3 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

3 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

3 HARP Kültür hakkında bir fıkramı yarıladığım sırada, Habeşistan- da kanlı maceranın başlamış te- lâkki edilebileceğine dair olan ajans haberi, mevzuumu değiş- tirdi. İtalyan askerinin tahdit edilmemiş bir sınır noktasından Habeş topraklarma doğru henüz mahiyetini bilmediğimiz bir yü- üyüş yapması, harbin önüne ge çilmez ve mutlak bir başlangıcı sayılabilirse, medeniyetin korku İu rüyasını en tehlikeli mânasi- le tabir edenler hak kazanmış - lar demek olur; demek olur ki, | İngiliz müdahalesinin herhangi | bir İtalya - Habeş kavgasının ö- nüne geçeceği hakkındaki tah - münler boşa çıkmıştır ve Fransa nm Manş ötesindeki eski mütte- fikine doğru son temayülleri de | M. Mussolini'yi koyu kakao renkli hedefine doğru yürümek- ten alikoyamamıştır. Şimdi bütün ümitler, bu ate - | şin cürmü kadar yer yakmasın- da ve bütün korkular, bu ateşin Avrupa saçağını sarmasındadır. Fakat iki millet arasındaki ihti- Tâfı halledemiyen diplomasi mü dahalesi, bütün Avrupa mütte- fiklerini biribirine düşürecek o - lan bir umumi harp tehlikesine nasıl karşı koyacaktır? İki kıt'a arasına bir yangın duvarı çek - mek için vakit var mıdır ve bu duvarın malzemesi, harcı neler- den ibaret olacaktır? Aklıselim mi? Medeniyet aşkı mı? İnsani- yetçilik mi? | Zorlu ve karanlık zaruretler karşısında... Parlak kelimeler! | Peyami SAFA | amma Tapu veznesinde Bir yolsuz'uk Eminönü Malmüdürlüğü, tapu ida- tesi veznesinde bir yolsuzluk işine el koymuştur. Aldığımız malümata gö- | re, hâdise şöyle meydana çıkmıştır: Tapu veznedarı Abdürrezzak, üç gün önce Usküdar iskelesinde ansızın kalp inden öl 180 lira; bir para: bulun- İn vi tetkik ve tahkikine | Tüzum göstermiştir. Bunun üzerine, Eminönü Malmüdürü Hüseyin, tapu | veznesindeki defterler ve makbuz'ar | üzerinde incelemelere © başlamıştır. Tahsilât makbuzl üzerinde bazı yolsurluğun hakiki mikdarı henüz tes bit edilememiştir. Tahkikat devam et- mektedir, Smıflar çok kalabalık Orta okullarda bu yıl açıkta kalan talebenin yerleştirilmesi işi sürmek- tedir, Kayıt ve kabul zamanı semtle- rinden uzak okullara yazılan talebe- den 500 tanesi yeni açılan Kumkapı orta okuluna ve 350 side Ortaköy orta okuluna nakledilmişlerdir. Gü- nün en önemli kültür işi olan bu nakil bâdisesinin sonuçlandırılmasile, diğer Mseler de normal bir şekilde tedrisata başlamışlardır. Ancak henüz yeni Şu- belerin ilâve edilmemesi yüzünden #ınflar çok kalabalık bulunmaktadır. Bunun önüne geçmek için en çok 15 gün zarfında okul binalarında tağilâit yapılarak gerektiği kadar şubeler açi- Tacak ve sıralar da bu müddet zarfın- da tedarik edilecektir. No. 47 Cumbadan . Rumbayal * Server BEDİ Artık Cemile hiçbir şey düşünecek | halde değildi. Kendini içinde esen karanlık ihtiras rüzgârlarına tamami- Je bırakmıştı, Aklına geleni derhal yapmak #uretile ancak tereddütsüz bir faaliyette teselli bulacağını anlı- yor, farla düşünürse çıldırmaktan korkuyordu. Büyük meydanı koja- rak geçerken yüzüne vuran rüzgâr, ruhunun içindeki rüzgârla çatışıyor. muş gibi onu bir ihtiras anaforu İçin. de savurdu. Bir saniye düşünmeden Tahsin Beye gitmeğe katar vermişti. Tramvaya atladı, Tahsin Beyin kefaletile antikacıdan bu parayı ala- caktı. Fakat sonra? Sonra ne olacak? Tahsin Beyle beraber yaşıyacak mı? Geceleri ayrı kalmak şartile, eline bi- Je dokunulmamak şartile buna razı olacaktı. Eskiden de istediği bu de- İM midi? Selimi tanıdıktan sonra ne oldu ona ? Yâzmanede Tahsin Beyi buldu ve hemen gidip yanındaki koltuğa otu- rarak, hiçbir mukaddime yapmadan söyledi | izahat vermiş ve demiştir ki: İ yı antikacıya borçlu olacağım. Tramvay şirketi Bilet Fiyatlarını Ni Arttırmak istiyor Bahçekapıda Hidayet camii durak yerinden Beyoğlu tarafına giden tram vaylara binenlerden (şimdiye kadar, | bu nokta ile Eminörüü arasmdaki kısa mesafe için farla bir kıt'a parası alı nıyordu. Bu hususta Bayındırlık Ba- kanlığı tarafından Tramvay Şirk: nezdinde yapılan teşebbüsü şirket bul etmiştir. Yalmız Tramvay Şirketi || bu kıt'anım doğrudan doğruya kaldı. |! rı'masını ve Hidayet çamii önünden geçen hattı kaldırarak bunun yerine Reşadiye caddesinde yapacağı yeni hat ile bu kıt'anın kaldırılmasını İleri sürmüştür. Baymdırlık Bakanlığı ile Tramvay Şirketi arasında bu hususta yapılan müzakereler bugünlerde niha yetlenecek ve bu iş kat'i olarak halle dilecektir.* Bundan başka Tramvay Şirketi direktörü Gindorf ile murah- has Brossens gelecek hafta içinde An- karaya giderek şirketin bazı di'ekleri hakkında Bakanlıkla müzakerelere grişeceklerdir. Söylendiğine göre makta ve zarar ettiğini ileri sürerek fiyatlara bir mikdar zam yapılmasını istemektedir. Fakat diğer taraftan Bakanlıkça yapılan istatistiklere göre bilet fiyatlarının ucuzlamasından son- ra tramvaya binenler eskisine nisbet. Je çok artmıştır. Bu münasebetle bi- let fiyatlarının pahalılaşması şimdilik varit görülmemektedir. Hocasını vuran Gencin babası Oğlunu tanımıyor Galatada Yazıcı sokağındaki evin- l de öğretmen Halim Lutneri yaralamak |: İ tan suçlu Bürhan, polis tarafından araştırılmaktadır. Yapılan tahminlere göre, Bürhan İstanbuldan kaçmıştır. Bu hususta kendisi'e görüşen bir mu- harririmize Bürhanın babası Şükrü “ — Bürhan, oğlumdur. Ve 332 do- ğumludur. Ötedenberi çocukta gördü güm şey, derslerine lâkayıt bulunuşu- dur. Kendisini Kabataşta güç bal ile okutuyordum.Bundan iki sene evvel, sınıfta kalmca ta bizim evden de öteberi alarak orta dan kayboldu. Araştırmalarımın sonu- cunda Uşakta bulunan annesinin: ya- rına gittiğini öğrendim. Bir müddet İzmir ve havalisinde dolaşan Bürha- nm tekrar İstanbula döndüğünü ha- ber aldım ve polise müracaat ettim. Zabrta, artık bu başvuruştan sonra çocuğu benim yanımda aramaya baş- İadı. Halbuki, çocuğun nerede oldu- #umu bilsem kendi elimle tutaçak ve hükümete teslim edeceğim, Bürhanın benimle ilgisi yoktur. Çünkü tarafım- dan reddolunmuş bir evlâttır. Bür. han, tavuk kesmesini bile bilmeyen bir gençtir. Fakat belki benden uzak kaldığı günlerde tabiat ve huylarını değiştirmiştir. Bürhanın bu son hare- ketinden' sonra çok müteessirim. O, böyle bir cürmün suçlusu olacağına ölseydi daha çok memnun olurdum.,, Türk « İran smırları Gümrük ve-İnhisarlar Bakanlığı | müsteşarı Adil Ökuldaş. doğu gezisi- ne başlamak ürere, bugün Cümhuri- yet vapuru ile Karadenize hareket e- decektir. Müstesar, bilhassa Türk - İran sınır: Üzerinde incelemeler yapa» cak, bu bölgedeki gümrük işlerini göz den geçirecektir. Adil Okuldaş, bir Ay sonra İstanbul yolile Ankaraya dö- necektir. Müsteşar, dün öğleye kadar İstanbul gümrüğünde meşgul olmuş- tur, Bin beş yüz lira istiyorum. Ondan sonra senin tutacağın apartmanda oturacağım. Fakat gündüzleri gele- ceksin ve benim. tudünün yükünü geriye doğru vere- rek arkasına yaslandı ve ee gö- beğinin üstünde kavuşturarak: — Hay bay! dedi, ben ya antika- cıdan alırım, yahut o yarına kadar bu- lamarsa kendim hazır iderim, sonra kendüsünden alırtın, emme senden iki ricam var. Cemile telâşla sordu: — Nedir o? Tahsin Bey önüne bakıyor, göbe- dinin üstünde kavuşturduğu ellerinin başparmaklarını biribirinin etrafında çevirerek du. Cemile tekrarladı: — Nedir? Söylesene... — Seninle bir mugavel İdeceğiz. — Ne mukavelesi? — Eğer seninle aramızda bir ayrı- ek olursa bana bu parayı iade idecek- sin. Saat Âmerikalıya satılırsa ona sözüm yok. Satılmazsa ben vi ile beraber oldukca ehemmiyeti yok emme sen beni bırahır isen... — Ya o zaman benim param öl- — Yarın parayı harır edeceksin. mâzsa?.. ! şirket şimdiki bilet fiyatlarını az bul- | İ ! | ! i HiSSELİ İ Başka memleketlerde nasıldır bilmeyiz, lâkin bizde ötedenberi (ipotek) işi büyük para devri ya- pan bir ekonomi hareketi idi ve İ bu iş o kadar çoğalmıştı ki; kon | İ trolü güçleşerek halkın birtakım tefeciler elinde kalmasına sebep olmağa başlamıştı. Hükümet bunu görünce hususi para müesseseleri- in ij k üzerine ödünç para ver. mesini yasak etti ve bunu banka. lara verdi. Güzel tedbir... Lâkin şimdi ipotek muamelesi durdu... Vaktile günde binlerce liralık harç alan kadastroda günde bir veya iki muamele ya yapılıyor,ya yapılmıyor... Neden?... Bir here en çok ipotek yapan yer Emniyet Sandığıdır. Diğer ban kalar bu işe pek yanaşmazlar. Çünkü buna cit teşkilâtları yok- tur. Memlekette milyonla lira teş- kil eden hususi ikraz müesseseleri kapanıp ta bütün iş Emniyet San- dığına dönünce tabü Emniyet San İ dığı toh alıcı vaziyetine girdi ve hisseli mülk üzerine ipotek yap- maz oldu. Meselâ Taksimde bir apartımanın 12 de 8 hissesi sizin- İ dir. Emniyet Sandığına rehin et- mek isterseniz bir metelik vermez. O yalnız en şerefli yerlerdeki tam İ tasarruf sahiplerine para verir, O da nasıl?.. Mülkünüzü bir mimara tahmin ettirir. Bu tahmin daima yüzde kırk, elli, eksiktir. Bu tahmin edi. İ len mikdarın da yüzde 35 ini ve- Gümrük ve inhisar-| larda yeni teşkilât | Gümrük ve İnhisarlar Bakanlığı teşki ât kanunu lâyihası kamutayın cuma günkü toplantısında ikinci «x fa müzakere edilecektir. Gümrük ve | Inhisarlar Rak müsteşarı Adil Okuldaş, şehrimizde birkaç günden. beri yaptığı tetkikler sranıtı, je Kânun halo) aldığı tanığın değişiklikler Üzerinde de ince ler. de bulunmuştur. Öğrendiğimize göre, yeni teşkilâtın bütçe müsaadesi nis- | betinde bu yıl derhal tatbilkena geçi- lecek kısımları tesbit edilmiştir. Sim» dilik kadrolar üzerinde bâzı değişme- ler, ve ilâveler yapılacaktır. Bu deği- şiklikler gehrimiz gümrüklerini yakm dan alâkadar edecektir. Gümrükler Genel Direktörlüğünün verdiği son karar üzerine, İstanbul gümrüklerin- de yeniden üç direktörlük ihdası. miş, bu suretle iş'erin tamamile ay. rılması cihetine gidilmiştir. Şirmdiye kadar baş direktörlükçe yapılan sahip siz eşya satışları yeni kurulan satış şubesine verilmiş, paket gümrüğü ile Galata yolcu salonu da müstakil birer direktörlük haline getirilmiştir. Maa- tanbul gümrüklerinin birçok servisle- rinde yeni değişmeler yapılması kâ- rarlaştırılmıştır. Öğretmenler maas alamadılar Orta tedrisat kadrolarınm biraz geç tebliğ edilmesi dolayısile öğret- menler Birinciteşrin aylıklarını henüz almamışlardır. Çünkü birçok öğret- menlerin yerleri değiştirilmistir. Kad dün mekteplere bildirildiğine — Ne Dersiniz? —. P'cından dolayı zarar eder. Ekono- EMLAK rir. Bunun üzerine bir sürü harç, || sigorta ve saire masrahı biner. O kadar ki; mülkünüsün kıymetinin ancak yüzde yirmisi elinize geçer. Tabü bu kadar sıkı şartlar altında kimse ipotek mefamelesi yapmaz. | Meğer ki bıçak kemiğe dayanmış | sla. Istanbulda hissesiz mülkü olar kaç kişi gösterebilirsiniz? Emlâ: kin hemen hemen yüzde sekseni hisselidir. Bu mülkler ipotek ya- || pılmamak yüzünden kiymetten düşmüşlerdir. Bu yüzden para dev ri çok azalmış, Defterhane harç- ları sıfıra inmiş ve halk sikintiya düşmüştür. Mademki; ipotek mı. amelesi hususi müesseselerden a- lındı. Ve yalnız bankalara veril- di. Bu imtiyazdan istifadelerine mukabil bankalar da halka kolay- lik göstermek icap etmez miydi?. Bu iş böyle devam etmemelidir. Yoksa mülk kıymetleri" hergün daha aşağı düşer. Halk elinde malı olduğu halde kıvrım kıvrım kıvrılır, Hükümet defterhane har- | mik hayat, böyle kredi hareketle- rinin küçülmesi yüzünden daralır ve bütün bunların ucunda yalnız bir iki banka daha rahat işlemiş | olmak zevkinden başka müsbet | bir hör temin edilemez. Bu da doğ | ru değildir. Biz böyle düşünüye- ruz. İl Siz ne dersiniz ? Floryanın | Bayındırlık projesi i Hazırlandı z Floryanın bayındırlık plâner ba“ sırlamak Üzere Avrupada bir tetkik seyahati yapan mimar Seyfi şehrimi- 28 dönmüştür. Seyfi Avrupanın muh- teli nda gezmiş va.bu arada mütehersise Prost ile de gö- rTüşmüştür. Mimar, Yalovanın inşaat projesini tamamlamıştır. Bugünlerde | belediyeye verecektir. Projeye göre Florya plâjlarında iki büyük otel, iki park, bir oyun yeri ve küçük pansi- yonlar yapılacaktır. Bu pansiyonlar | ha k tarafından ucuz fiyatla kiralana- caktır. Bütün bunlar üç buçuk mil. yon liraya çıkacağı tahmin edilmek- tedir. Yakında plânın tatbikma başla. macaktır, —— Büyük bir Türk dostu Yugoslavyanın Ankara elçisi olup başka bir memuriyete nakledilen Dr. Miroslav Yankoviteh'in Türkiyeden ayrılacağını teessüfle öğrendik. Ara- mızda bulunduğu esnada cereyan e- den ve Türkiye ile Yugoslavyanm karşılıklı ilgilerini kuvvetlendiren si- | yasal iselerin tarihsel önemi İn- kâr edilemez. Dr. Yankoviteh'ia yo- tulmak bilmiyen fas'iyeti sayesinde yeni bir güvenlik, dostluk ve karşılık. İh saygı havası yaratılmıştır. Dostluk ve ittifak andlaşması, tecim anlaşması ve Balkan antant: paktı ile hukuki, ekonomik ve tetim alanlarında yapı isn andlaşmalar silei'esi, ili lice ara. KUÇUK HABERLER * Gümrükler Genel direktörü Mah mut Nedim, bu akşam Ankaraya dö- ! necektir. * Italya, son onbeş gün içerisinde Istanbul yolu ile mühim mikdarda yemlik kepek satın almıştır, Filistine de birkaç büyük parti elma ihraç edilmiştir. * Peştede toplanan turizm kongre sihe iştirak eden bütün delegeler dön- müşlerdir. Turizm kongresi, Londra- İstanbul yolunun bir an evvel tamam- lanması için, alâkadar hükümetler nez dinde temennilerde bulunulmasına ka rar vermiştir. . * Dün şehrimize profesör Harold İnha'ğ isminde bir mütehassıs gelmiş tir, Bu mütehassıs asa tika kazısı yapmak için bugün Beruta gidecek- tir. Profesör Berutta birçok eski me- deniyetlere #it eserler bulacağım &- mit etmektedir. 9 Istanbul muhakemat direktörlü- ğü eski dosyalarm düzeltilmesi işile Şalışmaktadır. Hazinenin birçok da» valardan dolayı on beş milyon lira ka dar bir alacağı görülmektedir. Ancak bunun çoğu mürurü zamana uğramış» maktadır. © Eski gazeteci arkadaşlarımızdan Saidili Cümuriyet Müddejumümisi Hicabi Oinç, vazife serasında apandi- sit krizine tutulmuş ve Adliye Bakan daşımıza sağlık dileriz. © İstanbulda bağcılık hayli ilerile. miştir. Bazı bağlarda 30 - 35 türlü ü- rüm yetiştirilmektedir. Tarım Direk- törlüğü bağarlara bu yıl da Amerikan ve aşılı çubuk vermiştir. 9 C. H. Partisi ocak sonuçlanmıştır. 1 Birinciteşrinde na- hiye kongreleri başlamış ve İki günde 7 mahiyenin kongresi yapılmıştır. Bü- tün kongreler ayın on beşine kadar sonuçlandırılacaktır. * Emniyet direktörlüğü birinci gu- be direktör muavini Sadullah Vekâ- Jet emrine alınmıştır. * İtfaiyenin on üçüncü yıldönümü yarın saat İS te büyük törenle kutlu- lanacaktır. * Kültür Bakanlığından gelen ilk, orta, İise ve ecnebi, azlık okulları kad roları düm bütün mekteplere gönderil vin, Böretmemee “aurumsatını YETEN mişlerdir. * de Halkevi binatma” ekle. necel salonu projesi Güre Sanatlar e ileri le meyi tadır. Belediye buraya 60 bin lira #ar- fedecektir. 15 bin sıni şimdiden vermiştir. Geri kalan parayı da 4 yıl- da ödeyecektir. © izmirdeki İnhisarlar teşkilâtmr teftişe giden İnhisarlar genel direk- törü Mitat yarım şehrimize dönecek- tir, Genel direktörü İzmirde bilhassa tuz emlahaları ile şaraplık #eum ye- #ştiren gi see ei ve buraları s'enr için İâzımgelen tetkiklerde bu- İanmuştur. Genel direktörün hazırla. yacağı rapora göre Çamaltı tuzlasının genişletilmesine başlanılacak ve İzmi. rin şaraplık üzüm yetiştiren mintaka larında da bir fabrika açılacaktır. * Bundan bir müddet evvel Yeşil. köyde acaip bir kuş yakalandığını yazmıştık. Şimdiye kadar Türkiyede görülmemiş olar bu cins kuşun tüy. leri için birçok a'ıcı çıkmıştır. Müte- hastıslar kuş üzerinde yapılan tetk'k- Hayvanat müzesine gönderilmesine karar verilmiştir. Tutulduğu günden beri hayli zayıflayan mahlük bugün- lerde Ankaraya gönderilecektir. * Kültür direktör vekili Mehmet Emin dün Haydarpaşı lisesine gide- memleketimizden | | lerde bunun Ankaradaki Ziraat ve| AÇIKGÖZLER Bir yazdım. Bu ikincisi, Ortalıkta açıkgözden geçilmi- yor. Büyük çapta açıkgözleri bir yana birakırsak; çünkü bu çaptaki açıkgözler kendilerini böyle bir yazıda bir yana bırak- tracak kadar açıkgözdürler; küçük çap açıkgözlerden illâl - lah! Tramvaya binersiniz. Bir yer açılır. Açılan yer tam sizin önü- nüzdedir. Fakat açıkgöz orda hazır, nazırdır. Siz daha kımıl - damadan, vücudünüzün için - den bir rötgen ışığı gibi geçip boşalan yere kurulmuştur. Vapur iskelesinde, bilet al- mak için nöbet bekliyorsunuz. Eğer sıranızı güdecek olursanız yandınız. Açıkgöz orada hazir nazırdır. Yan taraftan dolaşıp kirılası elini, gişeye uzatıp bile- tini almıştır bile. Hele bu gişe açıkgözleri arasında bayanlar tır. Tahsil edilebilecek paralar ayrıl. | alıp yürüdü. Bazan dördü beşi bir olup, sıra mira gözetmeden bir bilet alışları, sonra sıra bek- liyenlerin burnuna gülüp kırma kırıta bir uzaklaşışları var, in- İrğının acele müsaadesile ameliyat ol. | sanı, kana batmış gibi kırmızı mak üzere şehrimize gelmiştir, Arka- | tırnaklı parmaklarımı kıracağı geliyor. Açıkgözler, küçük çapta açık- gözler, tramvay, gişe, san'at, falan filânda bir tahtakurusu çoğalışile ortalığı sardılar. Bun- eri | lara karşı savaşmak için bir çe şit filit bulana bütün yüreğimiz- le borçlu olacağız. Orhan SELİM —— ——> Bir vapur bir Motörü parçaladı Evvelki gece İlmanımızda bir de. niz kazası olmuş ve Italyan bandırair Ramakinya vapuru boğazdan geçer- ken Ahmet kaptanın idaresindeki 196 tonluk Hüdaverdi motörüne çarparak fnotörün bir kısmını parçalamıştır Sü”kesimine kadar parçalanan motöt O sırada oradan geçmek e olan 60 nu- amralı Şirketi Hayriye vapuru tara- a 2 A tılmıştır. Motör sahibinin müracaat üzerine liman idaresi tarafından tah- kikata başlarmiştır. Çarpan vapur yo- luna devam ederek Karadenize gi Hi içim tahkikatın -neticelenmesi için vanurun limana dönmesi beklenmek- tedir. TİZ cami kadro dışında kaldı Evkaf direktörlüğüne kadro harici kâlan camilerin listesi ge'miştir. Oğ- tendiğimize göre, 112 cami ile bun- larm 224 hademesi kadro harici bıra- kılmıştır. Hademeler, derhal münhal camilere. yerleğtirilecektir. Vekâlet ile idare edilen imam ve hademelerin yerlerine talimatname mucibince bağ kaları tayin edilecektir. Meyvalar da hal'de satılacak Be'ediyenin yeni yaptırdığı sebze halinde yer olmadığından meyvelerin toptan satışları halde yapılamıyordu. Mevsim dolayısile sebzelerin azalacı ğı gözönünde tutularak ikinciteşrinin on beşinden itibaren limon, portakal, mandalina ve saire gibi şeylerin hal- de satılması kararlaştırı'mıştır. Eski bal, Meyvehoşa doğru uzatıldıktan sonra bütün sebze ve meyvelerin top- İ rek bina durumunu gözden geçirmiş göre maaşların bugün dağıtılması u- muluyor, Tahsin Bey gülerek: — Evdeki hissene haciz goyarım! dedi. Cemilenin bu karışık hesaptan ne çıkabileceğini düşünmeğe hiç taham- mülü yoktu, Sordu: — Mukaveleye öyle mi yazılacak? Senden ayrılırsam diye mi? — Hayır! Sen bana doksan bir gün- Tük bir bono vireceksin. — Ne demek 6? — Doksan bir gün sonra ben is- tersem bu parayı senden isterim. Em- sındaki ilgilere verilen yeni gidişin parlak sonuçları ve delilleridir. me senin ile dostluğumuz bozulmaz- sa istemem. Yani senin elinde! Cemile ayağa kalktı ve yazıhane- nin önünde sinirli birkaç adım attık- tan sorra Tahsin Beyin karşısında durdu ve önüne bakarak sordu: — İyi ama bu dostluk nasil bir dostluk şunu bana anlatsana! — İşte onu sival itme! Yalnız şu- nu bilesin ki sen benim Allahın em- tile, peygamberin gavlile nikâhlı eya- Tim oluncıya gadan sana kem gözle bakmamı, ve bu Mivük lisenin tedris vaziyetini incelemiştir. — Ya ben senin. karın olmak is- temezsem... — Ayrı bahis! Hele sen bir sene © tan satışları yalnız hal binası dehilin- de yapılacaktır. çikiniş. — Hangi şirkette? Cemile şirketin | ismini söyledi. apartmanda otur; evin hanımı ol. Mi- | Tahsin Bey hemen telefona yapışa- safirleri garşıl — Ne misafiri? — Oraya benim ahpaplarım gele- | muamelem var. tekler, Bırıç. poker oynuyacağiz. — Gece mi? | — Geleceğim emme misafirlerle — O misafirler nasıl şeyler? — Kibar, efendi adamlar. Peki... Aklım ermiyor a canım, işim ne orada? — Peki, başka ne rican vardı? | —Birde bilmek isterim, sen bu pa- rayı nirde kullanacaksın? Tanı savurdu: — Amcam hapiste. Onu kurtara- cağım. — Hapiste mi? Neden? — Bir şirkette veznedardı. Açığı rak: — Aman! dedi, © şirketle benim üdür dostumdur. Zaten a pa Na lecek. gice de bers- in SE eletön ideyim, davayı geri alsm, adamcağız! . Şimdi. ye gadan ne diye bunu söylemedin agız! Cemile şaşırmıştı. Telefona doğru Uzanan bir el hareketi'e İnsanı hapir- lerden kuştaracak kadar kuvvet, kud- ret sahibi olan buadama dili tutula. rak bakıyordu. Tahsin Bey sordu: — Telefon ideyim mi? Cemile: — Et dedi. gelse | Tahsin Bey telefonda şirket müdü- rünü buldu ve sordu: — Sizin vernedarm açığı zuhür etmiş, şimdicik | mahpusmus Onu kurtarmak icin ne mile'ar iktiza? Bin. Kaç? Bin dört yüz otur. E benim hesaba nakl it onu... Emme dur. Cemile bir anda hatırma gelen ya- | Ben sana telefonla yine haber İderim. Telefonu kapıyarak Cemile'nin yü- züne baktı: — Ora hazır. dedi, iş senin ile mu- gaveleye galdı TArkası var)