3 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

; İ İ 10 Maltepe Askeri Lisesinde: Ki YÜZ ELLİ GENC DİPLOMALARINI ALDILAR Maltepe Askeri Lisemizi bu yıl muvaffakıyetle bitirip mezun olan 250 genç ve dinç Türk çocuğuna dün büyük merasimle diplo- r Maltepe Askeri Lise- sinde okuyan gençlerden 250 dinç çocuk dün dip- lomalarını sevinçle alır- larken bize çok muvaffa- hiyetli spor maharetleri Merasesaaararenressese maları verildi. Merasimde General Eyüp Sabri, General Osman ş de gösterdiler. Gençlerin, Tufan ve birçok yüksek rütbeli subaylarımızla kalabalık bir da- ($ ilimde olduğu gibi beden vetli kütlesi hazır bulundu. Merasim, mektebin hususi salonunda $ hareketlerinde de muaf: saat 14,30 da başladı. ? fak olmaları göğsümüzü ; kabartıyor. Mektep talebelerinin teşkil ettiği bando tarafından çalman İstiklâl marşiyle merasim açıldı. Arkasından lisenin marşı da bütün talebelerin hep bir ağızdan iştirakiyle çalındı. Bun- dan sonra salonun sahnesinde talebe- ler büyük muvaffakıyetlerle spor gösterileri yaptılar, Birinci numarayı pramit gösterileri teşkil ediyordu. Talebelerin muvaffakıyetle yaptıkla» rı birçok güç hareket ve şekiller u- zun uzun alkışlandı. Arkasından rit. mik dans ve fimnastik oyunları gös- terildi. Maltepenin çalışkan mezun- ları bu hareketleri de muzıka ile bir- likte ve çok güzel bir şekilde başar- dılar, Japon oyunları Bundan sonra yer jimnastiklerine Bit birkaç gösteri yapıldı ve bu da u- zun alkışlar, tebrikler kazandı. Mü- tenkıben yapılan güreşler de çok be genlldi. Bu arada Japonyada icat e dilerek bütün dünyaya yayılan Japon güreşine ait te birkaç tecrübe numa- rası yapıldı ve gençlerimiz çok beğe- gildiler. Bunda ilâhsız bir adamın ta- bancalı, bıçaklı veya süngülü bir kitm- seye karşı kendini nasıl müdafaa & deceği ve rakibini nasi mağlüp mev- kiine sokacağı gösterildi. Güreş gös- terilerinden sonra mektebin eskrim takımları ile boksörler arasmda da İnüibarezeler yapıldı. Gençler bu spor larda da çok mahir olduklarmı gös terdiler, Spor gösterilerine nihayet verildi ve genç talebeler tahsil sâhazmda ol- duğu gibi spor ve beden sahasında da çok güzel yetiştiklerini gösterdiler. Temsiller Spor gösterilerinden sonra genç- likte lisan bilmenin faydalarmı anla. tan klçük bir temsil yapıldı. Daha sonra da eskidenberi birçok terakki ve değişikliklere uğrayan harp âlet. ve techizatmı safha, safha gösteren cani: tablolar vücuda getirildi. Bu a- rada bugünün harp vasıtaları ile kö- Muvaffakıyetli eskrim oyunları gösleren gençler ler verdi. Albay Türer bilhassa dedi ki; “— Bugün eiimhuriyet ordumuzun özü olan harp okuluna 250 yavrumu. İzu daha gönderiyoruz, yedinci yıldö- »ümünün olgun ve gür mahsulünü id. rk eden ve bunları sevinç ve iftihar. bugün en büyük bayramlarından biri- İla takdir nazarınıza arzeden lisemiz ni yapıyor. Uzun ve çetin bir çalış- madan sonra lise tahsilini muvaffaki- yetle betirdiniz. Fakat subay olmak runma cihazları olan tayyareler, 28- hirli gazler ve bunlara karşı maskeler güzel bir şekilde canlandırıldı. Salon. daki merasim bu suretle tamamlan - dıktan sonra davetliler (e hazırlânan büfede izaz edildiler, Diplomalar Bunun arkasından mektebin bah- çesinde mezun talebelere diploma tev- zii merasimi yapıldı. Önce kürsüye gelen mektebin kıymetli müdürü Al bay Adil Türer güzel bir nutukla ta- İebeleri tebrik etti ve şimdiden san- raki çalışmaları hakkında bazı öğüt ve ulusumuzun ordumuzda komutan- lik yerini almak çok büyük ve müş- kül bir iştir. Ancak damarlarmızda. ki Türk kanmm yüksek asaleti sizin bu şerefli mevkileri de alabileceğini. ze itimat vermektedir.” Gençler namma Albay Adil Türerden sonra mezun talebeler namıma kürsüye gelen Sa- bahattin de 250 arkadaşınm hissiya- tına terciiman oldu ve onlar namma and içti, Genç Sabahattin dedi ki: “— Senelerdenberi kültür ve İrfan aldığımız şu şanlı yuvanın sıcak sine- sinden buğün olgunlaşarak ayrılıyo- ruz. Bütün Türk varlığına en büyük itimat ve iftiharı vere, vere işte ni- hayet Harbiyeye gidiyoruz. : i I İ ! İmez bir kuvvet olduğunuz Büyük vazifelere namzetlik hakir. nı kazandığımız ve şanlı orduya öl için de- rin bir saadet sevinci içindeyiz. Cüm- huriyet bizim ruhumuz, her şeyimiz- dir. Bu uğurda ölmeği her şeyden da- ha iyi öğrendik. Cümhuriyeti ölüneiye kadar koru- yacağız. Buna Atatürkün manevi bu- !zurunda and içtik, andolsun.” Mükâfatlar Bundan sonra General Osman Tu aa A YENİ NEŞRİYAT Arkitekt — Bu aylık derginin 74. üncü sayısı zengin münderecatla çık- Jmıştar, Içinde Mimar Zeki” Sayârm Kalamışta bir villâsı, Galatada deniz garı müsabakasını kazanan projeler ile Mühendis Dr. Wagnerin Büyük Şehirler nasil tadil edilir. Izzet Kum. barıcıların eski Türk mimarları, Mi - mar Naci Meltemin Hastanelerde Te. fan tarafmdan mezin talebelerden bi. | d8Yi kısımları adlı yazıları vardır. İrinci, ikinci ve üçüncü gelenlere mii- * kâfatları dağıtıldı. Birinciliği kaza-| o Yeni Adam — 173 üncü sayısı çık nan 2277 Nuri Erkana bir altın saat.| tı. Bu sayı ile Hâmit anketine başlı - ikinciliği kazanan 2354 Ethem Özks-| yor. Bundan başka İsmail Hakkınm ragöze ve üçüncülüğü kâzanan 2215 talebeyi iğrendiren kitaplar, İlim ka- Orhan Akçaya 'da birer gtimüş saat| fas: böyle yetişmez, Artist kimdir? hediye edildi ve en sonra da bir ge-| başlıklı! makaleleri, H. Avni H Bo. çit resmiyle merasime nihayet veril- |zok, Adnan Cemalin yazıları, kitap di, haberleri, tenkitler var. AN | AA Adiye Ege Okuyucularımız arasında tertip et- tiğimiz 750 lira milkâfatlı darbımesel müsabakamıza iştirak eden okuyucu- lar arasmda mükâfat kazananlar - dan bir kısmının isimlerini dün neş- retmiştik. Bugün de bir kısmının | isimlerini daha veriyoruz. Geri kalan isimleri de yarın neşredeceğiz. Mükâfat kazanmış ola nokuyucu » lar ,hediyelerini, 10 mayıs pazartesi Kününden itiburen matbaamızdan « - labilirler Birer yün battaniye kazananlar 31 — İstanbul Topkapı tramvay durağı 8/2 numarada Serap ve Zerin 32 — Ankara askeri fabrikalar u- mum mildürlüğünde stajiyer Nevzat Gürbüz, Birer masa saati kazananir 33 — Tamlt kâğıt fabrikası memur İlarından Nureddin Ulusoy 34 — Afyon Karahisar gazete be- yil Şeref vasıtasile Garipçeköy mu - alimi Zühtü. 3ö — Karaman piyade alayında yüzbaşı Recai 38 — Maraşta nüfus müdürü Os- manm kızı Turan okulu talebesin - İden Yüksel Baytekin Birer eşarp kazananlar 37 — Erzurum mevkii müstahkem baş baytarı Lütfinin kizi Selma Kop, 38 —— Diyarbekir ağır ceza reisinin kızı Beyhan Apaydın. Hokka takımı kazananlar 39 — İstanbul Kadıköy İkinci orta okulda H. 2 Şubesi namma, 40 — İstanbul Beşiktaş Vişne za- İde mahallesi Çekirdek sokağı 3 nu - marada Ekrem ve Orhan kürdeşler, 41 — İzmir Karantina Murat Dalı sokağı 7 numarada Sebati Tanay, 42 — Adana Gazi paşa okulu mu- alimlerinden Şahin Arkon, 43 — Adapazarı Park karşısı, tek sokağı 1 numarad& Namık Baloğlu. Birer zarif kalem sapı kazananlar 44 — İstanbul Kasımpaşa zincirli İkoyu 164 numarada Şükran Atar, 45 — Malatyada lise muallimi Sa- ml Göksu. 46 — Tokat Orta okulunda 113 Türker, Birer spor çakısı kazananlar 4T — Galatasaray lisesi son sınıf- ta Fethi. 48 — Ankara İnşaat öğretmen ©- kulu 3 üncü smifı nâyyna Hakkı 49 — Kars müstahkem mevki ku- mandanınm oğlu Cahit İ S0 — Siirt gazi okulu birinet sınıf talebesinden Çetin 51 — Trabzon baş tepelbalâ ma - hallesi toprak sokak 3 numarada Münif, Biblo kazanan | 52 — İstanbul Damdösyon Fransız İkaz Hsesinde Muallâ Üstel Birer elbise fırçası kazananlar 53 — İstanbul Osman Bey Afltap sokağı 39 numarada Mahmut Akbay 54 — İzmir Buca muallim S.A Önak . l 55 — Urfada gümrük haninda tüccar Ahmet Kayısı, Birer sofra örtüsü kazananlar 56 — İstanbul Bomonti Hayriş a- partmanında Hayrünnisa Akyüz. 57 — Elâzizde piyade alayı 3 üncü tabur kumandanı Fazl Erden. Hayrünnisa Akyüz Mükâfatlı Darbımesel Mür-' sabakamızda Kazananlar Rahmi Uçar Mehmet 58 — Gazlantep ihtisas mahkeme- | si müddelumumisinin kardeşi Melâ - | hat Koraner. Yastık yüzü kazananlar 59 — Mardin halk kütüphanesin - de Adam Erden. 60 — Düzce hükümet doktorunun eşi Sadiye Birer sefertası kazananlar 61 — İstanbul Arnavutköy tram - vay caddesi 68 numarada Azmi Silin. tekin, 62 — Ankara İsmet Paşa mahal esi Akşehir sokağı 11 numarada O- ğuz Herekmen. 63 — İnebolu iş bankası müdürü Kemalin kızı Muzaffer Beldü. Birer kristal resimlik kazananlar 64 — İstanbul Şişli 50 numarada Kayıhan | Zeki Çalığ Sait Çetiner, İ 65 - Konyüda birinci şube direk“ «| törü Kayıhan Sevindik. 66 — Samsun piyayle alayı 12 ipi bölük asteğmeni ettin Üçak. 67 — Mersin hükümet cad 44 numarada Maryüs Selvelli. 68 — Niksarda halk fotoğr 8i sahibi Sabri Oral, Birer yatak örtüsü kazanani”.. | 69 — Hadımköy piyade alayı 48 cü bölük asteğmeni Zeki Çalığ. | 70 — Kırklareli istasyon alayı 98 cu bölük başçavuşu Hüseyin Noya 71 — Babaeski süvari yüzl İhsan Sunalpın kızı Lerzan Suna Birer şişe losyon kazananlar 72 — İstanbul Beşiktaş güzelbe$” çe sokağı 2 numarada Meliha Er#9 73 — Muğla orta okul 3 üncü # nıfta 323 Türkân, 74 — Manisa topçu alayı leva müdüriyetinde İ, Tarıman, Üçer adet havlu kazananlar 75 — İzmir Karantina 'Türkoğlü sokağı 3 numarada Rahmi Uçarı. 78 — Adana Ahmet Erzin nesinde Emine, Ti — Çanakale muhabere taburU? da Nuri Ulusoy. Birer adet termüs kazananl6 78 — İstanbul Taksim Cümhuri* | yet caddesi İnkılâp apartımanı 2 A8 marada Muammer, 79 — Ankara Tümen veznedA Mehmet Gaçaltay. 30 Bursa Ahmet Yetik P399 hastanesinde pansümaneı Rami do 81 — Tarsus inhisarlar idaresi takip amiri Memduh, Peçete takımı kazananlar 82 — Ankara sanayi caddesi 116 numarada Güzin, 83 — Ersurum kolordu baş <<“ cısı Hulâsinin kızı Hazin Duys”. 84 — Samsun Gazi ilk mektebi allimi Besime, ? “ SVECA Marka SUT MAKİNA Kullanan yanılmaz. Türklerupa ve 5 ri MTANSUL GaraTA PERSEMSE Ber” Teloral ZIRAT stant : Tel