4 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

4 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Ka yer TAN Muhafızgücünün 3-1 mağlâbiyeti ile neticelenen dünkü maçtan iki enstantane Muhafızgücü Yenildi G. Saray, Dünkü Maçı 3-1 Muhafızgücünün * Mağlübiyetine, Seri Çıkışlı Genç Galatasaray Elemanları Sebep Oldular (YAZAN: EŞREF ŞEFİK) Tik maçta Beşiktaşı 3—! mağlüp eden Muhafızgüçlüler, dün Galata- saraya karşı ayni farkla yenildiler. Galip Galatasaray takımı hatlarının tertibi bakımından evvelkilerinden daha iyi ve daha kuvvetli göründü. Müdafaada Salimle Suavi pek iyi uyuştular. Boşlukları doldurmak hu- | susunda tereddütsüz davrandılar. Bil hassa Suavi yer tutmak ve topun daima mahreki üstünde bulunmak i- tibarile pek muvaffak bir oyun çi- kardı. Galatasaray omuavinleri seri müdahalelerile hücumları şuurlu bir tarzda kestiler. Hücum hattında ev- velee sağiç oynanılan Süleyman'ın sağaçığa konması nahak yere top çalkalamıya mani oldu. Ve pek ts- bit olarak Galatasaray hücumları akış süratini ekseriya aksatmadan muhafaza edebildi. Solaçık Danyal fena günlerinden birinde olmasına rağmen daima derin ve ileri paslaş- mıya çalışan arkadaşları yanınde göze batan lüzumsuz bir nöbetçi ro- Tünde gözükmedi. Mahafızgücü nasıl oynadı? Muhafızlar Beşiktaşa oynadıkları tarzda fazla kombinezonla işlerini başarmak istediler. Top alıp verme adedi arttıkça seri müdahaleli Ga- İstasaray muavinleri ve müdafileri- nin şansları artmış oluyordu. Beşiktaş müdaafasını bozan fazla kombinezonlu sistemin dün Galata- saraya karşı müessir olamayışı Be- şiktaş muavinlerile o müdafaasının Galatasaray kadar çabuk olmayışın- dandı. Birinci devrenin sonlarile, ikinci devrenin ortalarında Galatasaray! hayli sıkıştıran Muhafızların şüt ma- nevralarındaki tereddütleri ve dalıcı davranmamaları gol imkânlarını da- ima uzaklaştırıyordu. Maçın tafsilâtı : Hakem Beşiktaşlı Bay Basri idi. Galatasaray takımı şu şekilde çıktı: Sacit — Salim, Suavi, Halim, Mus- tafa, Musa—Süleyman, Mehmet, Bü- Jent, Haşim, Danyal. Muhafızlar Beşiktaşa çıkardıkla- ri takımı bir farkla muhafaza etmiş- tiler. Oyunun ilk dakikaları iki tarafın hâkimiyeti almak üzere gayretlerile geçti. Galatasarayın hücuin ve mua vin elemanları yeni tertibe henüz 2- Uşamıyorlardı. Yadırgadıkları yekdi- ğerinin tarzını kavramak için uğraş- tıkları belli oluyordu. Dakikalar ilerledikçe, Galatasa- raylılar yerlerine yerleştiler. Hücum ve muavin hattının tereddüt geçirdi- ği zaman içinde Galatasaray müda- İnası vazifesini başardığından © gol yemediler, Galatasarayın ilk golü : On dakikadan sonra Muhafız ka- lesini sık sık yoklıyan Galatasaray- Uların soliç hizasından sürüp (kale &ğzına havale ettikleri topu'yerinde Kl Kazandı kapan Bülent ilk sayıyı kaybetti, Bu sayıyı müteakip Muhafızgü- cü daha gayretli hücumları başladı. Arka arkaya iki fırsatı vaktinde ye- tişememek yüzünden kaçırdılar. Soliç tarafından sürdükleri topu çizgi içine soktukları zaman ayağımı rakibinin başına kadar kaldırıp kar- şilamak istiyen Galatasaray müdafii penaltıya sebep oldu. Muhafızlar pe Baltıyı isabetli çekerek beraberliği İtemin ettiler. İ (o Beraberlik vaziyetini müteakip devrenin sonlarına kadar Galatasa- İray müdafaasını çok sıkıştırdıkları halde başka gol çikaramadılar. İkinci devrede : | © Bu devrede de Galtasaray hücum-| cuları ateşlendiler, Soliç Haşim al dığı topu cenah değiştirerek” tev- zi ediyordu. Bu tarzla Muhafızların İmüdafaa kesafetine imkân birakma- dığından ekseri o arkadaşları rahat oynamak imkânını buldular, İ İ On beşinci dakikada geriden ve Jortadan merkez mühacim Bülende (Devami 9 uncuda) IŞilt Maçı: Fenerbahçe Anadoluyu 2-0 Yendi İstanbul futbol ajanlığı tarafından tertip edilen şilt maçlarına, dün Fe- ner stadında devam edildi ve hakem Adnan Akının idaresinde Fenerbah- çe ile Anadolu klüpleri karşılaştılar. Fenerbahçe takımı o Ankarâgücü merkez muhacimi Yaşarı kadrosuna alarak şu şekilde çıkmıştır Hüsamettin — Lebip, Fazıl — Re- şat, Angelidis, Fikret — Naci, Ali Rı za, Yaşar, Bülent, Orhan, Buna mu- kabil Anadolu; — Saim -— Salih, Şük rü — Şevki, Liva, Kadri — Kenan, Mustafa; Mesut, Murat, Zekiden mü- rekkep bir takımla oynuyordu. Oyuna Fenerliler o başladılar. İlk dakikalar mütevazin geçti. Onuncu dakikadan itibaren Fenerliler oyun üzeride hâkim bir vaziyet aldılar. Fakat muhacirlerinin fazla çalım hevesi yüzündeh gayretleri bir türlü netice vermiyordu. Birinci devre her iki tarafın çırpınmasına rağmen 0-0 berabere nihayetlendi. İkinci devreye Fenerliler büyük bir azimle başladılar. Vaziyetin teh- likeye girdiğini hisseden muhacim- ler bu devrede netice ulmak için ça- Uışıyorlardı. Nitekim, 8 inci dakika da Ali Rızanın pasından Yaşar Fe nerin “ilk golünü yaptı. Bü sayidan sonra tamamile açılan Fenerliler, o- yunu Anadolu nısıf sahasına intikal ettirdiler ve 15 İnci dakikada Ali Rı- za takımının ikinci sayısını çıkardı. Oyun, bu şekil değişmeden 2—0 Fe- nerin galebesile nihayetlendi. Ana- an EM be Ml a a EY Y Milli Küme Puvan Cetveli Takım Berabere Mağlöp Güneş Beşiktağ Üçok Muhafız. 1 Harbiye Gulatasaray 6 Fenerbahçe 6 Akancak, 7 EZEN Attığı gel “ee ee eş Galip Veolmal ef sönme Saatle yediği gel ......l Muhafızgücü - Galatasaray maçından bir görünüş İzmirde: Üçok Takımı Alsancağı 7-3 Yendi İzmir, 3 (TAN) — Milli küme maç larına bugün de devam edildi ve Üç- ok — Alsancak karşılaşması, Üço- kun lehine olarak 7 — 3 gibi büyük bir farkla neticelendi. Hakem Feridin daveti üzerine sa haya çıkan takımlar karşılıklı sura- landıkları vakit en kuvvetli kadröla- İran muhafaza ettikleri görülüyor. du. Oyuna başlıyan Alsancaklılar bir anda Üçok kalesine sarktılar. Fakat bu akın müdafaanın uzun bir vuru- şu ile derhal iade olundu. Seri ve mütevazin bir şekilde de- vam eden oyunun 7 inci dakikasın- da Sait sıkı bir vuruşla takımına ilk sayıyı küzandırdı. Alsancağın canla başla tekrar oyuna başlaması yemiş olduğu gölün kuvvel maneviye Üze- rine hiçbir tesir yapmadığını göste- riyördu. Fakât günün şanslı oyun- cusu Salt 14 üncü dakikada Üçokun ikinci sayısını da ksydetti. kikada Sabrinin attığı golle mukabe le edebildi. Yapılan goller iki tarafı da sön de- rece harekete getirmiş ve binnetice maçın heyecanını bir kat daha arttır mış bulunuyordu. 28 inci dakikada yine Üçokun sağ- dan İnkişaf eden bir hücumu gol ile neticelendi. Mustafa ayağına geçirdi- Bi topu sıkı bir vuruşla Alsancak ka- lesine gönderdi. Fakat bunu Ali kes. mek için müdahale etti ise de yanlış bir vuruşla kendi kendine Üç- ok hesabına üçüncü defa ağlara tak- t. bir asabiyete sevketmiş bulunuyor- du ve'Bunun i oyuncular fazla sinirli oynıyarak'bir türlü yer tütamiıyorlardı. Diğer taraftan Üç - oklular ise Alsancağın bu şaşkınlığı- ni fırsat bilerek derhal tazyike baş- ladılar ve Sait yaptığı şahsi bir iniş le takımının dördüncü golünü de yap mıya muvaffak oldu. Devre de bu suretle 4—2 Üçok le hine neticelendi. İkinci devrede : Ikinci devre başladığı zaman Al- Bir Muhafız oyuncusu, topu önlemiye çalışıyor Boks: Joe Luis Galip | | Şikago, 2 (A.A) )— Ağır siklet ve in katagoriler dünya şampiyonlu ğu için yapılan 15 ravuntluk boks ma çında Amerikalı şampiyon Joe: Luis, Amerikan namzet Harri Toması 5 in ci ravuntta nakavt etmiş ve bu suppt le şampiyoluk ünvanını muhafaza ey lemiştir. Barutgücü Galip Dün Bakırköy Barutyücü saha- sında iki binden fazla seyircinin ö- nünde Devlet Demiryolları takımı 0- karşılaştılar, Hakem Ahmet Ademdi. | Barutgücü, güzel bir oyun çıkararak çetin bir maçtan sonra 5—I galip geldi. Her iki takımın B timleri'ara- dolu tasfiyeye uğradı. sındaki müsabakayı da Barutgücü 4—3 kazandı. lan Demirsporla Barutgücü takımı| sancaklıların çok gayretli oynadıkla- rı görülüyordu. Fakat Alsancaklılar 10 dakika süren bu hâkim oyunlarına rağmen bir türlü gol çıkaramadılar. Alsancağın yaptığı bütün hücumlar hep Uçok müdafaasında neticesiz ka layordu. Vaziyeti tekrar lehlerine çeviren Uçoklular Alsancak kalesini sıkıştır- mıya başladılar, Sait kale önlerinde yakaladığı topu kendinden çok daha müsait vaziyette bulunan Hamdiye geçirdi. Hamdi de isabetli bir vuruş- Ja takımının beşinci golünü yaptı. 29 uncu dakikada Alsancak kor- ner vuruşundan gelen topu Saimin sıkı bir vuruşu ile gole tahvil etti. Fakat çok geçmeden Üçok ayni su- retle Adilin bir kafa vuruşu ile 6 in- cı golünü yaptı. 35 inci dakikada hakem, çok fa- vullü hareketinden dolayı Alsancak- tan Cemili sahadan çıkardı. 43 üncü dakikada, Hilminin ka- leyi boş bırakmasından istifade eden Hamdi topu yedinci defa Alsancak kalesine soktu. Maç bu suretle 7—3 Uçokluların galibiyetile nihayetlendi. Ankara: Först Viyananın Yapacağı Maçlar Ankara, 3 (TAN Muhabirinden)— Först Viyana takiminin İstanbulda İ2, Ankara ve de birer maç yapması takarrür etmişti. Federasyon, Först Viyananın İz- mire yapacağı seyahatten © sarfı- nazar edilmesine karar vermiştir. Viyana takımı, Ankarada Ankara Muhteliti ve Gençlerbirliği ile kar- Şilaşacak, İstanbulda da İstanbul Muhteliti ile iki maç yapacaktır. Buna Alsancak ancak 23 üncü da-| ! Yapılan bu gol Alsancaklılam-haklı i Ayın 17 sinde buraya gelecek olan | “ HIKAYE BİRDRAM.. Çeviren: Faik BERCMEN HEUER MANİA izmetçi, çalışma odasma gi- rerek: — Pavel Vasilyevitç! dedi. Bir ka dın sizi istiyor, Bir saattenberi bek liyor.. Pavel öğle yemeğine gelmişti. Hizmetçinin sözü üzerine: — Şeytan canını alsın bu kadı- nın! Meşgul olduğumu söyle! de- di. — Beştir geliyor. Mutlaka sizi görmek ihtiyacında olduğunu söy» lüyor, ağliyacak gibi bir heli var. — Him! Pekâlâ öyleyse, gelsin! Pavel tekrar redingotunu giydi, masasıhın başına geçip eline bir ka Jem aldı ve yüzüne yorgun bir ifa de vermiye çalıştı. Gelen kadım iri kıyım, kırmızı suratlı, gözlüklü bir şeydi. Üstü başı fena değildi. Gözlerini Pavelin üstünde gez - direrek — Beni hatırlar mısınız! Dedi. (Sesi titriyordu.) Sizinle” Kruteki- lerde tanışmıştık. Ben Medari Mu- raşkin'im.. — Ah. Oturmaz mısınız Ma - dam? Size nasıl faydalı olabilirim. Madam oturarak: » Beni hatırnyor musunuz? de- di. Ben Madam Muraşkin'im.. Sanatinizin, kabiliyetinizin son- suz bir perestişkâriyame MwkgtsTeri matyağilarınızı büyük bir zevkle okurum,. Tabasbus ettiğimi sen — mayın! Hayır.. Hayır. Sizin daimi okuyucularınızdanım. Ben edebiya ta karşı bigâne ve yabancı değilim. Üç çocuk hikâyesi bile neşrettir - mişliğim var.. — Pekâlâ Madam!. Size ne gibi bir hizmetim dokunabilir? adam gözlerini yere İndire- M rek kızardı. Sonra: — Kabiliyetinizi ve kudretinizi biliyorum! Dedi. Reyinizi almak istiyordum. Sizden bir nasihat ala- caktım. Bir dram yazdım.. Onu san söre yollamadım önce bir defa da sizin mütaleanızı almak istiyorum. Madam Muraşkin sinirli ve he- yecanlı bir hareketle koynundan iri bir defter çıkardı. Pavel def - teri görünce: — Peki Madam onu bırakın ba- na.. Sonra okurum.. Kadın kollarını | çaprazlıyarak yalvarır gibi bir tavır takındı: — Biliyorum ki, her dakikanız kıymetlidir. Ve şu anda gitmemi istiyorsunuz.! Alicenap olunuz; ve müsaade ediniz bana, hemen şu - rada eserimi size okuyayım. — Memnuniyetle Madam amma çok meşgulüm; derhal gidece - ğim, Kadın göz yaşlarını tutamadı: — Sizden bir fedakârlık, bir kur ban diliyorum. Yarın Kazana ha- reket ediyorum. Azimetimden ev- vel eoitaleanızı öğrenmek istiyor dum. Çok rica ederim. Yarım saa- tinizi bana bağışlayın! Pavel Vasilyevitç kadının arzu- sunu reddetmek kuvvetini kendi - sinde bulamadı: — Peki yarım saat için sizi din- liyorum. Madam Muraşkin'in hüznü kay- boldu. Yüzü neşelendi; ve defteri- ni itina ile açarak okumıya başla- dı. Dekor ve başlangıç upuzun, kar makarışık bir şeydi. Pavel Vasilyevitç düşünceli dü - şünceli kendi kendine: “Şeytan canını alsın bu kadi - nın! Sanki onu dinlemiye pek ihti- yacım vardı. Bir dram yazdı ise kabahat bende mi? Hey Allahım. Amma da kocaman defter!. İşte bu bir cürümdür!.,, diye söyleniyor - du. Sonra gözlerini kaldırıp dıvara baktı. Karşısında karısının resmi du | saniyede / birinci, ruyordu. Karısının resmini görün- ce akşam sayfiyeye gideceğini ve 4-4 - 938 eve beş metre keten alacağım ha- tırladı: Ayrıca peynirle diş macunu götüreceği de aklına geldi. adam boyuna okumaktaydı. Bitmedi 12 inci sahneye gelmişti. Pavel içinden söylendi: “Piyes yazacağına çorba pişir - sen daha iyi ederdin. Sonra gidip yatağında zıbaraydın!.., Bu sırada Madam: — Bu tiradı uzun bulmuyor mu “unuz? diye sordu. Pâvel silkinerek: <— Hayır.. Hayır! dedi. Çok iyi. Madambüsbütün sevindi neşe « dendi. Ve hararetle okumasına de- “am etti. On altıncı. On.yedinci sahneler de okundu.. Pavel: “Hay Allahım!,, diye düşünüyordu. “Amma da uzun! Şimdi yangın var diye bağıraca. ğım tahammülüm kalmadı., Nihayet kadın “perdet, dedi, Pavel kurtulduğunu zannetmiş - ken dram muharriri “ikinci per - de,, diyip tekrar başladı O zaman, Pavel: — Pardon Madam! diye atıldı. Hepsi kaç perdedir? — Beş. Kadın, fasıla verileceğinden kor karak soluk soluğa okumasına de- vam etti, Pax Vasilyevitç ağır bir cezü- ya küm olânlara mahsus bir azap ve subırsızlık içindeydi. Hic- bir şey dinlemiyordu. Bir bitse. Bir bitse. Kadının bu mendebur dramını bitireceğine aklı kesmi- yordu. Şimdi bu, ona, çok uzak bir ihtimal gibi geliyordu. Evet çok uzak bir ihtimal. Ağzını açmadan esnedi. Kadına hunçlı hınçlı baktı. Kadının vücu- dü duman haline geliyor ve kafa- sı üçleşerek tavana kadar yükse- liyordu. Bulanık gözlerini ondan ayırmıyordu... adın sahne 21 diyerek bü- yük bir gayretle okumak - taydı. Biraz zaman geçti. Pavel vahşetle ve hiddetle etra- fa bakınarak ayağa kalktı. Nöbeti tutmuş bir saralı gibi titriyordu. Boğazından korkunç bir sayha çıktı. Elektriklenmiş bir halde masasinın üstünde duran hokka ta kımıni kavradı; kaldırıp bütün hı- zile kadının kafasına indirerek ava zi çıktığı kadar bağırdı: Beni sıktın, Zincirledin!. Mahvettin! Al sanat. © Hizmetçiler koşuştular. Yapılan muhakeme neticesinde Pavel Vasilyevitç beraat etti Bisiklet: Dünkü Yarışların Neticeleri | İstanbul bisiklet ajanlığı tarafın dan seri halinde tertip edilen bisiklet İ müsabakalarının ikincisi dün Şişli, i Hacıosmantepesi ve Mecidiyeköyü # rasındaki 25 kilometrelik mesafe ds |hilinde yapılmıştır. Meraklı bir halk kütlesinin takip ettiği bu yarış çok İheyecanlı ölmuş ve neticede Süley“ İmaniyeden Haralambo 43'dakika 35 Galatasaraydan Muhsin ikinci, Feneryılmazdan Tor“ kum üçüncü olmuştur.