28 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

28 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

Macarlarla itk maç dün yapıldı Boçkay, güzel bir oyundan sonra Türk muhfeliti ile 2 - 2 ye berabere kaldı Türk kalesi önünde hevecanlı bir enstan tane Berlin olimpiyadma gidecek Türk | Milli takımı namzetlerini tecrübe i- gin davet edilen Buçkay tekimile Taksim stadında dün ilk maç yapıl. di. Saat 17,06 te mavi pantalon ve düz sarı gömleklerle Buçky - oyun- cuları sahaya çıktılar. Bunu, Türk muhteliti oyuncuları takip etti, Ö- yun, Sadi Karsanm hakemliği altın- da 17,10 da başladı. Rüzgâr altına düşen Macar kalesine ilk dakikada tehlikeli bir hücum yaptık. Rebüden ortaya gelen topu Fuat Saide nak- hetti. Fakat rüzgâr, leri Sürdüğü 1 hücum, yine bizden, bu bu defa Şeref, sağdan gelen topu yakm mesafeden avuta kaçırdı. İlk Macar hücumunu Markoş yaptı. Ortaladığı topu Adil kornere attı, Markoşun ikinci hü- cumunu İbrahim de yine kornerle durdurabildi. Rüzgürm çok sert es- mesi, top kontrolünü güçleştirdiği için oyun ahenksiz geçiyor. İbrahi- mi geçtikten sonra Markoş, hiç ü- mit edilmiyecek bir anda çok &ikı bir şüt çekti; Avut, Soldan mukabil | hücuma geçen muhtelit, Rebiinin or- taladığı topla kale önünde tehlikeli bir vaziyet yarattı. Fakat, Şeref kötli bir vuruşla topu onlarm aya- ğına vermiş oldu. Bunun hemen akabinde Niyazi mü Sait vaziyetten yakaladığı topu #ol ayakla avuta kaçırdı. Soldan Ma- carları karşılayan Faruk, rakip sol içe enfes bir kafa pası verdi. Bere- ket, bundan istifade edemediler, 2T inci dakikada Şereften çök mti- kemmel bir pas alan Sait, Kaleye gi- rerken topu çiğneyerek muhakkak bir gol fırsatını öldürdü. 30 uncu da- kikada sağ içlerinin ortaladığı topa hatalı çıkan kaleci Cihat topu yaka- khyamadı. Sol açık güzel bir kafa vuruşile topu kaleye attı ve kaleci kafasınm Üstünden geçen topa ye- tişemediğinden santrforları göğsile İlk golü kalemize soktu. Bu golden gayretlenen Türk muh. teliti, zoraki hücumlara başladı. Fa- kat yan haflarımızın mütemâdiyen (TAN) mn Polis Romanı: 18 Kapı Türk haleçisi Buçkayın güzel rakip açıkların yanında bekçilik va- zilesi yapmaları yüzünden bücunt- larımız pek sönük oluyor. Şerefin çektiği güzel şütü kalecileri pek ma- hirane bir şekilde kurtardı. Kırkıncı dakikada merkez muavin Hakkı Niyaziye güzel bir pas verdi, Müdafileri üstüne çeken sağ açığı- mız plâse bir vuruşla topu ortaya attı. Şerefin çok kuvvetli şütüyle İ beraberliği temin ettik, Bozuk bir oyun oynayan Faruk, kısa ve isabetsiz vuruşlarla müte- madiyen kalemizi tehlikeye sokuyor. Kırk beşinci dakikada bir kornere sebebiyet verdi. Bundan İstifade e- demediler ve haftaym nihayect Lul- du. İkinci devre İkinci devreye her iki takım ayni kadrolarla başladılar, Birinci daki- kada Şerefin şahsi bir hücumile ga- lip vaziyete geçiyorduk. Fakat Fua dın müdahalesi bu güzel hücumdan istifadeye mâni oldu. Niyazi o müt- hiş sür'atile Macar takımının ol müdafaasını karmakarışık etti ve topu ortaya verdi. Şeref tem gol yaparken macar müdafileri yetiş- tiler, Niyazi, kalecinin ellerinden al- dığı topu Rebiiye attı, O da Funda arkasında bir cinayet! — Bu bir şey demek değildir. — Nasıl değildir. Hâdiseler bize gösterdi ki, cani Vignon - Marcellet silesinin yakinindendir. — Peki, sonra! — Bu albümde Vignon - Marcellet bütün dostlarının işlerini kaydetmiş. Mademki caninin ki mev cut değil, cani, demek Vignon - Mar- eellet'nin dostlarından değildi. — Bu bir şey ispat etmez. Belki Vignon - Marcellet yanmda bulunan bültün insanların parmak izlerini al- madı. Belki pek çok sevdiği “güzel ve beyaz parmakları”, yağlı mürek- kirletmek istemedi. “derhal cevap verdi. Michel Herbert - Eugene Wyi — Ne demek istediğinizi anladım. Madam Vignon » Marcellet'nin par: mak izleri bu albümde mevcut de- gil: Fakat merak etmeyiniz. Mösyö Bernard onun izlerini aldı. Zehir şi- şesindeki izlerle hiç alâkaları yok. Leprince: — “Mümkün” diye mi- rıldandı. — Ah, benim bütün ümidim bu defterde idi. Caninin kim olduğunu bize bildireceğini zannediyordum. Hâkim bu sözleri söylerken eid. den müteessir görünüyordu. Leprince mahut soğuk kanlılığı ile devam etti: — Umitsizlenmeyiniz! Aradığınız izleri burada bulamamıştınız, belki eşle bir şütünü derhal tutuyor pas veriyor. Fakat Fundm havadan giden şütüyle bu hücum da neticesiz kaldı Soldan Rebii ve Fuat, kaleye indi- ler. On sekiz pas tistünde Şeref aya- ğına geçirdi ve güzel bir sütle kale- ye dayandı. Fakat top direğe çarpa- rak kurtuldu. Kuvvetli hülecumiara başlayan Ma- carlaroyunu tek kale vaziyetine soktular. Şimdi mütemadiyen tehli. ke atlatıyoruz. Nihayet bu hâkimiyetten (istifa. de etmekte geciirmei"-- “arkoşun bir köşe vuruşundan sonra ortalı” | ğı topu sol içleri yar kalemize soktu. Bu suretle tekrar mağlüp ve siyete düşmüş olduk. 32 inci dakikada Niyazi, kendine mahsus bir inişle Macar müdafaa- / smı allak bullak ettikten sonra, topu Fuada vererek beraberliği temin et- tirdi. 33 Üncü dakikada Fuat. boş kaleye topu sokamiyarak Macarları Üçüncü gölden kurtarmış oldu. Tekrar gayretlenen Macarlar. ka. lemizi yine sardılar. Farukia Lâtfi- nin anlaşamamazlığı yüzünden çok tehlikeli bir şekil alan bu fücumle- rı müdafaamız bin müşkülâtla durdu Fabiliyor. Oyunun son dakikaları de bir delildir. Leprince birtaraftan konuşuyor, diğer taraftan da albümün sayfaları nı: birer birer çeviriyordu. Birdenbire durdu. Defterin bir kö- şesinde ufacık bir kağıt parçası gör- dü. Belliydi ki bu sayfa yırtılıp, atık mıştı. — Buradan bir sayfa kopartılmış, dedi. — Vallahi, farkma bile mıştım. Zaten bunun hiç bir ehem- miyeti yok, Leprince mırıldandı: — Hakikaten hiç bir ehemmiyeti yok. Kopartılmış olan sayfadan ancak bir santimetro murabbainda bir kâ- git parçası kalmıştı, ve o kâğıttan, bir parmağın yarıda kalmış izi, Leprince kendi kendine: -— Bu pek acayip, dedi. Hâkim, alayvari bir tebessümle dedi ki: — Vignon » Marcellet'nin fantezi dolu eseri sizi alâkadar etmesi kâ- varmaâ- | “ yöramikmieizini NOTLAR | Almanlarla güreş Soyadları Günün meselesi, Montrö konferan- 8 ile zecri tedbirlerden ziyade soya- dı meselesidir. Vakit te kalmadı. Her kes kendine bir ad bulmak için ah - baplarına ve ekseriyetle lügata mü- racaat ediyor... Ve hiçbir adı beğen- miyor. Beğense bile kendilerinden evvel davrananlar olduğu için, nü - fus yerlerine beyanname ile gidince İo adm alınmış olduğunu görerek si- İkalıyor, bir yenisini aramağa koyulu İ yor, Birçok dostlarım bana da müra- caat ettikleri için ba işle bir hayli mesgul oldum, Ve soyadı seçmek için en kolay çarenin mürekkep bir ad al- mak olduğu neticesine vardım. Tek heceli bircok kelimeler var: Sel — Ton — Ses — Al — Tan — Kan — Tam — Kal «1 — Hep gi- bi, Bunların önüne veya urkasma getirilecek herhangi bir kelime ile mürekkep bir soyadı yapmak kabil olabileceği gibi, bunlar ve buna ben- zer türkçede pek çok bulunan tek he- İ celi kelimeler ile hemen hemen nâmü tenahiye varacak kadar ad buluna- | İ bilir. Böyle adların bir iyiliği de yazıl - /masındaki kolaylık İle ahengin gü - zelliğidir. Ayrıca da bulunacak ad- larda iddin ve çetrefillik yoktur, ve türkçeye yeni yeni ufuklar da aç - maktad Meselâ al ve ton Altes an kelimesinin başma &İ|, tam, sel kelimelerini getirerek Ak kan, Tamkan, Seikan tarzında 0 - yadları elde edilebilir, Yalnız bura - da verdiğim misalleri birçok kimse- ler beğenir de hemen nüfus yerlerine koşarlar ve İsterlerse pek tabii aya- Zına çabuk olan almış olur. Maksa- dım sadece, bir usul göstermektir. Şunu da, almak için beyhude zahmet etmesinler diye haber vereyim ki, ben soyadındaki ad kelimesile il ke- İlmesinden mürekkep bir İsim vapa- | rak Adil adını aldım ve tescil de et- tirdim, Fikret ADİL mama Macarların 'tazyiki altnda geçmesi pe rağmen muhacimlerinin fırsat & kelimelerinden. tısı beynelmilel olmak üzere: Vüğo Janzao, Palotas, G esik, Varkoş, Oroaz. Teleki, Takacs, Hapdu şeklinde oynadılar. Boçkay bugün B muhfeliti ile karşılaşacak Buçkay Macar takırır, bugün Tak sim stadında 1630 B muhtelit ile i- kinci maçını yapacaktır. Yo luğu ve seha yadırgaması yüzün iyi darece alamadıklarını sövliyen Macarlarin, bugün B mukteliti yapacakları ikii karsılaşmada na- sil bir derse» ulcakları meraklı kök lenmektedir. İçlerinde alt oyuncusu beynelmilel olan Macarlar, hak'kı kıymetlerini “bugün gösterecekleri etle müsar nn bararetli mea ğı tahmin editeMlir, Ne Tenis turnuvası Dağcılık Klübü bir tenis turnuvası tertip etmiştir. Bu turnuvaya Iz mirden Jübire ve Alyotlar ailesin den mürekkep üçer kişilik iki grup ta iştirak edecektir. Turnuvaya dört temmuzda başla- nacak ve ayni akşam turnuvaya gi- renler şerefine Dağcılık Klübünde bir Garden Parti verilecektir. fi değilmiş üstelik de kopartıl muş bir sayfa sizi meraka düşürü- yor... Hülyanız pek geniş, dostum Leprince kat'i olarak cevap verdi: | sayfayı kopartmış olan ignon - Marcellet de; | — Neye istinaden bunu söylüyor» sunuz?” — Albümü adam akıllı, teforrua- nca tetkik ettim, Arada sırada ke-| silmiş sayfalar var, Fakat bunlar, itina İle, kesilmiş, ve hattâ kesilmiş | oldukları hiç belli değil, Eğer Mösyö Vignon - Marcellet bu sahifeyi de kapatmış olsaydı, onu da öbürleri gibi ilina ile kesmesi 1â- zımdı, — Peki, netice olarak nereye var- mak istiyorsunuz? — Daha, henüz kat'i olarak hiç- bir neticeye varmıyorum. Fakat a- caba, bu sahife kendi izlerini bu al bümde bırakmak istemiyen bir in - Alman güreşçilerinden bazılarınn tleri çıktığı için hemen mem- leketlerine dönmeleri icap etmiştir. Yarım akşam yapılması mukarrer son güreşler, buğün yapılacaktır. O- Umpiyat hazırlık komitesi bu husus- ta şu tebliği göndermiştir: Olimpiyat hazırlık komitesinden: Alman güreşçilerinden bazılarının mühim mazeretleri çıktığından he- n memleektlerine dünmeleri icap etmiştir. Bunun için: 1 — 29 Haziran pazartesi günü akşamı yapılacağı evvelce ilin edi- len güreşler pazartesi akşamı yeri- ne bu akşam (pazar) sekiz buçukta yine Taksim stadında yapılacaktır. 2 — Bu münasebetle güreş ringi- nin kurulmasına zaman vermek için Macar Boçkay takımile muhteliti zin bugünkü (pazar) futbol maçı si at beşte değil, dört buçukta başla- yacaktır. Bu maç ta Taksim stadın- dadır. Voleybol müsabakaları Dünkil voleybol müsabakalarında, ilk maç Topkapı ile Eyüp arasında oynandı. Eyüp daha üstün bir oyun- dan sonra maçi (5-15) (0-16) kazan dı. İstanbulspor ve Beyi hükmen » Ga Z mağlüp oldular. Feneryıl latasarı mu heyecan içinde geç- ti. İlk pa Galatasaray (12-15), ikinci pa Feneryılmaz (16-14) kazandılar, Üçüncü partiyi Galata- saray (11-10) kazanarak galip gi Puvan vaziyetine göre, Feneryılmaz ve Galatasary 16 $r puvanla birinci gelmektedir. Eyüp ikinci vaziyette- dir. Maçlara gelecek hafta devam &- dilecektir. * Basketbol maçları Atina Muhteliti 27 cırmakta biribirlerile yarış etme sayı ile galip yüzünden 2:2 beraberlikle 'nihayet- | ayi barketbl takımımızla iki dem. İş maç yapmek Üze gelen Re mi Baakerbaenfan dün akşam tehsip edilmişti: Cihat, 1 Sale ini ruk. Adil, Hakkı, İbra İda ikinci müsabakalarını, İstanbulu temsil hakkı verilen şampiyon Ga- latasaray basketboleularile yaptılar. Bu karşılaşmadan evvel Karşıya- kanım en kuvvetli basketboleularma malik bülünasi Barkohba ve Kurtu- luş klüpleri arasında heyecanla do-| lu bir müsabaka yapıldı. Jimnastik salonunu dolduran her iki taraf mensupları tarafından büyük gürül- tülerle takip edilen bu karşılaşma- yı Kurtuluş 40-42 kazandı. Gecenin ikinci ve mühi: masına saat 10 da başlandı. Salona evvelâ misafirlerimiz, ar- kasından Galatasaray takımı alkış lar arasında çıktılar. Hakem Ühami. Türk takımı: Feridun, Feridun, Vas- fi, Naili, Hayri, Riza, Kâmil, Şeref, tem, Oyun biraz durgun başladı. Her araf ta uzun paslar İle biribir- lerinin kalelerini ziyaret ediyorlar, Yunanlıların kısa paslarına mukabil bizimkiler uzaktan şüt çekmeği ter- cih ediyorlar. Misafirlerimiz bu ak- şam güzel oynuyorlar, İstanbul ta- kımı asabi bir hava içinde oyunu devam ediyor. Taymavutta oyunu değiştiren İstanbul takımı birsz tem posunu bulur gibi oldu. Oyun şiradi biraz heyecanlandı. İlk on dakika- da Yunanlıların 14 sayısına mukabil karşılaş- — Olabilir, Bu sahife zaten kay bedecek vakti olmıyan bir İnsan ta- rafından kopartılmış. Oyle olma saydı, bunu yapan İnsan, kalmış o- lan küçük kâğıt parçasını görür, © da yok ederdi. Halbuki görme - miş ve acelesinden, parmak ( izile imzasmı biraktığınn farkmda bile değil Mösyö Clergerie, derin bir nefes aldı ve: - Bunu böyle farzedelim ve bu parmak izile, zehir şişesinin üstün - deki bir olsa bile, caninin kim oldu- ğunu bize bildirmiyor ki, Pek sakin, Leprince ,cevap verdi: — Caninin kim olduğunu öğrene- <eğiz, bundan emin olunuz. Mösyö Clergerle, Leprincei'n 80- gukkanlılığna müthiş kızıyordu. Leprince'in cevapları hâkim için bir muamma şeklini alıyordu. Acaba bu sesi çıkmıyan adam, cinayet hak- san tarafından kopartılmış olmasın. — Yani, anladığıma göre, sizce bu sahifeyi kopartan, canidir? kımda neler biliyordu... Biliyordu ve bildiklerini ifşa etmiyordu. Eğer bu böyle idi ise, kendi hali Son müsabaka bu gece Taksim stadında yapılacak takımımız 11 sayı yaptı. Ik dakikaya, Yunanlılar ilk on da oynayan en iyi oyuncularını a- larak kuvvetli bir şekilde çıktılar. Türk takımı oyuna çok canlı baş- ladı. Bilhassa Naili çok çalışıyor. Bü tün akınları durdurarak kendi ta- kımının hücumları hazırlıyor. Şe- ref bir aralık şahsi gayretile basket yaptığından sayı adedimiz 13 oidu. Bu sayıdan sonra harekete geçe- rek üstüste kalemizi tehdit eden Yu- nanlılar sayılarını on sekize çıkar - dılar. Türk takımı geçen akşamki muvaffakiyetli oyununu oynayamı- yor. Yunanlılar bu fırsattan istifa- de ederek müsabakada üstünlüğü,te- min ettiler, Kalemizi mütemadi bir tazyik altında tutarak sayılarını 24 e çıkardılar. İstanbul takımı, asabi bir hava içinde oynadığından mıdır, yoksa 13 sayısmın şeametinden mi- dir bir türlü sayı yapamıyor. Hattâ serbest atışları bile kaçırıyorlar. Bir aralık üstüste basketlerle sa- yılarını 19 yaparık uğursuzluğu gi- derdilerse de asabiyetten bir türlü kurtulamadılar ve nihayet Yunanlı misafirlerimiz bizim takımın bu he. ceriksizliğinden istifade ederek sayı adetlerini 27 yaparak oyunu-18 - 27 galibiyetile bitirdiler. Basketbolcularımız Olim- piyada iştirak edecek Evvelsi akşam yapılan Türkiye « Yunaniştan milli basketbol. maçında büyük varlık göstererek kat'i bir za İfer temin eden basketbol icülerinsizin bu muvaffakryeti Türkspor Kuru - mu Genel merkezi tarafından alâka ile karştlandığından bu şubede olim piyatlara iştirakimiz kararlaştı. mış ve alâkadarlara teğliğ edilmiş - tir; ! . Atletizm hareketleri Atletizm federasyonu memlekette her tarafında atletik sporlar kök #alabilmesi için hazırladığı progra - mm İlk kısmını bugün İstanbuldan seçme bir takımla seyahate çikmak. la yapacaktır. Istanbulun en İyi atlet lerinden bir grup bugün Bursada ya pılacak şampiyonaya iştirak etmek İnaniü'izreket etmişlerdir. Atidller | Bursadan Balıkesire orndan Edrem: de ve Ayvalığa giderek atletizm an- trenmanları yapacaklardır. Kafilede atletizm federasyonu relsi Vildan A- ir ve İstanbul atletizm ajanı Besim | antrenör Lüvizde bulunacaktır. Üçüncü güreş karşılaşması | Almanlarla bu akşam üçüncü kar- » İ şilaşima' Taksim stadında saat 20,30 da yapılacaktır. Evlerde elektrik aleti sat- mak üzere komisyonla ça- lişacak, referans ve Noter garantisi verebilecek MEMUR Aranıyor “ Satış servisi ” rumuzile 2248 posta kutusu adresine tahriren müracaat edilmesi. pek gülünç olacaktı. Rangiagle 80- kağt cinayetinin esrarı, demek ale » lâde bir polis hafiyesi sayesinde sayesinde meydana çıkacaktı. Höküm bunları düşünüyor ve dü- yündükçe hiddeti artıyordu. Le prince gittikten sonra, dayanamadı, hiddetini yenmek için odanın içinde bir aşağı bir yukarı dolaşmağa bag- ladı. Nihayet gözü, bürosunun üze- rinde duran bir kâğıt parçasına iliş- ti. Bu, müddelümuminin vapur re- simlerile karalamış olduğu kâğıttı. Mösyö Clergerie, kâğıdı aldı, sinirli ellerle buruşturdu ve hiddetle sepete attı! w Madam Vignon - Marcellet evin- deki küçük salonunda bulunuyordu. Yalnız değildi. Yanmda Leprince İle Mösyö Xavier Gulllet vardı ve Gufl-