26 Kasım 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

26 Kasım 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

HendekteBir Soygunculuk | © evleri yıkılan felâketzedelere mesken | Vakası Oldu Hendek, (TAN) — Bu ayın 20 inci günü gecesi çarşı civarında bir ev ba sılmıştır. Çarşt civarında bulunan Yu — sufun evine gece yarısından sonra #& | a birde dört meçhul şahıs girmiştir. Bunlar, Yusufun 70 yaşındaki karısı Fatmayı döverek başını, gözünü yar mışlar, kendisini tabanca ve kama ile |” tehdit ederek 33 adet on beşerlik, 8 adet yüzerlik, 44 adet otuzluk zin altınlarını, 20 Ira kâğıt parası al mişlardır. Haydutlar, Gukları 5 tane gümüş saat ile bir Ka- fadağ tabancasını ve samanlıktan da bazı eşyayi aldıktan sonra kaçmışlar dır. Kasabamızda jandarmaya muave net eden ve geceli gündüzlü mahalle- lerde gezen bekçiler, kadının feryadı- ni duydukları halde, bir ay evvel te- bancaları alındığı ve silâhları olma- dığı için, cesaret edip te eve gireme- mişlerdir. Haydutlar evde 2 saat kal mek cüretini göstermişler, 3 saat son ra da zabıta, hâdiseye el koymuştur. Zabıta memurları, haydutları bulmak ümidiyle, baskma uğrayan evin yaki- hımdaki Kâzım evine girmişler, bu- rada 18 kişinin oturduğunu görmüş- lerdir, Yapılan tahkikat, bunların ku- mar Oynadıkları göstermiş ve hak- larında takibata başlanılmıştır. Evi basan haydutlar yakalanamamıştır. — Zabıta, bunun ele geçirilmesi için e- bemmiyetle çalışmakta, haydutların “herhalde kasabamız içinde bir adam- ları olmak lâzım geleceği tahmin 0- lanmaktadır. Adanada - Seylâpzedelere Ev Yapılıyor Adana, (TAN) — Geçen seylâpta “tedariki yolunda yeni bir karar ve- rilmiştir. Seylâpzedeler için memleketin her © tarafımda toplanan iânenin 70 bin li- orayı bulduğu, bu paranın kismen, - #eylâpta evleri harap olanlara dağı- N tıldığı, geri kalan felâketzede 69 ha- | me halkımın başka © yerlerde evleri “bulunduğu anlaşılmıştır. Bunların haricindeki seylâpzede » lere tazminat verilmesi, artan 30 bin “Mira ile de 40 — 50 ev yapılması ta- “ Karrür etmiştir. Bu evlerin mülkiyeti —Kizılaya mt olacak, maamafih evler » İstiyen seylâpzedelere ucuzca kirala» o Bacaktır. © İnşaata yakmda başlanılması bek- enilmektedir. Konya Çifçisi Yağmurdan emnun © Konya Aksarayı, (TAN) — Har “manlarını kaldırıp ta yeni mahsul “ekmek için dört gözle yağmur bek - “Biyen rençperlerin yüzü | gülmüştür. | 6 gün geceleri desdahil olarak de- vam eden yağmur, hava üzerinde “değişiklik vücude getirmiştir. Srcaklardan adeta sararmağa yüz ilan ağaçlar, yağmurlar sayesinde eniden bayat bulmuş, etraf adeta ilk aki gibi yeşilliğe bürünmüştür, Tam zamanında yağmur yağdığı | Için gelecek yıl mahsullinlin çok be- reketli olacağı rençperler tarafmdan söylenilmektedir. ni g1 “Biga - Karabiga Yolu Fena | © Biga, (TAN) — Ansızın başlıyan “Ve bir hafta fasılasız süren yağmur, zaten bozuk olan Biga - Karabiga yo unu büsbtitün geçilmez bir hale getir miştir. Karabigadaki stok tüccar ma mı yük arabaları bin müşkülâtla ge- “tirebiliyor ve kışın bu yolun tamamen kapanacağı anlaşı —g Niksarda Yağmurlar “Niksar, (TAN) — İlçemize bol yağ yağmakta, çiftçiler sevinerek Bundan istifadeye çalısmaktağır. sandıkta bul | Kütahya, (TAN) — Cümhuriyeti- mizin 14 Ünel yıldönümünü kutlamak için burada devamlı bir faaliyet var, Kutlama komisyonu vali Sedat Eri- min başkanlığında toplanarak prog- ramın esaslarını hazırlamıştır. Teşkil edilen süsleme, tören, balo ve eğlenti, yaym komiteleri işlerine devam edi- yorlar, Hazırlıklara göre bayramm bu yıl çok parlak olacağı anlaşılıyor. Esnaf ve milesseseler semtlerine tak lar yapıyor. Bu bayrama hususiyet veren işlerden birisi de yplnız Kütah ya şehrinde (6) mühim açım töreni- İnin yapılması olacaktır. Açılacak mü İ esseseler şunlardır: 1 — Vilâyetin 100.000 tira harer yarak vücude getirdiği. modern has- İ tane, 2 — 70000 liraya vücüde getirilen İtam teşkilâtir ve modem ders âletle- rile eehhez birinci ilkokul kurağı, 3 — 65,000 lira sarfile yapılan 22 Metre genişliğinde istasyon bulvarı. 4 — 120,000 lira sarfile belediyece yaptırılıp şehir kıyısına gelmiş olan su tesisatmdan ilk sıhhi suyun akrtıl. İ ması. 5 — Yeni Tabel, sezbe ve meyve pazarı ile Kasaplar çarşısma ilâveten | KÜTAHYA HASTANESİ Bu Modern Eser, Önümüzdeki Hafta Merasimle Açılıyor .İnşaatı biten hastanenin en yeni resmi vücude getirilen ve toptan sebze alim ve satımlarına tahsis edilen halin a- çamı, 8 — Kültür Bakanlığınca 45,000 Vi ra sarfile yeni baştan yapılan lise bi-| Masnın Açımı, Halen inşa helinde bulunan yeni hayvan pazarı ile diğer müesseselerin açım törenleri bayrama yetiştirileme- miştir. Ziraat öletleri fabrikası Idarel hususiyeye ait olup son yıl- larda işlemiyen buradaki Ziraat âlet- leri ve araba fabrikasınm, eksiklerini tamamlamak ve yeteceği kadar ser- letince işletileneği öğrenilmistir. Bu maksatla dört kişilik bir müte- hassıs heyet şehrimize gelerek tetki- katta bulunmuştur. Pulluk, tırmık köylüye demir dingilli araba ve sa're yapmak, çiftçiye ait harman, orak makinelerini onarmak bakımından köy kalkınması plânmın tatbikatında gerek vilâyetimize ve gerek yakm 1 lere çok faydalı olacağı muhakkak bu Iunan bu müessesenin yakında işliye- ceğini öğrenen Kütahyalılar sevinç duymaktadır. mnsasanaasesemsaman, Aydındaki Bataklık i Kurutuluyor Aydm, (TAN) — Şehrimizin içinden geçen ie po nm Aydın önünde vücude getir. diği büyük bataklığın kurtula- $ rak hem araziden istifade edir 4 mesi ve hem de sıtmanm kökü $ İ yok edilmesi için onuncu cüm- İ$ hurlyet bayrammda ilk kazma vurulmak suretile başlıyan fa- aliyet mükellef amele ile yü- rütülüp gelmiştir. Şimdi Nafın Vekhelti bu işi ele almış, yeni. den proje yapmış ve kanal açıp kurutma ameliyesini elesiltmi - ye çıkarmıştır. Bunun İçin sâr- Bigada Toprak Yazımı Başladı Biga, (TAN) — Beş koldan işe Başlıyan toprak yazımı komisyonları vazifelerini bir an evvel bitirmiye ça- Uşıyorlar. Bu mesainin 938 senesi ma İyıs sonuna kadar bitirilmesi matlöp olduğundan yeni bir komizyon daha İteşkil olunmuştur. Bunun relsliğine müteksit Inhisar Müdürü Yahya, aza lığına da eski zabıt kâtibi Hamdi ta- vin edilmişlerdir. l kızılcahamam Imar Ediliyor dairelerinde tetkiklerde bulunan An- kara mebusları Eşref, Rifat, Şakir ve Rasim buraya da gelmişler, halk- la temasta bulunmuşlar ve Kızılea- hamamları gezmişlerdir. Bu hamam. ların son derecede harap ve sibhi şartlardan mahrum olduğunu gören mebuslar, hususi muhasebeye yük « sek varidat temin eden ve kazamı - zan esasen İskir olan halicı için de bir geçim membar olan hamamların ilahı ve genişletilmesi, hiç olmazsa birkaç senelik gelirlerile tamiri için delâlette bulunacaklarını vadetmiş - lerdir. Yatı mektebini de gezen mebuslar gördükleri noksanları not etmişler - dir. Balıkesirde Bir Aile Faciası Oldu Balıkesir, (TAN) —inönü mahal- lesinde bir aile faciası olmuştur. Yu- suflar köyünden olan amele Mehmet Ali oğlu Safer, Geceleyin saat dörtte yedi senelik karısı Şadiyeyi kendi €- vide, Şehir klübü garsonlarından Kadir ile Beraber yakalamıştır, Sa- fer, tabanca ile Kadiri ağır surette yaralamış ve yakalanmıştır. yek Söğ ite Dolu ve Yağmur Söğüt, (TAN) — Geçen hafta ya- ğan çok şiddetli dolu, henüz bozul- mamış olan bağlara zarar vermiştir. | Doludan sonra mebzul yağmur yağ- İ muştır. Yağmur, çiftçinin yüzünü gül dürmüştür. zanye ayırmak suretile Ziraat Vekâ- | Kızılcahamam, (TAN) — Intihap| Bir Otobüs Kazasında 13 Yaralı Var İzmir, (TAN) — Manisa ilç Ak- hisar arasında feci bir otobüs kazasi olmuş, 13 yolcu yaralanmıştır. Tafsi- jJlât şudur: Manisada kayıtlı idaresindeki otobüs o Manisadan 13 yolcu alarak hareket etmiş, Kayış- lar köyü civarında süratini birden bire artırmıştır. Sürat müş'iresinin 80 — 85 kilo- metreyi gösterdiğini farkeden yolcu- lardan yapıcı Ibrahim usta, şoförü ikaz etmişse de tesiri olmamış, bu hizla giden otoblis Boyalı köprü ci- varındaki virajı dönerken hendeğe Yuvârlanmıştır. 13 yolcu da yaralan- mıştır. Bunlardan iki kadın yara - ları ağırdır. Şoför kaçmıştır. © Biga Askerlik Şubesi ” Yeni Binada e Biga (TAN) — Merhum baytar mi ralayı Sabitin dört yıl evvel yaptı İ betonarme ve çok zarif bina bükü. metçe beş bin liraya almmış ve asker lik Şubesi olmuştur. e Ecza Satarken Cürmü Meşhut Sındırgı, (TAN) — Aslen buralı olan Habil isminde birisinin Istan- | buldaki ecza depolarından birinin diş Suyunu ve öksürük pastillerini satte Ğ görülerek cilrmi meşhut yapılmış, mahkemece 15 gün hapse, 15 lira pa- T8 otzasma ve eczalarının müsade «- resine karar verilmiştir. Sındırgı Tütünleri Bu Sene Çok İyi Sındırgı, (TAN) —“Bu sene Sın- dırgı ve sivam.Jüks,tütün çıkardı. — ğı için bu kıymetli mahsulümüze ta- lip olanlar çoktur. Yerli ve ecnebi on bir Kumpanyanın mimeseilleri gel- işler, tütünleri tespit etmeğe baş- lamışlardır. Ayrica inhisarlar 1 si de tütün alacaktır, şoför Ziyanm İzmitte Cümhuriyet Bayramı Hazırlığı İzmit, (TAN) — Cümhuriyet bay- “rammın emsalsiz şekilde tesldi için hararetli hazırlıklar vardır. Vilâyet tarafından Vali konağında bayram ge İcesi muhteşem bir ziyafet verilecek. tir. ———— | İzmirde Yeni Bir Lise Daha Açılıyor Izmir, (TAN) — Eski kız lisesi binasında yakmda birlise daha'a- çılacaktır. Erkek lisesinin 2600 U bu- lan talebesinden bir kısmı buraya nak ledilecektir. Kızılçulkıdaki eski Amerikan kol lejinde açılan köy muallim o mekte - binde 2 teşrinisenide tedrisata baş- lanılacaktır, m ij Sürmenede Ortamektep Açılacak Sürmene, (TAN) — Uçüncü Umu- mi müfettişlik maarif müşaviri Mus. tafa Reşit buraya gelerek, orta mek- | tep açılması etrafında tetkiklerde bu- lunmuş ve halkla temas etmiştir. Sürmeneliler, orta mektebe kavu- şacakları Için seviniyorlar, b Sürmenenin İhtiyaçları Sürmene, (TAN) — Bazamız C, HH. Partisi ocak ve nahiye seçimi bit- | mek üzeredir. Tesbit edilen ihtiyaçların başında şunlar vardır: Bir orta mektep açıl. ması, Ziraat Bankasmen dağıtılmak. ta olen musirm, halkça istihsal olu. nan mısır biter bitmez tevz'i, fındık bahçelerinde ferini usullerin tatbik o- HIKAYEDEN MABAAT TELGAF (Başı 6 mcıda) — Bu sizin yaptığınız düpediiz e- depsizliktir; bu gecç üçüncü defa- dır bu eşekçe sual için beni uyan- | dırıyorlar.. Bu sizin yaptığınız ayıp | tır, Blâhin. Böyle çocukluklar size yaraşmaz!, Fi ukuk müşaviri geceyi uyku- suz geçirdi. Ancak sabaha karsı biraz gözlerini yumdu. Uyur uyumaz yine akşamki rilyayı gör miye başladı. Riyaset mevktinde yi zil çalıyordu. Hukuk müşaviri gözlerini açtı. lefona koştu: — Allo, kimsiniz — Dinle Bolodya, benim, kayin pederin Sergey Karloviç. Ben gece» leyin karımla beraber bir kimya ki- tabma baktım, Yağ asiti emlâhı ne imiş biliyor musun?7. Sabun. — Karım bunun beş harfli oldu unu yazıyordu. —S-a-b.u-n beş harfli de gil mi? — Acaba neden doğrudan doğ- ruya “bende sabun buldular” diye yazmadı?, — Herhalde utanmış olacak. O- nun vaziyetinde olsaydmız sizde yazmazdınız!, Vücudünüzde sabun bulunsa, hoşunuza gider mi 7, Zaval hn Lülâ, Herhalde ağır bir hastalık geçiriyordur. Doktora telefon etti- niz mi?, — Evet ettim, — Ne dedi? — Ne diyecek? “Bu sizin vantığı nz düpedüz edepsizliktir. dedi, — Herhaldö bu sizin doktorunuz da Lülânm doktorları gibi cahilin biri olacak. Profesörlerden birine başvurmak lâzım. — Evet, ben de o kanaatteyim. Geceniz hayır olsun Sergey Karlo- viç. — Haydi Allaha ismarladık. lâ ya telgraf çekmeyi unutmaymız!, yüzü sapsarı bir hal. ne gitti. Şiddetle başı rkadaşları hayretle yü kıyorlardı. Şakacı Parasin kendini tutamadı. sördü: — Bolodya, sana ne oldu?. Yüzü n& Sarı pudra mı sürdün, ne yap- tan?. Biâhin kederli bir eda ile : — Karm hastalandı. Karımda beş harfli yağ asiti emlâhı bulmuş lar, Meselenin mahiyetini anlamak için,dün akşam bizim doktora tele- fon ettiğim zaman domuz herif ba- na kilfür etti. — Karınm hastalığı ne imiş? — Onda sabun bulmuşlar. Beş harfli bir kelime ile yağ asiti em- lâhı, Işte telgraf. Parasin telgrafı okuduktan son- ra gülmiye başladı. Uzun uzun gül- dü. Nihayet: — Mesele basit, dedi. Karm “0- gonok” mecmuasmn bilmecesini hallediyormus. Nitekim biz de Gri- suhinle bunu halletmek için bir hay li uğraştık. Bu lânetli yağ asiti em- lâhmı biz de bir türlü bulamamış. Sabun, Gideyim de bari Grisuhine müjde vereyim. Dün akşam biz de doktora telefon etmiştik:. Allaha 18- marladık Bolodya, arım saat sonra merkez tel- grafhanesinin kadın telgraf çısı Blâhin'in telgrafını iade eder- ken nazik bir eda ile şunları söylü- yordu: — Affedersiniz fakat, telgrafını- zı kabul edemiyeceğim.. Küfürlü telgraflar alamayız!., — Bu küfür değil, bu hakikat, — Fakat telgrafımız açık: “Ap- tal karı sabun. Boloğya”, Sabunun firması. Kabahat benim değil. Ya, öyle mi? Şu halde “aptal | karı" kelimelerini bir trmak içine alacağı... O takdirde yirmi kapik fazla vereceksiniz!, Blâhin büyük bir sevinçle para- ları uzatarak: — Zarar, yok dedi, Bir ruble de olsa vereceğim. Yeter ki telgraf ay nen gitsin? ———— Silifkeden Pirinç Sevkiyatı Silifke (TAN) — Tekir çiftliği mahsulünden 550 ton pirinç bu hafta lunması İçin bir mütehassıs gönderil- sevkedilmiştir.. Daha elde ihraç olu- tucak pirinç vardır, * ne Nastya teyze vardı. Yine acı acı | Acr acı telefon çalıyordu. Hemen te | tık. Halbuki ne kadar basit imiş: | 26 -10.937 İHASANİ DANTOS Diş macunu dişlere ebedi hayat verir. Dişleri temizler, parlatır ve beyazlatır, Çürü mesine mâni olur, diş etleri- ni kuvvetlendirir. Hergün sabah ve akşam mutlaka DANTOS ile dişle- rinizi temizleyiniz. DANTOS HASAN ismi- ne ve markasına dikkat, Fiyatı: Tüp 7,5, büyük 12,5 dört misli 20 kuruştur. HASAN DEPOSU Kardeşlerimi Arıyorum On beş süne evvel 1922 — 1923 se. nelerinde Yunanistana giderken İs. tanbulda bıraktığım erkek kardeşim Karahisar kazasının Hacıköylü İste- fan Aleksiyo oğlu Andon ile Kiryakl- çe İsmindeki kızkardeşimden hiçbir haber alamadım, Kardeşlerim Andon ile Kiryakiçenin nerede bulundukla. rından veya kendilerinden malümatı olanların adresime bildirmeleri insa» niyet namına rica ederim. İstefan Aleksiyo kızt Anesiya Odös Çatalca No. 17 Xanthi - Grâce Adel si! en DİŞLERİ İNİ GİBİ, eray RAT Pe Adalar Sulh Hukuk Mahkemesi Sax tış Memurluğündan: Erifili İstavrii nin Marya ile şayirn ve müştereken mutasarrıf bulundukları Burgazada» sında Manastır ve Rıhtım caddesi â« rasında 12 — 29 No. Ir bahçeli ev izâ leyi şuyu suretiyle (2450) lira bedel- le talibine ihale edilmiş ise de bedeli müzayede verilmediği cihetle ihale“ nin feshine karar verilmiş olduğun- dan yeniden 15 gün müddetle açık arttırmaya konulmuştur. Mezkür ev 11145 metre murabbaz bahçe içinde İ ve 108 metre murabbar zemin Üzeri İ de yapılı üç kattan ibarettir. Zemin katında çini döşeli bir methal, iki oda, bir mutfak, bir helâ, ikinci katında bir mermer taşlık, bir sofa, beş oda, bir sandık odası bir helâ, Üçüncü ka- tında bir sofa; altında birhelâ çatı arasında, iki küçük odayı şemildir. Bahçesinde iki sarnıç ve yıkık bir mutfağı ve ahırı ve büyük ve küçük (20 çam ve meyvasız ağacı vardır. E- İvin ve bahçenin kıymeti amme nesi (4000) liradır. Tellâliye'ihale pu İlu ve 20 seneik tavilz bedeli müşteri- iye aittir, Vergi tenviriye ve tanzifi. — Bu hususi bir sabun ismidir. İye rüsumu bedeli ihaleden tenzil eği- tir. 10—11—987 tarihine müsadif Çar. şamba günü saat 14 ten 16 ya kadar müzayedesi icra ve en çok arttıranâ ihaleyi katiyesi icra kılmacağından talip olanların yüzde 7.5 nisbetinde pey akçesile müracaatları İlân olu- Bur, (1143) Istanbul İkinci İflâs Memurluğun- dan: Müflis Rafail Faracı'nın iflâs işleri hakkında alacaklılara İflâs İda resince izahat verileceğinden ala- caklıların 5—11—937 Cuma günü sa- at 14dedairede hazır bulunmaları : ilân olunur. — (1147)