18 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

18 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

18-9.935 TAN To, Bu sene 56 kilo Balkan şampiyonu vlan Romanyalı Tojar, 1932 yılnda gene İstanbulda yapılan birinci Bal kan güreşlerine de gelmişti. Fakat 'Tojar o zaman 61 kiloda güreşiyor- du, En teknik güreşçilerimizden Ab- basın karşısında tutunamamış “ve 61 kilo ikincisi olmuştu. Tojar bu sefer İstanbula 56 kiloya düşmüş olarak geldi. Çok usta olan, hele yerde iken güreşin hilelerini de karıştırarak pek güzel oyunlar tatbik eden Tojar kar- şısında bizim Küçük Hüseyinin şam- Piyonluğunu beklemek uzak bir ümit değildi amma muhakkak ta değildi. Nitekim bu usta güreşçi, bir siklet aşağıya düşmekle bu seler Bajkan Şampiyonu oldu. Yaşar N Güzel ve kuvvetli bir vücude sahip elan Yaşar, Abbastan sonra ve ikin- ci Balkan güreşlerinden itibaren 61 kiloda Abbasın yerini tutmuştur, Ya- yarın Abbas kadar teknik olduğu id- dia edilemez. Fakat kuvvetile bunu telâfi etmekte olduğu gibi güreşteki bilgi ve tecrübesini de gün geçtikçe yavaş yavaş arttırmaktadır. Yaşar mutlaka tuşla galip gelmek azmi ve €kser güreşlerini tuşla kazanması ken 'disine, güreş meraklısı seyircilerde âyi bir itibar kazandırmıştır. Güneş klübü güreşçilerinden olan Yaşar ikin ci, üçüncü ve dördüncü Balkan güreş- leri şampiyonudur. Sain. 66 kiloda Balkan şampiyonu olan Sâim tekniği en kuvvetli güreşçimiz- dir. Adalelerile zekâsını ayni âhenk Ve maharetle kullanan bu kıymetli gü reşçimiz, yenilmesi en az ümit edilen €n zorlu rakipleri en güç vaziyetlerde Şok güzel oyunlarla yenmesini başara bildiği için seyirci halk arasında umu mi bir sevgi kazanmıştır. Saim şim- diye kadar yapılan dört Balkan güre- şinde de şampiyon olmuş birgüreşçi- 22, de 66 kilodur. Güneş klübü güreşçilerinden olan Saim de, birinci ve ikinci Balkan güreşlerinde 72 kilo- da güreşirken, üçüncü ve bu seneki dördüncü güreşlerde 66 kiloda güreş- miştir, Zaharyas 72 kiloda Balkan şampiyonu olan yas Yunan takımının en teknik ve en kıymetli güreşçisidir. "Ankaralı Hüseyinin çok biçimsiz bir zamanda iki kaburga kemiğinin kırılması neti- cesinde şampiyonluğunu sağlamlamış olmakla beraber, Yunanlının takdire değer ve yabana atılmıyacak bir gü- reşgi olduğunu kabul etmek te lâ Zaharyas nitekim ikinci ve cü Balkan oyunlarında bu sikletin cisi olmuştu. Bu vesile ile şunu da #öyliyelim ki Yunan takımı, güreşte İ büyük bir terakki göstermiştir. Bu se ne de üçüncülüğü muhafaza etmekle beraber şimdiye kadar dalma kendisin den üstün olan Yugoslav takımını dör düncülüğe düşürmüştür. Nuri “Ayni sıklette dört sene üstüste Balkan şampiyonluğunu alan yegâne güreşçimiz Nuridir. Bu güreşçimiz, Saimle birlikte birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü Balkan güreşlerinde şam Piyon çıkmış olmakla ifthar edebilir. ler, Galatasaray güreşçilerinden olan Nuri teknikteki bazı noksanlarını da kaldırabilse ve buna çalışsa rakipleri için daima tehlikeli bir güreşçi olarak kalacaktır. Mustafa Her müsabakada güreş minderinin Ostüne tunçtan yapılmış. bir kuvvet Abidesi gibi dikilen. Mustafa, halkın en sevdiği güreşçilerimizden biridir. En korkulu ve usta güreşçilere bile Mefes aldırmayan bu güreşçimiz, bis Tinci ve üçüncü Balkan güreşlerinde Yarı ağırda, yani 87 kiloda Balkan Şampiyonu olmuştu. Bu sene de ayni #ikletin şampiyonluğunu hakkiyle ka- zandı ve bu sene ulusal takımımızın kaptanlığını yaptı. Mustafa Güneş klü bü güreşçilerindendir. Çoban Mehmet Galatasaray klübünün ve memleke- in şimdilik rakipsiz ağır sikleti olan sevimli Çoban Mehmedimiz birinci Balkan güreşlerinde bir hasmma ken- di oyunu ile yenilerek Balkan ikircisi Slmustu, Fakat bu mağlübiyeti kula İma küpe yapan Çoban Mehmet on- dan sonra sartları yere getirme kah- Tamanı kesilerek sırasile ikinci, üçün- Cü ve dördüncü Balkan güreşlerinde Güreşçilerimiz Yain Arsıulusal Türk iklet şampiyonu oldu. Çobanın bir elense denemesinden sonra hasmını altına alması ve burguyu tak- ömcı Balkan oyun-, larına iştirak edecek letleri gelecektir. Oğ leden sonrada Ro- mânya vapurile Yus nan atletlerinin gel mesi mukarrerdir. Bulgar atletleri ya rın sabah, Romanya» klar yarın öğleden sonra, Arnavutlar da cuma sabahı gelecek- lerdir, Bütün atlet kafileleri için Tokat- liyanda daireler hazır “© © lanmıştır. Cumartesi ÖĞ günü başlayacak 0-” İan Balkan oyunları için bütün hazırlık» lar tamamlanmıştır. Ni, Saha, pist, tribünler mükemmel bir halde- dirler, Biletler de sa uşa çıkarılmıştır. Sa 5 taşın hararetli şekline bakarak, altıncı Bal- kan oyunlarının mü Jazzam bir kalabalık huzurunda yapılaca- ğını tahmin etmek ka bildir. Dördüncü Bal kan güreşleri, Ulusal Güreş takımımızın reşçilerimizin feci bir men elde ettikleri 5 - 2 nisbeti, güreş sahasında Balkan milletlerinin kolay- ca yetişemiyecekleri bir mevkide ol duğumuzu gösteriyor. Güreş müsaba- kaları bu şekilde bir sonuca bağlandık tan sonra gözlerimizi Altıncı Balkan oyunlarına çevirebiliriz. Bizde henüz tâze bir maziye malik olan atletizmde de, Balkanlar içinde sayılı bir varlık olmak amacındayız. Balkan güreşleri: nin başlangıcından bugüne kadar ge- çen altı sene içinde dalma bu gayret- le çalıştık ve çalışıyoruz. Bu neticeye varmak, sporun her $a besinde olduğu gibi, atletizmde de kolay değildir. Atletizmi bu noktadan bütün sporlardan * daha müşkül bir durumda görmek kabildir. Herhangi bir sporun memleket içinde yerle kuvvetlenmesi, umumiyetle halkın bir spora karşi alacağı cephe ve göstere- ceği tevecoühe bağlıdır. Bir sporu ya şatan ve yürüten kuvvet halkın alâ- kasıdır. Halbuki halk kütlelerinin sporda &n fazla aradığı şey heyecan dir, Bunun için, atletik sahada ileri olmayan memleketlerde, futbol gibi, güreş gibi, boks gibi sporlar, müka- yese edilemiyecek kadar üstün bir rağ bet kazanıyorlar. Hattâ daha ileti gi- derek denilebilir ki atletizmde dünya ri memleketi olan Amerik; da, atletik bir bayram, meselâ bir boks, bir polo veya beyizbol maçı de- recesinde seyirci bulamaz. Bu nisbet tir. Atletizmde seyirci bulmak, alâka uyandırıcı muvaffakiyetler elde et mekle kabildir. Bu muvaffakıyerler de tesadüfi olamaz. Onu da halkın alâkasına bağlamak icap eder. Atle - tin çalışması, enerji sarfetmesi, ka- biliyetinin üstüne çıkması için müsait ve teşvik edici bir hava ve muhit bul. ması zarureti vardır. Biribirine katr- şarak içinden çıkılması müşkül görün Den bu sebepleri ve âmilleri ayıkla mak, ancak muntazam ve müsbet bir teşkilâtla çalışan milletlere nasip ol- muştur, Son vaziyete bakarsak bizim de bu yola girdiğimizi ümit edebiliriz. Altıncı Balka noyunlar: esnasında, e atletizminin inkişafını en Ziy iki noktadan »k kabil 0- Mi tetkik etmel 1 — Atletizm Federasyonumuzun başkan: Bürhan Felek, ekipimizin a- maçını şu cümle ile çizdi: “Bu sene için Balkan üçüncülüğü Türk atletlerinin Balkan üçüncülü- Züne vâsıl olması küçük ve kolay bir hedef sayılmamalıdır. Atletizmde €s- ki bir mazisi olan Yunanlılarla, dev adımlarile yürüyen Yugoslavya, bus Türk Gücünün Güneşleri ız Kendi Şöhretlerini Değil Gücünün Şöhretinide Üstelediler 6ncı Balkan oyunları Oyunlar Çok Yaklaştı, Balkan Atletleri Gelmiue Baslıyorlar talisizlikle karşılaşmış olmalarına rağ | dost ve komşu memleketin siyi kuvvetini de arttırmaktadır. Türkiye, lideri Kamâl Atatürk'ün idaresinde, istiklâl için birçok parlak utkular ka- zanmış ve müstakil gelişme hakkını | elde etmiştir. Şimdi ekonomik alsnda ki zaferleri, fepdal ve tamâmen ya- bancı Kontrola bağlı eski sultanlar im paratorluğu ile demokrat ve hayat ve faaliyet dolu yeni devlet arasında geçilmez bir durum yaratarak istik- İlini daha ziyade kuvvetlendirmek» İ tedir. Çok önemli olan Kayseri kom- binasmın açılmasını pek büyük sevinç le karşılıyoruz. Sevincimiz, Sovyet teknik ve enjeniyörlerinin kodbina - nn kurulmast için çalışmış olmaları dolayısiyle de artmaktadır. Kayseri kombirasiyle, Nazillide kurulmasına başlanan komabinanın * iki memleket arasındaki siyasal, ekonomik ve kültü rel ilgilerin bundan sonraki genişle- mesine daha çok yarayacağını kuvvet le umuyoruz. Moskova, 17 (A.A:) — Gazeteler, Kayseti bez kombinasının açılması mü nasebetile Türkiye Cüruriyetinin en- dünteileşmesi hakkında uzun yazılar yazıyorlar. “İndustrializasyu” gazetesi diyor “Türk hükümeti son seneler içinde ulusal bir endüstri kurmak ve bu su- retle yeni devletin ekonomik egemen- liğini korumak için çok önemli ve e- nerjik adımlar atmaktadır... Gazete, sultanlar devrinde Türki - yede mevcut olmıyan endüstri şubele rinin şimdiki genişlemesini kaydettik ten sonra, Türkiyenin, Kayseri kom- binasının kurulmasıyle, endüstrileşme yolunda kat'i bir adım attığını söylü- yor ve diyor ki: “Türkiyenin, Sovyet tekniği ve mü —— a — Çekiç: Dimitropulos: Petropulos. Cirit: Haciyanni, Mihalopulos. 4x110: Sakelariu, Lambru, Façcas, Françudis. 4x400: Arvanitis, Misailidi, Yorga kopulos, Mandikas,(Skiadas - Sake- lariu) Balkan kursusu: o Yergakopuüles, Mandikas, Lambru, Françudis, (Ada- mmidis). Bu takıma idareci olarak Yorgako pulos, Nikolaldis, Botais ve Pepas iş- tirak edeceklerdir. Ekip yarın akşam | Pireden kalkacak olan Romanya va- puru ile İstanbula gelecektir. Bu'garların Imesi de temin ediliyor el Oyunlara tiktan sonra birkaç saniye içinde has- mun #ertmı yere getirmesi doğrusu sevkle seyredilmeğe değer. lüm haberi üzerine, Balkan atletizm oyunları için şehrimizde bulunan Bal- kanlar arası spor komitesi genel sek- reteri Yorgapulos dün akşam Soly: ya gitmiştir, Yorgapulos matem yü- zünden Balkan oyunlarına iştirak et- meleri şüpheli vaziyete giren Bulgar- İarm oyunlara iştiraklerini temin ede- cek ve Balkan spor komitesi namına da İvanof'un cenaze merasiminde ha- zır bulunacaktır, Genel sekreter dün bu mesele etra- fonda şunları söylemiştir: — Bulgar federasyonu başkanı İva nofun ölümile Balkan oyunlarına işti- rak etmemeleri muhtemel olan Bul - gar atletlerinin oyun'ara istiravlerini temin için Sofyaya gidiyorum. Bugün İstanbula gelecek Balkan spor komi- tesi başkanı: Prinopulos ile bu husus- ta görüşerek akşam Sofyaya hareket edeceğim, Şayet matem yüzünden Bulgarlar oyunlara ik etmezler. Kerala bu şekilde devam €dece- Fener Yılmazın Bandırma mez'si , Feneryılmaz klübünden 25 kişilik bir kafile, Bandırma Idman Yurdu ile bir maç yapmak üzere dün akşam Ban dırmaya hareket etmiştir, Balkan ekip'erini karşı- lamıya davet Atletizm Federasyonundan: Altıncı Balkan oyunları için Istan- bula gelecek ulusal / ekiplerin bura- ya varış tarihleri şudur: Yugoslav ekipi — 18 Eylül saat 10,20 Sirkeci garını Yunan ekipi — 18 Eylül saat 12 Galata tıhtimina, Bütün Türk sporcularının misefirle- ğ izi karşılamaları ayrıca temenni ©- ili, Federasyonca lâzrm gelenlere gön- derilmiş olan davetiyeler numaralı ve gönderilen satların namlarına kayıtlı- der. gün bizim için aşılamıyacak mâniler- dir. Geride, en kuvvetli rakip olarak Romenler kalıyor. Romanyada atletizm büyük ehem- miyet verilmiş bir spor şubesidir. Ge nel savaştan sonra Romanyaya bağla nan topraklarda, atletizm için çok kuv vetli elemanlar yetişiyor. Macar an- trenörlerin kontrolü altında, sırf atle- tik sporlarla meşgul müteaddit klüp- ler vardır. Yalnız büyük şehirlerde değil, nüfus kesafeti biraz fazla kasar balarda bile muntazam pistler bulur nuyor, Bu şerait dahilinde kendine kuvvet li bir durum temin eden Romanyalı lar, Altıncı Balkan oyunlarının üçün- çülüğünü, daha şimdiden kendi hesap larma kazanılmış sayıyorlar, Bu ka- naatlerinde aldanıp aldanmadıklarını görmek için çök beklemiyeceğiz. İ Nisbeten #ayılı vesait ve imkân İ- ginde çalışan Türk atletlerinin, Ro * men takımından üstün bir yer alması, “Türkiyede atletizmin inkişalı için mes ut bir başlangıç olacaktır. 7 — Altracı Balkan oyunlarının or ganizasyonuna verilen büyük ehem- miyet, ortaya muazzam hir eser koy- muştur, Bu oyunları, bundan evvel ki beş emsalinden üstün bir muvaffa- kıyetle başaracağımız görülüyor. Bu da öyle bir kazançtır ki, onun yalnız Balkanlarda değil, Balkanlara gözünü çevirmiş bakan bütün spor dünyasın- da uyandırdığı tesirlerle iftihar ede bileceğiz. Yunan ekipi Bugün geliyor (Özel aytarımız. bildiriyor) Atina; 17 Dün gece Avusturya - Yunan maç- larından sonra Atletizm federasyonu toplanmış, Balkan oyunlarına girecek Yunan ekipini tespit etmiştir. Istan- bula gelecek atletler şunlardır 100 metre: Françudis, Sakelariu. 200 metre: Françudis, Sakelariu atmindi em iie) (Baş tarafı 1 incide) bendisleriyle elbirliği ederek kurdu - Zu bu kombina İsmet İnönü hüküme- tinin ekonomik sıyasasının muvaffa » kıyeti ve Türkiye ile Sovyetler birliği arasındaki barışsever ve verimli iş be raberliğinin en iyi bir delilidir. Kutlama telyazıları Ankara, 16 A. A. — Kayseri kom- binasının açılması dolayısiyle başbar kanımız İtmet İnönü ile Sovyet Baş- bakanı M. Molotof arasında gu tel yazıları teati edilmiştir: S. A, İsmet İnönü Bakanlar Kuru- Tu Başkanı Kayseride dokuma fabrikasının açı kesi dolâyısile en içten tebriklerimi ve Türk endüstrisinin bayındırlığı ve memleketlerimiz arasında siyasal ve ekonomi alanındaki çalışma birliğinin sürekli gelişmesi hususundaki dilelek timin kabulünü rica ederim. V, Mölotof S.E. Molotof Sovyet Rusya halk komüserleri İru- : Moskovi rulu : Dokuma fabrikasının yısile tebrik ve dilekleri: mekte kullandığınız dostça sözlere #ssiyle teşekkür ederim. Bütün alanlarda bükümetlerimizin gerçekleştirmeği bildikleri verimli ve $ıkı çalışma birliğiyle Kayseride tü- kel bir anıt yükselttik. Değerli askomiser Piatakof'un ve bütün Sovyet. salgıtının' Kayseride bulunuşu bu çalışma birliğinin bir belgesidir ki, bu belgeye karşı derin duygular beslemekteyiz. Bu münasebetle size ve Sovyet Rusya hükümetine cumurluk hükü- metipiri sarsılmaz dostluğunun ve be- nim en içten duygularımın İnancasnı yenilemekle bahtiyarım. İnönü Ankara, 17 (A-A.) — Kayseri do- kuma kombinasının açılma töreni mü- nasebetile Sovyet Dış işleri komiser yardımcısı Krestinski'den Dış Baka- nr Tevfik Rüştü Aras'a geleni telgraf ile Dış Bakanı vekili Şükrü Kayanın buna verdiği karşılık aşağıdadır: Türk hükümetinin endüstri alanın. daki büyük başarısının bir delili olan Kayseri bez fabrikasının açılma töre- ninin yapılması münasebetiyle en ha- raretli tebriklerimi sunarım. Türk en düstrisinin ilerlemesi ve Türk Sov- yet dostluğunun devamı gelişimi hak kmdaki en içten dileklerimi de bildi- ririm, Krestinski Kayseri fabrikasının açılması mü- nasebetile göndermiş olduğunu dost- ça telgraftan dolayı size hararetle te- ederim. . Türk - Sovyet elbirliğinin'mutlu s0 suçlarının bir kere daha teyidine ve- sile vermiş olan bu münasebetle dost memleketin endüstrisinin ilerlemesi ve iki ulus arasındaki dostluğu devam lr bir gelişime erişmesi hakkındaki en içten dileklerimi sunarım, Dışişleri Bakanı vekili Şükrü Kaya Ekonomi Bakanımızın Kayserideki diyevi son kısmını da bugün aynen neşrediyo- ruz.) Ancak bilirsiniz ki vazifeniz bit memistir.Asıl şimdiden sonra başlıyor. Bu fabrika ve benzerleri üzerlerine aldıkları vazifeler bakımından bundan sonrakilere örnek olmak mecburiye- tindedirler. Bunlar memleketin tele. nik eleman menbalafı olacaktır. İk- tiyacımız olan © endüstriyi kurarken sizlere istinat “edeceğiz. Bunu da emin olarak bekliyorür. e (Alkışlar) Sadece para bulmak, sade bol para vererek güzel makine celbetmek bir zim nazarımızda maksad: temin et- mez. Kurulan fablikaları ulusal ihti- yaca göre rasyonal bir şekilde ve mo- dern tekniğe istinat ederek işlemek- tir ki nazarımızda muvaffakıyet ma- rilettir ve kuvvettir. İşte sizden is tediğimiz budur. Bunu yapacağınızı bekliyoruz, (Hayhay söz veriyoruz) sesleri, Fabrikamızı üç ekip çalışmak şar- tiyle 4500 amele . işletecektir. Yılda otuz inliyon metre pamuklu bez ve- retektir. Bugünü" keymeti hesapla- cm tam arkas alınmakla beraber 4.500.000 liradır denilebilir. Yılda kullanacağı pamuk, - balyânın adedi 127.000 dir. Arkadaşlar, “bu 127 bin rakamı ü- zerinde biraz durmak İstiyorum. Ya- Til, üç 400 metre; Arvanitis, Misailidi. 800 metre: Yorgakopulos, Adamidis. 1500 metre: Yorgakopulos, Adamidis 10000 metre: Viahos, Varcakis. 110 metre: mânialı: Façeas, Mandikas. 400 metre mâniak: Mandikas; Ski- adas. Yüksek atlama: Pandajis, Paterakis Uzun atlama: Lambrakis, Paterakis Hiencos, Tanos, Sırıkla atlama Travlos, Uç adım: Lambrakis, Paterakis, Disk: Syllas, Fikiotis. Gülle: Stefanakis, Floros Namlarma gelen davetiyeleri isteği le başkasına vermiş olan sahipleri da» vetiyenin arkasına verdiği zatın ismi- ni yazip imza edecektir. Bundan gay- ri şekilde sahibinden başkasının elin- ME kalka mei kurulalı pamuk de bulunan davetiyeler geri alır ve piyasasına girdikten 'sohra Yazi, bunları gösterenler stada sokulmaz. | tamamen - değişmiştir. md 80 Om riinleri Ballranlı snerenlarm en değerlilerini ayrılık gözetmeksizin şlayacaklarını ettim. Onların bir ideali vardı. Dai- ma bir mesele hakkında iyidir veya fenadır diye hüküm verebilmek için mikyasları harpten önceki ölçü ve mikyastır, Ben biliyorum ki İzmir ya hallermızm asi) rubundan pek haklı olarak bekle- mekteyiz. Oyunların açılma merasimi ve yapı Lş programı ayrıca gazetelerimize bil mmm 7 Sovyet Misafirler Memleketimizdeki Endüstri Müesseselerimizi Gezecekler iki yıl önceye kadar on beş yirmi bin balya arasında pamuk istihsal ©- diyordu. Bana bu defa dediler ki bu yılki rekoltemiz 50 bine çıkacaktır. Bu büyük harpten önceki rekoltenin indedir. O zaman rekolte 43 bin balya idi. Yani şimdi normal devir- de alınan istibselin üstüne çıkmıştır. Bu cesaret nereden geliyor. Bu cesa- ret istihsalimizin memleket içinde pi- yasa bulmasından ileri geliyor. Sat- mamak endişsi kalmamıştır. Burada izahı uzun olur. Dış ticaretimizde aldığımız tedbirler dolayısile köylü- nün malının normal fiatlarla satıl ması imkânı hâsıl olmasının da bun- da tesiri vardır. Normalin bu yükse- İişidir ki istihsalimizi mütemadiyen arttırıyor. Şu halde müstahsillerimi- ze hitap ederken diyebilirim ki mal- larınızı kuvvetli tutmakta devam edi- niz. Size vereceğimiz parola şudur: İstihsalden çekinmeyiniz. İyi ve çok mal çıkatmıya çalışınız. En ucuza maletmeğe bakınız. Bu teminat da gösterir ki endüstrileşme programı mız amaca doğru yürümektedir. Ek bette yürüyecektir ve muvaffak ola- caktır. (Bravo sesleri, şiddetli alkış- İar) Bizi bu kadar emniyetle hedefe götüren kuvvetler nelerdir? Bu işle- re önem veren bir zat vardır. Bu zat İnönünde ve Sekaryada cephe ku- mandanı olarak büyük bir asker ve kahraman bir Türk evlâd: olduğunu ispat etmiştir. (Şiddetli alkışlar) Bu zat Lozanda bir büyük diplomat ol- duğunu cihana tasdik ettirmiştir. (Şidâetli alkışlar) Bu zat başında bulunduğu hükümeti idari tedbirlerle ve yüksek alâka ile muvaffakıyetten muvaffakıyete götürmektedir. (Şid- detli alkışlar). Kimden bahsediyo- rum, tabii anladınız. Hükümet reisi, benim Şefim İsmet İnönü, (Şiddetli alkışlar.) Bütün varlığımızın üstün- de'duran nurlu bir mevcudiyet var- dır. Biz onun ismine Atatürk diyo- ruz. (Şiddetli ve sürekli alkış). Böy- le bir içtimada hissiyatımı ifade eder. ken kendisi için Türk milletinin kal bidir demiştim ve hatırlıyorum ki ne böyle bir içtimada Atatürkü sev. mek bizim için ibadettir demiştim. (Yaşa sesleri, şiddetli ve sürekli al- İ kışlar.) Arkadaşlar, sevgili Büyük Önde- rimiz hakkında sizin gösterdiğiniz bu coşkun bağlılık tezahürlerine kar- şı duyduklarımı ifade edecek ketime bulamıyorum. (Alkışlar). Onu sizler de duyduğunuz ve gördüğünüz gibi seviniz. Memlekette yaptığı büyük işlerle ölçerek gö yin ir. (Şidderi alkeşler). O oldukça hal- ledemiyeceğimiz hiçbir dava yoktur. (Bravo sesleri, şiddetli ve sürekli al» kışlar) Onun büyük rehberliği altın- da birinci, ikinci ekonomik plânları- mız ulusumuzun gözü önünde haki- katlaşacaktır. (Şiddetli alkışlar). Aziz yurttaşlarım, sözümü bitirir« ken Atatiirkün bize vedia olarak bi raktığını söylediği cümburiyete ebe- di bağlılığımızı bir daha tekrar et- mek isterim, (Şiddetli alkışlar). Ya- şasın Türk ulusu (Alkışlar, yaşasın Sesleri; Yaşasın Büyük Önder. (Şid- detli ve sürekli alkışlar.) Festival (Baş tarafı 1 incide) geçerek Taksim meydana gel diler. Cümuriyet âbidesi etra- fında yer aldılar. Festival ko- mitesi erkânından bir Zat ho- parlörler vasıtasile, âbideye çe- lenk konacağını halka bildirdi. Taksim meydanı kalabalıktan geçilmez bir hale gelmişti. Ev- velâ Bulgar grupu âbideye yak- laştı. Profesör Çanef bayrağını indirmek suretile âbideyi s&- lâmladı. Bu vaziyette Bulgar grupu milli marşını okudu ve sonra çelenk koydular. Diğer gruplar da bu şekilde âbideye çelenklerini (o koydular Bu törenden sonra efelerimiz- den biri mikrofona yaklaştı ve Atatürke milletin saygılarını sundu. Bunu takiben gruplar yine alfabe sırasile geldikleri yoldan ayni şekilde Galatasa- ray lisesine döndüler. Bulgar misafirler dün akşam radyoda bir konser vermişler ve bu suretle gerek çalgılarını ve gerekse şarkılarını halka din letmişlerdir. Festival sonuna kadar her grup bir akşam radyo da konser verecektir. Bütün İs- tanbul halkının Balkan dans ve şarkılarını görebilmesi için ko- mite programa ilâveten 22 Ey- lâl akşamı Taksim stadyomun- da bir müsamere tertip etmiş- tir. Balkan grupları bugün Yalo- vaya özel bir gezinti yapacak- İlar ve kaplıcaları dolaştıktan sonra akşam üzeri dönecekler- dirilecektir. kın zamana kadar daha doğrusu bir dir.