7 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

7 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

İzmirlilerin yüksek oyunu karşısında Viyana ikincisi 4-1 mağlüp oldu İstanbul muhteliti Ankara'm (Başı 1 incide) Bağ içi Alinin şütii oldu: İşte © ka- dar, Ikinci devreye Mitanbul takımı Tb- rahimi Esadm yerine âlarak çıktı. Nispeten seri bir şekilde başlıyan oyun maçı kazanmak ihtiyacımı his- &ederek biraz koşmak fedakârlığın- da bulunan İstanbul mübtelitinin hakimiyeti altına | girer gibi oldu. Onuncu dakikada Niyaziden Şerefe, Şereften Salâhadifine geçen topu Salâhaddin maçın bşındanberi oyna- dığı kötü oyunla #ezat teşkil eden hefis bir şiddetle 'Ankara ağlarma taktı, Bu golden beş dakika sonra An- karalılar da bir gbi kazanıyorlardı. Bafa fedakâr bir ağtılışla buna mâni oldu. 19 uncu daklkadin Ankara kaleci- si Natık da Alinin çok yakmdan çek tiği kuvvetli şütü kurtararak Safa- ya mükemmel bir cevap verdi. 21 nci dakikada sakatlanan Ali- nin yerine Haşim girdi. 25 nel da- kikada Salâhaddinitı müdafilerin a rasından geçirdiği tbpu arkadan ye- 'n Şeref arkadaşımın ayağından kaparak ağlara taki. Bu gole mâni cimağa çalışırken Bakatlanan Ankara' kalecisi Natık değişti ve Safanm yerine İstanbul kalesine de Mehmet Al geçti. 28 nci dakikada Niyazi Salâhad- dinin güzel bir pasını kaparak sol iç yerine doğru aktı we harikulâd: şütle İstanbul takımımın gollerini çe çikardı. Tekrar durgunlaşan oyun karar - #z ve tatsız bir şekilde devam eder- ken Ankaralılar İstanbul kalesine sağdan bir hücumda bulundular. Hümnünün bir mkasr yüzünden bu- Tünmaz bir fırsatla Iarsılaşan Anka- ra sağ içi İskender, kuvvetli 'bir vu- ruşlâ Ankaraya da İbir “gol kazan dırdı. Maç da bu süretle oyundan başka her şeye benitiyen bir didiş- meden sonra 3 - 1 Estanbul muhte- Etinin galibiyeti ile mihayet buldu. İzmir - First Vienna Saat 17,25 te halbm Şazi Tezcs- #m idaresi altında İzmir muhtelRi De First Vicnna tafımı karşılaştı- lar, Viyanahlar mayi sarı forma ve İzmir mubteliti de düz beyaz panta- lon ve gömlekle eflitun çorap gİY- mislerdi. İlk hücumu İzmir yaptı. Sol mü- ünfaada kırılan bu hücumdan sonra Viyanalılar hemen *İzmir kalesine indiler. Sol için çektiği şütü İzmir kalecisi plonjonla kurtardı ve üst Üste İzmir kalesi iliği korner tehlike. Bi atlattı. | Ortadan cevap veren İzmir, Va- Rabm topu çok İleri vurmasiyle ne- tice alamadı. Topuj on sekiz dışmda tutan Viyana kaledisi takımı aleyhi- ne bir ceza vuruşuna sebebiyet 've- riyorsa da Vahabın şütü kalecinin ellerinde kalıyor. Oyun durgun geçmektedir. Se- yirciler First Viema'nm Geşvayde- Bini arıyorlar, Ortada iri yapılı ve a- yağma gelen topllırı çok güzel kul- lanan ve soğukkuşalı hareketiyle gö- * | | uhtelitini bire karşı üçle mağlüp etti Dün Viyana ikincisini yenen İzmirin değerli çocukları »6 çarpan bir oyuncu varsa da hari- kalar takımın Geşvaydeli bu mu- dur acaba ?, diye insan şüpheye dü- şüyor, ; Enerjik ve can o oynıyan İzmir muhteliti sık ve tehlikeli hücumlar yapıyor. Çok durgun oynıyan Viya- na müdâfaası bu hücumları zorluk- Wa durdurâbiliyor. Yirminci dakiks - dayız. Sağdan seri bir hücum tazeli- yen İzmir takımı F'uadın sıkı bir şü- tü ile güzel bir sayr kaydetti. Şiddet- le alkışlanan bu golden sonra Viya- nalılar biraz canlanarak oyunu mü- savi şekle goktular, Sik faslalarla İzmir kalesinin direklerini yalıyarak avuta çikan'toplarla korkulu anlar güzel kurtarışlariyle bütün bu teh- likeli vaziyetlerden golsüz kurtuldu. 35 nci dakikada Cemilin yerine mü- dafi oynamağa başlıyan Alinin se- İbebiyet verdiği serbest vuruşu Ca- | hit meharetle kurtardı. 38 nej daki- kada Geşvaydelin hazırladığı fırsat- tan sonra sağ İçlerinin çektiği mü- kemmel bir şüt de avut oldu. İzmir aleyhine verilen ikinci bir serbest vuruşu sol miüdafileri çok güzel çek- tiyse de Cahit bunuda alkışlar a-| rasmda neticesiz bıraktı. Kırkıncı dakikada ortadan inki » şaf eden bir İzmir hücumu Vahabın « Avestenya mifi takımını emektar müdafii Reiner dün topa böyle seyirel vaziyetinde kaldı İ mir takımı, emmi geçiren İzmir kalesi Cahidin çok! Sağda yukarda: Ankara kalecisi Natığın sakatlanma vaziyeti, Solda: Natık dışarı çıkarılıyor: Altta: İş tanbul muhteliti müdafilerinden Fa- rak bir Ankara hücumunu kesiyor. kuvvetli bir şütü ile kalecinin ku - cağında kaldı ve top ortada dolaşır- ken haftaym böylece 1 » 0 İzmirin üstünlüğü ile nihayet buldu. İkinei devre Oyuna Viyanalılar başladı. Fakat Izmirliler derhal topu kaptılar. Ve- hap şüt çekti. Avut, Soldan Viyana» klar indiler, korner oldu. Korner den gelen topu sağaçık ani bir kafa vuruşile ağlara taktı. First Viyenna — 1. İzmir Muhteliti — 1, Birinci dakikada beraberliği te min eden Viyanalılar üçüncü daki- kada mükemmel bir de gol kaçırdı lar. Fakat oyunun gekli birinci dev- redekinden çok başka... Viyanalılar gayet soğukkanlı ve yorulmadan oy- nüyor, hâkimiyetei - ellerinde tutu- yorlar. Fakat bu çok sirmedi. Izmir takımı canla, başla çalışa- İ rak oyunu tekrar First Viyenna yarı sahasına intikal ettirdi. Çok zamandır Istanbul takmılarının gösteremediği bir oyun" çıkaran, İz- Viyanaldara gittikçe faik oynuyorlar. Sıksık, güzel sah- neler açılıp kapanıyor ve zevkli bir maç seyrediyoruz. 21 inci dakiksda Geşvaydel, İzmir Kalesi önünde yakaladığı topu dur- durmadan kaleye attı. Top Cahidin kucağında... Izmir buna hemen Va- hapla çevap verdi. Sağdan ortaya gelen topu, Vahap kafa ile kaleye at- tı. Köşeden ah sesleri arasında top avuta kaçtı. Sağdan, Saidin pasmı güze) kulla nan İbrahim topu Vahaba Ortadan kuvvetli bir şüt. M ayağına çarpan topu, Funt durdur. madan ağlara taktı. Saha yerinden oynuyor. Izmir: 2. First Viyenna 1. Bu gollin hemen akabinde, sağ güzel bir hücumda bulunan İzmi ler bir serbest vuruş kazandılar. Sağ taraftan kaleye ortalanan top Vahabın kafasından ü yana ağlarma takıldı. Izmir: 3. Vi- yana: 1. i dehşetli güt direğe çarparak neticesiz kaldı. Santra çizgisine kadar açılan Vi- yana müdafilerinin ortasından gola, soldan tekrar ortaya Saidin ayağına geçen topu, Sait kalecinin boş bırak- mağa mecbur olduğu kaleye plâse etti. Fakat talih Viyanalılara yaver çıktığından, top direği yalayarak 1- | vuta çıktı... Tam kırkmcı dakikada ortadan İ- lerliyen İzmir takımı, Vahabın bir i- ki çalımından sönra köşeleme (bir şütle, topu ağlara takmasile, dör - düncü golü de kaydeti: Izmir: 4. First Viyenna: 1 Izmir muhtelitinin gilzel bir oyun- dan sonra aldığı bu değerli galibi- yet. seyircileri büyük bir sevines- garketti, Yaşa İzmir, varol sesleri ortalığı çınlatıyordu. Bu alkış sesleri arasmda, oyun | 41 gibi açık bir farkla ve İzmirlile. rin zaferile ni" “aldi. Bu maça: k akımı: Cahit — Ali, Fethi — Nurullah, Hakkı Adil— Tbrahim, Sait, Vehap, Fuat, Basri — şeklinde çıkmıştı. | First Viyenna da: | Haveliçek — Rayner, Şimans — | Debus, OHofman, Erdi — Mandil, | Geşvaydel, Polk Ho. Şeklinde ortaya gelmişti. Viyanalılar, iyi oynayamadılar, Zi- candan oyunu onların muvaffakıye- tine imkân bırakmamıştı. İzmirlile - rin hemen hepsi muvaffak olmakla beraber (başta Hakkı olmak üzere, Fuat, Sait, Vehap, Cahit,) fevkalâde idiler. Son aylarda İstanbul takımla- Maş, çok güzel bir şekil alıyor. İ ra, izmirin baştanbaşa hâkim ve| İstanbul muhteliti İzmir de Ankara Dün Viyanaya “ karşı * fevkalâde | güzel bir oyun çıkaran İzmir takımı | yarın Ankara muhteliti ilekarşılaşa- caktır. İstanbul muhtelitin karşı hiç de fena bir oyun oynamıyan An- karalılara karşı İzmirin İstanbuldan daha iyi bir netice alıp slamıyacağı hakikaten merak edilecek bir mese- ledir, Istanbul First Vienna maçı ise İstanbul takımının Ankaralılara kar şı oynadığı fena oyundan sonra çok büyük bir Kazan Hiç şüphesiz İzmirlilerder. daha köt bir nelice slmamak için İstanbu futbolcular da bugün bütün varlık lariyle çalışacaklardır. Futbol heyetinin Viyanalılara kar- şt İstanbul muhtelitini nasıl çıkara- cağını bilmemekle beraber, Cevat, | Yaşar, Neodet, gibi şehrimizin en kuvveteli oyuncularının * takımdan dışarda bırakılmaması lizm gelir Dün çok sıkışan Viyana ka lecisinin bir şütü tutuşu Bugün yapılacak mühim maçlar First Vienna ile ile karşılaşıyor kun kara - Izmir karşılaşması ile başla- nacak ve Ahmet Adem tarafından idare edilecektir. Saat 17,15 te yapılacak olan First Vienna - Istanbul maçını Sadi Kar. san idare edecektir. * İstanbul Futbol Ajanlığından! Dün yapilan “Istanbul - Ankara muhtelitleri maçından sonra giyine- rek stada girmek istiyen Fenerbah- geli Esadm stat kapısmda kaba bir muameleye maruz bırakıldığı ve pa» ra vermek suretile stada girmiş ol. duğu anlaşılarak vaziyette bir yan ışlık olduğu neticesine varılmıştır: İstanbulun tanmmış bir futboleik- ev şirkla bile olsa ya- pılan şu muameleden dolayı Ajanlrk teesslirlerini bildirir. süne VW (Başı 1 ncide) | Imparatorun sabık tayyarecisi 0- lup Adisababaya doğru yoluna de -| vam ederken Roma'da yere inmek mecburiyetinde kalmış olan Fran -- sız Druye buraya gelmiştir. Kendi - | sinin belki de Negüsü almağa geldi- ği zannolunuyor. İ Şayianın sebepleri Londra, 6 (A, A. )— Habeş im- pâratorunun hemen bugünlerde Ro- maya gideceğine dair | çıkmış olan garip şayla şu hadiselerden ileri gel- miştir; ile Londradaki ya- bancı diplomatların. ekserisi bugün ğinde yapılacak olan res tteki kabul resmine işti - 'eceklerdir. 2 — Imparator, Edenle bizzat! vaki olan mülâkatından ve Habeş| elçisinin hariciye nezareti Habeş iş- | leri direktörü Peterson ile dünkü | görüşmeleri neticesinden memnun | kalmamıştır. 3 — İmparatorun Deyli Telegraph muhabiririnden. birine Verdiği Maya İ nat manalı görülmüştür. Bu gaze: | teci, Mussolininin kendisiyle! te! masa geçmek arzu eylediğini impa- | m———————— rının seyircilerimizi türlü tatmin edemiyen verimsiz oyunlarmdan &on- ra, İzmirlilerin gösterdiği bu güzel oyun Istanbul halkı üzerinde çok İyi bir tesir bırakmıştır. Necaşi Romaya mı gidiyor ? ratora söyleyince, Negüs: “Avrupaya, her türlü temas ve müzakerelerde bulunabilmek mak - sadiyle geldiği” cevabını vermiştir. 4 — Tayyareci Druye'nin Londra- ya gelişi, en akla gelmedik ihtimal lere yol açmaktadır. .* Cenevre konuşmaları ve İtalya Roma; 6 (A. A.) — Cenevre ko - nuşmaları münasebetiyle Giornale d'ltalin gazetesi diyor ki: İtalyanın, samimi sulh anlaşma” larma olduğu gibi en vahim gergin- liklere de hazir bulunduğunu artık herkes açıkça anlamalıdır. Bugün, arsılmaz vaziyet» inde görüşülmektedir. Emri vakilerin tashihi ve bilhassa hüküm- İ den düşürülmesi mümkün değildir. İalya'nm sabir ve tahammülü ile mes'uliyetini idrak eylemekte olmu si, onun lâyetegayyer kararları hak- kmda devlet adamlarını aldatmama- tıdir.,, Mülâkat nasıl olmuş ? Londra,-6 (A.A.) — Deyli “Tel graf gazetesinin Negüsün'Edenle: yaptığı mülâkatta siyasal mahiyetteki meselelerin gö- rüşiilmediğini bildiriyor. Mülâkat bir tercüman vasıtasile yapılmış, Eden» fikirlerini fransızca ve Necasi de habesçe ifade ötmüşler- dir. Negüs, Habeşlerin İtalyanlara karşı mukavemet edebilmeleri iç İzmirleri gösterdikleri muvaffakı- iyetten dolayı tebrik ederiz. in yapılan muavenetten dolayı “İngiliz hükümetine teşekkür etmiştir.