October 3, 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

October 3, 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

vie ——2 0 NASIRLAR Ayağınıza kundura giymek İmlâ Mını selbederler. Yürüyüşünüz size azap verir. İşte, nasırları kökünden sökecek pek kolay veaz masraflı bir tedbir : Akşamları derunüne kâ- fi miktarda RADİO SALTS ilâve edeceğiniz suda ayak banyosunu ya- pınız bir kaç gün zarfında bu azap veren nasırları kolayca çıkarabilecek- siniz. Hemen bu akşam tezşmenizden bir kutu RADİO SALTS isteyiniz. Her eczanede satılır. İN EŞ Deniz yolları | IŞLETMESİI | Acenteleri: Karaköy Köprübaşı | Tel 42362 — Sirkeci Mühürdar. tapgyy vede Han. Tek 22740 yaygaş Mersin yolu ANAFARTA vapuru 4 Birin- ci teşrin CUMA günü saat İlde MERSİN'e kadar “ 6090., 7738 Trabzon yolu CUMHURİYET vapuru SBirine | ci teşrin PERŞEMBE günü saat | 20 de HOPA'ya kadar “6091, 7739 imroz Yolu KOCAELİ vapuru 3 Birinci teşrn PERŞEMBE günü sat | 16 da İMROZ'a kadar “6092, 7740 | Bel gevşektiğine | İ HORMOBİN | | Tafsilât : Galata posta kutusu 155 7749 izinli # YAZIHANE NAKLI| | Avukat Hasan Hayri ve Cevdet | | Fahvi, Beyoğlunda İstiklâl end- | des'nde Kayıserliyan apartıma | nında bulunan o yanhanelerim | yine o cadde üzerindeki 323 nu- | merolu Sent « Antuvan spartı- İ| manınn 1 sayılı deires me nah: —— le'mişlerdir — — « ZAYİ — Üsküdar askerlik şubesin- den aldığım askeri vesikâm ile 2329 No.lu arabacılık ehliyetnamemi za- yi ettim. Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur, 311 tevellüt Tü arabacı Yusuf oğlu Hasan. Devlet Demiryolları ve Limanları Umum Idaresi ilânları 12633 lira muhammen kıymetli on dört kalem mat- baa kâğıtları ve kartonları gümrüklenmiş olarak tesli- mi şartile 4 İkinciteşrin 935 pazartesi günü saat 15 te | Ankara'da İdare binasında kapalı zarf usulile satın alı- | nacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 947 lira 50 kuruşluk mu- vakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, ka- nunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeğe kanuni manileri bulunmadığına dair beyanname ve tekliflerini aynı gün saat 14 de kadar Komisyon Reisliğine verme- leri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler parasız olarak Ankarada Mal- zeme Dairesinde, Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Mü- dürlüğünde dağıtılmaktadır. Nümuneler Malzeme Dai- resinde ve Haydarpaşada Tesellüm Müdürlüğünde gö- rülebilir. (6117) Muhammen bedeli 2000 lira olan dinamo ve otomat kömürleri 4-11-1935 pazartesi günü saat 15,30 da ka- palı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alı- nacakdır..Bu işe girmek isteyenlerin 150 liralık muvak- kat teminat vermeleri ve kanunun tayin ettiği vesikalar ve işe girmeğe manii kanuni bulunmadığına dair beyan- name ve tekliflerle aynı gün saat 14,30 a kadar Komis- yon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe aid şartname- ler Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdürlüğünde Ankarada Malzeme Dairesinde parasız olarak dağıtıl- maktadır. (6118) | EVKAF MUDIRIYETİ ILANLARI| işletme Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Ton Cinsi Bedeli 350 Laverekompoze kömürü 5600 Lira B — Bu işe ait şartname bedelsiz olarak Evkaf Leva- zım idaresinden verilir. C — Eksiltme 10-10-935 tarihinde Perşembe günü saat 15 de İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında idare encümeninde ihalesi yapılacaktır. “ D — Eksiltme kapalı zarf usuliledir. , E — İlk teminat 420 liradır. F — İsteklilerin Ticaret Odasında kayitli bulunduk- larına dair vesika. Dördüncü Vakıf hanı için alınacak laverekompoze kö- mürüne ait ,. Teklif mektuplarının yukarda C fıkrasmda yazılı s?wtten,bir.saat evveline kadar İstanbul Evkaf Müdüri- yeti binasındaki İdare-encümenine vereceklerdir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet C. fıkrasında ya- zılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak ge- çikmeler kabul edilmez. (5896) 1 — Heybeliada'da Değirmen So. 3 No. lı hane. 2 — Beyoğlu, Hüseyinağa, Yenişehir 58 No.lı dükkân 3 — Balıkpazar, Ahıçelebi, Nevfidan camii altında 9 No. lı dükkân. 4 — Balıkpazar, Ahıçelebi, Soğancılar 11 No.lı dükkân 5 — Galata, Mehmedalipaşa hanı üst katta 49 No.lı oda 6— ,, Fermeneciler,144 No.lı medhalden giri- lir oda. 7 — Galata, Yenicami avlusunda kapı tarafındaki oda. 8 — Kasımpaşa, Camiikebir, Dereboyu 16 No. ahır. 9 — Kasımpaşa, Gazihasanpaşa, Dereboyu 20 No.lı dükkân önünde camekân mahalli. 10 — Galata, Şehitmehmetpaşa, Üstüpçüler 13 No. lı arsa, « 11 — Sultanahmed, Cankurtaran 36 No. cami arsasın- dan ayrılmış arsa. 12 — Fındıklı, Ayaspaşa, Cami So. 73,89,91No.lı üç arsa, 13 — Kasımpaşa, kia "Kışlaboyu S No. A, “ği 3-100935 mms ,—istiklâl Lisesi Direktörlüğünden Öle | lele orta ve lise kısımlarına, yatı ve gündüz, kız ve erkek talebe kaydına devam olunmaktadır | eye selvi dal 10 dan 17 ye kadar gelinebilir. 3 - İstiyenlere, kayıt şartlarını bildiren öğrenekten bir tane parasız olarak gönderilir “- Şehzadebaşı Polis karakolu karşısında Teleton: 22534 -x | 1050 istanbul Harici Askeri Kıtaatı ilânları Antalya garnizonundaki krtaatın o ihtiyacı olan 316000 kilö un Kapalı zarf la eksiltmeye konulmuşdur. İhalesi 4-10-935 cuma gü nüsaat 11de Tümen Sa- tınalma Komisyonunda ya pılacakdır. Muvakkat temi- natı 2310 lira 75 kuruştur. Teminatm ihaleden evvel iki saat önce Muhasebeci- lik weznesine ( yatırılmış olması ve teklif mektubla- rinin kanunda yazılı formü le uygun bulunması zaru- ridir. Şartnamesi her gün Komisyonda görülebilir. Tahmin bedeli 30810 İira- dır. (271) (716) 7636 ös. Elmalı garnizonundaki kıtaatm (o ibtiyacı olan 188000 kilo un kapalı zarf İla eksiltmeye konulmuşdur. İhalesi 4-10-935' cuma gü- nü saat 15 de Tümen Sa- tınalma Komişyonunda ya- pılacaktır. Muvakkat temi- natı 1515'lira 75 kuruş- tur. Teminatın ihaleden iki saat önce Muhasebecilik veznesine yatırılmış olması ve teklif mektublarının kâ- nunda » yazılı formüle yu- gun bulunması zaruridir. Şartnamesi her gün Komis yonda görülebilir. Tahmin bedeli 20210 liradır. (269) o (S718)'” 7637 ... Samsun O garnizonunda bulunan kıt'atın ihtiyacı o- lan 360000 kilo ekmeklik unu kapalı zarfla eksiltme- ye konulmuştur. Tahmin bedeli 39600 liradır. Şart- namesi Tüm Satınalma Ko misyonundadır. İhalesi 11 Birinci Teşrin 935 cuma gü nü saat 15 de Samsunda Sa- tınalma Komisyonunda ka palı zarf usulile yapılacak- dır. İsteklilerin 2490 sayı- lı kanunun 2 maddesinde yazılı vesaikle birlikde gel- meleri. Muvakkat teminatı 3070 liradır. Kapalı zarflar “teminatları havi banka mektub veya vezne mak- buzlarını” ihaleden bir saat evvel komisyona vermeleri. (289) o (5855) 7653 ... Manisa merkezindeki kıt- at ihtiyacı için 240000 ki- loun münakasaya konul- muşdur. Şartnamesi 145 kuruş mukabilinde Manisa Tümen Satınalma komis- yonundan verilir. Eksiltme kapalı zarf usulile 11 Birin ci teşrin 935 cuma günü 11,30 da Tümen Satmalma Komisyonunda yapılacak- dır. Muvakkat teminatı 2160 lira ve beher kilosu- nun. muhammen bedeli 12 kuruşdur. Eksiltmeye gi- recekler 2490 sayılı kanu- ,nun 2 maddesinde vesaikle ve teminatlarını birlikde bu lundurmaya ve kapalı zarf- ları ihale saatinden bir saat evvel Komisyon Reisliğine vermeleri. (290) (5856) 7654 ... Samsun Garnizonu hay- vanatınm ihtiyacı olan 435000 kilo arpası im zarf usulile eksiltmeye ko- nulmuştur. Tahmin bedeli 19575 liradır. Şartnamesi Tüm Satınalma Komisyo- nundadır. İhalesi 10 Bi- rinci teşrin 935 perşembe günü saat 15 de Samsunda Tümen Satınalma Komis- yonunda kapalı zarf usulile yapılacakdır. Muvakkat te- minatı 1468 lira 13 kuruş- dur. İsteklilerin 2490 sayı- li kanunun 2 maddesinde yazılı vesaikle beraber ka- arsa. 14 — Kasımpaşa; metre arsa, Gazihasanpaşa, Havuzkapısı 122 15 — Kasımpaşa, Bedreddin, Havuzkapısı 135 metre arsa. Yukarda yazılı mahallet 936 senesi Mayıs bitimine denlü kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konmuştur, İstekliler 14 T. evvel 935 pazartesi günü saat 15 e denlü Evkaf Müdiriyetinde Varidat kalemine gelmeleri. yönettiği asil İngiltere, ihtilale karşı durmak için kırk milyar frank har- cadı, Kurulumuz üyeleri, elemli bir mesele hakkında düşündüklerimi açık ça söylememe izin verirse diyeceğim ki İngiltere Bonapart gibi bir adam- Ja, hele ona karşı komük için elde bir yığın iyi niyetten başka bir şey , bulunmazsa, ancak şahsiğ çarelerle 1kabil i pek anlıyamadı. en öldürmenin övgüsüt aç öfke ile: — Allah aşkıma bu hissiğ ahlak derslerini bırakın! diye bağırdı. Onun o yaban domuz gözlerinde Amansız bir parıltı belirmişti. Kat kat yelekli adama dönüp: — Devam edin, dedi. Başkanın yanakları da, alnı dâ âp al olmuştu. Dilergeci: — Asil İngiltere bugün ezilmiş bir haldedir, dedi; çünkü Her İngiliz, ek- için vereceği paradan ger e re karşı harcanan kırk mil: pa ödüyor. İagilkere'nin ta de yok... ii a KIRMIZI VE SİYAH da bunun için tir yal dedi. Bu sefer başkan da, duc de, pek arzu ettikleri gözlerinden okunmakla beraber, generale çıkışamadılar, İkisi de gözlerini öne eğdi ve duc, herkese duyuracak bir surette içini çekmekle yetsindi (iktifa etti). Ama dilergecinin artık kafası kız- STENDHAL Pek önemli bir tavur takınan ve asker olduğu belli olan bir zat: — Pitt'i yoksa Wellington'u var, dedi. Başkan: — Rica ederim susun, baylar, diye bağırdı; bis aytışmada devam ede ceksek M. Sorel'i çağırmannza lüzum tu. Dus, Napolöön (o generallerinden olan o söz kesen adama öfkeli öfkeli bakarak: ei — gok fikiri duğunu bep biliriz, dedi. Değ len bu sözde şahsiğ bir şeye hakaretli bir telmih olduğunu gördü. Herkes gülümsedi; dönek general hiddetin, çatlıyacak gibi olmuştu. Dilergeci Gaşgerkzi; 'dinliyenle- re doğruyu kabul ettirebilmekten u- muğdunu kesmiş, cesareti kırılmış bir adam tavru ile: , — Artık Pitt yok, baylar, dedi. İngiltere'de yeni bir Pitt çıksa bile bir milleti aynı çarelerle iki defa al datmağa imkân yoktur. Demin söz kesen asker bu sefer de: mıştı; o gülümsiyen mazikliği ve Ju- Ben'in, ilk bakışta yaradilişr icabı Mk © ölçülü konuşmağı"bir yana birâkıp ateşle: — Sözümü bitirmem için pek ace- le ediliyor, dedi; uzunluğu fe olursa olsun, kimsenin kulaklarını inctime- mek için ne kadar gayret ettiğimi hiç hesaba katmıyorsunuz, Peki, baylar, kısa keseceğim. “Ve size en amiyane kelimelerle söz söyliyeceğim! İngiltere'nin hak en harcanacak diri çıra kn yok, a ye da ortaya yine İngil- tere'nin küçük ti eatiplerini kandı. ramaâz; çünkü onlar, o çabucak biten Waterloo savaşınm bile tam bir mil. yar iranga mal olduğunu biliyor. Gitjide coşuyordu: e Mademki açıkça kon unuz, size söyliyeyim: nie yine kendinizden başka € aramayın, çünkü İngiltere'nin size verecek bir tek altını bile yoktur; İn- giltere para vermeyince de, gerçi ce- sareti olan, fakat zaten “ukara bir halde bulunan eriş ml Rusya, — Prusya İse Fransa uğruna belki bir girer ama işte o kadar. “Jacobin'lerin toplıyacağı askerle tin birinci savaşta yenileceği umula- bilir, belki ikincide yenilir; ama üçüncüde, siz isterseniz (peşin hü- kümlerinize kapılıp bana ihtilalci damgasını vurun, ama üçüncü de kar» şınıza 1792 nin silah başına çağırılı. ez köylüleri değil, 1794 askerle- ri çıkar, Bu seler bir değil, üç dört taraftan İtiraz seşleri yükseldi, aytacın (hat. bin) sözü kesildi. Başkan Jülien'e dönüp: — Monticur, dedi, siz yine içeri ve gidin de yazdığınız kadarı te- ae zamanki düşüncelerinin konu» su olan ihtimalleri sözün $ıki * “Kendileri ile alay ederim diye korkuyorlar,, dedi. Tektar içeri çağrıldığı vakit M de La ,Mole, ken- disini çok iyi tanıyan Julien'in tuha- fına giden bir ciddiyetle: — .. Evet, baylar, diyordu, $ora-i) diş, table on tuvette? (1) sözü sanki tam bu zavallı millet için söylenilmiş. La Fontaine: “İlâb ola- cak), diyor. Bu asil, bu derin söz de, Baylar, sanki sizin için söylen- (0) Aceba ilâh mı, zahle mi, yoksa Hi ğen mi olacak? | miş. Kendi kendinize uğraşın ve böye (6116) le bizim asil Fransa'mız, atalarımizn kurduğu ve bizim de, XVI mer Low is'nin ölümünden önce gördüğümüz bali ile, ona yakın bir halde tekrar meydana çıkar. “İngiltere de, hiç olmazta onun asil lordları dâ, o kötü, bayağı jaco- binlikten bizim kadar nefret eder: İngiliz altını olmayınca Avusturya, Rusya, Prusya ancak iki üç savaşa girişebilir. Bu, memleketin mutlu bir İiznl Altına girmesine, 1817 de M. de Richelieu'nün budalaca çarçur ettiği bir işgal altma lala veter mi? Hiç ummuyorum Bunun üzerine yine bir itiraz sesi yükseldi ise de herkesin tut, tart de- mesi ile boğulup duyulmadı. Bu se- fer de söz kesmeğe kalkan yine Nâ- poldon'un generalı idi; bu zat birinci rütbe nişan almak hevesinde olduğu için muhakkak gizli notada bir payı bulunmasını istiyordu. kesildikten sonra M.de La Möle tekrar etti: — Ben ummuyorum. “Ben,, derken, Tetten'in pek hoşu- na giden bir küstahlığı vardı. Jullen, kalemini margiris'nin sözü hazlılığı e koşturarak: “Rolünü tam yapı” yor, dedi, M. de La Möle, yerinde Söylenmiş bir sözle, bu dönek gene- palı zarflarını “teminatla- rpı havi banka mektubu veya vezne makbuzlarını” ihaleden bir saat evvel ko- misyona vermeleri, (292) (5858) 7655 “İzmir Müstahmeke mevki kit'atı için 141800 kilo bul- gur kapalı zarfla eksiltme- ye konmuştur. (o İhalesi 18-10-935 cuma günü saat 15,30 da İzmirde o kışlada Müstahkem Mevki oSatım- alma Komisyonunda yapı- Jacaktır. Bulgurun tahmin edilen mecmu tutarı 15598 liradır. Beher kilo Bulgur için 11 kuruş fiat tahmin edilmiştir. Teminatı mu- vakkata akçesi 1169 lira 85 kuruştur. İstekliler Ti- caret Odasında kayıtlı ol- duklarına dair vesika gös- termek mecburiyetindedir- ler. Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 maddelerinde ve şartname- sinde yazılı vesikalarla te- minatı muvakkata makbuz larmı ve mühürlü teklif mek tuplarmı ihale saatinden en az bir saat evvel Komisyo- na vermiş bulunacaklardır. (324) (6129) ... Edremit OGarnizonunda bulunan birliklerle Ayvalık- taki kıt'atın ihtiyacriçin'ka- pal zarfla alınmak üzere 370tonun eksiltmeye ko- nulmuştur. Tahmin bedeli 37000 liradır. 17 Birinci- teşrin 935 perşembe günü saat li de Edremitte Tü- men Satmalma Komisyo- nunda ihale olacaktır. Bi- rinci teminat bedeli 3775 li radır. Eksiltmeye girmek is teyenlerin birinci teminat paralarının veyahut bu mık tardaki Banka mektuplariy, le tahvilâtlarınm ihaleden bir saat evveline kadar Tü- men muhasebeciliğine yatı- rarak eksiltmeye girmek şeraitini haiz vesikalarla beraber Komisyonda hazır bulunacaklardır. Evsaf ve şeraitini almak veya öğren- mek isteyenler için Komis- yonun her gün açık olduğu. (325) (6130) da bir Kl#ber, bir Hoche, bir Jour- dan, bir Pichegru bulunabilir ama ni. leri bilmem onlarınki gibi halis — Siz, monsleur, dedi, kelimeyi