3 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

3 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

an mma rm RA 3 - 10 935 iKi Maç Levski Yarın Geliyor Ve Yapacak Birinci maç: Cumartesi — İkinci maçı Pazar Levsky, ile kararlaşacak olan, Fener - Güneş muhtelilinde oynıyacak olan Fenerliler Bulgaristanın en kuvvetli fut- bol takımı, meşhur “Levski şehrimizde iki maç yapmak üze re, bugün Sofyadan hareket e decek ve konvansiyonel trenile yarın İstanbula gelecektir, Levski, yaptığı evvelki temas larında iyi netice almış ve Fe - nerbahçe takımımızı mağlüp et- miştir, Bulgaristanm hakikaten en kuvvetli futbol ekibi ve Bulgar milli takımının özü addedilebi - lecek bir ekiptir. Çok zamandanberi Bulgarlar- la futbol teması yapmadığımız için bu takımın gelmesi bilhassa Rus maçlarından evvel pek ye - rinde olmuştur. Levski, cumartesi öğleden sonra federasyonun (Ruslara karşı çıkaracağını düşündüğü ta kımla ilk maçını yapacak ve Pa- zar günü Fener muhtelitile kar- şılaşacaktır. Her iki takımmuzın bu Bul - gar takımma güzel bir ders ver melerini candan dileriz. Buna Sayıklama Derler Kaz:n ayağı, gösterilmek istendiği ww gibi İlk yazımda Yine ağız kalabal istiyecekler demiştim. Çünkü bi Yirim: huylarıdır. Can çıkmadan huy çıkar mı? Dediğim oldu: Artık meşhur- luğu menşurlaşan atlet yine o yola saptı. İşi ağız kalabalığına getirmeğe uğraşıyor! Yazısınm tepesine “Türk at - İet takımı niçin dördüncülüğe düştü? Yugoslav takımının ek. sik kadro ile gelmesi Romenle- rin bizi geçmesine yardım etti.,, Başlığını konduran atlet dün de kalkmış hemen hemen: “Başlıktan ne çıkar? Esas ya- Zıdır. Yazımın içinde böyle bir şey yoktur, şeklinde bir şeyler sayıklayarak düştüğü garip va- ziyetten çıkmağa çabalıyor. Bu, Şuna benzer; Bu atletin yazı yazdığı gazete ıneselâ İtalya - Habeş meselesi hakkında yazdığı bir yazının i- çinde: “İtalyanlar Ulüslar Ku- rur unun tekliflerini kabul et - değildir işaret etmiştim. | memekle beraber ii lığıma getirmek işin herkesi tatmin edecek şekilde halledil - mesi muhtemeldir. Bundan do- layı herşeyin başma da “İtalya ile Habeş arasında harp başla - dı,, başlığını yerleştiriyor ve son ra da “başlıktan ne çıkar? Esas yazıdır. Yazının içinde böyle bir şey yoktur,, kayıtsızlığında bu- lunuyor. Buna sayıklama derler. Bu atlet sayıklamayı bırakır da id - dialarını teknik bir surette isbat yoluna girmeğe çalışırsa her za man münakaşaya hazırım . Yoksa gazetenin birinci say - fasmda üstesi “hakikatte sonun cuyuz,, derken ayni gün bu at - let altıncı sayfada hâlâ “Yugos lavlar şöyle.olsaydı, Romenler böyle olsaydı ve benim dediğim çıktiydi,, - yani Romenler dör - düncü, biz üçüncü - gibi boş şey ler söylerse sayi bana da sirayet edeceğinden korka - ram, S.G.S. Kümeler ikiye indirildi FUTBOL HEYETiNIN YENİ BiR KARARI İstanbul Futfol heyeti dün akşam yaptığı toplantıda İstanbul futbol liğ maçları için çok önemli bir karar ver- miştir. Bu seneye kadar İstanbul klüp leri üç kümeye taksim edilmiş bulu- nuyorlardı. Yedi kulüp birinci küme- de, yedi klüp ikinci kümede, yedi klüp te üçüncü kümede karşılaşıyor» lardı. z Futbol heyetinin verdiği son kara- ta göre, küme adedi, birinci küme on iki ve ikincisi on klüp olmak üzere, iki kümeye indirilmiştir. Birinci kü- medeki on iki klüp şunlardır; Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, İstanbulapor, Vefa, Süleymaniye, Gü- neş, Anadolu, Eyüp. Topkapı, Hilâl, Bu suretle birinci kümenin eski ye di klübüne, ikinci kürenin ilk dört birinci klübü ile şimdiye kadar hiç bir kümeye girmemiş olan, fakat yap- göstermiş bu- Iunan Güneş klübü ilâve edilmiş ol. maktadır. Ikinci kümeyi ise, geri ka- Jan klüpler teşkil etmektedir. Futbol heyeti bu kararı vermekle ok isabetli bir iş yapmış oluyor, Çün dü maçlar daha enteresan olacağı gis bi, geçen seheler gayet az maç yapan takımlar da sene içindeki müsabaka» larını ve bu yüzden futbolde ilerileme imkânlarını elde etmiş olacaklardır. Diğer taraftan ikinci kümede kalan klüpler de, sene sonunda birinci kü- meye geçmek için, eskisinden çok da- ha fazla çalışacaklardır. ——— ————— — Istanbul İkinci İcra Memurluğun- dan: Mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen Galatada Yolcu Salonu karşısında Firenkvan Harında | in- katta mevcut yazıhane eşyasile vitrin ve sairenin yapılan birinci açık arttır- masında kıymeti muhamminesinin yüzde yetmiş beşini bulmadığından bu kerre 4-10-935 tarihine müsadif cu ma günü saat 9.30 ile 10,50 arasında ilkinci açık arttırması yapılacaktır. Istiyenlerin vaktinde mahallinde bu- lunacak memuruna müracaatleri ilân olunur. m m, ZAYİ — Davutpaşa orta mektebin. den aldığım tasdiknameyi kaybettim yenisini alacağımdan eskisinin hük- mü yoktur. TAN HARP BAŞLADI! 7 ——a Habeşler Muk Addis-Ababa, 2. A.A, — lerinin Başkomutanlığmı ya beşistana giren İtalyan kuvvetlerini hırpalamak icin bü- tün tedbirleri almaktadır. Habeşistanda Seferberlik Adisababa, 2 A.A. — Habeş hükümeti, İtalyanların Musaali bölgesindeki ileri hareketini Cenevrede protesto etmiş ve bu si- nır tecavüzünü tesbit etmek üzere bir gerçin komisyonu gönde- rilmesini ve yahut Fransız Somalisi hükümetinin bünü tesbit et- mesini istemiştir. İtalyanın niyetleri hakkında o mediği takdirde yarın genel seferberlik ilân edilecektir. a Adisababa, 2. A.A, — Resmen ceği tahmin edilmektedir. Roma, 2.A.A. — Bugün Mamafih Afrikada sücl başlayacağı muhakkaktır, Roma, 2 (A.A.) — Yüzlerce karabine Habeş sefa - Roma Hadiseyi geçtiklerine dair olan haber Roma (Dün gece alman larının Habeş topraklarına miyor, Askeri Vaziyet Dünkü telgraflar İtalyanların Erit- re ile Fransız Somalisi arasında Mu- saali dağının eteklerinden Habeş hu- bu havaliden taarruza geçecekleri ve 1896 da mağlüp oldukları Adova mey- dan muharebesinin açısını çıkaracak. ları zannolunüyordu. Zaten şimalde üç taraftan tecavüz ihtimali vardı. Bunlardan birisi Ado- va ve Magdala yolu, diğeri Nilin ya» tağının bulunduğu Tane ölü ietiks. meti idi, Üçüncüsü de Musaâli dağı eteklerinden Orta Habeşistana doğru yapılacak bir akın olabilirdi. Habeş kısmı küllisi bilhassa Adova ve Gonda taraflarında toplandığı için Italyan kuvvetlerinin daha cenuptân Musaali dağı eteklerini ihtiyar ettik” dı yukarıdaki mınta- kalara nazaran daha az dağlık ve bi- macnaleyh hücuma daha müsaittir. Çünkü burada geniş bir yaylâ vardır. Vet hu vavltnm ralermı ZONA metre İ kadar vardır. Fakat ön kısımda sarp dağlar ve kayalıklar yoktur. Buradan ilerlemek daha kolaydır. Bu tarikten yapılacak * taarruzun İ sevkülceyiş noktai nazarından iki bü- | yük ehemmiyeti vardır: 3 I — Evvelâ İtalyan kuvvetlerinin | Eritrede Assab limanında top'anmala rı ve butadan ilerlemeleri lâzımdır. Asesh ina Dahiteman ahin karen göre taraflarında bulunmaktadır. Bu lima- nm önündeki birtakım adalar limanı daha iyi muhafaza edebilecek vaziyet- tedir. ? — Buradan yapılacak taarruzun Adisababa - Cibuti şimendifer hattı. na doğru uzanması ve Fransız Sorma- Hsini arkadan kuşatıp bu hattı elde etmeği mümkün kılabilir. Vakı$ renentan İsalvan Sarnatisin- den yapılacak bir taarruz Harrar'a doğru fazla mukavemet görmeden u- zanabilir. Fakat Harrar 4000 metre- lik dağların arkasında saklıdır. Ve buraya girmek için de iki dağın ara- sındaki bir kuluvar'dan geçmek lâzım- dır, Bu ise çok tehlikelidir. V7 Emir, | means eamasmemmmaemei İtalya sefirini kabul etti, i da saat 11 de yapılacak mühim bir törenle seferberliğin ilân edile- Jtalyada Genel Sivil Seferberlik da genel sivil seferberlik yapılacaktır. , Propaganda bakanlığı, İtalyan kuvvetlerinin Habe- şistan sınırını geçtiklerini yalanlamaktadır. öğrendiğine göre İtalyanların duduna girdiklerini bildirmektedir. ! Simdiye kadar Doğu Afrikasına yapı» | lan Italyan sevkiyatı bilhassa Mus || sava'da toplandığı için İtalyanların |! avemete Hazır Dessye'deki Habeş kuvvet- pan Habeş veliahdi, Ha- vakite kadar kesin inanca veril- bildirildiğine göre yarın saray» saat 15,30 da bütün İtalya- hareketlerin pek yakında rethanesini muhafaza ediyorlar, Tekzip Etmiyor Roma, 2.A.A, — Reuter aytarının resmiğ çevenlerden Habeş-İtalyan sınırını doğru değildir. son telgraf) İtalyan kıt'a - girdikleri artık tekzip edil- ii Savaş Pek i Yakın Görünüyor | (Başı 1 incideJ !Uluslar Sosyetesi karşısında yap- İ tığı diyevle Türkiyenin bu mese ledeki durumunun sarih surette İtayin edilmiş bulunduğu cevabını İsem. | * Tevfik Rüştü Aras Toçefle de konuştu Sofya, 2 (A.A.) — Bulgar telgraf | fajansı telefonla bildiriyor: Türkiye | Dişişler Bakanı Tevfik Rüştü Aras | bugün saat yedide ekspresle Cenev- reden Soya garına gelmiştir. Drago- | man hudut garmda Tevfik Rüştü | JAras, Türkiyenin Sofya elçisi tara- | ea karşılanmıştır, Elçi kendisine | Bulgar merkezi hükücmitine kadar İrefakat etmiştir. | Tevfik Rüştü Arası, Sofya garın- /da Başbakan ve Dışişler Bakan veki- İli Toçet, Dışişler Bakanlığı Genel İ Sekreteri Nikolaeft, Yugoslavya, Ro manya elçileri, Fransa maslahatgü- İzarı, Sofyadaki Türkiye elçiliği er- | | kânı, ve diğer zevat tarafından kar- sılanmıştır. Ekspres garda durduğu müddet İ zarfında Toçef"le Tevfik Rüştü Aras İ garın salonuna çekilerek uzün müd. | | det görüşmüşlerdir. Tevfik Rüştü | Aras saat 18 de Istanbula doğru has İreket etmiştir. | ————-—— Fransa -italya o | Roma, 2 A.A. — Suviç bugün Fransız sefirini kabul etti, Laval italyan sefirile görüştü Paris, 2 (A.A.) — Laval bugün 200,000 Kişilik italyan Kuvvetleri Hududu Geçtiler, Çarpışma Başladı, Ölenler Var B giltere - Fransa Kanuşmaları İngiltere Cenevre Dışında Kalan Devletlerden Paris, 2 (A.A.) — Paris ile Lon- dra arasında notalar alınıp verilmesi kamoyu çoşturmaktadır. Bu sabahki gazeteler, İngiliz Dış Bakanlığının #orgularına, Fransanın hem cevap vermiş olduğunu hem de bu cevabın uygun bulunduğunu bildiren haberle- ri yalanlamaktadırlar. Fransız ceva- bının müsbet olacağını teslim etmek hususunda, genel surette uyuşmuş İse ler de, gazeteler, hiç bir pazarlık dü- şüncesi beslemeksizin, İngilterenin daha müsait davranması lâzımgeldiği iikrindedirler. Petit Parisien şöyle diyor: “Ingilirlerin sordukları şey, uzun uzadiye düşünülmeği ve ilgili bakah- lıklarla bakanlar kurulu tarafmdan ö- nemli surette incelenmeği gerektirir. Unutmamalıdır ki, Londranın andlaş- mayı bozmasından korktuğu devlet, dostluğu bizim için değerli olan Ital- yadıtı, Journal diyor ki: p “Habeş davasından Avrupa için do ğabilecek karmaşıklıkları gözönünde tutmalıyız. Alınacak zecri tedbirler, Italyan ordusunun mahvı demek ola- caktır, İtalyanlar da diyorlar ki, şa- "yet bu yolda ufacık bir adım atılacak olursa, barıt fıçısını ateşlemek gibi bir iş olur. Parisin Londraya karşılık verebilmesi için, bilhassa bir Afrika davasını tahdit çareleri hakkında ve- rilenlerden daha vazıh teminat veril. mesini istemiş olması tabil değil mi- dir?.” in şunu yazıyor: ransa, kendi durumunun, tecavü zün tahakkukuna ve mütecavizin ta» rifine bağlı bulunduğu ve geçen pa- #attesi günü Sir Samuel Hoarc'ın da söylemiş olduğu gibi, ihtimallere kar. ş: taahhüde girişmeğe lüzum olma- dığı yolunda pekâlâ bir cevap verebi- lir, Fransa, Avrupada bir tecavüz vur kuunda İngilterenin bu. bölgede Kar dımı ne olabileceğini sormuştur. - drada, Avrupa bölgesinde vukubula- cak bir harekete katılmak için hangi kuvvetlerden istifade edebileceğini göstermek suretile karşılık vermiş- tir... Echo de Paris diyor ki: “Fransanın durumu bugüne kadar Cenevre bağlı bulun- muştur. 16 ncı maddenin üçüncü fık- rası, İngilterenin dileğini - bu devle- tin tecavüze uğradığı açıkça belli ol- duğu takdirde - kabul etmemizi icap ettirir. Ancak Fransız - İngiliz elbir- liği yalnız deniz üzerinde kalamaz. endişe Ediyor Avusturya mukadderatile hiç ilgilen miyeceği, Romadan gelen gizli bir ha ber üzerine İngiliz resmi çevenlerinin endişesi artmıştır. Fransa hükümeti, Ingiliz suallerine, müsait cevaplar ver mediği takdirde, Ingiliz hükümeti de Avusturyanın egemenliğini korumaya yanaşmıyacaktır, Brighton, 2 (A.A) — Bugün in giliz işçi partisi konferansında konuş malara başlanmadan, şimdiki belde merkezi Pariste bulunan İtalyan 40$- yalist partisi tarafından yollanan bir telgraf okunmuştur, Bu telgrafta, İs talyan sosyalist partisi, barış için kale İektif sistemin muvaffak olması için yapılan teşebbüislerde İngiliz işçi pare tisi ile birlik olduğunu bildirmekte. dir. Konferansın bugünkü toplantısı. da, Ciynes bir söylev vermiş ve demiş tir ki: Eğer vazifesini yapmaz ise Ulusin itiham edeceğiz. Meyda» için yardım ettiğimiz sıya» sadan ayrılmıyacağır. Bugün ya hare ket etmek, yahut ta arstulusal bayat- ta bir kuvvet olmaktan vazgeçmek lâzımelır. Mussoliniye mukavemet ete mek, barış müessesesini müdafaa ete mek demektir. Avrupanın bütün küs çük devletleri de Uluslar Sosyetesi ta rafında bulunmaktadır. Ciynes'den sonra söz alan ve Ce Devreden yeni dönmüş bulunan Hicks bütün Avrupa ieçilerinin kalpten U- luslar sosyetesini tutmakta olduğunu İ ve sosyetenin nihayet sarih bir hare ket yolu tutmasını bekledikleriai bil- dirmiştir. Brighton, 2 (A.A.) — İngiliz işçi partisi konferansı, 102,000 oya karşı 2.168.000 oyla zecri tedbirler lehinde bir karar sureti onaylamıştır. Onüçler komitesi bü: gün toplarıtıya çağrıldı Cenevre, 2 (A.A.) — On üçler ko mitesi konseyin raporunu hazırlamak üzere yarın için içtimas çağırıldı 'M. Madriyaga yeni vaziyeti izah cde- cektir. Habeş imparatorunun Fransız Somalisindeki Fransız makamatının İ yardımı Heası hüsnü suretle telâkki olunacaktır. Cenevre mahafili vaziye- tin ehemmiyeti umumiyesini #bikünet le karşılıyorlar. Musolini'nin Hitabesi IBaş tarafı 1 incide) Zira, kavga denizde olduğu gibi kara- da ve havada dahi vuku bulacaktır. Bunun içindir ki, iki devletin süel elbirliği tem olmalıdır ve bugünden yarına bu elbirliğinin kurulmasına im kân yoktur. Şimdiden kurmaylar 3Ta- smda konuşmalara başlanmalı ve bu konuşmalar bir adet, bir nizam hük- müne girmelidr. Çünkü bugün dest bir devletin tecavüzü önüne geçmek mevzuubahis ise, yarn Avrupa, Âl- man tecavüzünün daha korkunç şart- larına karşı koymak zaruretinde bulu- nabilir.,, Ayni gazete, Almanyanın 14 İkinci teşrinde Uluslar Sosyetesinden çekile ceğini hatırlatmakta ve kavga vuku- unun Avrupada İtalyan zamânımı yok edeceğini söylemektedir. Bu itibarla Fransanm da İngiltereden teminat aramakta haklı bulunduğunu yazıyor. Kollektif müdahalede Uluslar Sosyetesi dışında kalan devletler Paris, 2 (A.A.) — Echo de Paris- gazetesinin Londra aytarı bildiriyor: “İngiliz kabinesi, kollektif bir müda- hâle yapıldığı takdirde Uluslar Sosye tesi dışında bulunan hükümetlerin ta- | kınacakları durumu endişe ile gözönü ne almaktadır. Amerika, Japonya, Almanya ve Brezilyanın muhtemel durumları, In- giliz kabinesini bilhassa ilgilendirmek tedir. Echo de Paris diyor ki: “Amerikaya gelince, İngiliz hükü- meti, Amerikan bitaraflığının Ulus - lar Sosyetesi kararlarını müteessir et- miyeceğini umut etmektedir. anın İtalyaya yardım etme- | meyi şimdiden vâdettiği haber veril. | mektedir. İ Zecri tedbirlere muhtemel iştiraki- | ni pahalıya satmak azminde olduğu görünen Sovyet Rusyaya karsı hoş - mutsuzluk beslenmektedir. Söylendi » ğine göre, Sovyet hlikümeti herhangi bir Alman, yahut Japon taarruzuna karşi Rusyayı koruyacak olan doğu paktlarına bilfiil iştirak etmesini İn- giltereden isteyecektir... Eş de Pari'nin ilâve ettiğine çö re, n siyasası it tetildiği takdirde; Teiya hikmetin | yor ler arasında yer almağa lâyik ol mıyan bir Afrika memleketi için kanını dökeceğini zannetmiyo « rum, Maamafih, biz cezri tedbirlet imkânma karşı tecahül iddia et- miyoruz. İktisadi mahiyetteki cezri tedbirlere karşı da. feda « kârlık zihniyetile hareket ede « rek, disiplin ve cesaretle muka - bele edeceğiz. Askeri mahiyette tedbirlere karşı da, askeri tedbirlerle mu» kabele edeceğiz. Harp hareketle rine karşı, harp hareketisrile ce vap vereceğiz. Bir müstemleke savaşmın, bir Avrupa harbi şek- lini almaması için müsakür olan her şeyi yapacağız. Italyda Dünkü Sevk Ve Heycan Roma, 2 (A.A.) — Stefani Ajansı bildiriyor: Halkı toplanmaya çağıran düdükler büyük bir gürültü kopar yorlar, Şehirlerde, hattâ en uzak köy- lerde hayat durmuş gibidir. Köylüler tarlalarda işlerini bırakıyorlar, âmele ler fabrikaları terkediyorlar ve her» kes evine giderek siyah gömleğini gis yiyor ve sivil seferberliğe icabet edi- yor. Evler, şehirler, köyler Italyan bayraklarile süslenmiştir. Her taraf büyük vatanperverlik tezahürlerine sahnedir. Her yere konmuş oparlöre ler boyuna marş çalıyorlar. Memleke- tin üzerinde tayyareler uçuşuyor. Bü- tün ortalığı fevkalâde bir heyecan sar mıştır. Büyük intizamla yü si. yah gömlekli alaylar, marşlar söylü- yorlar. Bütün halk Venedik meyda- mına, ve oparlğr olan diğer meydan lara akıyor. Memleketin mubtelif noktalarından alınan haberler hakkır- daki büyük şevk ve heyecan: bildiri yor. Sivil seferberlik muazzam bir imme tezahürü halinde cereyan edi» m di N kd gi ani