28 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

28 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

— 28-3-938 TAN KADIN VE MODA Ny Odamızı EŞ shar veli. Bahar havası. mi odanızın İçerisine tirmek yuvanızı güzelleştirdi gibi, bir tazelik te verir. ür, fakat, haki- katte büyük bir zevk işidir. Her bir iş gibi kesin yaptığı büket, çiçekliğe yerleştirdiği çiçekler, ne kadar müstesna olursa olsun, her za- man zarif olamaz. Bu itibarla, çiçek vazolarını gok itinalı bir tarzda hazırla mak, onları güzelleştirir. .Evi- izin modern ve ferah olmasını isterseniz, çiçek masaları gibi diğer geridonları da camdan İn- tihap etmelisiniz. Bu masalar, düz veya renkli camlardan da olabilir, Bu resimde, üzerine ayna ya- pıştırılmış sade ve güzel hir ge- 1 MA Spor Kostümler Sadeliğe Doğru Gidiyor Bu sene elbiselerde ve bilhas- #a spor kostümlerinde bir sadelik ve rahatlık göze çarpmaktadır. Yukarıdaki kostüm ve caket spor elbiselerinde sadeliğin tam bir nü- Münesidir. Elbisenin ve caketin kumaşı kalın yünlüdür. Caket de- Tİ caketleri taklit etmektedir. Bo- İero gibi omuzdan aşağı düz gelen gövdesi önden üç düğme ile İlik- İenmektedir. Pek sade olan elbise- hin dört köşe yakası iki yandan €aketin iki düğmelerle iliklenmek- te ve bu yakanın içinden bir kaş kol görünmektedir, se lke Şişmanlığa Karşı Tavsiyeler Mütenasip bir vöcude sahip ol adınlara yapılacak bazı i giyebilecek enda- Mi ararken dikkat edecekleriniz Arasında bu tavsiyelerim ehemmi Yetlidir. Meselâ, ifrata vararak vücudu Şok yormaksızın beden hareketleri Yapmalıdır. Bu hareketlerin en iyi #İ, tabil hareketler şeklinde bede- Nİ uzatıp yatmak ve açmaktır. Uy- kudan uyandığı zaman bir kedi- Min yaptığı uzanma ve gerinme ha Teketini taklit edersek tam tabii id Manı yapmış oluruz. Bu kimanla- Ta tedricen başlamalı ve gittikçe Arttırmak suretile devam ederek Yorgunluk duyulduğu zaman ter- kedilmelidir. a Şeker ve şekerli tatlılar, pasta Babat erine) Nasıl Süslemeli ? 1 Çiçekle 0 zerlerini de zevkinize göre seçe- bilirsiniz. Meselâ, geridonların | bir ayak yerine, dört ayak üze- pek | rTidon görüyoruz. Bunun hen- rinde duranları da bu işe Alâ elverir. : NA YEMEK KİTABI Bu Hafta Cevizli Ay m un, 30 gram bira mayasi am tereyağ, 2 kahve fincanı süt, 2 yumurta, 40 gram pudra şeker, 1 kahve kaşığı tur. Sütle maya ezildikten sonra unun ortası havuz gibi açılıp ezi- len maya, pudra şeker, ve yumur- ta konup biraz karıştırılır. Bu ha- mura yağ da karıştırdıp yuğru- lur ve 20 dakika bekletilir. Bekle- tilen hamur ceviz kadâr küçük parçalara ayrılır. Küçük parçala- rın her biri birer santim k ğında açılıp ortalarına pe ceviz konup ay şeklinde al tan ve üzerlerine biraz yumurte sarısı sürülüp 15 dakika bekletil dikten sonra yağlı tepsiye dizilip orta fırında yirmi dakika pişiri lir. Gece Makyajı Nasıl Yapılır? Parisli mütehassıs, boyanma sa- nati hakkında çok dikkate değer tavsiyelerde bulunuyor. o Aşağıda okuyacağınız tavsiyeler gece mak yajı hakkındadır ve sarışın kadın- lar içindir: « “Şimdi ekseri kadınlar ya esmer Veya sapsarı boyandıkları için, bu- rada kumrallar için ayrıca nasihat ler düşünmedim. Kumral güzellik- te ısrar eden kadınlar olursa, on - lar kendilerine uygun düşecek bo yanma tarzlarını esmer ve sarılar için yazdığım prensipleri esas ala- rak halledebilirler, Sarı kadınlar, saçlarını parlat- malıdırlar, Saçlara sürülecek bri- yantinleri merhem halinde olanla. rından seçmelidirler. Sulandırı! - mış briyantinler, iyi hetice vermi- yor. Briyantinlerin rengi de boyan- mada mühim tol oynar. Mavi gözlü sarışın kadınlara maviye ve yeşile bakan renkte biriyantinler tavsi - ye ederim. Gözleri mavi olmıyan sarışın ka dinlara da kına, yahut altın rengi ne bakan briyantinler uygun dü- şer. e — ———— rine tercihan incir, hurma gi- bi şeyler yemeli ve çok su içme - miye, hele bira ve başka içkiler kul lanmamıya dikkat etmelidir. Yemeği çok iyi çiğnemek ve ye- mekten sonra biraz istirahat et « mek te lâzımdır. Yorgunluk hisse der etmez şöyle biraz uzanarak â- sabı dinlendirmek şarttır. Bol, bol uyuyun, Geceleri er « ken yatınız. Günde bir sant kadar ürüvün. Fakat. kendinizi fazla Kadına Faydalı Bilgiler ektebe yeni giden oğlunuz dalma dolmakalem merakına düşer, Fakat bunu iyi kullanması. ni bilmediği için masanın üzerin- deki pembe işlemeli keten örtüye kocaman bir leke yapar. Bunu na- su temizlemelidir. Renksiz veya solmıyan kumaş- lardan mürekkep lekesi çıkarma- nın en basit çaresi lekenin üzeri- ne biraz asit dökmekti Lâkin asit pembe keteni bembeyaz eder, Pembe örtünün lekeli kısmını bir müddet sütün içine batırıp ılık sa- bunlu su ile yıkayınız. Boyası sol- mıyacak şeyler için en iyi asit, a- sitüriktir. Balık ayıkladıktan sonra eli- nizden bu çirkin kokuyu çıkar- mak için evvelâ ellerinizi unlayıp onra limonla ovmak kâfidir. Sarmısak Kokusu Sarmısak, soğan kokusu balık- tan da fenadır. Bunları geçirmek için elinizi tuzlu sirke ile fırçala- yıp yıkadıktan sonra biraz limon- la badem yağı sürünüz. Kabukları Çıkarmak İçin Pişmiyen fasulya, nohut, bakla gibi yemeklerin içerisine ufak bir parça çamaşır sodası atmak onları pişireceği gibi yemeğin lez zetini de bozmaz Kuru bakla ve nohutun kabuk- larını çıkarmak için de sodalı su ile ıslatırsanız işiniz kolaylaşır, — Bahar Şapkaları Burada; size yeni bahar şapkalarından çok zarif iki örnek veriyotuz. Ellerin Güzell ... İliğini Temin Etmekiİçin Neler Yapmak Lâzımdır? İer pek çabuk bozuldukla- rı gibi ayni suretle de dü- zeltilebilirler. Her kadın bilir ki vücudünün her uzvu güzel ve ba- kımlı olmadıkça kendine güzel de- nemez. Ellerinizi yıkarken &cı sular- dan ve fazla kireçli sabunlardan işini ken- diniz görüyorsanız ve kullandığı- nız su da sertse işiniz bitince elini- zi, içine birkaç parça borax ala- Tak yumuşatılmış ilık su ile çal kalamayı unutmayınız. çekinmelidir, Evinizin Yeni Modellerden Öğleden sonra giyilebilecek ya- rı tuvaletimsi elbiselerle geniş ke- şapkalar, Bilero veya Kap Bulaşık veya çamaşır yıkarken elinizi hararet derecesi çok fark- lı olan bir sudan diğerine sokma- yınız. Ellerine lüzurmi kadar ihti- mam eden İnsanlar her ne İş gö rürlerse görsünler elleri bozul- maz. En doğru iş çalışırken elle- rinize eldiven giymektir. Akşam işiniz bittiği zaman yat- madan evvel elinizi boraxlı ılık su- da gliserinli sabunla yıkayıp iyi- ce kuruladıktan sonra içine bir i- ki damla limon sıkılmış saf b3-| kalkış tertibatı o kadar iyidir ki uy- dem yağı ile masaj yapınız. Ha- vanın çok soğuk olduğu günlerde masajınızı Janilinle yapmak daha doğru olur. Eskidenberi ellere gliserin sür- mek âdet olmuşsa da son tecrübe- lerden gliserinin cildi kararttığı anlaşılmıştır. leriniz #ebze veya meyva lekesi olmuşsa evvelâ biraz limon sürüp lekeli yerlere gayet hafif piyerponş sürtünüz. Leke enginar lekesi ise limon yerine İi- mon tuzu kullanmak lekeyi daha çabuk çıkarır. Lâkin limon ellere iyi geldiği halde limon tuzu onla- rı kurutur ve bozar, Bunun için li- mon tuzlu elinizi derhal yıkayıp ellerinizi yağlamalısınızdır. Piyer pons ve limon tuzu ile bozulan el- lere en iyi gelen katao yağı veya asit pikriktir, Elleriniz terliyorsa birinin elini sıkarken sıkılacağınız gibi iş işler- ken ve yün örerken elinizdeki İş te kirlenir. Bu sıkıntıdan kolay- lıkla kurtulabilirsiniz. Akşam ya- tarken ve sabah kalkınca ellerini- ze banyo yapınız. Bu banyo şu su- retle olur: 100 gram ılık suya 5 gram asit tanik, 40 gram gliserin, 80 gram alkol, ve biraz gül suyu katıp elle rİnizi bu suda 20 dakika tutup ku- ruladıktan sonra biriz talk eki- | İataşesini ziyaret etmiş İisliği altında müzakereye başlıyacak- İsorduk: Amerikan sefareti ticaret ataşesi B. Gillespie Amerikadan memleketi- mize dönmüştür. Amerikaya olan se- yahatini, Ankarada başlanacak yeni ticaret muabedesi müzakereleri hak- 'kında hükümetinden talimat almak maksadile yapmıştı. Bir arkadaşımız, Amerika ticaret e yeni mü- zakerelere alt malümat istemiştir. B. Gillespie şu cevabı vermiştir: — Müzakereler hakkında söz söy- lemeye salâhiyetim yoktur. Amerika hariciye nezareti ile tarife komisyo- nunu temsil eden murahhaslar gel diler ve Ankarsya gittiler. Ben de pazartesi sabahi Ankarada buluna- cağım. Heyetimiz maslahatgüzarın re tır. Müzakereler alamayınca B. Gillespie'den hakkında malümat şunu — Bu defaki Amerika seyahatiniz- de en ziyade dikkatinizi celbedeh şey ler nelerdir? — Amerikada hava seyahatinin zevk ve istirahati son derecelere var mıştır, Bir, iki sene evvel memleke- timi ziyaret etmiş olduğum halde bu defa akıllara hayret verecek farklar gördüm. İnsan bir tayyareye binip havalara uçunca kendini bir cennet âlemi içinde buluyor. Garibi şu ki bu cenme tin hürileri de vardır. Her Ameri- kan yolcu tayyaresinde iyi tahsil gör müş, terbiyeli, nazik bir kamarot kız vardır. Hava yolculuğu esnasında yolcuların gözlerini ve akılları meş- gul bulundurmak için kamarof kız - lar, en güzeller arasından seçilir. Tayyareye binerken her yolcuya üzerinde uçuş yolu gösterilmiş birer harita dağıtılır. Bundan sonra her beş, on dakikada bir defa güzel kız kulağınıza eğilir, hava yolcusunun çok merak eksiği, mslümatı , ve “Falan yükseklikte, şu küdar süratle uçuyoruz. Arkadan gelen rüzgârın sürati şu kadardır. Falan yere inme- mize şu kadar zaman var.,, Tayyarelerde sigara içmek caizdir. İrit edildiği için hafif sesle konuşmak | ta mümkündür. Sigaranızı yakacağı- | İmiz zaman kamarot kızı yanı başınız- seniz masayı hazırlar. Yere inmek zamanı gelince sigaranızı söndürme- nizi hatırlatır ve kemerinizi bağlar. Büyük yolcu tayyarelerinde yatak İtertibatı olduğu için kamarot kız, İyetaklı vagon usulü iki katlı yatak- İları da hazırlar. Tayyarelerin iniş ve ku esnasında hava istasyonlarına iniş i ve kalkışı hiç duymuıyarak uykunuza İdevam edersiniz. Havada seyahat ederken, size cen- net fikrini veren nokta, yalnız tay- yare hurilerinin güzelliğinden ve ne- zaketinden ibaret değildir. Sıcaklı, soğuklu yiyecek tarafı da mükemmeldir. Kamsrot kiz, vakit vakit sorar: Kahve ister misiniz? Bir dondur - ma getirsem mi? Biraz buzlu soğuk portakal veya ananas suyunu mu ter eih edersiniz? Oğle yemeğinizi ge İ tireyim mi? Amerikada Bir Dünya Cenneti Kurulmuş Gillespie, Havada Huriler Arasında Gördüklerini Anlatıyor | Tayyarenin içi gürültüye karşı tec- | da görürsünüz. Briç oynamak ister- | B. Gillespie Ne yapalım, bizim davetlimiz olursunuz. Şirketimizin baş gayesi, tam emniyettir. Hepii ya devam edebilmemizi; bir akşam davetini kaçırmaktan elbette mühim görürsünüz. Sizi davet edenlerin ad- resini veriniz, radyo ile özür dileyes lim, Nevyorkta tayyare meydanından indiğim zaman bir memur karşıma çıktı. Dedi ki: — Vaşingtona gideceğiniz halde bir aksilik yüzünden sizi Nevyorka getirdiğimize müteessiriz. Gece lüks teninde yedi numaralı daireyi $i- zin için ayırttık. Kondürtör bahşişi ne kadar bütün masraf görülmüştür. Otomobilimiz sizi, misafirimiz sıfas tile, istasyona getirecek ve eşyanızı irendeki dairenize yerleştirecektir. Bu defaki seyahatimde çok uğraş tım, çok yoruldum. Fakat bu yorgun- Tuğu hiç duymuyorum. Hurilerle do- Tu hava cennetinde geçirdiğim saat- lerin hatırası, seyahatin bütün zah- metlerini unutturuyor. Şu Garip Dünya: Sevgiliye Serenad Söylemek Yasak! İtalyada Mesina kasabası Beledk yesi, genç delikanlıların, sevgilileris nin evleri önünde geceleyin kitara, mandolin, keman vesaire gibi çelgie İlarla şarkı söylemelerini yasak etmiş İtir. Çünkü, gece vakti kasabanın süs İküneti ve uyumakta olan halkın ri İhatı bozuluyormuş. Geceleri Serena” da çıkan gençler 10 lira para cezas sına çarptırılacaklardır. Bunun üzerl« ne kasabanın delikanlıları toplana- rak Belediyenin önünde ve sokaklar. da nümayiş yapmışlar, bu kararı pro testo etmişler ve bunun, vatandaş- ların hürriyet verserbestisinin ihlâl mahiyetinde olduğunu bildirmişlere dir. N * Kendi cenaze merasiminde Yolcu tayyarelerinin soğuk terti- İbatile beraber sıcak termos tertibatı İda vardır. Hava istasyonlarından sıcak alınan yemekler, fırından yeni çıkmış gibi bir belde önünüze çıkar, | Teksastan Vaşingtona giderken tay- yare hurisinin önüme koyduğu ye- mekler şunlardı: Iştah açmak için Amerikada şimdi çok moda olan tuz- Tu. biberli, buzlu domates suyu, seb- ze çorbası, tavuklu fırın böreği, seb- ze, salata, peynir, hamur tatlısı, sı- cak sütlü kahve... Bütün yemekler ve içkiler parasız dır ve bilet parasına dahildir, Hava nakliye şirketi size nazik bir ev sa hibi gibi ne ikram edeceğini bilme: Vaşington üzerinden uçarken, gü- zel kız yanıma yaklaştı: — Vaşington hava meydaninı iki dakika evvel geride bıraktık. — Aman, niçin inmiyoruz? — Çünkü sis var. Iniş tehlikeli o- labilir, bulunan adam Londralı tüccar Ernest Baset, bir harıka olarak kendi cenaze merasi « mine iştirak etmiştir. Baset, Londra civarında bir köyde yaşıyormuş. Ge- çen gün karısı, arkadaşlarından Con Svitten aldığı ir mektupta, kocası Basetin boğularak öldüğünü ve sa « hilde bulunan cesedinin de Şorlem kasabasında gömüldüğünü öğrenmiş- tir. Bunun üzerine Bayan Baset, ha- kikati anlamak için derhal Sorlem kasabasına gitmiştir. Bir müddet son ” İra, kocası da bu kasabaya gelmiştir. Burada buluşan karı koca, hakikaten Ernest Basetin boğularak öldüğünü ve defnedildiğini polisten hayretle öğrenmişlerdir. Çünkü ölen adamın elbisesinin bir cebinde Ernest Baset adı yazılı bir kartvizit bulunduğu i- çin ne cevap vereceklerini şaşırmış lardır. Sağ olan Ernest Baset, kendi ismi- hul adamın