyalı Borle- van ile Yunanlı Deloka © güreş'iler. Romanyalı çok hâkim yir güregten sonra 12 dakika 35 saniyede tuşla kar Yunan Ve Yugoslav Atletleri Yunan ve Yugoslav matbuatının Balkan oyunlarının sonuçları etrafın- da kopardıkları münakaşa hâlâ bütün şiddetile devam etmektedir. Yunanlı- lar neticeyi daha şimdiden kazanmış gibi konuşmakta, bunâ karşılık Yu- goslavlar daha aşağıdan almaktadır. Yugoslav gazeteleri, birinciliği Yu- panlıların elinden almak için değil, Yunan gazetelerinin neşriyatını pek yüksekten £ buldukları için şiddetli şiddetli yazılar yazmaktadırlar. Istan bulda çarpışacak olan bu iki takımın, son seçmelerde vâsıl oldukları dere - celeri mükayese için karilerimize ve- riyoruz: 100 m.— Yunan Frangudis (10,8), Yugoslar Kovaçiç (10,5). 200 m— Yunan Prangudis (22,4), Yugoslav Kovaçiç (22,4). 400.— Yunanlı Mandikâs (51,9), Yugoslav Çançiki (51,5). 800 m. — Yunanlı Yorgakopulos (1,58,2), Yugoslav Mikhazi (2,01). 1500 m, — Yunanlı Yorgakopulos (413,1), Yogaslav Flas (4,13,8). 5,000 m— Yunanlı (o Arvanis (46,16), Yugoslav Brücan (15,18,6)- 10,000 m.—Yunanlı Gutis (3348). Yugoslav Brücan (33,03,3). 110 maniali — Yunanir Mandikas (14,8), Yuğoslav İvanoviç (15). 400 m. manialı — Yunanlı Mandi- kas (55), o Yugoslav © İvanoviç (55,03). Tek adım — Yunanlı Lambrakis (5,15), Yugoslav Novokavis (6,89). Yüksek—Yunanlı Fantazis (1,75) Yugoslav Martini (1,83. Sırık — Yunanlı Gilengoz (3,877), Yugoslav Buradoviç (3,50). İç adım — Yunanlı Simeonidis (14,64), Yugoslav Nikiç (14,05). Disk — Yunanlı Sillas (48,74), Yugonlav Klent (44). Gülle — Yunanlı Floris (13,27), Yugoslav Kovaçeviç (14.84). Cirit — Yunan o Papaorgiyo (58,45), Yugoslav Smejda (57,65). Çekiç — Yunanlı Dimitrapulos (45,47), Yugoslav Stepismik (47,85). Bu cetvelin ihtiva ettiği dereceler, seçmelerde alman sonuçlardır. Atlet- lerin Balkan oyunlarında, bu nisbet- lerin üştüne çıkmaları pek muhtemel dir, Fakat, ne de olsa, bu sonuçlar iki takımın bugünkü vaziyetini mükaye- se etmek ve bir fikir sahibi olmak il dayanılacak bir varlık teşkil ediyor. Buna bakarak Yunan takımmın daha kuvvetle şampiyonluk namzedi oldu- :stirmek hatâ olmaz. — — — Yunanlı galip Yunanlı Vatanidis ile Bulgar To- dorof ârasındaki güreşte Yunanlı çok üstün oyunlarla hasmını dört dakika 28 saniyede tuşla yendi. 72 kilo Ansızın yenildik İlk güreşi Ankaralı Hüseyinle Ro- manyak Bati Valantin yaptı. Ankara- b Hüseyin Romanyalıyı hemen yere attı ve acı kuvvetile ezerek üç dört kere hasmını tuşla yenecek duruma getirdi. Fakat muhakkak ki teknik iti barile Hüseyinden yüksek olan Ro - manyalı en güç vaziyetlerde bunlar. dan kurtuldu. Herkes Hüseyinin ka- zanacağına emindi. Ne çare ki teknik; kuvvete galip geldi. Hüseyinin bir gafletinden istifade eden Romanyalı bir türlü köprü kuramıyan Hüseyini 9 dakika 58 saniyede tuşla yendi. Hü seyin kuvvetile birlikte kafasını da iş letseydi, dünkü güreşlerde hiç mağ- | lübiyet tatmamış olacaktık. Fakat bundan ümitsizliğe kapılmak doğru değildir. Bu &ikletteki öteki güresçi ler en sonunda şampiyonluğu Hüse- yine getirebilir. Yunanlı galip Ikinci müsabakada iyi bir güreşçi 0 lan Zaharias hasmı Bulgar İvanofu kolaylıkla ve 3'dakika 11 saniyede sır tını yere getirerek yendi. 79 kilo Yugoslav galip Bu sikletin ilk güreşi Yugoslav Kiş pavle ile Bulgar İşukayef arasında ya zandı. pıldı. Usta ve kuvvetli bir güreşçi 0- lan Yugoslav hasmına âman verme- — Sağda, hasmını tuşla yenen Küçük Hüseyin galibiyetinden birkaç saniye evvel, solda misafir güreşçilerden ikisi karşı karşıya! Balkan Oyunlarına Seçmeler Dün Fenerbahçe stadında Balkan oyunları için atletlerimiz arasında seçme müsabakaları yapılmıştır. Bi « rincilerin derecelerini aşağıya yazı - yoruz 100 metre Semih 10 9/10 110 Faik 16 3/10 600 , Talip 2.4 6/10 Gülle İrfan 13m.3i 200 metre Raif 22 7/10 Disk Veysi 44 m.78 Uzun atlama Hüseyin o ©m.74 Yugoslavların reisi de aramızda İ isi Ugrinich bu sabahki ekspresle Is- tanbula gelecek ve misafirlere tahsis edilen Tokatliyan oteline inecekt ——a———— den 2 dakika 49 saniyede tuşla kazan di. “Sayı ile galibiyet İkinci müsabakada Nuri ile Romari yalı Kokos karşılaştılar. tlk'on daki- kada Nuri çok üstün güreşti. Ancak Romanyalıyı yenemedi. İkinci on da- kikada ikisi de yorulmuştu. Esasen basımı tuşla yenemiyeceğini anlayan Nuri, Ankaralı Hüseyin gibi bir âkı- bete uğramamak için sayı hesabile ka zanmak yolunu tutmuştu. Netekim 20 dakika sonunda Nuri sayı hesabile ka zandı. 82 kilo Yugoslav galip Bu siklette ilk müsabaka Yugoslav Palkoviç ile Bulgar Yorgiyef arasın- da idi. Tecrübeli ve eski bir güreşçi olan Yugoslav altı dakika 56 saniye de hasmının sırtını yere getirdi. Arslan Mustafa Doğrusu da arslandır bu Mustafat, Yunan kafile başkanının dediği gibi (Megalos Mustafa), Büyük Musta - fal. Ulusal takımın kaptanı Mustafa kampta zağlanmış bir durumda ve bü yük bir iştahla mindere çıktı, Musta- fanın mindere çıkışını şiddetli bir al- kış kovaladı. Yunanlı Stano Panayotis ile güreş tutan Mustafa ilk saniyelerde hasmı ü Yunan- nı altına aldı, sonra iki e nm göbeği altında biribi ledi, bir tarttı, nihayet onu y tere ee | saniye bu vaziyette tuttu. Sonra ha- vada döndürerek yine havada sırtüs tü vaziyete getirdi ve öylece indirip yere bıraktı. Mustafa bu güç işi ya- parken ne belini bükmüş, ne de gö « sünü İkrrpmıştı. Sevimli güreşçimizin | ba sevimli tarzını, halk dakikalarca süren alkış- larla karşıladı. Arslan Mustafa dünkü tuşla ga- libiyetler arasında hasmın sırtın: ha- vağa ve yerde yere getirmek 5 le bir yenilik yaptığı gibi bir dakika yedi saniye gibi kısa bir müddetle sü rat rekorunu da aldı. Ağır sıklet Yugoslav galip Yuyoslâv Begaç ile Yunanlı Lalas arasındaki müsabaka altı dakika üç saniyede Yugoslavın tüşla kazanma- sile bitti, Çobanın kafa kolu Çoban Mehmedin karşısına Bul - gar Dimitrof düşmüştü. Mehmedin cesur atakları önünde, bol mayosu - nun içinde daha cüssesiz görünen Bulgar, karşısındaki müteharrik kuv vet karşısında ancak kendisini müda faaya çalışıyordu. Fakat Çoban Meh- met, kendisine biraz emniyet gelir gelmez hemen baş vurduğu kafakol kapmasile Bulgara havada bir huping yaptırdı ve bir dakika 46 saniyede tuşla kazandı. Bu son galibiyetimiz de şiddetle alkışlandı. İcmal Dün ulusal takımımız altr müsaba- ka yaptı. Bunlardan dördünü tuğla, birini hükmen kazandık ve birinde tuş la yenildik. Bulgar takımı yedi güreş yaptı, yedisini de tuşla kaybetti. Ro- manya takımı yaptığı beş müsabaka- dan üçünü tuşla kazandı, ikisini hük- men kaybetti. Yugoslav takımı dört güreş yaptı. Uçüncü tuşla kazandı, birini tuşla kay betti, Yunan takımı bizim gibi altı müsa- baka yaptı. İkisini tuşla, birisini hük- men kazandı, üçünü de tuşla kaybet- ti. Bu icmalden anlaşılıyor ki en kuy- vetli rakiplerimiz Yugoslav ve Ro - menlerdir. Ancak onlar bizim kadar müsabaka yapmadıkları gibi ekser gü teşlerini de en zayıf oldukları analgi- lan Bulgarlarla yaptılar. Bugün saat 14 de gene Taksim stadında yapıla- cak ikinci devre müsabakalarında ra- kiplerimize farklı bir üstünlük temin edeceğimize İnanıyoruz. Sadun 6G. SAVCI Yugoslav atletizm (federasyonu re- | Dünkü güreşlerden bir enstantane Atletizm deneme Sonunçları İstanbul,14. A. A, — Balkan Atle tizm müsabakalarına ik © edecek İstaribul stletlerinin bugün Kadıkö yünde Fenerbahçe stadmda yaptık ları deneme müsabakaları sonuçları şunlardır : 200 metre. — Birinci Raif”22 7/10, ikinci Hilmi. 100 metre.— Birihci 9/10 ikinci Cemil İzmir. Uzun atlama.— yl Semihi"10 nci. Hüsrss Güreşçiler, resimde görüldüğü gibi ayakta bile oyun tatbik ediyorlardı İzmir” 6.74, ikinci Tevfik” 6.72. Üç adım.— Birinci ikinci ateş İbrahim * Cırıt — Birinci ikinci Necdcd” Disk.— Birinci Veysi "44.78 kinci Naili 38,62”, 800 metre — (Birinci 4.6/10 ikinci Besim. Yüksek atlama — Birinci Cihad » Pulyos 1.75 ikinci Necded. Sırıkla atlama — Birinci 3.40. 110 mania — Birinci Faik 16.3/10 ikinci Rasim 16./10. 400 metre, — Birinci Mufahham 54,8/10 ikinci Receb 55.4/10. 5000 metre — Birinci Remzi i7,LL ikinci Teodoridis. 400 manfa.— Tevfik 1.06. 4X100 bayrak yarışı— Raif, Cemil, Hakkı, 45. Galip * Fethi Semih, Yaptığımız altı müsabakadan ilki ni iki dakika içinde bize kazandı. rweren Küçük Hüseyin