5 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

5 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

nm ink in SON HABERFe 3 z z > İTALYA - HABEŞ SAVAŞI KARŞISINDA İNGİLTERE VE FRANSA V İtalya hükümeti, Uluslar Kurumu Genel sekreterliğine gönderdilii bir telgrafta Habeşistara karşı harekete geçmesinin i izah ediyor: Tel- grafa göre, Habeşistanın genel sefer berlik ilân etmesi üzerine İtalyanın Eritredeki askeri vaziyeti tehlikeye düşmüş ve buna karşı emniyet ted- birleri almak için İtalya başkuman- danma geniş salâhiyet o verilmiştir. Yani, İtaya, harekete geçmesinin nes'uliy; Habeşistan hükümetine yükletmek istiyor. İtalya telgrafı genel sekretere vardığı dakikada Avenol da ku- rum konseyini fevkalâde bir içtimaa sağrmak ü Filbakika ulus- dar İkarumu konseyinin bir savaşa yer vermeden halletmeğe çalıştığı bir me- sele ansızın kanlı bir çarpışmaya müncer olursa, bunun sebeplerini araştırmak kurum konseyine terettüp eden bir vazifedir, Kurum konseyi bugün toplanıyor. Fransız başbakanı Laval ile İngiliz uluslar kurumu ba- kanı Eden, tekrar Cenevreye dön müşlerdir. Binaenaleyh bütün gözler gene Cenevre üzerine çevrilmiş ola- caktır. Bugünkü içtima, İtalyaya kar. Bı müeyyidelrin tatbik: için İngiltere ile Fransa arasında büyük bir diplo. masi mücadelesi olacaktır. Çünkü İn- gilterenin bu defa müeyyidelrin der. hal tatbikını istiyeceği bildiriliyor. İngiltere Habeş işile doğrudan Goğ. | ruya lar olmadığı, bu işte yal. nız Habeşistanın istiklâli ve ulaslar | kurumunun azasından olan bir devle- $e karşı vazifeleri mevzuubahs oldu- ğunu ileri sürerek Framsayı İtalyaya karşı müeyyidelerin tatbikına imale etmeğe çalışmıştır. İngiltere diyor ki, İtalyanm Ha beşistanda yerleşmesile İngiltereni; ve İngiliz dominyonlarının menfaati haleldar olmuyor. Haleldar olsaydı, İngiltere bu menfaatlerini korumak için icap eden tedbirleri yalmız başı- ma alırdı. Esasen İtalya, Habeş işine de İngiltereyi tatmin etmek için mü- işmeğe hazır olduğunu Eğer İngiltere yalnız menfaatini düşünseydi, İtalya ile mü- zakereye girişir ve istediğini elde ederdi. İngilterenin endişesi Habeşis tanın istiklâlidir. Bu sözlerin Fransız efkârını iknaa cek ürk YERİZ EEsEyamen İtak yaya —— İreralişensme tatbiki aleyhi ol görülmektedir. Fransadaki sol cenah zümreler de Mussolini ve faşizin aleyhinde olduk- ları içindir ki müeyyidelerin tatbiki. na taraftardırlar, Ekseriyet şöyle muhakeme ediyor; İngiltere Haley istiklâlini korumak için bütün dünya- turyanın istikdili bahsinde İngilizler ayni hassasiyeti göstermiyorlar. Ge çen hafta Avusturya istiklâli tehli- keye düştüğü takdirde müeyyide tat bikıma muvafakat edip etmiyeceğini Fransa İngiltereden sormuştu. İngil- ancak İtalya ile Fransa ara- sında bir teşriki mesai ile Almanya- dan kurtarılabilir. Bu teşriki mosai- de temin edilmiştir. Şimdi Habeş is- tiklâlini koruyacağız diye İtalyaya karşı yürürsek, İtalya ile dostluğu- muz bozulmuş olur. O zaman belki mmm ——— KUÇUK HARICI HABERLER * Moskova, 4 A.A, — Çekonlovak« ya gazeteciler birliğinin daveti üze Zine, Koltz0f'un başkanlığında Sov » Yeti ho arrirlerinden 12 ir heyet dün il Pıtg'a e gümişlerdir. pan * Londra, # A.A. — Lansbury'nin işçi partisi başkanlığından gelecek sa k günü çekileceğini Neus-Chronicle gazetesi haber vermektedir. , * Madrid, 4 A.A, — Meclis 15 re ye kargı 210 reyle hükümete itimat etmiştir, * Lâhi, 4 A.A. — İkinci meclis, Temmuzda kabine bubranma sebep olan hükümet lâyibasını 23 reye kar # Sİ reyle kabul etmiştir. * Londra, A.A. — Arsrulusal kalay komitesi, bugünkü toplantısın. da, alâkadar devletlere kalay istihsa- İtin İstandard tonajı yüzde yetmi- $i olarak tesbit edilmesini tavsiye et- meye karar vermiştir. Bu tavsiyenin hükmü geçen bir | İtfaiye meferi yangın söndürmedeki de besli temmuzdan müteber olacaktır. Bulgaristanda Örfi idare Şiddetle Devam Ediyor Sotya, KJA.A, — Polis direktörlüğü kümet teşebbüsüyle ilgili ik üzete kalanmıştır. Bunların çoğu müfrit sol Diğer taraftan sü bakanlığı da biri inden bildirildiğine göre, darbeli hü- illerde 153, ve Solyada 68-kişi ya- cenah köylü partisindendir. albay, üçü binbaşı ve 11 i yüzbaşı olmak üzere 15 subaym tevkif edilmiş olduğunu bildirmektedir. Sofya süel ilbayı saat 22 den seki ze kadar bütün yerlerin kapatılma- sını emretmiş ve hususi telefon muhaberelerini yasak etmiştir. Tefaiyenin or üçüncü yıldönümü dün Fatihteki itfaiye direktörlüğü bahçesinde büyük bir törenle kutlu landı, Tik defa yapılan bu tören için bahçede özel hazırlıklar yapılmış, tö- ren esnasında yakılmak Üzere iki küs çük kulübe ile davetliler için büyük tribün yapılmıştı. Bugünkü itfai- ye teşkilâtının temelini kuran eski şehremini Haydar da davetliler ara » sında bulunuyordu. Biraz sonra İstan Hâlis ve Ge yanımda yer aldılar, Beş yüzi az ia davetli ve bahçenin dışında,caddele ri kaplıyan binlerce halk önünde töre ne sâat 15,30 da törene başlandı.Önce Muhiddin Üstündağ bir söylev verdi ve şarbayın söylevini, itfaiye direk - törü İhsan'ın sözleri takip etti, Oda İtfaiyenin kurulmasına âmil olanları şitayişle andı. Ğ Bundan sonra kız lisesi talebesin- den 13 yaşında Hayrünnisa bir söy- lev verdi ve kısaca şunları söyledi: “.- Yataklarımızda megl megel ye yurken, itisiye ağabeylerimiz başla- rının ucunda act açı öten zillerile uya mp hayatımızı ve evlerimizi kurtar « mağa koşuyorlar, belki de şu mesut gi yat hemen burada- i eğlencelerini bırakıp gitmeğe mec bur olacaklardır. Hep ia itfalyelerimize saygı ve sevgi ile bağ- kıyazı,, Küçük bayan sözlerini bitirip he « nüz yerine oturmuş tu ki, şiddetli bir zil sesi duyuldu. Birkaç saniye son - ra da itfaiye otomobilleri hareket et- tiler, Ayasofyada yangın olduğu ha- ber verildi. Fakat yangın çabuk sön- dürülmlüş ve yarım sast sonra otomo biller tekrar yerlerine dönmüşlerdi. Bundan sonra beden hareketleri ta limleri başladı. Muntazam bir şekil « de ve yeknasak giyinmiş olan itfaiye neferleri sahaya gelerek yüksek atla- ma, gülle kaldırma, piramit hareket- leri, barfiks, ipe tarmanmak, çarşafa atlamak, istinatsız merdiven kurma, cân kurtarandan inme ve otomatik merdivenlerle muhtelif hareketler ya» parak şiddetle alkışlardılar. Nihayet asra iki kenlübenin yaka - | masına gelmişti, Kulübeler sahanın İTFAİYENİN 13 UNCU YILI BiR iS UNCU Canımızı ve Malımızı Bekli- yenlere Saygı Gösterildi Direktörlük Bahçesinde Bir 7 ören i Verildi. Gösteriler Yapıldı Mfaiyemiz yangın södürürken.. ortasına getirildi. Ve birisi ateşlen « di. Bu sırada sil de çalmağa başlamış tı. Hemen otomobiller harekete geç- tiler ve itfaiye garajından çıkarak bir tur yapıp bahçenin önüne geldi. Bu esnada kulübe tamamen tutuşmuş bu- İunuyordu. Derhal hortum döşene « rek yanmıyan kulübeye kimyevi bir TAN | bali, bir tahrik eseri addetmiyeceğini Konsey Bugün Toplanıyor iki Taraftan Geri Çekmeleri istenecek (Biş tarafı 1 incide) 1 — Fransa, Italya » Habeş anlaş- mazlığı yüzünden tehdide uğrıyan herhangi bir devlet lehinde himaye tedbirleri alacak olursa İngiltere bu taahhüt eylemelidir.. 2 — İngiltere, bugün Fransadan is- temekte olduğu (yardımı icabında Fransaya yapmayı taahhüt eylömeli- Ekonomik tedbirler Paris, 7 A.A. — Laval ile Eden, dünkü konuşmaları sırasında, ekono- mik ve finansal zecri tedbirlerin za - man ve tesir bakımından kararlaştı - rılmasında mutabık kalmışlardır. Zec- ri tedbirlerin Mussolininin bir Avru- pa harbini intaç etmiyeceğini söyledi- ği ekonomik tedbirleri geçmiyeceği zannolunmaktadır, Çünkü hiçbir dev. let arsrulusal durumun fenalaşmasnı istemez, Bunun için mitecavize her türlü kredi kapatılacak ,tecavüze uğ- rıyan devlete silâh verilmesi yasağı kaldırılacak ve belki de mütecavize iptidai maddöler verilmesi yasak edi- İecektir. Sonra mütecaviz devletten hiçbir mal alınmıyacaktır. Eden Laval'le yaptığı konuşmadan memnun Cenevre, 4 A.A. — Madariaga, E- dene komitenin faaliyeti hakkında İ- zahat vermiştir. Komitenin raporu, Kuvvetlerini mensup gazeteler genel olarak ve ke- sin bir tarda İtalyaya karşı zecri ted” birler kullanılmasına muarız olduğu halde son parti gazeteleri Uluslar Sosyetesi paktınm derhal ve tamamen tatbikini istemek suretile faşistliğe karşı hücum etmektedirler. Fransız kamoyu > su götürmez bir tarzda ikiye bölünmüştür. Ayni za - mandâ İngiltere ve Italya gibi iki dev İetten birini tercihe mecbur kalmak gibi müşkül vaziyete güçlükle taham- mül etmektedir. Journal güzetesi, Fransanın mutla- ka bir tarafı tercihe mecbur kaldığını | kabul etmemekte ve şunları yazmak- tadır: “Biz bitarafır ve bitaref kalmak niyetindeyir. Bugünkü meseleyi siya sa, adalet ve hiesiyat çime in celeğiğimiz takdirde ne İtalya zararı na İngiltereyi, ne İngiltere zararma Ttalyayı tercih etmek istiyenlere bu hâreketlerini muhik gösterecek kesin bir delil elde edilmez.,, Italyan gazetelerinin yazdıkları Roma, 4 A.A. — Messagcro gaze- tesi, Italya ve Faşizm aleyhtarı basın tarafından yapılan ve İngilizler tara- fından ileri sürülen “yeni zulümler, hakkındaki haberleri şiddetle protes- to etmektedir. Bu gazete diyor ki: “Bundan yirmi sene evvel, dünya yalnız anlaşmazlığın ahval ve şeraiti- ni bildirecektir. Bu rapor, yarın de legelere verilecektir. Işin siyasal kıs- mına ve bilhassa zecri tedbirler me- selesine doğrudan doğruya Konsey ba kacaktır. Edenin etrafında bulunanlar dün » kü Eden - Laval konuşmasından mem nun bulunuyorlar, Cenevrede takip © dilecek usul hakkında Fransa İle İn- giltere görüşleri arasmda hiçbir art. ik kalmamıştır. İtalyaya edecek Almanya müzaharet Roma, 4 A.A, — Romadaki Alman çevenleri, Alman büyük elçisinin dün Mussoliniye Şaptığı görete büyük bir önem vermektedir. Söylendiğine göre, Mussolini ile Hassel, ekonomik tedbirler tatbik ©- dildiği takdirde İtalyanın, levazımın: Almanyadan satın alması meselesini görüşmüşlerdir. Resmi çevenler bu tefsiri teyit et- mayi sıkıldı ve kulübe yanmaktan | memektedirler. kurtarıldı. Sonra tekrar bu kulübe de ateşlenerek yakıldı ve bu suretle de Bu gösteri ile tören son bulmuştu. Davetliler itfaiye müzesini gezdiler; hazırlanmış olan büfede davetliler ik- ram edildiler, Ve, #faiye cazı ile dans ettiler. Gece de törene devam dildi. Tiyatro, caz ve dans gibi öğ « Tencelerle geç vakit kadar vakit ge- N e 95 Mfaiye neferlerinin kurdukları eh- ram ve demirden tepeye kuevetini spordaki kudreti ile vor apgmın su ile masli #Ândürüldüğü Londradaki İtalyan vti sefareti muhafazada TERA Ya ini armine Sans yan elgiliği önündeki polis noktası akşam kuvvetlendirilmiştir. Geç Vak. te kadar elçilik binası içinde büyük bir faaliyet görülmüştür. Muhafazakârlar kongresinde Genim 4 A.A, — Dün muha. fazakârlar kongresi açılır açılmaz Churchill şimdiye kör bazli gö - ve ei ii e tedbirler: ar oluşunu hayretle karşılamış ve bugünkü tehlikeli durumun hükü. metin silâhlarını bu tehlikeyi yarata" cak derecede azaltmış olmasından İ « leri geldiği mütaleasında bulunmuş - tur. Chürehili'den sonra söz Talan Fi nans Bakanı Chamberlain, diğer dev- letler silâhsızlanmadığından Ingiliz silâhlarının artırılması ve bilhassa kuv alkışlamış ve demiştir ki: “İngiltere Uluslar Sosyetesini tu « tuyorsa bu ona olan aşkından dolayı değildir. Ingiltere Uluslar Sosyetesini harbin önüne geçebileceği ve kollek- tif hareketlere barışı koruyabileceği i- Şin tutuyor.,, uç Lloyd George, şunları söylemiştir: Dünya barışına yardım etmek fırsa- ta çıkmıştır. Eğer İngiliz donanması eskiden olduğu gibi kuvvetli olsaydı bugünkü durum ortaya çıkamazdı. Bunun üzerine kongre silâh endüs- trisinin kuvvetlendirilmesi ve donan- manın Büyük Britanyanın tamamlı « ğını temin edecek dereceye çıkarıl « ması hakkındaki karar suretini kabul etmiştir. ' , ç “Bu karar sureti kabul edildikten sonra Hava bakanı Lister hava prog- Tamının pek derinden derine incelen- dikten sonra kabul edildiğini söyle - miş ve hükümetin “İngilterenin hava kudreti diğer herhangi bir devletin hava kuvvetinden aşağı olmıyacaktır., vâdine itirbat edilmesini bildirmiştir, İşçi partisinin toplantısı Londra, 4 A.A, — Brightor'da top- lanan işçi ulusal konseyi, muharebe- ye nihayet vermek amacile ve Ulus- lar Sosyetesi vasıtasile, İngiliz hükâ- metinin aldığı veya almak niyetinde bulunduğu tedbirlerin parlâmentoyu haberdar etmek zere, Avam kamara- sının derhal toplantıya çağrılmasını istiyen bir karar sureti kabül etmiştir, Fransız gazetelerinin yazdıkları Parla, 4 A.A. — Muharebenin baş- laması büyük başarıklarla uzun uza- diya nakledildiği halde beklenmiyen bir hâdise tesiri yapmamıştır. Fakat bunun husule getirdiği türlü akisler gözönüne getirilirse gösterilen alâka artmaktadır. Sağ ve Butad artere geneloyunu aldatmak için kullanılan bu gibi çarelerin ne dereceye kadar hakikate uygun olduklarını bugün ta- mâmile biliyoruz. Bundan yirmi sene evvel Almanlar tarafından barbarca» «na muamele gören ve elleri kesilen Belçikalı çocuklardan bahsediliyor » du. Bugün de İtalyanlar tarafından öldürülen kadın ve çocuklarılan bahse diliyor, Halbuki gerek genel savaş es- nasında, gerek ondan sonra dinya ge neloyunu seferber etmek için kullant- lan bu barbarlıklarn bir tek kurbanı görülmemiştir. Bugün muhasıma baş İar başlamaz ayni çare Italyanlar â- teyhine kullarımıya yeltenilmektedir. Fakat dünya geneloyunun bü kere duha ayni gaflete düşeceğini -iç tan- netmiyoruz.,, Gazete, bundan sonra kızılhaç hrs- tanesi üzerine atılan bombalardan bah sederek bunların yalan olduğunu, çünkü bütün Habeşistanda bir tek böyle hastane bulunmadığını yazınak- tadır. Korriera della Sera gazetesi ise di- yor ii: ki “İtalyaya karşı gösterilmiye yelte- | şen ez b Teiya ça lusunda büyük bir nefret uyandırmış- tır. Fakat düşmanların kini bir iyilik Şehrimizden 38 İtalyan Afrikaya Gitti Şehrimizde bulunan İtalyan « lardan Doğu Atfrikası için gö « nüllü yazılan 38 faşist genci dün Cita di Bari vapurile İtalyaya gitmiştir. Bunların hepsi 30 yas şından yukarı olmayan ve bekâr gençlerdir, 40 kişilik ikinci gönüllü kafi- lesi de yakında şehrimizden ha- reket edecektir. Dün giden İtalyanlar faşist fırkasının üniforması olan siyah gömlekler giymişlerdi. Fakat her nedense bu formalarmı giz. lerek için üstlerinde de birer si- vil caket vardı. Gönüllü gençler vapura bininceye kadar bu ceket leri çıkarmanuşlardır. Vapurun her tarafı Türk ve İtalyan bay - raklarile donatılmış ve gönüllü gençler ellerine aldıkları Türk ve İtalyan bayrakları ile Ata- türk ve Türkiye için yaşa diye bağırmışlardır. Dün giden İtalyan gençlerine İtalyanın Türkiye elçisi Anka - radan bir uğurlama telgraf: çek mişti, Vapurun hareketinden ev vel İstanbul İtalyan konsolosu bu telgrafı gönüllü gençlere oku muş ve kendisi de buna ilâve - ten birkaç söz söyliyerek mu» vaffakiyetler dilemiştir. Bundan sonra yapılan veda merasiminde İstanbul faşist te- Şekkülü sekreteri ve üyeleri ile konsolos bütün gençleri ayrı ay- rı öperek uğurlamışlardır. Rıhtımın üzeri gönüllü giden gençlerin aileleri ile dolu idi. Va purun hareketinden evvel ailele tile ve çoluk çocuklarile kucak - purun hareketinden sonra Sa - rayburnundan kayboluncaya ka dar mendil ve el sallamışlardır. Doğuda eski izerleri araştırmalar Ankara, 4 (Özel aytarımız bildiri- yor) — Kültür Bakanı Saffet Arıkan tarih kurulu ileri gelenlerinden mu - allim Afet, Manisa saylavı Hikmet, Hasan Fehmi, Fâlk Reşit ve daha ba- zı zevattan mürekkep bir hey'et Yoz- gt, Boğarköy ve Kayseride tarihi tet- doğurmuştur. O: da, mukavelelere bağlı sahte dostlukları meydana Çı - karması ve fena netice verecek bayal- leri ortadan kaldırmasıdır. İtalya bu- gün arsulusal realiteyi daha iyi an- Jamakta, Er. Eber salaş orapayı da ğer Avrupayı da sar rarsa bundan mesul olacak İtalya de- gildir.,, vi Gazetta del Popolo ise şöyle di - yor; “İtalya artık geri dönemez ve baş- kalarının inadı için milyonların: bo - şuna feda edemez, İtalya geri döne - mez, çünkü endüstrisinin gittikçe faz- lalaşan ahengini kıramaz. İtalya geri dönemez, çünkü İtalyanın 300 bin ev- Mâdı alnı açık dönmek için Afrikaya gitmiştir. Bunlar, eski veyeni bütün tahkirlerin intikamını almak ve va - tanlarına güneş altında yer vermek İ- çin kanlarını, dökmiye hazırdırlar ve bunu bekliyorlar... Mac Donald'ın bir söylevi Londra, 4 AA. — Makdönald, A- merika bafış kurumuna ve bütün dün ya barışçılarma hitaben neşrettiği bir beyannamede diyor ki: “Bir ulus taarruzda israr eder, mü- sakereyi reddeder ve kendi süel ege- menliğini ber ne bahasma olursa ol- sun kurmak arzusunu İleri sürerse, dütün hayatlarınca sulhecü kalmış o - lanlar için bu inanlarına sadık dur * mak ne kadar zor olur. Ne gibi bir hattı hafeket alacağız? Bir kime ba- rış kurağını parçalamak istediği vakit buna muvafakat etmek mecburiyetin- de mi kalacağız? Öyle değilse arsın lusal kamoy dünyayı ona karşı koru- mak için elele vermelidir. Tecavüz Londra, 4 A.A. — Bütün gazeteler “tecavüz,, kelimesini kullanmaktadır. Harp ilân edilmeksizin yapılan Ital- yan süel harekâtını mazur İstiyen bir tek ses yük: . Bu hususta Times gazetesi şunları azıyor: “3-10-35 günü tarihi bir gündür. Konseyin başlıca üyelerinden, Avru - pa barışının başlıca koruyucuların dan, Paris paktımın yine başlıca müm silerinden biri, bir senedenberi yaptı- ğı süel hazırlıklara ve ileri sürdüğü kikler yapmak üzere bu gece yirmi ikide trenle hareket ettiler, Seyahat - leri dört gün sürecektir. a gazetesi yazıyor: “Liberaller ve amele partisi men « suplarının diyevleri dolayıile hükü- met, Cenevrede daha kuvvetli bir li- san kullanmak vaziyetinde buluna - caktır.,, Neus Chronlele, diyor ki? “İtalyanın dün almış ve tatbikine başlamış olduğu tedbirler, mütecavi- zanedir, Eğer Fransa, Ingiliz genel, un ümitsizliğe kapılarak Uluslar tesinden yüz ini istemiyorsa çerçevesi içine almış olduğu taahhüt. lerden kendisini ibra etmesini arsu eylemiyorsa, Fransa hükümeti Musso lininin caniyane bir tarzda başlamış olduğu bir harbe nihayet vermek için icap eden tedbirleri almayı geçiktir- mek değil, belki bunları tacil etmek mecburiyetindedir.,, Japonyanın durumu Tokyo, 4 A.A. — Japon kabinesi, cuma günkü toplantısında' Afrika işi- kan: Hirota, Japonyanın almış öoldu- ğu bitaraf durumu bilhassa mesele- nin inkişaf tarzı şimdiden bilinemiye- ceğinden dolayı değiştirmeğe lürum olmadığını söylemiştir. Japonya, Ital. yan - Habeş sınırına sücl müşahit gön dermiyecektir. Diğer taraftan, Uluslar Sosyetesi 18 ncı madde hakkında vaziyet alma- ziyet almıyacaktır. ” Nevyork Komünistleri Nevyork, 4 A.A. — Dün ökşam Madisou - Sauare'de yaptıkları bü « İeri, Italya aleyhine Habeşistana arka olmağı kararlaştırmışlardır. Silâhlara ambargo Vaşingtan, 4 A.A. — Bitaraflık ka nunu mucibince, İtalya ve Habeşis - tana gidecek olan levazım üze! konulacak ambargo projesi diplomatik kaçamaklara nihayet vere- rek yine Uluslar Sosyetesi üyelerin - den birinin topraklarına zapt ve tah- rip maksadile büyük bir ordu saldır- maktadır. İngiliz gazeteleri Mussoliniye dehşetli hücumediyorlar Londra, 4 A.A. — Deyli Teleraf mıştır. Dış bakanlığı erkân: ambargo bakkındaki bildiriğin neşrini Roore » velt'e tavsiye etmeden evvel “Harp başlangıcı, haberinin resmen teyit s- dilmesini beklemektedirler. N Hull, Amerika hükümetinin, Am meselesinde derhal harekete beren . geçmeğe hazır olduğunu gazetecilere temin etmistir... © laşarak vedalaşan gençler va » ve Uluslar Sosyetesi mukavelesinin ni konuşmuştur. Japon Dış işleri ba- 1 dıkça, Japonya da bu hususta bir var yük bir toplantıda Nevyork komünist. EŞ