5 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

5 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

hanına. p> & e) HER. Levski Takımı Dün Geldi Bugün, Futbol Kampında Çalışan Futbolcülerle Karşılaşacak Bulgar sporcularının kafile başkanı: “Galibiyet, mağlübiyet ikinci plânda| kalır, herşeyden evvel dostça, kardeşçe, bir maç yapacağız ,, diyor Bulgar Levski futbol takımı dün sabah trenle şehrimize gel- di. Komşu sporcular Sirkeci ga- rında Fenerbahçe ve Güneş klüplerinin idareci ve sporcula. ri tarafından karşılandılar. Memleketinde sekiz klüpten teşekkül etmiş birinci kümenin ikincisi olan Levski bundan ev - vel de şehrimize gelmiş ve Fe - nerbahçeyi iki defa yenerek at. letik tarafları kuvvetli futbalcü. lerden yapılmış birtakım oldu - ğunu göstermişti. Misafir futbolcülerin yine bü yük bir kısmını boylu bosl sporcular teşkil etmektedir. A - ralarında evvelce gerek Levski ve gerek Bulgar ulusal tek:mile şehrimize gelmiş futbolcüler de vardır. Dün öğleden sonra, misafir e. dildikleri Güneş klübünde kendi lerini ziyaret eflerek kafile baş- kanlarile görüştük, Bulgar futbolcüler bir defa daha memleketimizi ziyaret et- miş olmaktan memnundurlar. Aralarında bugün Bulgar ulu - sal takımında yer alan üç fut. bolcü bulunmaktadır. Kafile başkanı: —— Yakın komşumuz olan Türkiyenin kardeş sporcularile fırsat düştükçe ve sık sık temas etmek en istediğimiz şeydir. Sırf bu maksatladır ki, bu sene şehrinizde yapılan Balkan güreş lerine ve Dimitri İvanof'un acı ölümüne tesadüf ettiği halde Balkan oyunlarına iştirak ettik. Hleepura hür miner hzl | de güzel.bir futbol teması yap. mış olacağız. Bu maçlarda gali. biyet ve mağlübiyet ikinci plân da kalır. Her şeyden evvel arka daşça, dostça ve hattâ kardeşçe bir maç yapacağız, Dedi. Diğer taraftan bugün Levski futbolcülerile karşılaşa - cak olan futbolcülerimizin kamp direktörlüğünü yapan es- ki futbolcü arkadaşlarımızdan Nüzhet Abbasla görüştük. O da, futbolcülerimizin kamptaki durumlarından, muntazam ça“ lışmalarından memnundur. Her seyden evvel temiz, güzel ve zevk verici bir maç yapılması - nm istenilen ve beklenilen. bir şey olduğu düşüncesindedir. Bugün Fenerbahçe stadında saat on beşte başlanacak olan maç Levski ile kamp futbolcüle- ri arasında oynanacaktır, Müsabaka Şazi Tezcanın ha- kemliğine verilmiştir. Şazi Tezcan bugünkü hakem- lerimiz arasında en önde gelen - lerden olduğu için maç zevki nini, fena bir idare ile bozulmıya- ağına emin olabiliriz. Taksim abidesine bugün vu Selenk konulacak Maç yapmak üzere dün şehri- mize gelen Bulgaristanın bie ki takımı bugün saat 10 da Tak- sim Cumuriyet anıtına törenle çelenk koyacaktır. Bugün Levski karşısına çıka - cak takımımızın nasıl iü ğını bilmiyoruz. Çünkü alâka - darlarla kamp direktörünün, bu nun maç saatine kadar gizli kal masını istedikleri hissediliyor. Ancak kampta bulünan fot - bolcülere-göre çıkarılacak ta - kımı tesbit etmek aşağı yukarı kabil olabilir sanırız. Kaleci olarak Avni veya Nec- det akla gelir, Daha tecrübeli ve daha kıdemli olması dolayısi le Avniyi tercih etmeleri muh - temeldir. Müdafilerden Yaşar, Faruk, Lütfi hemen hatıra gelen isim - krdir. Müdafaa hattının Yaşar - Lüt fi veya Yaşar - Faruk şeklinde olacağını bulmak güç bir iş de - Zildir. Hattâ her iki şeklin de bi rer devre denenmesi muhtemel- dir. Muavin hattına gelince, İb - rahim - Esat - Mehmet Reşat, İ fakat eğer Esat söylendiği gibi | biraz rahatsız ise İbrahim - Ha- san - Mehmet Reşat şeklinde ya Pılması varittir. Hücum hatti için kamptakile- ri düşünürsek yeri muayyen o - lan üç oyuncuyu hemen bulabi- liriz. Sol açık Fikret, merkez mühacim Rasih, sağ açık Niya- zi, Şimdi bu oyuncuların arasın- da kalan iki boşluğu doldurmak kalır, Her halde sol iç yerine Şe refin konulacağı muhakkaktır. Sağ iç mevkii için de oradaki fürboleüler gn müna - nerbahçeden Nacinin de fırsat - çılığı dolayısile bu yere konul - ması düşünülebilir. Yukarıdaki takım genel hey”- eti bakımından oldukça kuvvetli bir ekip hissini vermektedir. An cak Fenerbahçe, Galatasaray, İ Beşiktaş, Güneş, Vefa, İstanbul- spor gibi altı klübe mensup fut- bolcülerin biribirile anlaşma ka- biliyetlerini gözönünde tutmak lâzımdır. Eğer bir müddet evvel bir kamp kurularak bütün bu fut - bolcülere bir arada çalışmak im kânı verilmemiş olsa idi, altı klüpten kurulan bu takımın ge- nel ahenginden biraz kuşkulan - mak lâzım gelirdi. Fakat kamp hayatındaki birleşik çalışmanın, bu korkunun önüne kısmen ol » sun geçmiş bulunması beklene- bilir. Sonra kampta bu takımın başında Bay Elyot gibi ciddi ve müktedir bir antrenörün de bü- lunmuş olması bu hususta ay - rı bir teminattır. Takımın genel hey'eti nok - “| tasından düşlincelerimizi yaz - dıktan sonra futbolcüler hakkın da da ayrı ayrı düşündüklerimi- zi yazabiliriz. Mevsim kapandıktan sonra a- raya Balkan oyunları ve Balkan güreşleri girmesi dolayısile fut- bolcüler, antrenman cihetinden de bir hayli boş zaman geçirdi - ler. Esasen bunlardan bir kısmı mevsim sonunda iyi bir durum» da bulunmuyorlardı. Meselâ ha- İ va kupası maçlarında Avni oy - VAZ Sovyet sporcularının birçok Levski futbolcuları dün Sirkeci garında sporcuları tarafından karşılanırken şehrimiz namadığı gibi Hasan, Faruk gi- bi bazı futbolcüler de iyi bir hal de değildiler. Bu haldeki oyuncuların kamp ta geçen son günlerde çalışa - rak iyi bir hale girmiş olmaları varittir. Birer birer mütalea edelim: Dediğimiz gibi Avni, son za- manlarda hiç oynamadığı için onun durumu hakkında şimdilik bir şey söylemek kabil değildir. Necdet son zamanlarda iyi bir halde idi. Takımın kalesini mu- vaffakiyetle müdafaa edebile - cek kıymettedir. Yaşar ile Lütfi, son maçları - na göre, işlerini muvaffakiyetle görebilecek durumda idiler. Şim | İdi ise herhalde daha iyileşmiş | | olmaları lâzımgelir. Faruk yu -| karıda söylediğimiz gibi formun | dan düşmüş bulunuyordu. Bu da endi. Fakat bu sakatlık geçmiş olduğu için | o zamandan bügüne kadar, mev sim içinde, meselâ Bükreşteki maçta olduğu gibi çok güzel oy | niyabilecek kabiliyetini yeniden elde etmiş olması lâzımdır. Muavinlerden (İbrahim ile Mehmet Reşat son zamanlarda en iyi oyniyan muavinlerin ba- şında gelmekte idiler. Esat ve Hasan ise idmansız hissini ve - | riyorlardı. Hele hava kupası| maçlarında Hasanm nefes nok - sanlığı muhakkaktı. Hasan esas itibarile futbolü kavramış bir oyuncu olduğu için, eğer kamp- tâ bu nefes noksanlığını gider - miş ise, rahatsız olduğu söyle - nen Esadın yerini doldurabile - ceği beklenir, Hücum hattında sırasile Fik. ret, Şeref, Rasih, Mubteşem, Ni yazinin her biri kendi takımla - rında birinci sınıf sayılan fut - bolcülerdir. Kampta çalışmış ol malarına bir de aralarında anlâ- şabilmek kolaylığı eklenebilmiş se mesele yoktur. Bulgarların | karşısma kuvvetli bir hücum! hattile çıkacağımıza inanabili - riz, —S$. G, Savcı Federasyonun tebliği Istanbul Futbol federasyonundan: Bulgar Levski takımı ile Istanbul 0-035 cumartesi gü- köy Fenerbahçe sta- dında karşılaşacaktır. Muhtelit takı « mın oyuncularını kampa çağrılan ©- yuncular teşkil edecektir. Maçın ha- kemleri şunlardır: Adnan, Şazi, Nu- ri. se Sovyet Rusyada her sınıf, her cins halkın her çeşit spor yapmasına büyük ehemmiyet veriliyor... Türk-Sovyet teması yaklaşıyor Bu Dostluk Temasları İçin İki Tarafta İyiden İyi Hazırlanmaktadır İki dost ulusun: Türkiye ve Sovyet Rusyanın o sporcuları, 1924 yılındanberi kâh Rusyada, kâh memleketimizde karşılaşır- lar. Artık Türk - Sovyet spor te- masları herhangi iki rakip ara - sında gelişi güzel bir karşılaşma dan ziyade, kardeş sporcuların samimi bir dostluk havası için- de buluşmaları haline girmiştir İlk temas 1924 yılında yalnız futbol ulüsal takımımızın Rus - yayı ziyaretile başlamıştı. Son buluşma da geçen sene sporcula | rımızın yine Rusyaya gitmesile oldu. Ancak geçen sene yalnız futbol takımı değil, güreşçileri- miz, yüzücülerimiz ve bir iki de atletimiz gitmişti, Bu sene Sovyet sporcuları memleketimize geliyorlar ve bu luşmalar Ankara, İstanbul ve İma —imaletir... Rü sefer de onlar futbol, güreş, tenis ve €s- krim ekiplerile gelmektedirler. Görülüyor ki, yıllar geçtikçe karşılaşma sahası, iki taraf spor culuğunun faydasına olarak ge- nişlemektedir. Türkiye - Sovyet spor temas- ları, dostluğa dayanmakla bera- ber, tabiatile iki tarafın biribiri- ne karşı elden geldiği kadar ha- zırlanmasına da engel olamıyor. Ve olmamalıdır da... En iyi so- nuçları alabilmek, Şüphesiz, iki taraf sporcularının haklı bir is- teğidir Rusyadan gelen son haberle - re göre memleketimizi ziyaret edecek olan Sovyet sporcuları - nın bir aydan fazla bir zaman - danberi, özel bir dikkatle hazır- lanmakta oldukları, bu yolda bir çok deneme ve seçme müsaba * kaları yapıldığı anlaşılmakta - dır, Vâkıa hiçbir zaman 180 mil- yon içinden elenen ve seçilen sporculara karşı umulmıyan s0- nuçlar almak, yüksek galibiyet- ler kazanmak hülyasını besle - mek iddiasında olmamakla bera ber bu sene biz de, her senekin- den daha iyi, daha düzgün bir şe kilde hazırlanıyoruz. Çünkü a- labileceğimiz sonuçların en iyi- sini alabilmek lâzımdır. Mağlü- biyetlerin de şereflisi ve kahra - mancası vardır, hattâ bu şekil mağlâbiyetlerin ( galibiyetten farkı da pek yoktur. İşte biz, sporda kendimizden her husus- ta kuvvetlilere karşı galibiyete benzer muvaffakiyetler göstere bilirsek üstümüze düşen ödevi İ cüler Fenerbahçenin İngiliz an- yapmış saymalıyız. Futbol buluşması Türkiye - Sovyet futbol te - masında hiç şüphesiz ki, Rus futbolcüleri, - hele - dayanıklık noktasından çok yüksektirler. Böyle olmakla beraber çalıştırıl muş ve hazırlanmış futbol takım larımızın da bizi hoşnut bıraka- | cak sonuçlar alabileceklerine ina nabiliriz. Futbolcülerimizin bu şekilde hazırlanması için Ankara, İstan bul ve İzmirde birer kamp kurul muş olması memnuniyetle kar- şılanabilecek bir şeydir. Modada bir pansiyonda kuru- lan İstanbul kampındaki futbol trenörü tarafmdan çalıştırıl - | makta ve.her gün Fenerbahce stadından istifade etmektedir. - İri Miki Kettıpı; Oaldtisarayın Viyanalı antrenörünün nezareti altındadır. Ankara kampı ise An kara gücünün Macar antrenörü- nün idaresine verilmiştir. Fenerbahçe, Galatasaray ve Ankara gücü klüplerimizi! trenörlerini bu iş için federas yon emrine bırakmış olmaları | “ metnnuniyetle kaydedilmeli- ir, Öğrendiğimize göre, Türk ve Sovyet futboleüleri arasında iki $i İstanbulda, ikisi İzmirde, iki- si Ankarada olmak üzere altı maç yapılacaktır. İstanbuldaki maçlar Moda kampında çalıştı. rılan futbolcülerden yapılacak takımlara oynattırılacak, İzmir ve Ankaradaki maçlarda ise o radaki takımlar (İstanbuldan gönderilecek futbölcülerle tak - viye edilecektir . İstanbul takımı - Levski Levski takımının iki maçın - dan biri, Ruslara karşı İstan - buldan çıkarılacak takımın de - nenmesi için futbol federasyo - Dumuz emrine verilmiştir. Levs. ki bu suretle birkaç zamar'danbe ri kampta Ruslara karşı hazırlan makta olan futbolcülerin, o bü. yük maçlarından evvel iyi bir ec- nebi takım önünde denenmeleri ne fırsat bulunmuş demektir. Bugün Fenerbahçe stadında yapılacak olan bu deneme ma - çınm göstereceği duruma ve alı nacak sonuca göre Sovyet fut - bolcülerine karşı takım: en kuv vetli ve en iyi bir şekilde çıkar- mak kabil olacaktır. | | , Güreş buluşması Türkiye - Sovyet güreşçileri arasında birisi Ankarada, birisi İzmirde ve ikisi İstanbulda ol - mak üzere dört karşılaşma ya- pılacaktır. Bunlardan en önemlileri şüp hesiz İstanbulda yapılacak olan lardır, çünkü ulusal takımımızı teşkil eden güreşçiler şehrimiz - de bulunmaktadır. Ulusal güreşçilerimiz, Bal « kan güreş şampiyonasından ev» vel, Yakacıkta kurulan bir kampta bulunmakta idiler, Gü - reşçilerimiz Balkan şampivonlu ğunu dördüncü defa memleketi mize getirdikten sonra, Ruslar- la yapılacak karşılaşma için, Ya kacık kampında çalışmalarına devam etmektedirler. Sovyet güreşçileri arasında zorlu sporcular bulunmaktadır. Bunun için Türkiye - Sovyet gü reş müsabakalarından şehrimiz de yapılacak olanların çök hara retli ve çetin olacağımı tahmin etmek güç bir şey değildir. Bu müsabakalarda güresçiles İ rimizin ya 4-3 kazanacaklarını ve yahut ta 3-4 kaybedecekleri- ni zannediyoruz. Her halde iki taraftan birinin galibiyetinin daha farklı olmıyacağı umula « bilir. Güreş müsabakalarının, mev- sim dolayısile, kapalı yetde ve söylendiğine göre Maksimde ya pılması muhtemeldir. Eskrim ve tenis buluşması Eskrim için de Türkiyenin üç mıntakasından seçilen iskrim - ciler arasmdason günlerde ya » pılmış olan Türkiye birincilikle ri esas tutulmaktadır. Bu so - nyçlar üzerine ayrılan sporcular Rusların ziyaretine kadar eiden geldiği kadar çalıştırılacaklar - dır. Rusların eskrimdeki hakiki durumlarını pek bilmediğimiz i- çin müsabakaların kimin tarafi- na biteceğini kestirmek güçtür. Tenise gelince, mevsim sonu olduğu ve bu sene teniste de bü yük hareketler olmadığı ıçin bu şubede durumumuzun pek iyi ol madığı kanaatindeyiz. Bununla beraber dost sporcuların karşısı na en başta gelen tenisçilerimi « zin çıkarılacağı tabiidir. İstanbuldaki tenis mağları - nim Güneş kortlarında yapılma- sı düşünülmektedir. müsabakalarına ve Türkiye - Sovyet temasları hazırlıklarına, denemelerine, seçmelerine sahne olan Mosko vadaki 120000 kişilik Dinamo stadı -