1 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

1 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

İstihzar usulünde bizzat Eczacı HASAN'ın Londreda elde ettiği sır ve püf roktalarile tertib edilen 3 yerine 1 gibi müthiş ve ezici rekabetle Avrupa Meyva Tuzlarını şaşırtmıştır. Tlasan Meyva Özü çok saf meyvaların usarelerinden istihsal ve istihzar edilmiş olup mideyi ve barsakları ıslah eder, temizler, Ekş'lik, şişkinlik, ağrı ve inkibazı defeder, İştihayı tezyid. hazmi kolaylaştırır. Her yemekten bir saat sonra yarım ilâ bir çorba kaşığını yarım bardak Su içine karıştırarak ve köpürterek içenler, m'de rahatsızlıkları çekmezler. Her sabah aç karnına bir çorba kaşığı müleyyin ve ikisi müshildir, Çocuk. İar yarım tertip almalıdır. «A POLIS KATİLİ HRİSANTOS DİRİLDİ Bu sırrı anlamak için bugün çıkan Mecmuasını Modem okuyunuz. Bundan başka yine bu mecmuada: Hüseyin Cahid: Sümer Tarihi, Mu- harrem Feyzi: Siyasi muhasebe, Peyami Safa: Modern Türk kızı, Salih Mu- rad: Zehirli gazler, Basim Koşalay: Frakli smokinli sporcular, Doktor A- sım: Sıhhi tavsiyeler, Orhan Mithat: 1922, Abidin Daver: Denizlerde silâh- lanma hazırlığı, Suad Derviş: Saç ve kadın, Celâl Ergun: Mimar Sinan, Aka Gündüz: Küçük hikâye, Faik Sabri: Dünyanın en küçük devleti... Gün- delik gazetelerdeki güzel yazılar, bilmeceler, fotoğraf müsabakası ve müsa- bakayı kazanan ar.... 1-3-038 Limon, Portakal, Mandalina, Vişne, Şeftali, Frenk üzümü, Muz ve Çilek nevileri çıkmıştır. Hasan Meyva Özünün evsafında olmakla beraber çok lezzetli şampanya ve sodalı gazoz gibi ayni safiyet halisiyeti ve ayni kat'iyeti şifaiyeyi haizdir. Hasan Gazoz Özlü şekerli ve meyvalı olup kolaylığı ve temizliği ve newz. luğu sebebile Avrupada kazinolarda içki ve şampanya ve gazoz yerine is- timal edilmektedir. Büyük wileler kahve ve çay ve gazoz yerine misufirle, rine Hasan Gazoz Üzü ilium ediyorlar, 25 -40-60kr. Sigara içtiği halde ne bembeyaz dişleri var! po Çünkü sabah, akşam RADYOLİN kullanıyor Hayran edici bir tebessum temiz atlı. rayihalı bir nefes. İşte Radyolin bütün bunları ve purlak dişler, sağlam diş etleri temin #ttiği içindir ki, bu kadar çok seviliyor ve bu kadar çok kullanılıyor Dişlerin abıhayatıdır. Bu bir fenn! hakikattir ki: i KREM PERTEV | İ | Cildi temizler. pürüzsüz ve İ .GRİPİN:. > Nezle, Grip, Bronşitle Tekmil Ağrıların Yegâne ve En Kuvvetli İlâcı ? gergin Getür. u lin R Burusuklukları giderir. tabil ZARARIN güzelliği muhafaza eder. Harareti osüratle düşürür, ği üşütmeden ileri gelen rahat- sızlıkları önler, mideyi boz- maz, kalbi yormaz, böbrek- lere zahmet vermez, Harici Askeri Kıtaat hântarı me EE Kor merkez birlikleri hayvana ih tiyacı için 100 ton yulafın münaka- sası intaç edilmediğinden yeniden ka pah zarf usulü ile alınacaktır. İhalesi | 14 Mart 938 pazartesi günü saat 16 dadır. Tik pey parası 375 lira olup şartname ve evsafını görmek istiyen- ler İstanbul levazım âmirliği satınal | ma komisyonunda görebilirler Talip | ler kanunun 2 ve 3 üncü maddelerin- deki belgelerile birlikte betli gün ve| saatten bir saat evvel teklif mektup-' larını Çorluda kor satınalma komis- yonuna verilmiş bulunmaları. (748) (1110) Romatizma ve mafsal ağrıla- rını durdurmakta kat'i tesiri * | 300 bin kilo buğday kapalı zarfla eksilimiye konulmuştur. Tahmin be- deli 17250 lira ilk teminatı 1293 hira | 75 kuruştur. Eksiltmesi 17 mart 938| perşembe günü saat li de Erzurum- İda Askeri Satınalma komisyonunda yapılacaktır. Teklif mektupları belli gün ve saatten bir saat evvel komis- yon başkanlığına verilmiş veya posta ile gönderilmiş bulunacaktır. Şartna- mesi her gün komisyonda görülebilir. (047) (a109) İunuuermden sakınınız ve her yerde ısrarla GKİFİN isteyiniz. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. bej EBE) 150 ton 87 oktanlık benzin pazarlık la eksilimiye konulmuştur. Tahmin #dilen bedeli225bin lira olup ilk temi natı 21250 İlradır. İhalesi 14Mart 938 pazartesi günü saat 15 tedir. Şartna- mesi 1125 kuruş mukabilinde M M Vekâleti Satınalma komisyonundan ılınabilir Eksilimiye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2. 3 üncü madde- illerinde istenilen belgelerle ihale gü- nü ve saatinde Ankarada M. M. Ve Sahibi: Ahmet Emin YALMAN. Umumi Neşriyatı İdare Eden: 8. SALİM |kâleti Satınalma komisyonunda ha- Sinir ağrıları, asabi öksürükler; uyku- suzluk, baş ve yarım baş cğrısı, baş dön- mesi; baygınlık, çarpıntı ve sinirden ileri gelen bütün rahatsızlıkları giderir. Oh! FEMİL ve BAĞI sa- yesinde ne büyük rahata kavuştuk. © Vİ Dr H Şinasi Güçlü, kuvvetli to- -İ sun mama çocuk. v ları hele diş ayla. | rında babalarını gü ler yüzle karşılar KAYIP: Resimli askeri sakat ve sikam ile tramvay pasom - kaybol - muştur. Burilar: yeniden alacağım- dan hükmü yoktur. Jandarma su- baylarından emekli önyüzbaşı Nüz- Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi. Basıldığı yer TAN Matbaası İzar bulunmaları (743) (1111) bet As. Soğuk algınlığı, nezle ve teneffüs yollarile geçen hastalıklardan ke- rur, grip ve boğaz rahatsızlıkla- rında, ses kısıklığında pek faydalıdır İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL LİP. TE er peer | — Şehrin her taratınas satılacak muhtelif et nevileri için. daimi &n- cümenin 28-2-978 tarihli toplantısında, aşağıda gösterilen azami fiatlar tayin ve tespit olunmuştur. Karaman 40 kuruş Dağlıç (o 47 kuruş Kıvırcık $0 kuruş Kuru o #7 kuruş Sığır oo 35 kuruş Manda o 25 kuruş Keği 25 kuruş Dana (o 40 kuruş 2 — Bu fiatlar | Mart 1938 tarihinden itibaren ikinci ilâna kadar muteberdir. 3 — Her kasap azami fiatları dükkânında büyük harflerle ilân edecek ve her nevi et üzerinde bunların nev'i ve fiatlarını göslerir çinko veya emaye etiketler bulunduracaktır. 4 — Herhangi bir et nev'ini azami fiattan yukan satmak İstiven ve etikette gerek etin nev'ini ve gerek fiatını doğru göstermiyen kasap der- hal en yakın zabıta merkezine veya nahiye müdürlüğüne, yahut kayma- kamlığa haber verilecektir. $ — Azami fiattan yukarı et satanların umuru belediyeye milteallik ahkâmı cezaiye kanununa tevfikan cezalandırılmaları daimi encümenin 28-2-938 tarihli kararı iktizasından olduğu alâkadarlarca malüm olmak üzre ilân olunur. (B) (o (1114) /