29 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

29 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

—-2 )2 Yukarıdaki haritaya baktığı- nız zaman Cumhuriyet Hükü- metinin demiryolu siyasetinde takip ettiği usulü çok açık bir şekilde görürsünüz. Hükümeti- miz memleketin İler tarafını de- mir ağlarla örmüş ve bütün şe- hirleri biribirine bağlamıştır. Bu sayede köylünün mahsulü dai- ma nakil için vasıta bulmakta ve her tarafa sür'atle akmakta- dır, Bu memleket dahilinde fi- yat birliği temin ettiği gibi her- kesin ihtiyacı olan malları ayaklarına kadar göndermekte dir. Şu rakamlara bir bakalım: 1924 senesinde hükümet tara- fından işletilen demiryolları 1.734 kilometre ve şirketler ta- rafından işletilen yollar 2.352 kilometre, yani cem'an 4.086 ki- lometre iken bu miktar 1932 se- nesinde dehşetli bir tezayüt göstermiştir. Bu suretle hükü- met tarafından işletilen demir. yolları 3.600 kilometreye yük- selmiş, şirketler tarafından iş- vlan > İ 8 cünüşmani, « Hudut hatları * yolları hatları mause Delletdem su. Şirketlere gil hatlar letilen 2.282 kilometreye düş. müş ve mecmuu 5.882 kilometre olmuştur. Son senelerde bü ra- kam daha fazlalaşmış ve yeni- den satmalınanlarla 6.000 ve küsura çıkmıştır. Geçen sene Bayındırlık Bakanı Ali Çetin Ka ya tarafmdan işletilmeğe açılan Elâziz hattı, şark vilâyetlerimi- zin de mühim bir ihtiyacını kar- şılamıştır. Bu hat bilâhare bakır cevherinin bulunduğu Ergani. ye varmış ve Diyarbekire doğ- ru uzanmıştır. Diyarbekir hattı bu hafta içinde işlemeğe açıla. caktır. Afyon - Antalya hattı da bu hafta Ispartaya vâsıl olmuş bir lunacak, Filyos - Ereğli hattı- nın da küşat resmi yapılacaktır. İzmir - Kasaba hattı da hi kümet tarafından satınalınmış- tır. Bayındırlık Bakan'ığı ayrıca memleket dahilinde geniş şose- ler açmakta ve icap eden yerleri büyük köprülerle biribirine bağ- lamaktadır. — — TÜTÜN ZERİYAT VE İSTİHSALATI istatistik Ve Grafikler İstatistik ilmi memleketimi - ze Cümhuriyet devri ile beraber girmiş ve krsa bir mazisine râğ- meri âz zamanda büyük mesale- ler katetmiştir. İstatistik işlerk | nin başlarında bulunanlar cid - den çok kıymetli çalışmalar yap maktadırlar. Her sene istatistik Genel Di- rektörlüğü memleket ziraat en- LU e : İİ Şeker itle (Ton) mesala “esere (Fahr) İ düstrisi ve nüfusu hakkında mü kemel eserler ve büyük emek | mahsulü grafikler neşretmekte- dir. Direktörlük ayrıca birçok ilmi kitaplar da çıkarmıştır. LA NM Şeke ilik, (Ton) Cansammatin de Sutra (Taka) HIKAYE| Uğu esmer ve oldukça güzel, genç bir meyi geçen” sene zengin olmak is- Gerçi kendisine gökteri bir hazine inmesini beklemiyordu. Bununla be- raber, doğruyu söylemek lâzımgelir- se, asıl istediği de bu idi ama, ola- cak şey değildi. İmkânm hudutları içinde kalmak şart, Ah şöyle minicik bir spor otomo- bil, mavi; küçük bir kübik apartı man, beyaz; birkaç da mücevher... el verir. Halbuki Şermini kocası az kaza- nır bir banka memüruydu. Muzibin biri bu esmer ve oldukça güzel, genç kadına ressamların çok para kazan- dıklarını söyledi. Şöyle punduna ge» tirip de büyücek bir tablo sattılar mı, kekâh.. Üç sene rahat! İçlerinde otomobili olanlar da yok değildi. Şermin bunu duyunca önüne ge» len ilk meşhur ressama (sevişmeğe ve işi ilerletmeğe başladı. Fakat ilk ayda baktı ki bu meşhur ressam çok vefasız, Üstelik bir de çök içki içi- İ yor. Aradan aylar geçmesine hacet kalmadan, meşhur ressam, resimden par çıkmadığını itiraf ederek şirket İerde veznedarlık filân gibi aramıya da başlamıştı. Şerminin tanınmış sefseride ümitleri boşa çi- kmca gene kocasına sadrk kalması Jâzemgeldi. Derken Beyoğlu otellerinden bi- tFinde-oturan bir Anadolu tüccarı ile tanıştı. Bu zengin ;'lam İstanbulda fazla kalacağı için temiz bir Türk ailesi yanında pansiyoner olmak is termiş.. Ne mutlu ona!.. Şerminden daha temiz kadın, evinden daha te- miz ev olur mu? Kocasını da razı etti, tüccara bir oda verdiler. Çok geçmeden Şermin bu adamla da işi İlerletmişti. İstirahat halinde bulü- nan tüccar, kocası evde ikken, Şerminle bol bol yalnız kahıycrdu. Gel zaman, git zaman bu adamın da memleketinde iflâs ederek iş ara- mak için İstanbula geldiği meydana |İ Şrktr. Evin içinde hizmeti güçleşti- (i terek ayak bağı olduğu behanesile müflis tüccarı da kapı dışarı etmesi i . 1 29-10-9395 — rsuzluk - Nakleden : Mİ- Derken zengin olduğunu duyarak bir mühenditle aşna fişna yaptı. fa kat o adam da fasa fiso çıktı; der ken birinin kılığına, öbürünün az8* metine, berikinin sözüne kanarak Şermin daha böyle üç beş cebi delik” le de münaseböt peydaladı. Kıskanğ kocaların gözünden ne kaçar? Enis* de sonunda Şermin'in kocası da İŞİ çakmıştı. Kıyametleri kopardı ve ka” rısmdan ayrildı. Şerminceğiz daha züğürt, üstelik daha hasis, daha yaşlı ve daha çir kin bir adamla evlenmeğe mecbuf olmuştu. Artık bütün zenginlik har yallerinden de vargeçti. İki lokma bir şey yeyince Allaha kredi otur ruyordu, Fakat cezas bu kadar değilmi Günün birinde ressamın Avrupaya büyük bir tablo beğendirerek yös bin bira aldığını'duymaz mi? Tabil Şermin," hemen ondan ayrıldığına piycii oldu. Arkasından tüccarın da tanbulda büyük bir iş yaparak bü” yük bir servete konduğunu haber als dr. Çılgına dönmüştü. Çünkü ressart da, tüccar da, Şerminin kendilerin& eskiden yaptığı muameleyi zengin olduktan sonra affedecek kadar W lüvvücenap göstermediler. En kor” künç haber, Şerminin eski kocasını tayyare piyankosunun - birinci ixra miyesinin düştüğünü baber almasi oldu. Hem de onda on bilet birdes varmış ve ikramiyeyi tam almış. Şerilin esiğ kocâsına dö”Bönmek istedi, gene reddedileceğini düşüne” rek teklife cesaret edemedi. Bütün ümit kapıları kapandı. Ü- Bursuzluğun kendi şahsında olduğu” na inanmıştı. Bu kocası ona parası#- hktan ikâyet ettikçe, Şermin, için” den: n bilsen hemen benden ay“ rılir, belki de milyoner olursun'e diyordu. aaa aa aa aaa —— Dr. HAZIM — Cerrahpaşa hastanesi sabk cil: diye ve zühreviye mütehassısı. Galatasarayla | İngiliz sefareti için Şermine bu hakikati öğrenmek arasında tramvay cad. No 26... ie geldi. 8123 —- —— — —— — Türkatinin Eksiltme ihalesi 4 ikinci Teşrine Bırakıldı: Türkofisçe çıkarılacak Türkçe ve Fransızca Bültenlerin basılması açık eksiltmeye konulmuştur. Ekonomi Bakanlığı Türkofis Istanbul Başkanlığından : 1 — Türkofis tarafından türkçe ve fransızca ayrı ayri olarak her on beş günde bir çıkarılacak bültenlerin ba“ sılması açık eksiltme ile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 4 İkinciteşrin 935 pazartesi günü saat 10 da Ankarada Yenişehirde Ekonomi Bakanlığı bina“ sında toplanan Türkofis Satınalma Komisyonunca yap!” lacaktır. 3 — Gerek türkçe ve gerekse fransızca bültenlerde kullanılacak kâğıt ve kaplık rilecektir. Türkofis tarafından ve 4 — Kaplarından maada 16 sayfadan ibaret olacak 0* lan Türkofis on beş günlük türkçe ve fransızca bültenle* rin beher sayısı için baskı adedi türkçe için 1500 ve fran” sızca 1500 olmak üzere 3000 dir. 5 — Mayıs 1936 gayesine kadar olmak üzere 14 türk“ çe ve 14 fransızca bültenlerin fenni şartname mucibince basılma ve ciltlenmesi bedeli 1100 lira olarak tahmin & dilmiştir. 6 — Umumi ve fenni şartnameler Türkofis Ankar8 Merkezinde İstanbul şubesinde meccaneh verilir,(671 — , 85 — Dr. HORHORUN, — İİ€minönü Valde Kıraathanesi yanında hastalarını kabul eder. Tet, 2413' 5348