7 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

İztarablı yanıklıklarından pe bunun için vücudu. Buzun güneşe maruz kalan aksamına BARONLA güzellik yağı sürünüz. Bu süretle düz ve esmer bir cilde Banyolar sporlar için elzemdir | günü saat 10 a kadar Devlet Basımevi Yaz mevsimi için Büyükadada Nizam caddesi de sahilde büyük bahçeli ve MOBİLYALI VİLLA kiralıktır. Akar suyu, her tür- lü konforu ve elektrik tesisatı vardır, İstiyenlerin 22876 nu meroya telefon edilmesi veya (Vilâ) rumüzile* 176 posta kutusuna yazılması. Acele satılık ev — Şehremini civa- rmda Odabaşıda Bakkal Cevdet kar- şısındaki köşede bahçe içinde 151 No lu beş oda, mutfak, büyük bahçe ve| iki kuyulu, nezareti güzel, doğu; bakar ev satılıktır. Hergün öğleden sonra altıdan yediye kadar içindeki sahibine müracaat. Saç dökülmesi ve kepeklerden kurtulmak için en müessir ilâe gir PETROL .NIZAM. 4199 ILAN Balatta Karabaş mahallesinde De- mirhisar caddesinde 48 numaralı Sü- reyya Paşa mensucat fabrikası sa- hibesi Adaletin alacaklılarile kon- kordato akdeylemek üzere teklif ey- lediği konkordato teklifini müzake- re etmek için alacaklıların 20 hazi- ran 1986 tarihine müsadif cumarte- si günü saat 10 da mezkür fabrika. da toplanmaları ve toplanmağa ta- kaddüm eden 10 gün içinde vesika- ları tetkik edebilecekleri ilân olu- Dur. Süreyya Pas» Mensucat Fabri- kası sahibesi Adaletin Konkor- dato komiseri Istanbulda Bah- çekapısında Birinci Vakıf hanm- da 50 numarada mukim avukat Fahrettin Ademi iktidar ve Belgevşekliğine karşı HORMOBIN Tabletleri Her eczanede arayınız. Tafsilât: Posta kutusu 1255 Harmobin TAN Satılık Gemi Akay işletmesi direktörlüğünden: Paşa bahçe koyunda denizde batmış vâziyette İdare- mizin mali bulunan Fener bahçe ve Yakacık vapurları a- çık arttırma ile satılığa çıkarılmıştır. Arttırma 16 Ha- ziran 936 salı günü Akay Şefler encümeninde saat 15 de başlayarak 16 da ihalesi yapılacağından taliplerin İ şartnameyi görmek üzere işletme şefliğine yüzde 7,5 gü- venme ve arttırma paralariyle o gün Encümene gelme- leri. (3139) ilk Okul birinci sınıf Okuma kitabı hakkırida ilân Dev'et Basımevi Direktörlüğünden: 1 — İlk okulların birinci sınıflarına mahsus okuma kitabının metin kısmının 100,000 sayılık bask; işi ka- palı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin tahmin edilen bedeli 6968 liradır. 3 — Örnekler ve şartname Devlet Basımevi Direktör- lüğünden 15 kuruş bedel mukabilinde afınacakdır. 4 — Muvakkat teminat mikdarı 2259 sayılı kanunun beşinci maddesi mucibince üç bin liradır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin kitapçılık- la meşgul bulunduklarını ve aynı mahiyette bir okul kitabını muvaffakiyetle neşretmiş olduklarını tesbit e- den belge ve işleri Komisyona göstermeleri 6 — Teklif mektublarının 18 Haziran 936 Perşembş Direktörlüğüne verilmiş bulunması lâzımdır. Zarflar aynı günde saat 11 de Devlet Basımevi Direktörlüğünde İdare yonu önünde açılacaktır. (3034) Gümrükte şeker satışı İstanbul Gümrük Satış İşleri Müdürlüğünden : Haziranın 23 üncü günü kapalı zarf usuliyle 51611 kilo Toz şekeri satılacaktır. Almak isteyenlerin Akşam gazetesinin 5-6-936 G. nüshasındaki ilânımızı okumala- rını ilân ederim. (3050) ilk Okul ikinci sınıf Okuma kıtabı hakkında ilân Devlet Basımevi Direktörlüğünden: 1 — İlk Okulların İkinci sınıflarına kitabının metin kısmının 120,000 sayılık baskı mahsus okuma işi ka- İ palı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin tahmin edilen bedeli 8465 lira- dır. 3 — Örnekler ve şartname Devlet (Basımevi Direk- törlüğünden 17,5 kuruş bedel mukabilinde alınacaktır. 4 — Muvakkat teminat mıktarı 2259 sayılı kanunun beşinci maddesi mucibince 3,000 liradır 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin kitapçılık- la meşgul bulunduklarını ve aynı mahiyette bir okul kitabını muvaffakiyetle neşretmiş olduklarını tesbit e- den belge ve işleri komisyona göstermeleri ve bu kita- bın basılması için lüzumu bulunan kâfi tabı vasıtalarını temin etmiş olduklarını isbat etmeleri şarttır. 6 — Teklif mektuplarının 18 Haziran 936 Pe günü saat 10 a kadar Devlet Basımevi Direktör! verilmiş bulunması lâzımdır. Zarflar aynı şünde saat 14 da Devlet Basımevi Direktörlüğünde İdare Komisyonu önünde açılacaktır. (3033) ve bu kita-| bın basılması için lüzumu bulunan kâfi tabı vasıtalarını | | temin etmiş olduklarını isbat etmeleri şarttır. Komis- | ilk Okul üçüncü sınıf Okuma kitabı. Hakkında ilân Devlet Basımevi Direktörlüğünden: 1 — İlk okulların üçüncü sınıflarına mahsus okuma kitabının metin kısmının 120.000 sayılı baskı işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin tahmin edilen bedeli 11094 lira- dır. 3 — Örnekler ve şartname Devlet Basımevi Direktör- lüğünden 25 kuruş bedel mukabilinde almacakdır. 4 — Muvakkat teminat mikdarı 2259 sayılı kanunun beşinci maddesi mucibince iç bin'liradır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin kitapçı- lıkla meşgul bulunduklarını ve aynı mahiyette bir okul kitabını muvaffakiyetle neşretmiş olduklarını tesbit e- den belge ve işleri Komisyona göstermeleri ve bu kitabın basılması için lüzumu bulunan kâfi tabı vasıtalarını te- min etmiş olduklarını isbat etmeleri şarttır. 6 — Teklif mektublarınm 18 Haziran 1936 Perşembe | günü saat 10 a kadar Devlet Basımevi Direktörlüğüne verilmiş bulunması lâzımdır. Zarflar aynı günde saat 16 da Devlet Basımevi Direktörlüğünde İdare Komisyonu önünde açılacakdır. (3032) aaa Akyazı Askeri Kereste Fabrikası Müdürlüğünden: Akyazı Askeri Fabrikasının kapalı zarf ile eksiltme- ye koyduğu kürt kırığı ormanından tokurcundaki şu- besine yapdıracağı (6112) metre mik'ap tomruk ve ke- reste nakliyatı yevmi ihalesinde teklif olunan fiat haddi lâyik görülmediğinden reddedilmiş aynı şerait içinde pazarlık suretile nakliyat icrasına karar verilmiştir.- 15 Haziran 936 Pazartesi gününde saat on dörtte Ada- pazarı Maliye Dairesi içinde pazarlığı yapılacaktır. Be- her metre mikabının muhammen bedeli (330) üçyüz o- tuz kuruştur. Muvakkat teminatı (1513) liradır. İstekliler muvakkat teminat mektub veya makbuz- larile saat on üçte Komisyona gelmeleri ve şartnamesini görmek isteyenler Fabrika Müdüriyetine veya Adapa- zarında Askeri Fabrika Sevk Memurluğuna müracaat- ları. (3131) Emlâk ve Eytam Bankasından: Ankara'da İstasyon Çiftlik asfalt yolunda Fidanlık karşısında bulunan arsalar üzerinde Ankara Bahçeli Evler Yapı Kooperatifince hazırlanarak bu tarihden iti- baren isteklilerin meccanen alabilecekleri proje umumi ve fenni şartname ve lahikaları ve tafsilât resimlerine göre beş tip üzerine 150 bahçeli evin götürü olarak in- şası aşağıdaki şartlar dairesinde kapalı zarfla eksiltme- ye konmuştur. 1 — İhale 17.6.936 Çarşamba günü saat 15 de An- kara'da Emlâk ve Eytam Bankasında yapılacaktır. 2 — Muhammen bedeli 800.000.— liradır. Teminat 40 bin lira olub para, Milli Bankalar teminat mektubu, istikrazı dahili tahvili veya Bankaca kabul edilebilecek kıymette bir gayrı menkul olabilir, 3 — İşi alan müteahhit ihaleden bir hafta sonra ikin- ci maddedeki teminatı iki misline iblâğa mecburdur. Müteahhit isterse banka teminatının ihale bedelinin yüz- de 10 na iblâğı için stüasyonlardan tevkifat yapılmasını kabul eder. 4 — İsteklilerin evvelce en az 200.000.— liralık bi- na inşaatını muvaffakiyetle başarmış - olduklarını ve bu vüs'atte inşaatı yapacak mali ve fenni iktidarı haiz bu- lunduklarını gösterir vesikaları 14.6.1936 tarihine mü- sadif Cumartesi günü öğleye kadar ibraz etmeleri ve bu eksiltmeye iştirâk için Emlâk Bankasından hususi vesi- ka almaları lâzımdır. güz yasa e sayan SAFİYE PANORAMA bahçesinde Yi KUÇUK ILANLAR Bir otomobil Fiat 509 4 silindir spor. Bir motosiklet bir silindir se- petli Silâhdarağı Elektrik fabrikası yazihane müracaat. 1183 ” YOR) N Hiçbir erkek yüzü bana te vecelih etmiyor. Diğer genç kızlarm baloya ve germeye çağırıldıklarmı, hattâ izdi- vaca bile talip çıktığını gö rünce âdeta gıpta ediyorum. Fakat hiç biri baha bakm yordu, sebebini de biliyorum.. Çirkin “bir “tenivr. vardı, Cik dim siyah noktalarla ve açık mesamelerle dolu idi. TTeves- sül ettiğim bütün tedbirlerin hiç biri fayda vermiyordu. Fa- kat. hir kimyagerin tavsiye ettil yağsız beyaz Tokalon kremini tecrübe ettim, Birkaç gün sonra, cildim daha beyaz ve daha nermin bir hal kesbet- ti.Bir hafta nihayetinde bütün siyah noktalar ve açık mesa» meler tamamen zail oldu. Cil- dim beyazlandı, ve yumuşadı. Artık kıskanç değilim. Şimdi tesadüf ettiğim bütün erkek- ler bana güler yüz gösteriyor. lar.. Beyaz renkteki Tokalon kreminde taze krema ve mu- gaffa zeytinyağı mevcut olup bunlar mesamelere nüfuz ve sabun ve suyun izale edeme- diği gayrisaf maddeleri ta- mamen giderirler. Ayni 2a- manda cildi besliyen ve genç- leştiren kıymetli unsurlar da vardır. Her kadın hattâ yaşlı bile olsa az zaman zerimda genç kızların bile gıpta edece- ği, açık, taze ve cazip bir cik de malik olabilir, ———— Istanbul Asliye Birinci Hukuk mahkemesinden: Davacı Ziraat Ban. kası tarafından dava olunan Galsta- da Nişanciyan hanında barsak tüc- sarı Rifat Etem Beyin şeriki Bay- raktar zade Hüseyin aleyhine açılan alacak davasından doly tebliği muktezi davetiyenin müddelaleyhin ikametgihmin meçhuliyeti hasebile bilâ tebliğ iade kılmması Üzerine mez kür davetiyenin hukuk usul! msh- kemeleri kanununun 141 iu. madde- sine tevfikan ilânen te" 'ğine ve tah- kikatın 18 eylül 986 tarihine müsa- dif cuma günü sat 14 de bırakilma- sma karar verildiğinden müddela- leyh mumaileyhin işbu günde gel - mediği ve tarafından vekil gönder- mediği takdirde hakkmdaki mahke. meye gıyaben bakılacağınn bir nüs- hası mahkeme divanhanesine Asılan işbu davetiyenin tebliğ makamma kai molmak Üzere ilân olunür. 28572) ZAYI — Pasaportumu zayi ettim. Yenisini çıkâracağımdan 6skisinin hükmü yoktur, Harbiyede 4-8 No. lu kıraathanede Iran tebeasmdan Ahmet oğlu , Muhsin