28 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

28 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

KUMBARA Hava Okulları Komutanlığından Hava Okulları Talimatının 86 ıncı maddesinde yazılı şartları haiz istekliler : Dilek Kâğıdı ve vesikaları ile Temmuz başlangıcından Ağustos sonuna kadar Okula baş vuranlar okulun bu- lunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâğıtları ile ve- sikalarını posta ile okula gönderirler ve alacakları kar- şılığa göre hareket ederler. Madde 86 — Hava Okulları Gedik'i şartları şunlardır : A — Türk Olacak. B — Orta mektep “Lise sekizinci sınıf” tahsilini bitir- miş en az 17 en çok 20 yaşında olmak. C — Sıhhi vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kul- İanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları tamam olan bir hastanede sıhhat hey'eti raporu almak. Dışarıda bulunanalar : Bulundukları yerin askerlik şubelerine müracaat muayeneye ogönderileceklerdir. Tam teşkilâtlı sıhhi hey'et bulunan yerlerde o yerin en büyük kumandanına müracaatla muayeneye gönderilirler. D — Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiç bir suretle suçlu ve mahküm olmadığına dair bulunduğu yerin emniyet müdürlüğünden veya polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. E — Mektebe alınacak okuyucular: Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 sayılı kanun mucibince muamele göre- ceklerini mektebi bitirdiklerinde 12 yıl müddetle hava gedikli erbaş olarak vazife göreceklerini teahhüt etmek. F — Mektepçe yapılacak seçme imtihanında kazan- mak, : H — İstekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alı- nacak mıktardan faz olursa bunların içinden riyaziye bilğileri daha eyi ve yabancı dil bilenler yenlenir. Hava mektepleri okuyucuları askeri liseler okuyucuları gibi yedirilir ve giydirilir. Kitap ve diğer ders için lâzım o- lanlar parasız verilir. V — Hava okullarına kabul edilenlerden birinci sınıfı muvaffakiyetle bitirenler arasında kabiliyetlerine göre uçucu Makinist telsiz Fötoğrafçı atış ve Bombardıman- cılığa ayrılırlar. (3576) i 5 Adana Belediye Reisliğinden: 200 lira aylık ücretle Adana Belediye Mimarlığı mün- haldir. İsteklilerin vesaikleriyle müracaat eylemeleri ilân olunur. (3575) kısmma #irme BİRE IOOO VEREN TARLADIR Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: i — Mekteb lise ve Yüksek olmak üzere beş yıllıktır. Yatılı ve bedavadır. Gayesi Tecim gemilerine Kaptan ve Makinist yetişdirmektedir. 2 — Mektebin yalnız Lise birinci sınıfına talebe alı- nır. Bunların orta Mektebi bitirmiş olmaları ve yaşları | on beşden küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. 3 — Yazılma işi, için Pazartesi, günleri Mektebe Baş vurulmalıdır. Çarşamba, Cuma 28-8.938 | İstanbul Harici Askeri Kıtaatı ilânları 1 — 936-937 ders senesi &hliyetname tasdikli benze - 4 — İsteklilerin Mekteb Müdüriyetine karşı yaza- cakları istidanamelerine hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıd- larını, mekteb diplomalarını, veya tasdikli diploma su- retlerini ve polisçe tasdikli iyi hal kâğıdlarını ve velileri- nin izahlı adres ve tatbik imzalarını ve dört tane vesi- kalık fotoğrafları iliştirmeleri gerektir. 5 — Yazılma işi 7 Ağustos 936 Cuma gününe kadar- dır. İsteklilerin muayenei sıhhiye için o gün saat sekiz- de bizzat mektebde bulunmaları gerektir. 6 — Fazla tafsilât için ayrıca posta pulu göndermek şartile mektubla mekteb Müdüriyetine müracaat edil- melidir. (3564) ISTANBUL BELEDİYESİ IN.dan 181 361 ” ILANLARI 180 No.kadar 29 Haziran 936 360 30 ” 5s0 1 Temmuz 936 551 » 720 2 " Perşembe 721 ” 800 3 ” Cuma Belediyeden aylık alan emekli ve öksüzlerin Haziran 936 üç aylık maaşları yukarıda yazılı günlerde aylık cüzdanlarındaki tediye sıra sayılarına göre Ziraat Bankasından verilecektir. Ay- lık sahiplerinin numaralarına göre müracaatları ilân olunur.(B.) (3625) Pazartesi Salı Çarşamba ” ve ” Karaağaç mezbahasmda kesilen hayvanlarm şişirilmesi için elektrikle tazyik edilmiş hava ile işler şişirtme tesisatı açık ek- siltmeye konultfuştür. Buna 2805 lira 95 kuruş bedel tahmin olunmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Eksilt- meye girmek isteyenler 2490 N. lı kanunun tayin ettiği vesika ve 210 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 10 Temmuz 936 Cuma günü saat 15 de Daimi Encümende bulun- malıdır, (3533) pPr. HORHORUNİ (Berksoy) Muayene her gün akşama kadar Eminönü Valde kıraathanesi yanında Kuleli, Maltepe, ve Bursa liselerile Kırıkkalede ki As- keri San'at lisesine ve Kon- ya Erzincan AS. Orta mek- teblerine talebe alınacakdır. 2— Kabul şartları A.S.Li se ve orta mektebler talima- tında yazılıdır. Bu talimat askeri mekteblerde ve as- kerlik şubelerinde görülebi- lir. 3 — İsteklilerin aşağıda yazılı hususları da göz önün de bulundurmaları lâzımdır. A — Bütün mekteblerde kaydı kabul i Temmuz 936 da başlar ve 10 Ağustos 936 da biter. Müsabaka imtiha- nı da 15 Ağustosla 21 Ağus tos arasında yapılır. B — Mekteblerin bulun- dukları yerler haricindeki mevkilerde oturan isteklile- rin 10 Haziran 936 dan3l Temmuz 936 tarihine kadar bulundukları yerlerin Asker lik şubelerine müracaat et- İ miş olmaları lâzımdır. C — Kabul şartlarmı ta- şıyan istekliler evrâkmı ta- mamlattırılıb askerlik şu-| beleri vasıtasile (mektebe göndermeleri ve mektebler- den davet vaki olmadan hiç bir istekli mektebe gitmeme lidir. D — Müsabaka imtihanı- na girmek için davet edilen isteklilerin imtihan oyapıla- İ cak yere kadar gitmek ve im- tihanı kazanmayınca geri dönmek için yapacakları maraflar tamamen istekli- ye aittir.Bunun için de gidiş ve dönüş masrafını beraber götürmesi lâzımdır, E — İstekli mektebe: ka- bul edilmediği takdirde hiç bir hak iddia edemez ve bir sene terki tahsili olanlar da mektebe alınmazlar. 4 — Mektebler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşe- sinden başka giydirilmesi teçhizatı ve kitapları mekte- be ait olduğu gibi ayrıca her ay bir miktar omaaşda verilir. 5 — Askeri liseleri mu- vaffakiyetle (o bitirenlerden arzu edenler müsabaka im- tihanma girerek kazandıkla rı takdirde mühendis ve fen memuru yetiştirilmek üzere Avrupaya tahsile gönderi- lir. (18) (3244) Askeri lise ve orta mek- teplere öğretmen ve Kırık- kale san'at lisesine tedrisat müdürü aranıyor: 1 — İstanbul ve Bursada ki Askeri liselerle, Kırıkkale deki askeri san'at lisesine ay lık ücretle tarih, riyaziye, fi- zik. Erzincan, Konya, Anka- radaki orta mekteplere Ta- rih Coğrafya, fen bilgisi, Al manca, Fransızca, İngilizce öğretmeni ve san'at lisesine tedrisat müdürü alınacaktır. 2 — Lise öğretmenliği i- çin: Lise öğretmeni ehliye- ti, orta mektep için orta mek tep öğretmenlik ehliyeti ge - rektir. 3 — İstekli olanların dilek kâğıtlarını aşağıda sıralan - mış evrakla Ankarada Milli Müdafaa Vekâleti Askeri Li- seler Müfettişliğine gönder - meleri lâzımdır. a) Tasdikli fotoğraflı fiş b) Yüksek tahsil şahadet- namesi veya tasdikli benzeri. c) Üniversitede imtihan 1433 vererek ehliyetname almışsa ri, d) Nüfus tezkeresi tasdik li benzeri 4 — Durumu uygun gö- rülenlerden. aşağıda yazılı ievrak sonra istenecektir. a) Hüsnühal ilmühaberi b) Tam teşkilâtlı askeri hastaneden alınmış sağlık ra poru, c) Teahhüt senedi (noter likten) 5 — Ücretler. ğ İstanbuldaki askeri lise - ler riyaziye, fizik, derslerine 108: 126 tarih dersine 98: 108 liraya kadar. Bursa lisesi ve Kırıkkale san'at lisesi riyaziye fizik derslerine 108: 126 tarih der sine 98: 108 liraya kadar. Orta mektep derslerine 108 liraya kadar aylık ücret veri- lecektir. 6 — Kırıkkale san'at lise- sine alınacak tedrisat müdü - rü için lise öğretmenlik şart- larını taşımak ve iki ders zümresinde ihtisası olmak ge İrektir. Ücreti 165 liradır. 7 — İsteklilerin 1 Eylül 1936 gününe kadar müraca- at etmeleri dileği yerine ge- tirilmiyenler bir hak isteye - mezler. (9) (3073) ... Ordu ihtiyacı için eğer sabunu satın almacakdır. Evsafmı tesbit etmek üze- re taliplerin teklif, nümune ve mütehassıslarile birlikte 20 Temmuz 936 tarihine kadar M.M.V. Fen ve san'at umum Müdürlüğüne müracaat etmeleri, (42) (8532) #1 1162 D.İHSAN SAMİ Bakteriyoloji Laboratuarı Umumi kan tahlilâtı frengi noktai nazarından (Wasserman ve Kahn teamülleri) kan kürey- vatı sayılması. Tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, bal gam, cerahat, kazurat ve su tah blâtı, Ültra mikroskopi, hususi aşılar istihzarı. Kanda üre, şe ker, Klorür, Kollesterin miktar larınm tayini, Divanyolu No.133 İmama Tel 20991 Boğaziçinde: Sarıyerde Hünkâr Suyu Mesiresinde 28 Haziran pâ- zar gününden itibaren her pa- zar mükemmel bir ince Saz ta- kımı icrayı ahenk edecektir. Boğazın saf ve temiz havasını teneffüs etmek ve iyi su içmek için Hünkâr suyuna geliniz. Her türlü esbabı istirahat te- min edilmiştir. (Sulara kadar otomobil gider. 45 Istanbul Asliye Mahkemesi Birinei Ticaret Dairesinden : Mahkemece satılmasına karar ve- rilip İstanbul İskân Müdürlüğünün Sarayburnu anbarmda mevcud ve beherinde 120 ger Cam bulunan 300 sandık 0,325 ve 0,27 eb'adında ve bir buçuk milimetre kalınlığında Yunan malı camı almak isteyenlerin 30-6-938 salı saat 10 dan 1l e kadar yukarda ismi geçen anbarda bulun- maları ilân olunur. (24014) Bayan SAFIYE PANORAMA Bahçesinde devama başladı